Gå til innhold

Navnevalg til guttebass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen er nå gravide. Vi får en liten guttebass i oktober. Vi har først nå begynt å tenke på navn. Selv ønsker jeg populære navn som William, Lucas eller Leoni. Mannen ønsker Jens-Nikolai eller Per-Håkon. Selv synes jeg disse navnene er litt for umoderne. Eneste navnet jeg synes høres greit ut er Håkon. Er jeg urimelig fordi jeg ikke har lyst til å kalle sønnen vår for noen av navnevalgene hans?

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Hva med foreksempel William Nikolai ? Da får dere begge et navn som dere begge liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gravid, ikke han. Dere venter en gutt, ikke en guttebass. 

Dere må bli enige om navn, ingen av dere er mer urimelig enn den andre når dere er uenige om navn. 

Anonymkode: 795c4...ba2

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leoni er et gresk jentenavn. Ikke kall guttungen det. William og Lucas heter "alle andre" gutter for tiden. I tillegg til Matheo, Theo, Liam, Sebastian etc.

Håkon er et navn som ikke så mange bruker for tiden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Alfred? Synes det er kult, stødig og ikke alt for vanlig. Det samme gjelder forresten Henry.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen er nå gravide. Vi får en liten guttebass i oktober. Vi har først nå begynt å tenke på navn. Selv ønsker jeg populære navn som William, Lucas eller Leoni. Mannen ønsker Jens-Nikolai eller Per-Håkon. Selv synes jeg disse navnene er litt for umoderne. Eneste navnet jeg synes høres greit ut er Håkon. Er jeg urimelig fordi jeg ikke har lyst til å kalle sønnen vår for noen av navnevalgene hans?

Anonymkode: af0a4...3dc

Vet om et par som skulle ha barn der dama ønsket en jente og kalle henne Line. Mannen ønsket en gutt og kalle han Kim. De fikk en gutt. Han fikk navnet Kimmeline.

Det begynner jo å bli populært med unixsex-navn. Kim er kanskje ikke så dumt. Det er ikke bare populært navn for gutter og jenter. Halve landslaget i Sør-Korea heter Kim.

Anonymkode: 510b4...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall han Basse.

Flott kallenavn på Bastian.

Man MÅ ikke følge det som er populært for tiden. Det kule kan fort bli ukult om 15 år midt i puberteten.

Anonymkode: b6063...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere ikke hverandres navnevalg, må dere faktisk bare legge vekk de navnene dere begge har lyst på, og utforske andre navn til dere finner noe dere begge vil ha. Er det noe jeg ikke kan fordra er det når den ene forelderen, da oftest mor, overkjører den andre og nektet å gi slipp på sitt eget navneønske.

Anonymkode: 8c5b6...325

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blair Waldorf skrev:

Hva med foreksempel William Nikolai ? Da får dere begge et navn som dere begge liker.

Synes selv dette navn var fint, men mannen er dessverre uenig..

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er gravid, ikke han. Dere venter en gutt, ikke en guttebass. 

Dere må bli enige om navn, ingen av dere er mer urimelig enn den andre når dere er uenige om navn. 

Anonymkode: 795c4...ba2

Det er en ting man sier. Jeg kaller han for guttebass fordi jeg synes han er så søt. Jeg skjønner også at vi må bli enige om navn.

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Leoni er et gresk jentenavn. Ikke kall guttungen det. William og Lucas heter "alle andre" gutter for tiden. I tillegg til Matheo, Theo, Liam, Sebastian etc.

Håkon er et navn som ikke så mange bruker for tiden.

Her mente jeg selvfølgelig Leon og ikke Leoni :fnise: Jeg beklager... 

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ella1 skrev:

Hva med Alfred? Synes det er kult, stødig og ikke alt for vanlig. Det samme gjelder forresten Henry.

Synes faktisk Alfred var et veldig fint navn før...Helt til jeg møtte en person som het Alfred. Han var riiiimelig spesielt... Derfor har jeg ikke lyst til å kalle han det, men egentlig et veldig navn :)

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall han Basse.

 

Anonymkode: 985cb...ed5

Hahahahhaha...... Jeg skjønner at du synes jeg er litt spesiell.... :fnise:

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om et par som skulle ha barn der dama ønsket en jente og kalle henne Line. Mannen ønsket en gutt og kalle han Kim. De fikk en gutt. Han fikk navnet Kimmeline.

Det begynner jo å bli populært med unixsex-navn. Kim er kanskje ikke så dumt. Det er ikke bare populært navn for gutter og jenter. Halve landslaget i Sør-Korea heter Kim.

Anonymkode: 510b4...8bd

Morsom historie :fnise: Selv er jeg ikke fan av unisex navn.

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bastian!

Anonymkode: dde59...b58

Ikke helt min smak...

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bastard!

Anonymkode: 510b4...8bd

Ikke helt min smak det heller..:)

TS

Anonymkode: af0a4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...