Gå til innhold

Saken Kevin


ops2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var interessant. Må prøve huske å få med meg de to neste episodene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bygd opp ganske sakte. Jeg, som har sett og lest mye om det, skal ikke spoile.

Jeg synes man kunne kuttet noen landskapsbilder og heller lagt inn litt facts. Men det kommer mer.

Fra del 1: Bare saken med kvisten, som er lagt fram som mordvåpenet i 18 år, ville blitt gruset av en forsvarsadvokat.

Forestill dere følgende replikkveksling i en rettsal:

- Så, denne kvisten, det mener påtalemyndigheten er mordvåpenet?

- Ja.

- Ble det funnet fingeravtrykk på den?

- Ja, det stemmer.

- Ble Christians eller Robins fingeravtrykk funnet på den?

- ....nei...

Siden brødrene var så små, ble det selvsagt ingen rettsak. Paradoksalt nok ble det dårligere rettsvern, siden brødrene ikke fikk noen advokat.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den veldig tøff å se på? Jeg kunne tenke meg å se den, men ikke om jeg ender med å grine meg gjennom hele greia.

Anonymkode: 96d9a...1b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er den veldig tøff å se på? Jeg kunne tenke meg å se den, men ikke om jeg ender med å grine meg gjennom hele greia.

Anonymkode: 96d9a...1b5

Nei, den er ikke veldig dramatisk eller noe, noe jeg syns gjør den bra. Var redd for det samme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 timer siden, ops2 skrev:

 

Siden brødrene var så små, ble det selvsagt ingen rettsak. Paradoksalt nok ble det dårligere rettsvern, siden brødrene ikke fikk noen advokat.

Det er jo nettopp det som er så opprørende. Er rutinene like i dag, at hvis hovedmistenkte er et barn blir det ikke rettsak, og dermed dårligere gjennomgang av saken? Det burde jo være mulig med rettsak uten at barna involveres i selve rettsaken? Det er jo helt sprøtt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt denne saken. Husker hvor sjokkert og vantro jeg  satt og så på nyhetene og mista all tro på politi- og rettsvesen.

Jeg håper virkelig disse gutta får all oppreisning de kan få selv om det selvfølgelig aldri vil kunne gjøre noe av det godt igjen, og at noen endelig legger ned litt innsats i å faktisk få sperra denne barnemorderen som går løs inne. 

Anonymkode: 9e272...0b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter da virkelig ikke "Saken Kevin" på norsk. Vet det er direkte oversatt fra svensk, men likevel.

Man sier da ikke "Saken Birgitte" eller "Saken Orderud"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest grufulle og hårreisende politiarbeidet jeg noen gang har sett.
Jeg er helt målløs. Absolutt helt målløs.

 

Anonymkode: f1172...b50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jacklost skrev:

Det heter da virkelig ikke "Saken Kevin" på norsk. Vet det er direkte oversatt fra svensk, men likevel.

Man sier da ikke "Saken Birgitte" eller "Saken Orderud"?

Vel, jeg skal innrømme at teksten ble skrevet i all hast. Mordet på Kevin? Justismordet mot Christian og Robin?

Hva ville du hatt som overskrift? Jeg kan sikkert be moderator om å endre den. :rolleyes:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ops2 skrev:

Vel, jeg skal innrømme at teksten ble skrevet i all hast. Mordet på Kevin? Justismordet mot Christian og Robin?

Hva ville du hatt som overskrift? Jeg kan sikkert be moderator om å endre den. :rolleyes:

Det er ikke du som har gjort feil. Det er NRK som har slurvet.

Kevinsaken? :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, Jacklost skrev:

Det heter da virkelig ikke "Saken Kevin" på norsk. Vet det er direkte oversatt fra svensk, men likevel.

Man sier da ikke "Saken Birgitte" eller "Saken Orderud"?

Men du, akkurat det er kanskje ikke det viktigste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, chisandra skrev:

Men du, akkurat det er kanskje ikke det viktigste her?

Viktig nok. Sånn i den store sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker godt denne saken. Husker hvor sjokkert og vantro jeg  satt og så på nyhetene og mista all tro på politi- og rettsvesen.... og at noen endelig legger ned litt innsats i å faktisk få sperra denne barnemorderen som går løs inne. 

Anonymkode: 9e272...0b3

Etter 18 år? Ikke med mindre han tilstår. Ikke les linkene under, hvis dere vil følge resten av programmene med et friskt blikk, ikke påvirket av ting dere får vite i forveien.

Merk også at linkene under ikke går til artikler med de som lagde dokumentaren. Som de har sagt, dokumentaren skal belyse feil som politiet gjorde mot de to brødrene, ikke utpeke en gjerningsmann.

Det artiklene opplyser, kommer ikke fram i dokumentaren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett ferdig alle episodene, jeg må si det var direkte vondt å se de siste avhørene. :cry3:Synes så fryktelig synd på disse små guttene som ble presset slik, helt uten mulighet til å få bearbeide sorgen av å ha mistet en nær kamerat. Håper virkelig rettferdigheten seirer til slutt i denne saken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...