Gå til innhold

Vant 7 millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så lenge du er sikker på at drømmemannen kommer fra samme sted :P 

Selv har jeg flere venninner som ikke bare har måttet flytte til en annen by pga. mannen, men også flere som har flyttet til helt andre verdensdeler (og da også et tilfelle som har vært av typen "skal det bli oss må du være villig til å flytte til Australia, for jeg har så hjemlengsel") :P 

Men dersom det er helt uaktuelt for deg er det jo ikke noe problem. Men i Oslo-området får man vanskelig drømmeboligen for 7 millioner (eller en enebolig i det hele tatt, om det ikke er et oppussingsobjekt du må legge noen millioner i for å få normalt god standard) Så veske-planen din syntes jeg fortsatt høres litt lite gjennomtenkt ut, men meg om det :) (jeg er samme TS som har loftet fullt av ubrukelige designervarer som jeg tenkte var en god ide å kjøpe da jeg var ung og hadde litt penger mellom hendene :P)

Anonymkode: 2a6ff...a85

Men jeg bor ikke i Oslo-området, så det er ikke noe problem. Jeg bor i en liten by i Nord-Norge og i min by er det ikke dyrt i det hele tatt for hus og tomt. Så veskeplanen min synes jeg fungerer fint:)

Anonymkode: b20ea...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Trolltunge skrev:

Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke, men synes det er litt rart at du ikke nevner noe til familien. Jeg kunne aldri beholdt alt selv om jeg vant 7 mill. Foreldre og min søster hadde definitivt fått noe. Og barn selvsagt, men det har ikke du, så det utgår, men ingenting til noen du bryr deg om? 

7 millioner er ikke såååå mye penger. Ingen grunn til å dele ut gaver for hundretusener til venner og familie. Det er en snarvei til å bli blakk. De som har opparbeidet seg formuer på sju millioner over lang tid, deler ikke ut slike gaver. De er heller gavmilde på andre måter.

Anonymkode: 58a7a...5c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Hei. For noen uker siden vant jeg i underkant av 7 millioner i lotto.  

Anonymkode: d6428...568

 Jeg har en spennende forretningside og kapitalbehov er på ca 500 000. ;)

Anonymkode: 0df19...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg har en spennende forretningside og kapitalbehov er på ca 500 000. ;)

Anonymkode: 0df19...d61

Ja, Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 millioner er ikke såååå mye penger. Ingen grunn til å dele ut gaver for hundretusener til venner og familie. Det er en snarvei til å bli blakk. De som har opparbeidet seg formuer på sju millioner over lang tid, deler ikke ut slike gaver. De er heller gavmilde på andre måter.

Anonymkode: 58a7a...5c7

Det er sant. Kjøper man i tillegg et hus, må man ta høyde for en del vedlikehold. Men problemet med penger er at andre kan bli sjalu. Gir man de en ny pc eller en vaskemaskin eller drar de med ut og shopper klær, de vil likevel synes man er gjerrig.

Jeg har ikke sju mill. En venninne har, det har hendt jeg har lånt, men har alltid betalt tilbake. Jeg vet ikke hva man skal gi. Men å kjøpe hus koster en del i vedlikehold, da har man et ansvar. Likevel, litt ville jeg gitt, 20K eller noe til søsken hvis de sliter med økonomien. Men her er det ikke noe standardsvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vunnet så mye penger hadde det reddet livet mitt, bokstavelig talt. Har en gjeld på 200 000,- som både gir meg selvmordstanker og elendig livskvalitet.

Håper du virkelig er overlykkelig for tryggheten du nettopp har vunnet, for økonomisk trygghet er virkelig et must for å kunne leve et velfungerende liv. Misunner deg så utrolig mye.

Anonymkode: 2b17d...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.6.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

7 millioner er ikke såååå mye penger. Ingen grunn til å dele ut gaver for hundretusener til venner og familie. Det er en snarvei til å bli blakk. De som har opparbeidet seg formuer på sju millioner over lang tid, deler ikke ut slike gaver. De er heller gavmilde på andre måter.

Anonymkode: 58a7a...5c7

Å få penger opp i hender på grunn av flaks kan ikke sammenlignes med å ha jobbet seg til penger over tid. 

