Gå til innhold

Kastet ut av restaurant pga insulinbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig forum men... Samboeren min har type 1 diabetes og må derfor ta insulin i sprøyteform til alle måltider. Vi var ute og spiste her om dagen, og som alltid satt han insulin før maten  (liten sprøyte i pennform som settes diskret i magen). En annen gjest så dette, og ble tydeligvis forbannet. Han sa at han ikke aksepterte at Samboeren min satt "narkotika" foran ungene hans. Vi prøvde å forklare, men den andre gjesten nektet å høre etter. Det endte med at en ansatt ba oss om å forlate spisestedet og at de ikke aksepterte sprøytebruk. Samboeren min gikk på ingen måte forklare seg, og opplevde ingen forståelse når han prøvde å forklare hva dette dreide seg om (og ja, han var helt rolig hele tiden). Kan de virkelig kaste folk ut av spisesteder fordi de må ta livsviktig medisin? 

Anonymkode: 2a8fd...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Ta kontakt  med avisen.

Anonymkode: 3acfb...fb1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter sprøyter gjør man det på toalettet.

Mam tar hull på huden og det er uhygienisk å gjøre midt i andres måltid. Ha litt respekt.

 

Anonymkode: cdc1c...984

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Dere skal sende en klage til spisestedet. Forvente en saftig beklagelse. 

Om dere ikke får det, og dere er litt fandenivoldske skal dere gå til media og lage et kraftig rabalder. Diabetikere skal faktisk ikke bli diskriminerte i en sånn grad at de er hindret fra å spise på utesteder. 

Og: for en idiotfar som antok det var narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de har lov til vet jeg ikke, men hadde dette vært meg hadde jeg laget et rabalder av en annen verden i etterkant. :krangle:

Som et minimum mener jeg dere skal ha en beklagelse av eieren av bedriften, for å hive ut diabetikere på denne måten hører ingen sted hjemme.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin post å legge ut på facebook-siden til restauranten! Gjør det så får dere litt ekstra for tort og svie!

Anonymkode: a603c...416

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste bruker insulinpumpe når de har diabets type 1. 

Å fremvise pennen med insulin og diabetes kort for de ansatte, og eventuelt gjesten, hvorfor gjorde dere ikke det? 

Anonymkode: 262bc...6c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste bruker insulinpumpe når de har diabets type 1. 

Å fremvise pennen med insulin og diabetes kort for de ansatte, og eventuelt gjesten, hvorfor gjorde dere ikke det? 

Anonymkode: 262bc...6c8

"Vi prøvde å forklare, men den andre gjesten nektet å høre etter."

"Samboeren min gikk på ingen måte forklare seg, og opplevde ingen forståelse når han prøvde å forklare hva dette dreide seg om (og ja, han var helt rolig hele tiden)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var allmennkunnskap at folk har ulike sykdommer og setter medikamenter i form av penner med spiss. 

Her forstår jeg ikke hvordan man IKKE klarer å nå igjennom heller. Jeg hadde vært iskald og gjentatt ordene diabetiker, insulinpenn, livsnødvenig medisin til det hadde gått inn. Heldigvis finnes det insulinpumper også, men det er sikkert en årsak til at din samboer ikke benytter det. Jeg hadde ringt eller sendt en mail til restauranten, for dette skal man ikke finne seg i! Og til en over her som skriver at det er uhygienisk å punktere huden ved matbordet: Bakteriefloraen på offentlige toaletter gjør nok bare vondt verre for innstikket. Se en annen vei da!

Anonymkode: abafe...d4d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man setter sprøyter gjør man det på toalettet.

Mam tar hull på huden og det er uhygienisk å gjøre midt i andres måltid. Ha litt respekt.

 

Anonymkode: cdc1c...984

Det er da virkelig ikke noe ekkelt og uhygienisk med å putte en biiiitteliten nål i magen (det er værre å gjøre det på et toalett fult av avføringsbakterier), det er knapt folk får det med seg med mindre de sitter å glaner. Å det ble heller ikke gjort "midt i maten" til noen andre. De satt vel til og med på forskjellige bord! Grunnen var at de som hylte opp dette mente at det var narkotika og ikke lot seg snakke til! Det er rett og slett dårlig folkeskikk av folk å kalle en diabetiker narkoman! 

