Gå til innhold

Skatteoppgjøret - gjorde en liten tabbe (huff🙈)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle sjekke altinn for å se om skatteoppgjøret hadde kommet. I stedet ser jeg til min store skrekk at jeg har enten glemt eller ikke fullført hele prosessen med å endre skattemeldingen i april. Jeg har ført opp alle endringene og lagret, og tydeligvis trodd jeg har signert, men det var hvertfall ikke registrert. 

Hadde ikke mange endringer, kun overføring av renter fra mannen til meg. Hans har blitt endret og sendt inn (altså, rentene fjernet fra hans skattemelding og ført opp på min). 

Hva skjer nå? Har jeg mulighet til å rette opp dette?

(Skal selvsagt ringe i morgen, men sånne feil irriterer meg så sykt, får bare lyst til å løse de med en gang)

Anonymkode: a986b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Ja, du kan fremdeles gjøre endringer. Du har faktisk tre år på deg. http://www.skatteetaten.no/no/Om-skatteetaten/Presse/Nyhetsrommet/Pressemeldinger/pressemeldinger-2017/i-dag-kommer-skattepengene/

Om du får tilbake rentene i år eller om det blir overført til neste år har jeg ikke sett noe om, men det får du sikkert svar på hvis du ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så enkelt ja? 🙈😂

Takk for svar!

Ts

Anonymkode: a986b...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor endrer dere rentene fra mannen til deg? Dette kan man fint fordele uten å la skatteetaten regne for deg. 

Det gjør også at skatteoppgjøret ditt blir kraftig forsinket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mystico skrev:

Hvorfor endrer dere rentene fra mannen til deg? Dette kan man fint fordele uten å la skatteetaten regne for deg. 

Det gjør også at skatteoppgjøret ditt blir kraftig forsinket.

Skatteoppgjøret blir ikke forsinket av den grunn. jeg har flyttet lån og renter over på samboer i mange år og alltid fått oppgjøret i juni.

Anonymkode: 12943...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat
15 timer siden, Mystico skrev:

 

Det gjør også at skatteoppgjøret ditt blir kraftig forsinket.

Sludder. Slike endringer har ingen ting å si for om man får skatteoppgjøret i juni eller senere. I løpet av de 12 (?) årene samboeren og jeg har hatt lån sammen, så har jeg vært trukket ut til forsinket oppgjør én eneste gang. Rentene har vi fordelt hver gang. Dette er ingen ekstrajobb for skattemyndighetene lenger. Vi endrer tallene selv, og det regnes ut automatisk i deres systemer. Synes det er en grei måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle sjekke altinn for å se om skatteoppgjøret hadde kommet. I stedet ser jeg til min store skrekk at jeg har enten glemt eller ikke fullført hele prosessen med å endre skattemeldingen i april. Jeg har ført opp alle endringene og lagret, og tydeligvis trodd jeg har signert, men det var hvertfall ikke registrert. 

Hadde ikke mange endringer, kun overføring av renter fra mannen til meg. Hans har blitt endret og sendt inn (altså, rentene fjernet fra hans skattemelding og ført opp på min). 

Hva skjer nå? Har jeg mulighet til å rette opp dette?

(Skal selvsagt ringe i morgen, men sånne feil irriterer meg så sykt, får bare lyst til å løse de med en gang)

Anonymkode: a986b...a4a

Hvorfor leser du ikke veilederen før du spør her? 

Selvangivelsen har byttet navn til skattemelding. Loven er endret på lik måte som navnet, ansvaret ditt er endret i forhold til skattemeldingen og muligheten til å endre de neste tre årene er endret. Du kan gå inn og endre og sende inn nå.

Anonymkode: 58420...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...