Gå til innhold

Kastet ut av restaurant pga insulinbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Minner meg litt om da jeg satt på restaurant og jeg var kledt sånn at brannsårarret mitt syntes. En gjest kom bort og så at h*n mistet matlysten! Hva i all verden. Kelneren kom og venner jeg satt med fortalte dette da. Kelner gikk bort til vedkommende gjest og spurte om det virkelig var sånn. H*n bekreftet.

Vedkommende og resten av selskapet fikk øyeblikkelig beskjed om å forlate restauranten. Og jeg fikk gratis vin :-D 

Nei,ærlig talt! Folk må vise snev av respekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er noe folk skal få lov til å gjøre så er det å sette insulin. At folk er så uvitende? Og så en restaurant... 

Minner meg om sånne folk som synes amming offentlig er så utrolig skummelt og ekkelt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg kan skjønne at for noen som ikke er vant med diabetes eller mennesker som må ta sprøyter så høres det ut som et privat anliggende. Men for den som har diabetes selv så er det helt vanlig. Det er gjort veldig raskt, viser en liten del av magen, og det er lett å se vekk. Man burde heller bruke det som en gylden mulighet til å lære barna sine om at for noen er sprøyter livsnødvendig medisin som noen må ta ved hvert måltid. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være et stort problem at noen viser en liten del av magen sin i et lite minutt mens man tar livsnødvendig medisin? Hadde du gått på toalettet også for å svelge en smertestillende? Dersom han satt sprøyta i låret og måtte dra ned buksa synes jeg situasjonen er litt annerledes. 

Jeg ville skjult det om jeg måtte ta tabletter før måltid ute på restaurant, noe jeg også har gjort tidligere men jeg er nok av den litt mer diskré typen når det kommer til slikt og forstår at folk har forskjellige syn på det. Hadde jeg sett noen som satt insulin ved bordet hadde det ikke vært støtende men jeg synes fortsatt man kan prøve å være litt diskré med slikt(medisinsk utstyr) når man sitter på restaurant. 

Anonymkode: 1b103...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde diabetes eller behov for å måtte ta forholdsvis uvanlige ting før et måltid, ville jeg informert kelneren om det på forhånd. Det er å lage ti høns av en fjær slik du holder på nå.

Ta lærdom av det ;)

Anonymkode: f9fc8...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde diabetes eller behov for å måtte ta forholdsvis uvanlige ting før et måltid, ville jeg informert kelneren om det på forhånd. Det er å lage ti høns av en fjær slik du holder på nå.

Ta lærdom av det ;)

Anonymkode: f9fc8...5a2

Hvorfor i all verden skal man gi beskjed til kelneren om dette? Det høres helt tullete ut. 

Anonymkode: c5c2a...5ee

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville skjult det om jeg måtte ta tabletter før måltid ute på restaurant, noe jeg også har gjort tidligere men jeg er nok av den litt mer diskré typen når det kommer til slikt og forstår at folk har forskjellige syn på det. Hadde jeg sett noen som satt insulin ved bordet hadde det ikke vært støtende men jeg synes fortsatt man kan prøve å være litt diskré med slikt(medisinsk utstyr) når man sitter på restaurant. 

Anonymkode: 1b103...a8c

TS sier jo at det ble gjort diskret. Diabetikere er kjempeflinke på å være diskrete med medisinsk utstyr. 

Anonymkode: c5c2a...5ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette virker jo ikke å være sant i det hele tatt. En insulinpenn ligner på ingen måte på noe man setter narkotika med. Og jeg nekter å tro at selv om en gjest er så trangsynt og uvitende, så må det da være statistisk svært usannsynlig å møte en like trangsynt og uvitende kelner på samme sted. 

Jeg tror på det når jeg kan lese om det i avisen (for dersom dette mot all formodning faktisk er sant, så er det absolutt på sin plass å gå til media med det). 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde diabetes eller behov for å måtte ta forholdsvis uvanlige ting før et måltid, ville jeg informert kelneren om det på forhånd. Det er å lage ti høns av en fjær slik du holder på nå.

Ta lærdom av det ;)

Anonymkode: f9fc8...5a2

For en diabetiker er jo det å sette insulin til et måltid noe av det mest naturlige de gjør, kjapt og diskre. Like naturlig som å vaske hendene før man skal spise. Informerer du kelneren om at du vasker hender før du spiser? Det er jo nettopp når man skal begynne å informere at man lager ti høns ut av en fjær. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på FB. Da får mange det med seg og folk er flinke til å gi dårlige tilbakemeldinger til steder som driver på slik.

Anonymkode: c56a9...d5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du klager; Få med at samboeren din ble beskyldt for å bruke narkotika, og at dere ble kastet ut uten å få anledning til å forklare dere. 

Diabetikere skal absolutt ikke bli kalt "narkomane", de er syke. Og en insulinpenn er svært diskré. Mannen som trodde samboeren din injiserte narkotika må ha vært helt uvitende. 

