Gå til innhold

Navnevalg til guttebass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

Jens Nikolai var jo superfint :) 

Men kva med namn som alltid har vore populære, og ikkje heilt topp 10?

Theodor, Filip, Herman, Leander, Kristoffer, Martin, Julian, Kasper, Wilhelm, Isak?

Håkon er forresten fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Jøss, er mannen din gravid?  Stilig! En medisinsk sensasjon!

Ja, er det ikke stilig? Har faktisk ikke hørt om så mange menn som har klart å bli gravide, men det var jo fint at mannen min klarte det, da :fnise:

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Belle âme skrev:

Jens Nikolai var jo superfint :) 

Men kva med namn som alltid har vore populære, og ikkje heilt topp 10?

Theodor, Filip, Herman, Leander, Kristoffer, Martin, Julian, Kasper, Wilhelm, Isak?

Håkon er forresten fint :) 

Synes Isak og Wilhelm var fine, men her er heller ikke mannen helt enig. Mannen liker forresten også dobbeltnavn, noe jeg synes er mindre fint. Vanskelig å bli enig, altså :fnise:

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Leoni er et gresk jentenavn. Ikke kall guttungen det. William og Lucas heter "alle andre" gutter for tiden. I tillegg til Matheo, Theo, Liam, Sebastian etc.

Håkon er et navn som ikke så mange bruker for tiden.

Man har ingen garanti for å ikke havne i popularitets-bøtta selv om man velger et mer sjeldent navn. Sønnen min heter Matheo og er tenåring, det var et par hundre som hadde navnet da han fikk det men noen år senere ble det skikkelig poppis. Så det gjelder å bruke et navn man liker, ferdig med det. Hjelper ikke å tenke på hva folk bruker "for tiden" i hvert fall. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian er jo ett navn som kn passe til mye, ellers er veldig gla i Mathias. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Arvid er et fint navn. Og om 50 årer det jo kunnet fåtall som kommer til å hete det. Alle kommer jo til å hete Nataniel-Liam og lignende. 

Anonymkode: ecfaf...a86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med

Amund 

Aslak 

Samuel Pareli

Noel Andre

Sigurd 

Edvard 

Anonymkode: 4f80c...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, palamina skrev:

Man har ingen garanti for å ikke havne i popularitets-bøtta selv om man velger et mer sjeldent navn. Sønnen min heter Matheo og er tenåring, det var et par hundre som hadde navnet da han fikk det men noen år senere ble det skikkelig poppis. Så det gjelder å bruke et navn man liker, ferdig med det. Hjelper ikke å tenke på hva folk bruker "for tiden" i hvert fall. :) 

Samme skjedde her! Kalte datteren min Linnea tidlig på 90 tallet. Mange syntes der var et rart navn. 15 år etter eksploderer det,  og "alle " kaller  jentene Linnea. Men, jeg synes fortsatt det er fint! 

Anonymkode: 63e6d...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Kristian er jo ett navn som kn passe til mye, ellers er veldig gla i Mathias. 

Jeg og mannen har faktisk ikke tenk tanken på Mathias, men både jeg og mannen er enige om at dette navnet er fint. Takk for tips :)

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oliver:hjerte:

Anonymkode: dde59...b58

Jeg liker Oliver veldig godt, men mannen er ikke enig der heller...

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Viljar! Sønnen min heter det og alle skryter av det

Anonymkode: addc6...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ella1 skrev:

Jesper :) 

Jesper var også et navn jeg likte godt før, men nå har jeg en kollega som heter Jesper, og han er litt smågal... Derfor frister det ikke å kalle han det. 

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen er nå gravide. Vi får en liten guttebass i oktober. Vi har først nå begynt å tenke på navn. Selv ønsker jeg populære navn som William, Lucas eller Leoni. Mannen ønsker Jens-Nikolai eller Per-Håkon. Selv synes jeg disse navnene er litt for umoderne. Eneste navnet jeg synes høres greit ut er Håkon. Er jeg urimelig fordi jeg ikke har lyst til å kalle sønnen vår for noen av navnevalgene hans?

Anonymkode: af0a4...3dc

Moderne? Det skifter fort,og hvorfor vil du ha det da? Håkon er fint.Lucas også. Selv om det er moderne. Lucas er veldig vakkert syns jeg. Hva med Lucas Nikolai? Vet ikke hvorfor jeg bryr meg :-D men tja..noe pjatt blir en med på. Så altså Lucas Nikolai. Det handler litt om etternavn også da,og dette passer jo til de fleste. Gratulerer med pjokken <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med

Amund 

Aslak 

Samuel Pareli

Noel Andre

Sigurd 

Edvard 

Anonymkode: 4f80c...f90

Så du knaster ned de streiteste navnene i norgeshistorien, og slenger på en Samuel Pareli i midten der? Er du seriøs?

Anonymkode: 4ebce...6bc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er gravid, ikke han. Dere venter en gutt, ikke en guttebass. 

Dere må bli enige om navn, ingen av dere er mer urimelig enn den andre når dere er uenige om navn. 

Anonymkode: 795c4...ba2

Tips er greit å ha med uansett. Sleit selv med å finne navn til gutten min😁

Anonymkode: bd0a7...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns Arvid er et fint navn. Og om 50 årer det jo kunnet fåtall som kommer til å hete det. Alle kommer jo til å hete Nataniel-Liam og lignende. 

Anonymkode: ecfaf...a86

Arvid heter noen i slekta mi. Det er et fint navn, men jeg vil ikke kalle sønnen min det. Synes egentlig det er syns at slike gamle navn dør ut, men sånn blir det jo bare, dessverre. :)

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...