Gå til innhold

Masseflukt fra KG-forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Horten Market skrev:

Kan du ikke svare på et enkelt spørsmål, da?

Eller var det også vanskelig å forstå ...

Alt kan oppfattes sårende, men ikke alt er rimelig å oppfatte slik. Du kan ikke la det være opp til andre å avgjøre hva du har ment.

Jeg gir opp.

Du burde virkelig tenke gjennom dine holdninger.

Anonymkode: 79545...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mye kvinnehat og onde mennesker her inne som gjør komedie og bagatelliserer voldtekt og vold at jeg ikke orker å være her lenger. Det er til å gråte av at disse neandertalerne eksisterer. Jeg ler meg rett å slett tråkket på da jeg har gjennomgått både overfallsvoldtekt og blitt slått halvt i hæl. 

For ikke å glemme de uendelige bv hat trådene og antivaksine-propaganda. Rett og slett altfor mye whitetrash her nå. 

Håper egentlig at 60% av de som skriver mye her inne er troll, for så idiot burde det ikke være mulig å være.

Anonymkode: 90e4e...aaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aldrisur skrev:

Personlig så tror jeg folk er så redde for å ødelegge tråder og moderert bort at de ikke lenger tør å være morsomme. Alt som gjør tråder artige blir i dag slettet som avsporinger, brukerdebatt .og personangrep el., 

Hver gang jeg har vært sånn skikkelig skikkelig morsom, har det blitt slettet. :grinele:Det er kjipt altså. 

Mitt inntrykk er; skal du få noen vettuge råd så må du for all del ikke logge på KG før i fem-seks tiden. Opplever at det er et hav av forskjell i saklighet, intelligensnivå og sosial kompetanse og forståelse i innlegg som kommenteres på dagtid og kveldstid. Så kan man undres over hva grunnen til dette er. Har mine teorier, men tror ikke jeg skal snakke så høyt om det her.

Anonymkode: 873f8...3b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er; skal du få noen vettuge råd så må du for all del ikke logge på KG før i fem-seks tiden. Opplever at det er et hav av forskjell i saklighet, intelligensnivå og sosial kompetanse og forståelse i innlegg som kommenteres på dagtid og kveldstid. Så kan man undres over hva grunnen til dette er. Har mine teorier, men tror ikke jeg skal snakke så høyt om det her.

Anonymkode: 873f8...3b8

Tatt til etterretning. :briller:

 

 

:skaal:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvor skal vi dra da? :briller:

Aner ikke, skape nytt forum kanskje, hvis interessen er stor nok. Vi kan kalle nyforumet for KGs flyktningeleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, O.G. skrev:

Aner ikke, skape nytt forum kanskje, hvis interessen er stor nok. Vi kan kalle nyforumet for KGs flyktningeleir.

Vurderte å starte en subreddit, har du lyst til å starte en med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, amativeReflection skrev:

Vurderte å starte en subreddit, har du lyst til å starte en med meg?

Må være noe med seriøs forumsoftware ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Forumet på Kvinneguiden er er hedersforum!

Anonymkode: 7dcd3...0ad

:hoho:

Anonymkode: d9923...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, amativeReflection skrev:

 Hvor skal vi dra da? :briller:

 diskusjon.no eller VGD kanskje ? 

 Eventuelt Norsk Freak-forum (freak.no) :fnise:

Anonymkode: e04f5...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er; skal du få noen vettuge råd så må du for all del ikke logge på KG før i fem-seks tiden. Opplever at det er et hav av forskjell i saklighet, intelligensnivå og sosial kompetanse og forståelse i innlegg som kommenteres på dagtid og kveldstid. Så kan man undres over hva grunnen til dette er. Har mine teorier, men tror ikke jeg skal snakke så høyt om det her.