Anonymkode: 65f24...363

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde diabetes ville jeg nok ha gått på toalettet for å sette sprøyten for jeg synes ikke noe om å dytte private anliggender på andre men herrefred at noen kan oppføre seg slik mot din samboer synes jeg er hinsides hva som er normal oppførsel og hva man kan forvente. Noen er bare helt blokkert dessverre. 

Anonymkode: 1b103...a8c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en sann historie, er det noe av det mest sjokkerende jeg har hørt i hele mitt liv. Jeg tror egentlig ikke på det, men hvis det er sant, har alle sammen handlet galt her. Først og frem restauranten, som skulle visst bedre, dernest den gale mannen, og til sist dessverre også dere, som ikke var i stand til å stå på kravene.

Anonymkode: f1c78...02d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde diabetes ville jeg nok ha gått på toalettet for å sette sprøyten for jeg synes ikke noe om å dytte private anliggender på andre men herrefred at noen kan oppføre seg slik mot din samboer synes jeg er hinsides hva som er normal oppførsel og hva man kan forvente. Noen er bare helt blokkert dessverre. 

Anonymkode: 1b103...a8c

Dette synes jeg virkelig ikke er nødvendig for noen som må gjøre dette før hvert eneste måltid. Det er bare en sprøyte. 

Anonymkode: c5c2a...5ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde diabetes ville jeg nok ha gått på toalettet for å sette sprøyten for jeg synes ikke noe om å dytte private anliggender på andre men herrefred at noen kan oppføre seg slik mot din samboer synes jeg er hinsides hva som er normal oppførsel og hva man kan forvente. Noen er bare helt blokkert dessverre. 

Anonymkode: 1b103...a8c

Jeg kan skjønne at for noen som ikke er vant med diabetes eller mennesker som må ta sprøyter så høres det ut som et privat anliggende. Men for den som har diabetes selv så er det helt vanlig. Det er gjort veldig raskt, viser en liten del av magen, og det er lett å se vekk. Man burde heller bruke det som en gylden mulighet til å lære barna sine om at for noen er sprøyter livsnødvendig medisin som noen må ta ved hvert måltid. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være et stort problem at noen viser en liten del av magen sin i et lite minutt mens man tar livsnødvendig medisin? Hadde du gått på toalettet også for å svelge en smertestillende? Dersom han satt sprøyta i låret og måtte dra ned buksa synes jeg situasjonen er litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du si hvilket spisested det er? 

Insulinpenner ser sånn ut. De ser på ingen måte ut som narkotika. Jeg sette insulin når jeg er ute og eter, snur meg vekk etter beste evne eller skjuler det under bordet, men hvis folk sitter og nistirrer får de det nok med seg. Og akkurat det er verken mitt eller andre diabetikeres problem. Er folk så fintfølende, får de heller trekke øya til seg. 

223337.jpg

Anonymkode: 28603...fe3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man setter sprøyter gjør man det på toalettet.

Mam tar hull på huden og det er uhygienisk å gjøre midt i andres måltid. Ha litt respekt.

 

Anonymkode: cdc1c...984

Her er det vel du som må ha litt respekt!

Anonymkode: 9f260...9ce

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått på Facebook, og kontaktet media med denne historien. Diabetikere skal på ingen måte kunne kastes ut fra spisesteder når de tar medisinen sin!

Dette hadde jeg lagd alvorlig bråk om, ja.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til media med dette? Er så utrolig lei av alle som prøver å få navnet og ansiktet sitt i avisa for sånne ting. Skjønner at det var en kjip opplevelse, men det er svært få dette vil være interessant å lese om!

Anonymkode: 142b7...f52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til media med dette? Er så utrolig lei av alle som prøver å få navnet og ansiktet sitt i avisa for sånne ting. Skjønner at det var en kjip opplevelse, men det er svært få dette vil være interessant å lese om!

Anonymkode: 142b7...f52

Der tar du feil. Det er mange som engasjerer seg i langt mindre enn dette, men dette her er faktisk en viktig sak. Det er ikke slik at diabetikere skal bli bortvist fordi de må ta livreddende medisin. 

Anonymkode: c5c2a...5ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...