Gå til innhold

Hvordan har forholdet deres endret seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan synes dere at forholdet mellom deg og samboeren har blitt etter dere fikk barn? 
bedre, verre elle samme? 

Anonymkode: 10b7b...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en måte det samme siden vi alltid har hatt det bra, på en annen måte bedre fordi vi nå vet at vi har det bra selv oppi lite søvn og småbarnsfasen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flinkere på å være tydelig positiv ovenfor hverandre. Mindre banning. Mer høflig, faktisk. Tenker at den beste måten å lære barn hvordan de skal oppføre seg, er å kjøre det i praksis. Vise glede, si hei og hadet når vi kommer og går, klemmer og kyss. Om vi bare skal på butikken, liksom. Og det smitter over på forholdet.. hehe.. Også deler vi jo gleden ved å ha barn da, gir hverandre blikk når de gjør eller sier noe rart/morsomt. Mer avslappet i forhold til hverandre og hjemmet.  

Anonymkode: 6ec57...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er mer sliten, har mindre tid til seg selv og eget og dette påvirker selvsagt forholdet.

Samtidig er man mer avhengig av hverandre, tidligere kunne jeg planlegge livet mitt selv, selv om jeg var samboer. Skulle kameratene på tur en helg kunne jeg med 95% sikkerhet svare ja på direkten. Nå er det ikke bare meg selv jeg svarer for og må for det første forsikre meg om at det ikke er noen konflikter.

Dernest, om jeg reiser, så binder jeg henne som barnevakt for helgen. Tidligere som samboer var jo eneste konsekvensen at hun ble "fri" den helgen, nå blir hun tvert i mot "fastlåst". Og her må det være likt. Jeg mener ikke at man skal føre regnskap, men det skal ikke være slik at det bare er ene parten som skal få gjøre som han/hun vil.

Man blir i mye større grad et "vi" og slik må det være, dette er jo på mange måter en positiv ting. Jeg har aldri vært inne på tanken om at forholdet kan bli slutt før vi fikk barn, men jeg tror ikke noen av oss nå kan forestille oss hvordan livet ville være om man ikke hadde barna og familien å komme hjem til. (Jeg vet at dette ikke er noe som funker for alle og jeg vet ikke om jeg må bite i meg ordene om 10 år, men slik er det for oss nå). Vi er en familie og slik kommer det alltid til å være. 

Så noen ting er "verre" og noen ting er bedre. Sånn blir det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra drømmeparet til separert. Mannen taklet ikke mangel på søvn eller rollen som far og fikk en depresjon. Endte i at jeg måtte gå for å klare hverdagen. Vi jobber oss tilbake, men veien er lang :( Hadde virkelig ALDRI sett den komme. 😢

Anonymkode: 56e76...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet endret seg en del før vi fikk barn. Vi holdt på med hvert vårt, og fant aldri på noe sammen i hverdagene. Alltid var han for trøtt, ellers var jeg for trøtt. Ellers så måtte han jobbe, ellers måtte jeg jobbe...ellers orket han ikke være med meg, osv osv. 

Nå som vi har barn er det akkurat samme; jeg er med baby 24/7, han  jobber eller gjør noe helt annet. Bidrar minimalt når  det kommer til baby. Vi går en trilletur med baby på 30 min (han orker ikke mer enn det) en gang i måneden, det er kanskje alt vi finner på sammen.

Vi har vært gift i snart ett år. Bryllupsdagen gidder jeg ikke feire. 

Anonymkode: 448da...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...