Gå til innhold

Kommer ei jente på 5 år med bleier i bursdagen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fluttershy skrev:

Passe på ett bleie barn? Jeg tenker at ett bleiebarn ikke trenger å passes noe mere på enn alle de andre barna. Og sansynligheten for en bæsjebleie på de to timene er såpass liten, at om noe skjer, så bør man greie å ta det!

Jeg synes det blir helt feil at foreldrene skal måtte være der i to timer, fordi barnet har bleie, når sansynligheten er ca 10% for at det kommer en bæsjebleie disse to timene. Det er litt annerledes at barn med andre utfordringer har med foreldre i selskap, da er det gjerne utfordringer som gjør at man trenger jevnlig veiledning eller oppfølging/hjelp.

Det er veldig vanlig med både tisse og bæsje uhell til litt over skolealder, det ser vi jo bare i tråden her. Har man barn, som har vennebesøk, så må man regne med at man kan komme til å måtte ordne opp i noe slikt en gang i ny og ne, bleiebrukere eller ei. Sannsynligheten er større for å møte på ett uhell av "Vanlig vennebesøk" enn av bleiebarn i to timers bursdagsbesøk.

Ts får besøk av 15 5-åringer. Hun kommer til å ha nok å gjøre. Hvis foreldrene til bleiebarnet er ansvarsfulle, blir en av de med i tilfelle det skulle være noe med deres bleiebarn. Jeg hadde gjort det med mitt. 

 

Anonymkode: 4bfdc...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sikkert femåringen synes det er noe stas å bli skiftet på av deg, heller, så synes godt du kan sende melding til foreldrene om hun trenger ny bleie i løpet av de to timene. Men hold nå for all del æsjingen og fordommene dine for deg selv. Denne situasjonen er langt mer fortvilende for foreldrene enn for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Barnevernet slik at de kan komme og hente barnet!

Anonymkode: 89b70...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er anestesisykepleier? Dersom du virkelig er sykepleier så synes jeg det e skammelig at du har sånne holdninger til et fem år gammelt barn, hvordan vet du hva som ligger bak? Føler utsagnene dine utstråler lite empati og forståelse for andre mennesker. 

Anonymkode: 4b8ce...48d

Enih! Håper dette er en trolletråd. 

Anonymkode: 67ea5...8e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fluttershy skrev:

Passe på ett bleie barn? Jeg tenker at ett bleiebarn ikke trenger å passes noe mere på enn alle de andre barna. Og sansynligheten for en bæsjebleie på de to timene er såpass liten, at om noe skjer, så bør man greie å ta det!

Jeg synes det blir helt feil at foreldrene skal måtte være der i to timer, fordi barnet har bleie, når sansynligheten er ca 10% for at det kommer en bæsjebleie disse to timene. Det er litt annerledes at barn med andre utfordringer har med foreldre i selskap, da er det gjerne utfordringer som gjør at man trenger jevnlig veiledning eller oppfølging/hjelp.

Det er veldig vanlig med både tisse og bæsje uhell til litt over skolealder, det ser vi jo bare i tråden her. Har man barn, som har vennebesøk, så må man regne med at man kan komme til å måtte ordne opp i noe slikt en gang i ny og ne, bleiebrukere eller ei. Sannsynligheten er større for å møte på ett uhell av "Vanlig vennebesøk" enn av bleiebarn i to timers bursdagsbesøk.

Her er det sånn at ca halvparten av 5-åringene har foreldre med i bursdag, så det er ikke som at barnet som bruker bleie skiller seg ut ved å ha en forelder med akkurat. Mulig det er annerledes andre steder.

Forskjellen ved vanlig vennebesøk er at man som oftest ikke har 14 andre barn å se etter samtidig, samt at man gjerne kjenner de barna som kommer på besøk litt bedre når de er så små, enn alle de som kommer i bursdag.

5-åringer er dessuten såpass store at mange synes det er ubehagelig å bli hjulpet av fremmede. Min 5-åring får ikke helt til å tørke seg selv på do enda, men gjør det likevel i barnehagen fordi han ikke vil ha hjelp av andre enn mamma og pappa.

