Gå til innhold

Masseflukt fra KG-forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig så tror jeg folk er så redde for å ødelegge tråder og moderert bort at de ikke lenger tør å være morsomme. Alt som gjør tråder artige blir i dag slettet som avsporinger, brukerdebatt .og personangrep el., 

Hver gang jeg har vært sånn skikkelig skikkelig morsom, har det blitt slettet. :grinele:Det er kjipt altså. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: f4b23...ff4

I alle dager, hvor mye rart skal man lese.

 

Anonymkode: 72b1a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker AB-funksjonen av og til selv, men noe jeg har tenkt over er kjedelig, er når du går inn på et underforum og ser at det står AnonymBruker, AnonymBruker, AnonymBruker over hele fjøla. Det gjør det veldig intetsigende og kjedelig. Alle flyter inn i hverandre, det er tidkrevende å skulle skille den ene AB-en fra den andre.

Forumet ville blitt mer levende og spennende hvis flere brukte nick, og gjerne profilbilde. Da er det mye enklere å følge diskusjonene, og flere ville også holdt seg mer seriøse.

Anonymkode: 02812...59b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker AB-funksjonen av og til selv, men noe jeg har tenkt over er kjedelig, er når du går inn på et underforum og ser at det står AnonymBruker, AnonymBruker, AnonymBruker over hele fjøla. Det gjør det veldig intetsigende og kjedelig. Alle flyter inn i hverandre, det er tidkrevende å skulle skille den ene AB-en fra den andre.

Forumet ville blitt mer levende og spennende hvis flere brukte nick, og gjerne profilbilde. Da er det mye enklere å følge diskusjonene, og flere ville også holdt seg mer seriøse.

Anonymkode: 02812...59b

Sant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aldrisur skrev:

Personlig så tror jeg folk er så redde for å ødelegge tråder og moderert bort at de ikke lenger tør å være morsomme. Alt som gjør tråder artige blir i dag slettet som avsporinger, brukerdebatt .og personangrep el., 

Hver gang jeg har vært sånn skikkelig skikkelig morsom, har det blitt slettet. :grinele:Det er kjipt altså. 

Er det derfor noen av de artigste brukerne nesten aldri er på forumet lenger? DA forstår jeg!

Anonymkode: fbfa8...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller slik at det ikke er lov å være morsom lenger. For det er alltid en eller annen som blir krenket og rapporterer morsomheter. Og det er alltid den som føler seg krenket som "har rett", uansett om vedkommende har misforstått, den svakeste må beslyttes. Det blir veldig galt når det er den svakeste som også er svakest i å forstå språklige virkemidler.

KG er ikke alene om dette problemet. Andre forum sliter med det samme. Selv standupkomikere har problemer med å finne vitser som er gangbare i dag.

Jeg krenker visst mange, for nesten alle mine innlegg med humoristisk vri ble fjernet. Det er ikke fordi jeg har en sær humor, for de gis mange likes også. Men noen blir krenket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at mange er blitt redde for å poste noe som helst på grunn av all hetsen som har vært her inne. Det tror jeg er en stor grunn til at folk rømmer forumet beskrevet i en annen tråd fordi det blir ikke koselig eller underholdende stemning all nedrakkingen. Si og men hva du vil men det er min two cents.

Anonymkode: e712a...b46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange er blitt redde for å poste noe som helst på grunn av all hetsen som har vært her inne. Det tror jeg er en stor grunn til at folk rømmer forumet beskrevet i en annen tråd fordi det blir ikke koselig eller underholdende stemning all nedrakkingen. Si og men hva du vil men det er min two cents.

Anonymkode: e712a...b46

Mener du hets av spesielle brukere eller hets av hele grupper som f.eks kvinner? Har vært myyyye av det siste hvertfall.

Anonymkode: fbfa8...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Insanomanical skrev:

Klager på AB og er selv anonym... Har selvironien ingen grenser? :murvegg:

Der dukket en av de faste kverulantene opp, ja. Det er heller ikke noe som gjør forumet spesielt interessant.

Som jeg sa, bruker jeg sjelden AB-funksjonen. Er ikke motstander av at vi har muligheten til å velge AB, men jeg mener funksjonen blir valgt for ofte, og derfor kan være med på å gjøre forumet kjedelig.