Anonymkode: 9f7c7...a98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe særlig fan av sånn typisk "avis-sladring", men i et tilfelle der noen må ta livsviktig medisin, og i tillegg ikke en gang får forklart seg før man blir kjeppjaget som narkoman,  så ville jeg så absolutt vurdert det.

Helt uakseptabelt av denne restauranten! Og den oppmerksomheten noe slikt vil medføre er VEL FORTJENT!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor kunne han ikke ha stukket en liten tur på toalett, eller noe ?    

Anonymkode: b28bd...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor kunne han ikke ha stukket en liten tur på toalett, eller noe ?    

Anonymkode: b28bd...900

Fordi det er helt tullete at andre skal bli brydd av en insulinsprøyte. Da får de heller se en annen vei. 

Anonymkode: c5c2a...5ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor kunne han ikke ha stukket en liten tur på toalett, eller noe ?    

Anonymkode: b28bd...900

Hvorfor kunne ikke bare den uforskammede gjesten holdt øya for seg selv? 

Anonymkode: afc12...b66

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vi kan få vite hvilket spisested dette var.

Så kan vi gå en lang omvei hver gang vi skal ut for å spise.

Man har mellom 15 og 30 minutter på seg  Når den tiden har gått så synker blodsukkeret dersom man ikke spiser. Og siden dosen som settes er tilpasset maten som ble bestilt, så kan det faktisk gå skikkelig galt dersom maten uteblir.

Anonymkode: 66952...793

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at dette er sant! 

Det er vel ingen i Norge som ikke vet hvordan en insulinsprøyte ser ut. Og om de ikke gjør det, er det noe som heter Google. Servitøren kan heller ikke kaste ut gjester uten videre, og regner med at det var flere enn den ene servitøren som jobber der. 

Hvor vanskelig er det for mannen eller ts å rope ut diabetes rett før de ble kastet ut. 

Trolleri, trollera...

Anonymkode: 37c67...509

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er vel narkoman jeg da som spiser en lactosetablett før jeg skal spise dessert?

Jeg mener at det er helt innenfor å klage til restauranten på deres Facebook side. Tross alt trenger de å få lært opp betjeningen sin i gjesters helt alminnelige insulinbruk.

Og nei, man går ikke på do for å sette sprøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboeren min og flere i familien hans har Diabetes 1 og samtlige av dem setter insulin på en veldig diskré måte slik at det nesten er umulig å legge merke til det. Dette vil jeg tro at de fleste med Diabetes gjør, så vil tro at den personen som sa i fra på restauranten enten var ute etter å provosere eller så må han rett og slett være litt dum :kari:

Jeg ville definitivt lagt inn en klage.

Anonymkode: d3085...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har også type1. Hele min barndom var jeg livredd for at folk skulle tro hun brukte narkotika, og derfor gikk jeg alltid på do når hun skulle stikke seg etter maten. Hun fikk aldri blikk eller kommentarer, så jeg regner med flertallet forstår hva dette er.

 

Jeg har jobbet 3 år i bar og resturant nå og diabetes kjenner vi godt til med tanke på sikkerhet. Vi kaster aldri ut noen med diabetes. Haddde vi gjort det hadde vi ikke vært kompetente til å drive.

 

Neste gang ber du de dra til seg øynene!

Anonymkode: c7df8...c36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er riktig forum men... Samboeren min har type 1 diabetes og må derfor ta insulin i sprøyteform til alle måltider. Vi var ute og spiste her om dagen, og som alltid satt han insulin før maten  (liten sprøyte i pennform som settes diskret i magen). En annen gjest så dette, og ble tydeligvis forbannet. Han sa at han ikke aksepterte at Samboeren min satt "narkotika" foran ungene hans. Vi prøvde å forklare, men den andre gjesten nektet å høre etter. Det endte med at en ansatt ba oss om å forlate spisestedet og at de ikke aksepterte sprøytebruk. Samboeren min gikk på ingen måte forklare seg, og opplevde ingen forståelse når han prøvde å forklare hva dette dreide seg om (og ja, han var helt rolig hele tiden). Kan de virkelig kaste folk ut av spisesteder fordi de må ta livsviktig medisin? 

Anonymkode: 2a8fd...a49

Huff, gikk det bra med samboeren din?  Jeg håper han ikke fikk føling siden han ikke fikk mat etter å ha satt insulin.

Svaret på spørsmålet ditt er ja, juridisk sett kan alle spisesteder, i kraft av sin private eiendomsrett, nekte servering til enhver de har lyst til å nekte servering så lenge de ikke bryter diskrimineringsloven §4. 

Hvor moralsk riktig det er, er derimot et annet spørsmål, og det spørsmålet hadde vært greit å få et svar på fra dette spisestedet.

Anonymkode: 210db...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som også syns hun setter insulin superdiskret, det gjør hun ikke, vi set godt hele magen over bordkanten når pennen kommer frem. Insulin kan settes på toalett om man bruker sprøyte og er på en fin restaurat, på samme måte som det er mye annet medisinsk man ikke driver med ved bordet. 

Anonymkode: 9d5cc...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...