Gå til innhold

Slutte i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt går siste året i barnehagen og til uken har han siste dagen. Jeg er ikke så god på dette med klemmer til andre voksne så spør litt pinlig her...er det vanlig at foreldre og de voksne i barnehagen gir hverandre en klem i det man sier hadet? Eller blir det en helt vanlig hadet som en helt vanlig dag? 

Anonymkode: 7544f...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke en klemmer, så for meg er det ikke naturlig å gi de klemmer. Jeg gjorde ikke det, men de klemte barnet mitt og sa ekstra ha det til han. Ble litt mer avskjed over det hele. 

Anonymkode: 1d246...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er naturlig at det er barnet som klemmer de voksne i barnehagen. Jeg har i alle fall ikke hatt så mye med dem å gjøre at det blir naturlig for meg. Men noen er jo veeeeldig gode venner med dem da, og skravler i vei både ved levering og henting, det blir kanskje annerledes da. :P

Anonymkode: 53b2e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har to uker igjen før hun slutter. Her kommer det til å bli både klemming og tårer vil jeg tro. Men vi har hatt et spesielt tett samarbeid, da hun har litt ekstra utfordringer. Jeg tror ikke det er vanlig med klemmer der barnet ikke har hatt  behov for oppfølging ut over gjennomsnittet.

Anonymkode: e367b...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er opp til deg og de ansatte. Her er det helt vanlig. Vi har jo sett hverandre hver dag og de har tatt vare på barna mine så det føles helt naturlig selv om ingen av barna har hatt spesiell oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt opp til hver enkelt. Jeg er ikke en klemmer, og hadde reagert veldig negativt om en førskolelærer/forelder til annet barn plutselig skulle klemme meg. 

Anonymkode: fdb0a...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var helt naturlig å gi klemmer da min eldste sluttet. Vi gråt og en av de ansatte som hadde fulgt vårt barn gjennom hele barnehagetida, gråt. Snart skal nestemann slutte, og jeg gruer meg sånn til å ta avskjed med de voksne på hennes avdeling. Og det blir helt sikkert en klem. Men du må gjøre det som føles naturlig for deg! Noen liker å gi en klem, andre liker det ikke. Noen ganger blir man veldig godt kjent med barnehagepersonalet, andre ganger ikke. Mange varianter og løsninger på dette!

Anonymkode: 9eb57...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke hatt noe spesiell oppfølgning men har hatt et fantastisk samarbeid med de fra barnehagen, de er rett og slett fantastiske. Så her kommer det nok til å bli litt tårer og klemming, både fra mor og sønn. 🤗 Bortsett fra meg så er det jo de i barnehagen som har sett barnet mitt hver dag og kjenner han like godt som meg så jeg tenker det hadde vært unaturlig å ikke ta en skikkelig avskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er en klemmer kan du si tusen takk for godt pass :) eller noe sånn..

Anonymkode: a791a...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet har gått i barnehagen i 6 år, skjønner nok de som jobbe i barnehagen det da du har nok ikke gitt de klem hele veien.  

Anonymkode: 2c8fd...d0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt går siste året i barnehagen og til uken har han siste dagen. Jeg er ikke så god på dette med klemmer til andre voksne så spør litt pinlig her...er det vanlig at foreldre og de voksne i barnehagen gir hverandre en klem i det man sier hadet? Eller blir det en helt vanlig hadet som en helt vanlig dag? 

Anonymkode: 7544f...626

Akkurat hentet barnet mitt etter siste dag i bhg nå. Ingen av de ansatte prøvde å gi meg noen klem, heldigvis. To av dem tok meg i hånda og takket for avskjedsgaven. Men de klemte masse på sønnen min. :)

Anonymkode: 53b2e...539

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...