Anonymkode: 873f8...3b8

Å ja, det er derfor! Jeg er sjelden her før i fem-sekstiden, og synes ikke det skjer så mye mens jeg er her. Så jeg gå glipp av en del, tror jeg. Når jeg endelig får kommet meg innpå her er det bare drøssevis av ryddemeldinger. Jeg må innrømme at jeg blir litt nysgjerrig noen ganger. Hva slags persondebatt, krenkelse, "utestengt bruker" og alt mulig annet var det jeg ikke fikk med meg nå igjen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 diskusjon.no eller VGD kanskje ? 

 Eventuelt Norsk Freak-forum (freak.no) :fnise:

Anonymkode: e04f5...a77

Mange av trådene på KG, spesielt om sex og samliv, er unike for dette forumet. Grunnen er at de blir slettet på f.eks. diskusjon.no, så takhøyden er på en måte større på KG. Tendensen til å la de svakeste bestemme hva som er krenkende, er imidlertid gjeldende i konkurrerende forum også. Diskusjon.no har tapt seg dramatisk de siste årene, som følge av utestengelse av prominente og interessante debattanter med avvikende synspunkter. Det er knapt nok noe interessant å lese der lenger. Samme som KG kritiseres for, altså.

Derfor er forfallet ikke først og fremst skapt av moderatorer og ledelse, men en speiling av en endring i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.6.2017 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Ingen med en skikkelig oppdragelse ville komme med smakløse spøker dersom det fantes den aller minste sjanse for at scenariet er reelt. Du har ingen rett til å si at folk lyver. Mennesker havner i de mest absurde situasjoner. Det er ikke din rett å tolke noe som helst.

Oi! Du mener dette virkelig? Spørsmål: Hvordan er det å alltid være den siste som oppfatter en spøk? For du må være en sånn, siden du alltid tolker alt seriøst om det er den minste mulighet for at det er tilfellet.

Og joda, det er nok min rett å tolke alt. Du benytter forresten den samme retten når du tolker meg. Alt kan ha flere betydninger, derfor må alt tolkes, men ikke alle tolkninger er rimelige. Evnen til å se rimelige tolkninger er det som gjør at noen ikke blir så lett lurt som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Horten Market skrev:

Oi! Du mener dette virkelig? Spørsmål: Hvordan er det å alltid være den siste som oppfatter en spøk? For du må være en sånn, siden du alltid tolker alt seriøst om det er den minste mulighet for at det er tilfellet.

Og joda, det er nok min rett å tolke alt. Du benytter forresten den samme retten når du tolker meg. Alt kan ha flere betydninger, derfor må alt tolkes, men ikke alle tolkninger er rimelige. Evnen til å se rimelige tolkninger er det som gjør at noen ikke blir så lett lurt som andre.

Du svarer med fornærmelser og spekulasjoner, ja?

Hvis du stadig opplever at folk reagerer negativt på ting du sier eller skriver, så bør du se litt nærmere på hvorfor det oppfattes annerledes enn du tenkte. Du har et ansvar når du henvender deg til noen, og det kan du ikke løpe fra. Hva slags oppdragelse har du egentlig fått?

Det handler ikke om å bli lurt, men om at du må tenke gjennom hvordan du henvender deg til folk. Det er ikke alt som passer seg i alle fora. Det virker det som om du nærmest bevisst lukker øynene for, slik at du slipper ubehaget med å korrigere egen adferd.

Anonymkode: 79545...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer med fornærmelser og spekulasjoner, ja?

Nei.

Sitat

Hvis du stadig opplever at folk reagerer negativt på ting du sier eller skriver, så bør du se litt nærmere på hvorfor det oppfattes annerledes enn du tenkte.

Har lite problemer med det, annet enn på KG. Årsaken ligger åpenbart hos KG-medlemmer som deg.

Sitat

 

Du har et ansvar når du henvender deg til noen, og det kan du ikke løpe fra. Hva slags oppdragelse har du egentlig fått?

 

Det er to parter i en kommunikasjon. Jeg har redegjort for flere ganger hvorfor jeg mener det er tilhøreren som har et problem i dag. Den oppfatningen deles av de som har studert fenomenet. Tilhøreren har ikke samme evne som før til å tolke ting i kontekst, og forbeholder seg retten til å bestemme hva som er ment. Dette er helt typisk for mennesker med sosiale handikap, som for eksempel hos de som har aspergerlidelser. En ting er at mennesker med slike lidelser trekkes til forum som dette, en annen ting er at sosiale media gjør at folk flest blir sosialt handikapet.

