Gå til innhold

Bostedsløs... åååh :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sa opp leiligheten i god tid etter fire fine år her vi bor. Ville flytte i god tid før skole start da vi har barneskolebarn og så for oss at de trengte å bli kjent med de nye omgivelsene sine. Nå står vi uten bolig om en uke, og i mellom jobb og alt så har vi vært på opptil 3 visninger om dagen. Mye er dårlig, mye er dyrt og folk vil ikke ha dyr. Flytte ut av byen er uaktuelt da vi begge jobber fast.
Vi har gode referanser fra alle stedene vi har bodd, men må flytte da leiligheten skal selges.

Nå er vi hjelpesløse, og jeg har aldri følt meg så hjelpesløs og stressa før. Fikk også avslag i banken om å kjøpe. Boligmarkedet er helt kaos.

Sommeren ser veldig mørk ut.

 

Anonymkode: 79d18...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vene, håper det ordner seg for dere. Hadde dere bodd samme sted som meg hadde jeg tilbydd dere noen rom.

Jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å få kjøpt seg bolig, eller for den sak skyld være i leiemarkedet. Been there done that.

Det er fremdeles en liten uke igjen, så da krysser jeg fingrene for at det ordner seg for dere.

Kanskje barna kan reise på ferie til besteforeldre eller noe?

Anonymkode: b7cfb...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa opp leiligheten i god tid etter fire fine år her vi bor. Ville flytte i god tid før skole start da vi har barneskolebarn og så for oss at de trengte å bli kjent med de nye omgivelsene sine. Nå står vi uten bolig om en uke, og i mellom jobb og alt så har vi vært på opptil 3 visninger om dagen. Mye er dårlig, mye er dyrt og folk vil ikke ha dyr. Flytte ut av byen er uaktuelt da vi begge jobber fast.
Vi har gode referanser fra alle stedene vi har bodd, men må flytte da leiligheten skal selges.

Nå er vi hjelpesløse, og jeg har aldri følt meg så hjelpesløs og stressa før. Fikk også avslag i banken om å kjøpe. Boligmarkedet er helt kaos.

Sommeren ser veldig mørk ut.

 

Anonymkode: 79d18...d47

Hør med NAV. De skal hjelpe bostedsløse mennesker med et sted å bo.

Anonymkode: ff46b...1ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hør med NAV. De skal hjelpe bostedsløse mennesker med et sted å bo.

Anonymkode: ff46b...1ec

Du tuller, vel. Nav kan ikke gjøre noe. Kun på papiret. Jobber med mennesker som er under NAV, og tro meg, de kan ikke gjøre noe. De er kanskje pliktig, men du vet.. de har aldri ressurser nok...

Anonymkode: b7cfb...b0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa dere opp leiligheten, før dere har funnet noe? Man frarådes jo om å gjøre det, av god grunn. 

Anonymkode: 13b96...b98

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være mange grunner til at de sa opp. Ts skrev at eiere skulle selge. Man sier jo ikke bare opp en plass om man trives. Med tanke på barna og skolestart skjønner jeg at de vil komme seg til rette før skolen starter. Hadde eierne sagt de opp så ville de jo kanskje ikke fått så mye lenger tid uansett. 

Men uansett, en kjip situasjon å være i.. skulle ønske jeg kunne hjulpet deg TS. Har du ingen familie å være hos eller bo hos venner osv? 

Anonymkode: b7cfb...b0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leita i 3 måneder selv før jeg fant noe. Rakk det med et nødskrik.  Huseieren deres skal vel ikke selge enda? Går det an å høre om en måned til? Forklar situasjonen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har dyr og er i jobb tviler jeg nav hjelper. Nav kommer garantert til å be de kvitte seg med dyrene. 

To voksne mennesker i full jobb og ikke mulighet for å kjøpe? Har dere ikke spart til egenandel? Dere har leid der i fire år, og burde vel hatt mulighet for å legge av en del penger? 

Pendle er det mange som må, så noen ganger må man nok se litt utenfor akkurat drømmeområdet. 

Anonymkode: d53c8...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les husleieloven, jeg tror ikke nødvendigvis at utleier skal selge er god nok grunn til oppsigelse. 

Anonymkode: 8ad15...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere prøve en annen bank? Jeg måtte gå til flere banker før jeg fant en som ga meg høyt nok lån. 

Anonymkode: ccf72...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les husleieloven, jeg tror ikke nødvendigvis at utleier skal selge er god nok grunn til oppsigelse. 

Anonymkode: 8ad15...138

De er vel en viss sjanse for at kjøperne skal bruke den selv, og det er uansett god nok grunn til oppsigelse. Så det ville evt bare være å utsette problemet.

Anonymkode: 5fb34...ad1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å finne utleiere som aksepterer dyr, omplasser dyret/dyrene så går det nok lettere. Har dere forsøkt å annonsere selv? Ellers må dere bare lete lengre ut av byen og akseptere pendleravstand, når dere leier er det uansett ingen garanti for at barna hele oppveksten vil være i samme skolekrets. 

Anonymkode: 52a12...dc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har lett i neste tre måneder etter ny bolig. Da må dere gjøre noen grep. Og det mest opplagte er å omplassere dyrene. 

Anonymkode: ebc4c...dea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden dere risikerer å stå uten bolig så er det nok et par ting som vil hjelpe.

-hvorfor må dere bo i kjerna? Det er mange som nå pendle inn til byer. 

-dyrene, enten ør dere finne noen som kan ha dem for en periode (til dere evt finner noe annet) eller omplassere (dere kan ikke la barna stå uten tak over hodet på grunn av dyr) 

-gå til flere banker å søk om boliglån.

-gå ned på standard, dere kan ikke få i pose og sekk. Dere kan ha to barn på et soverom. 

Anonymkode: 17b69...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det åpenbart at noe må gjøres. Kvitt dere med kjæledyrene. Det er viktigere å få tak over hodet til familien, enn å tviholde på Mons. Uten husdyr vil et normalt stort boligmarked på leiemarkedet åpne seg for dere. Plutselig har dere 95% flere boliger å velge mellom.

Skjønner ikke at folk som er på leiemarkedet anskaffer seg dyr overhodet! Det begrenser så veldig.

En uke igjen.... jeg hadde fått regelrett panikk!

Anonymkode: 42cfb...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde dere vært innvandrere uten jobb hadde dere fått alt gratis. Hurra for Norge! Dere får bare finne en midlertidig plass da. 0 problem.

Anonymkode: c1fac...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde i en akutt og vanskelig bosituasjon var å finne et midlertidig hjem til katten min. Da fikk jeg boplass i en ok og billig leilighet, kunne spare opp penger, og når jeg hadde råd til egen leilighet ble jeg gjenforent med pus. Det var vanskelig å være hele to år uten henne, hun var og er familien min, men nå bor vi sammen igjen.

Anonymkode: 91ca6...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kvitter seg ikke bare med et familiemedlem, uansett om det er dyr. Skjønner det er vanskelig å finne seg et sted å bo, men det er nok av folk som ikke bryr seg om dyrene. Og så snart det er sommerferie, så skal alle kvitte seg med dyrene uansett årsak.

Anonymkode: 79d18...d47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Evilposelos skrev:

Jeg leita i 3 måneder selv før jeg fant noe. Rakk det med et nødskrik.  Huseieren deres skal vel ikke selge enda? Går det an å høre om en måned til? Forklar situasjonen

De skal pusse opp først..

Anonymkode: 79d18...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...