Anonymkode: b9bb8...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Kjenner jeg har noen meninger rundt dette altså. Det å arrangere barnebursdager er en periode fra 4-8 år. For noen lenger. Man gjør det for å lage en spesiell dag for barnet og man må be alle på trinnet eller alle av samme kjønn. Bursdag pleier å vare i to timer. Sist hadde jeg 17 barn. Det er ikke lov å ha færre for minste antall er alle av samme kjønn og det er 17. Poenget mitt er at det er mange barn man da skal servere pølser,kake,brus og lage leker/underholdning. Å ha med et barn som omtrent krever en voksen alene, har bæsjebleier etc funker bare ikke. Da må mor/far være med. Jeg har et barn som trenger ekstra pass; en ekstra voksen.  Ikke bleier, men hun har en diagnose som gjør at samspillet og lek med andre er vanskelig. Da må jeg bli med i alle bursdager for at hun skal være inkludert i det sosiale rundt dette. Det burde alle foreldre som har barn med ekstra behov.det tar tid og er ikke så moro. Det er 29 bursdager i året jeg må være med på, selv om jeg egentlig hadde annet å gjøre. En annen jente i klassen har et adferdsproblem og stikker av fra bursdager. Ikke min hittil heldigvis men fra to andre bursdager vi har vært i. Foreldrene blir ikke med enda de er klar over dette. Jeg syntes det er utrolig uhøflig av dem. De som arrangerer den aktuelle bursdagen fikk jo et kjempeproblem med huset fullt av barn og ett på rømmen. All min medlidenhet til dem. Bursdagsinvitasjoner til barn uten voksen forutsetter at barnet ikke trenger mer pass enn to voksne som passer 20 unger kan gi. Det er fritt frem å være med. Når jeg har arrangert har det alltid vært med to mammaer av ulike årsaker. Når de er små så er det en og annen som er utrygg, er de eldre så har det en mer åpenbar årsak. Men det er ikke merkelig. Forøvrig bare koselig og de holder seg i bakgrunnen for ikke å forstyrre/blande seg i barnas lek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at når man har et bleiebarn så er man med i bursdagen slik at de som arrangerer bursdag skal slippe å ta seg av det og. 🤗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenta skal komme i mitt barn som skal ha selskap i helgen, og slapp av selskapet varer fra 12-14;)

Anonymkode: 1f9c2...5bd

Men vet du altså sikkert at det ikke er med en forelder? Jeg har et barn på 5, og foreløpig er det like vanlig at foreldrene er med som at de ikke er det i barnebursdager. Vi er noen ganger med sønnen vår, andre ganger leverer vi ham bare, avhengig av hvor godt han kjenner de andre i bursdagen. Det høres for meg ganske sprøtt ut å sende et bleiebarn alene i bursdag, selv om hun har fylt 5. Eller kanskje også nettopp derfor - jeg antar barnet ikke akkurat er så stolt av å bruke bleie og at det kan bli vanskelig for henne at noen andre skifter? Med mindre hun skifter på seg selv? Om det er helsemessige årsaker til at hun bruker bleie, kan det jo være hun skifter selv også?

Jeg ville snakket med foreldrene. Si at du bekymrer deg litt for hvordan det blir både for deg og barnet å skifte bleie, og at med mindre hun klarer det selv, så ønsker du at en av foreldrene er til stede. Nå sluttet mine barn med bleie lenge før det uansett var aktuelt å sende dem alene i noen bursdag, men generelt tenker jeg at man skal passe på å ikke "lempe over" ansvaret for bleiebarn eller barn som ikke går på do selv til fremmede, for alles del. Så ja, ts, jeg skjønner deg. Men du kan ikke akkurat avinvitere barnet heller, men heller si ting klart til foreldrene, hvis de ikke skjønner dette selv.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir 15 stykker. Er ikke det at jeg skal la ungen gå med bæsj i bleia, jeg kommer til å ringe foreldrene som bor 1 minutt unna om de ikke er i bursdagen selv. Føles veldig feil også å kle av et annet barn nedentil. Mitt barn er iallefall sjenert for å vise seg uten truse til andre enn oss foreldre.

Anonymkode: 1f9c2...5bd

Høres ut som en grei løsning.

Anonymkode: e3a5d...650

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er så stor kan hun vel bytte bleie selv?

