Gå til innhold

Personer som bruker mye parenteser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette (som gjør meg litt usikker). Når man skriver en helt vanlig setning og så må man skrive noe av den i parentes (uten noen egentlig grunn). Hva er det med det (liksom)?

Anonymkode: 5b925...2d1

Men slik du har gjort det i dette eksempelet (det du skrev i det jeg siterte) så fungerer det ikke. Nettopp fordi du har plassert viktige deler av meningen i setningene dine i parentesene. 

Det at du blir litt usikker er en vesentlig del av det du formidler og skal vel derfor være utenfor parentes? Mens i mitt eksempel og i HI så ville setningene gitt like mye mening om vi bare tok vekk parentesene i det hele tatt. 

Anonymkode: 3f68b...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig takk :kristin:

 

Anonymkode: 4c0a9...e21

Bare hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de være litt merkelige tror du?

Jeg var på et forum tidligere der det var en dame som het Eileen som brukte mye parenteser og som helt klart ikke var i vater (kan du si).

Jeg har også en venninne som bruker mye parenteser som jeg av og til lurer på om det kan være noe rart med (men ikke på grunn av parantesene, i seg selv).

Jeg har også lagt merke til at det er en bruker eller flere her på kg som bruker mye parenteser, og som virker som de ikke er helt i vater av og til (på en måte).

Anonymkode: 5b925...2d1

Jeg tror ikke det. 

Anonymkode: ada5f...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men slik du har gjort det i dette eksempelet (det du skrev i det jeg siterte) så fungerer det ikke. Nettopp fordi du har plassert viktige deler av meningen i setningene dine i parentesene. 

Det at du blir litt usikker er en vesentlig del av det du formidler og skal vel derfor være utenfor parentes? Mens i mitt eksempel og i HI så ville setningene gitt like mye mening om vi bare tok vekk parentesene i det hele tatt. 

Anonymkode: 3f68b...905

Det er dette også (som gjør meg nervøs). At noen av dem - og det er disse jeg mener er merkelige (de bruker også mye bindestreker) - de som plasserer (som du sier) viktige deler av meningen i setningene i parenteser. TS

Anonymkode: 5b925...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God observasjon. Jeg har lagt merke til det samme med tankestreker (oftere bindestreker brukt som tankestreker, når jeg tenker meg om) og semikola (ikke-normrett bruk), og særlig har middelaldrende konspirasjonsteoretikere og andre skrullinger en forkjærlighet for disse. 

Håper ikke parentesene mine avslørte min natur nå. 

Anonymkode: 89d6d...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...