7 mill er en formue. Rett forvaltet kan det gi et godt grunnlag for livet.  Å ikke dele noe med nær familie kan koste dyrere enn penger. Å bli ansett som egoistisk, gniten og smålig av egen familie, med rette, det kan koste en person langt mer enn hva penger er verdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Trolltunge skrev:

Å få penger opp i hender på grunn av flaks kan ikke sammenlignes med å ha jobbet seg til penger over tid. 

7 mill er en formue. Rett forvaltet kan det gi et godt grunnlag for livet.  Å ikke dele noe med nær familie kan koste dyrere enn penger. Å bli ansett som egoistisk, gniten og smålig av egen familie, med rette, det kan koste en person langt mer enn hva penger er verdt. 

Å tippe Lotto er en kalkulert risiko. Vinneren hadde suksess med den risikoen han/hun tok. De færreste tjener pengene sine kun på grunn av dyktighet eller kun på grunn av flaks. Mange boligeiere i sentrale strøk har fått mange millioner rett i fanget skattefritt på grunn av en lang rekke tilfeldigheter. De fleste av dem deler ikke ut penger i hytt og vær, selv om de har hatt flaks. Å gi fra seg en formue fordi den kom fort, er en snarvei til å bli fattig igjen.

Anonymkode: 58a7a...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å tippe Lotto er en kalkulert risiko. Vinneren hadde suksess med den risikoen han/hun tok. De færreste tjener pengene sine kun på grunn av dyktighet eller kun på grunn av flaks. Mange boligeiere i sentrale strøk har fått mange millioner rett i fanget skattefritt på grunn av en lang rekke tilfeldigheter. De fleste av dem deler ikke ut penger i hytt og vær, selv om de har hatt flaks. Å gi fra seg en formue fordi den kom fort, er en snarvei til å bli fattig igjen.

Anonymkode: 58a7a...5c7

Å være smålig er også en kalkulert risiko. Den dagen man blir syk, har dyp sorg, blir utsatt for noe i livet der man trenger sine nærmeste, da hjelper penger lite. Hvem er der for deg, når du ikke har hjerte til å dele dine ressurser? Man høster det man sår!

Jeg snakker ikke om å dele ut i hytt og pine, men har man søsken bør man dele litt med dem. Og med foreldrene. Vinner man 7 mill og gir bort en million har man fremdeles mye + man har delt gleden med dem som står nærmest. Man har deres takknemlighet, ikke deres fordømmelse. Noe som i lengden kan være verdt mer enn millionen man ga bort. Å kun tenke på seg selv kan bli dyrere enn det er verdt! Livet er ikke enkelt, og lykke kan ikke kjøpes for pengene, derfor er de nærmeste viktig. Er de ikke viktig nok til at du tenker på dem, er det ikke sikkert at du er viktig nok for dem den dagen du trenger dem. Kanskje du til og med fortjener litt ulykke i deres øyne, den dagen du trenger dem. Hun som bare tenker på seg selv, nå kan hun ha det så godt! Sitte der i millionhuset med sine designevesker! 

Nær familie skal alltid være der for deg, er det ikke så? Vel... what goes around comes around! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være stress å leie ut bolig, spesielt hvis du ikke er handy selv. 

Ville heller kjøpt et fint hus der du kan leie ut et par rom til studievenner. Sett av de pengene du vil bruke på shopping og gaver og sett så resten inn i aksjer/fond.

Anonymkode: d6625...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvorfor skal hun spandere på andre- dette er kun til et hus og ha konto til å kjøpe seg bil og shoppe nå som ung og ha råd til utdanning!!!!!! Hun trenger faktisk alt selv. Men ville ventet med hus ts og heller kjøpt et sted der du vil gå på skole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Trolltunge skrev:

Å være smålig er også en kalkulert risiko. Den dagen man blir syk, har dyp sorg, blir utsatt for noe i livet der man trenger sine nærmeste, da hjelper penger lite. Hvem er der for deg, når du ikke har hjerte til å dele dine ressurser? Man høster det man sår!