Anonymkode: 02812...59b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt mye fordommer her inne, og trøkke andre folk ned, i tillegg er det en del tråder i seksualforumet jeg stiller et stort ??? med.

Anonymkode: 0edea...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg har vært her i litt over et år. Syns det er mange ok brukere her. 

Men har blitt ganske forvirret også. Nå er det mye hets her. I forhold til hva jeg opplever i det livet utenfor. Selv om jeg ikke er a-4 i det hele tatt.

Mye fordommer som herjer her. Mot kvinner. Mot menn. Mot innvandrere og flyktninger. Mot uføre. Mot psykiske lidelser. Mot bloggere og ja...

Så mye dritt noen serverer her. Er ikke vant til sånt jeg. Men nå er jeg vant til det her.

Men som sagt: det er fine brukere her. Sånne som en kan være dypt uenig med,men som likevel er saklige. Det er gode folk her også.

Men Ja,mye en burde renske opp i

Jeg orker ikke respondere på tull. Hadde en bare oversett! For noe er ikke verdt oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke moderatorenes feil, de bare gjenspeiler samfunnet slik har blitt. Det forventes at de reagerer som de gjør.

Vår tid kan kalles krenkelsens tidsalder. Det henspiller ikke på at folk krenker hverandre mer nå enn før, men at folk føler de blir krenket for den minste ting, og har all rett på sin side. Det spiller ingen rolle hvordan et utsagn er ment, det som betyr noe er hvordan det oppfattes. Den som ytrer seg har ikke lenger definisjonsmakten over innholdet i det som blir sagt. Tilhøreren har all makt. Om tilhørerne bestemmer seg for at ditt utsagn skal tolkes krenkende, så spiller det ingen rolle at du kan forklare at du mente noe helt annet. Mobben bestemmer, du skal lynsjes.

Endret av Horten Market
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan bli ganske slitsomt med alle de dumme trollene av typen "ALLE menn er sannsynligvis utro, eller ønsker å være utro" 

Eller ALLE mannfolk er viss nok potensielle overgripere voldtektsmenn...    

Leser man slike latterlige og patetiske kommentarer mange nok ganger, så blir man rett og slett lei. Men kvinnfolkene her på forumet ser tydeligvis ikke på dette som noe problem. Dumme menn som  viss nok er "kvinne-hatere" er visst ett langt større problem... 

Anonymkode: e04f5...a77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg klandrer ledelsen.

Hvorfor? For mye sletting? For få utestengelser? Eller noe annet?

Anonymkode: fbfa8...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Men det er jo forskjell på å skrive f.eks at "partneren din har sikkert hengt seg i et tre allerede" i en seriøs tråd og det med tråder som ikke er spesielt seriøse fra begynnelsen. Det er jo ikke lov med tulletråder her, og det fører til at alt skal være så seriøs. Jeg er nok litt for PK selv altså, men det går an å være FOR at man skal holde seg saklig og ikke krenke folk i seriøse tråder, og samtidig et ønske om mer fjasete tråder med flir og fanteri. :P:sjenert: Går ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, amativeReflection skrev:

Det er det ikke. Jeg har blitt utesteng tre ganger allerede.

Så utestenging er ikke et veldig godt virkemiddel? :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stan skrev:

Så utestenging er ikke et veldig godt virkemiddel? :laugh:

Jeg aner ikke hva de er misfornøyd med engang.

Og som B. F. Skinner sa: A person who has been punished is not less inclined to behave in a given way; at best, he learns how to avoid punishment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg aner ikke hva de er misfornøyd med engang.

Og som B. F. Skinner sa: A person who has been punished is not less inclined to behave in a given way; at best, he learns how to avoid punishment.

Tydeligvis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mange av de interessante, fornuftige og morsomme brukerne forsvunnet og blitt erstattet av køddebrukere i det siste? :klo:

Har ikke vært her så mye i det siste og jeg syns det er påfallende. Husker ikke om det var sånn på sommerferien i fjor også da så det kan være en faktor :P

Anonymkode: fbfa8...dc9

Jeg likte meg godt på Rampelys når jeg var mest aktiv her inne. Men på grunn av modereringen, så er det lite interessant å diskutere der inne lenger :( Sånn forsvinner vi som ville diskutere, og de som bare vil kritisere blir sittende igjen. Da går kvaliteten på forumet ned, så forsvinner enda flere debattanter, de useriøse får mer plass osv.

 

Anonymkode: 33c05...5fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...