Anonymkode: 19e8b...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

:kvalm: sønnen din var redd for å bæsje!? Da har jeg hørt det og

Anonymkode: f4766...e10

Dette forekommer faktisk ofte. Barn blir ofte forstoppet og harde i magen noe som resulterer i smerter og til og med rifter ved avføring. Et barn skjønner ikke at avføringen uansett må ut og at desto lenger den ligger i tarmen desto hardere blir den. Flere barn nekter derfor å gå på do, av frykt for smerten. Når avføringen til slutt kommer av seg selv så har barnet null kontroll.

Anonymkode: 84c5e...728

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts får besøk av 15 5-åringer. Hun kommer til å ha nok å gjøre. Hvis foreldrene til bleiebarnet er ansvarsfulle, blir en av de med i tilfelle det skulle være noe med deres bleiebarn. Jeg hadde gjort det med mitt. 

 

Anonymkode: 4bfdc...aad

Enig. Foreldrene kan bruke de to timene på barnet sitt. Jeg hadde ikke vært interessert i bæsjebleie under en bursdag der man har hendene fulle fra før og som varer så kort. Barnet er hjertelig velkommen i bursdag, men bæsjebleie på så stor unge får foreldrene ordne selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bæsjer i bleia enda, det er ikke aktuelt å bytte bæsjebleie på en unge på 5 år som ikke er mitt eget. Jeg blir Kvalm av tanken, skal jeg gi beskjed til foreldrene på forhånd eller ringe dem om hun bæsjer i bleia??

Anonymkode: 1f9c2...5bd

Foreldrene burde blitt med så lenge hun fortsatt driter på seg...

Anonymkode: d1bda...6a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet?? Virkelig, jeg blir matt.

Jeg hadde diskret tatt barnet til siden og spurt om jeg skulle bytte bleien, eller om barnet ville at jeg skulle ringe mamma/pappa så de kunne gjøre det. Om barnet hadde latt meg hadde jeg byttet bleien også var den saken glemt. Om barnet ikke ville at jeg skulle bytte bleien ville jeg sendt en melding til foreldrene og bedt de komme å bytte. 

Det er helt sikkert en grunn til at barnet forsatt bruker bleie, og det hadde ikke jeg lagt meg opp i. Barnehagen eller helsestasjonen fanger det nok opp om det er noen grunn til å reagere i dette tilfellet. 

Anonymkode: 56903...bf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha et bleietema for bursdagen. Så føler ingen seg utenfor? :)

Anonymkode: 89b70...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålige, smålige mennesker. Håper ikke dine barn må oppleve at andre ikke tar hensyn til deres helseproblemer. 

Ufattelig trist hvor sekvsentrerte og lite behjelpelige noen voksne mennesker er. 

Håper du sier dette til ditt eget barn, hvor ekle ee er, omde noengang skulle måtte bruke bleier av en eller annen grunn. Da føler de seg nok mye bedre etterpå! 

Anonymkode: e9fbb...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Skal dette barnet ALDRI få være med på det samme som alle andre da,uten foreldre, for de hun av ukjente grunner fortsatt trenger bleie?

Skift bleie og slutt å skap deg,!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skal vente med bursdager til ungene går på skolen, Hmmm? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bæsjer i bleia enda, det er ikke aktuelt å bytte bæsjebleie på en unge på 5 år som ikke er mitt eget. Jeg blir Kvalm av tanken, skal jeg gi beskjed til foreldrene på forhånd eller ringe dem om hun bæsjer i bleia??

Anonymkode: 1f9c2...5bd

Ring Barnevernet! 😳

Anonymkode: 2fa59...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smålige, smålige mennesker. Håper ikke dine barn må oppleve at andre ikke tar hensyn til deres helseproblemer. 

Ufattelig trist hvor sekvsentrerte og lite behjelpelige noen voksne mennesker er. 

Håper du sier dette til ditt eget barn, hvor ekle ee er, omde noengang skulle måtte bruke bleier av en eller annen grunn. Da føler de seg nok mye bedre etterpå! 

Anonymkode: e9fbb...569

Dersom du føler for å spy ut slik eder og galle om andre, så bør du gjøre det under eget brukernavn.

Anonymkode: 89b70...235

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...