Regner ikke med at du skjønner dette, men andre kan kanskje få noe ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Horten Market skrev:

Nei.

Har lite problemer med det, annet enn på KG. Årsaken ligger åpenbart hos KG-medlemmer som deg.

Det er to parter i en kommunikasjon. Jeg har redegjort for flere ganger hvorfor jeg mener det er tilhøreren som har et problem i dag. Den oppfatningen deles av de som har studert fenomenet. Tilhøreren har ikke samme evne som før til å tolke ting i kontekst, og forbeholder seg retten til å bestemme hva som er ment. Dette er helt typisk for mennesker med sosiale handikap, som for eksempel hos de som har aspergerlidelser. En ting er at mennesker med slike lidelser trekkes til forum som dette, en annen ting er at sosiale media gjør at folk flest blir sosialt handikapet.

Regner ikke med at du skjønner dette, men andre kan kanskje få noe ut av det.

Du bruker begreper som at jeg er den siste som forstår vittigheter, at jeg ikke kommer til å skjønne noe av det du skriver, og mener at dette ikke kan oppfattes fornærmende?

Siden du mener problemet begrenser seg til kg, tror jeg nok det ligger i at du ikke klarer å beregne ditt publikum i et skriftlig medium der man ikke kan se hverandre. Dine intensjoner kommer ikke frem, forsøk på ironi og satire mislykkes, og du fremstår som ondsinnet og krenkende.

Hvorfor er du allergisk mot å betrakte din egen rolle i dette? Hvorfor mener du automatisk at man ikke har lov til å reagere på noe som er sårende, fordi du ikke tar h nsyn til hvordan det du skriver kan oppfattes? 

Jeg er rystet over at man kan være så blottet for sosial intelligens.

Anonymkode: 79545...8b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker begreper som at jeg er den siste som forstår vittigheter, at jeg ikke kommer til å skjønne noe av det du skriver, og mener at dette ikke kan oppfattes fornærmende?

Har aldri påstått at du ikke forstår vittigheter, men at konsekvensen av regelen du setter frem for andre, at alt som kan tolkes seriøst må tolkes seriøst, er at man blir den siste til å forstå vittigheter. Så følger du din egen regel, vil du være den siste som oppfatter en spøk.

At du ikke evner å lese det jeg skriver, understreker bare poenget mitt. Det er ikke noe utydelig eller vanskelig der, det er bare du som lar dine fordommer komme i veien.

Sitat

Jeg er rystet over at man kan være så blottet for sosial intelligens.

Bare å formulere en slik setning begrunner at det er du som har den mangelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Horten Market skrev:

Har aldri påstått at du ikke forstår vittigheter, men at konsekvensen av regelen du setter frem for andre, at alt som kan tolkes seriøst må tolkes seriøst, er at man blir den siste til å forstå vittigheter. Så følger du din egen regel, vil du være den siste som oppfatter en spøk.

At du ikke evner å lese det jeg skriver, understreker bare poenget mitt. Det er ikke noe utydelig eller vanskelig der, det er bare du som lar dine fordommer komme i veien.

Bare å formulere en slik setning begrunner at det er du som har den mangelen.

Det er altså ikke den minste sjanse for at du ikke alltid klarer å beregne ditt publikum? Du trekker en del konklusjoner på sviktende premisser. Nå bruker du igjen dine egne referanser til å konkludere med hvordan du SYNES at jeg burde reagere. Det er ikke slik verden fungerer. Du burde tenke litt grundigere gjennom hvordan du kommuniserer med folk.

Anonymkode: 79545...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring at det er noen brukere de utestenger på lav sko, mens andre brukere for mye mere lean way.

Det går på trynefaktor, enig med hva bruker skriver.

Anonymkode: c5990...42e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...