Jeg snakker ikke om å dele ut i hytt og pine, men har man søsken bør man dele litt med dem. Og med foreldrene. Vinner man 7 mill og gir bort en million har man fremdeles mye + man har delt gleden med dem som står nærmest. Man har deres takknemlighet, ikke deres fordømmelse. Noe som i lengden kan være verdt mer enn millionen man ga bort. Å kun tenke på seg selv kan bli dyrere enn det er verdt! Livet er ikke enkelt, og lykke kan ikke kjøpes for pengene, derfor er de nærmeste viktig. Er de ikke viktig nok til at du tenker på dem, er det ikke sikkert at du er viktig nok for dem den dagen du trenger dem. Kanskje du til og med fortjener litt ulykke i deres øyne, den dagen du trenger dem. Hun som bare tenker på seg selv, nå kan hun ha det så godt! Sitte der i millionhuset med sine designevesker! 

Nær familie skal alltid være der for deg, er det ikke så? Vel... what goes around comes around! 

Så du mener man skal kjøpe seg familiens takknemlighet, og at man vil få fordømmelse fra familien dersom man ikke gir dem noe? Hvem har bruk for slik familie da, som må bestikkes for å støtte deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, asterix skrev:

Så du mener man skal kjøpe seg familiens takknemlighet, og at man vil få fordømmelse fra familien dersom man ikke gir dem noe? Hvem har bruk for slik familie da, som må bestikkes for å støtte deg? 

Det er ikke det jeg mener, men jeg tror at de fleste ville reagert dersom søste/datter vant så mye, og så ikke delte noe. Dette ville føles rart og sårt for mange, for mange vet med seg selv at de ville ha delt. Jeg kjenner 3 stk som har vunnet millionbeløp. Jeg kjenner likevel ingen som ikke delte gleden og pengene med nær familie. En av dem vant like over 1 mill, og ga faktisk halvparten til sin søster, så begge fikk egenkapital til bolig. 

Man kjøper ikke familiens takknemlighet, man viser at man bryr seg om dem, og det kan være sårt for familien dersom man ikke tenker på dem overhodet. Den sårheten kan henge i videre i livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at "lottomillionærer ikke er som andre millionærer", de forstår ikke hvordan penger fungerer. De tror at penger bare kan brukes, for nå er man rik. Det man bør gjøre er jo å finne en måte å få pengene til å vokse på, slik at man kan leve på dem i lang tid. Gjerne skape passiv inntekt, slik at "pengene jobber for deg". Å bruke dem til ditt og datt og gi bort til familie og sette resten på sparekonto er rett og slett litt dumt.

Anonymkode: 6be64...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du heller skal dele pengene med meg :)

Anonymkode: 6b77a...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Trolltunge skrev:

Det er ikke det jeg mener, men jeg tror at de fleste ville reagert dersom søste/datter vant så mye, og så ikke delte noe. Dette ville føles rart og sårt for mange, for mange vet med seg selv at de ville ha delt. Jeg kjenner 3 stk som har vunnet millionbeløp. Jeg kjenner likevel ingen som ikke delte gleden og pengene med nær familie. En av dem vant like over 1 mill, og ga faktisk halvparten til sin søster, så begge fikk egenkapital til bolig. 

Man kjøper ikke familiens takknemlighet, man viser at man bryr seg om dem, og det kan være sårt for familien dersom man ikke tenker på dem overhodet. Den sårheten kan henge i videre i livet. 

Det kan hende du kjenner flere, men at de ikke har sagt det til noen?

Selv hadde jeg ikke sagt det til en sjel, nettopp av de grunner du nevner.

Anonymkode: 6be64...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende du kjenner flere, men at de ikke har sagt det til noen?

Selv hadde jeg ikke sagt det til en sjel, nettopp av de grunner du nevner.

Anonymkode: 6be64...e66

Det kan være.  Men sikker på at det ikke gjelder i min nærmeste familie. For meg ville det falt seg helt naturlig å dele, og det hadde vært halve gleden ved å vinne. Slik vet jeg at mine nærmeste tenker også. Og det er allerede bevist, selv om ingen i min familie har vunnet i nærheten av summen det her er snakk om.  

Jeg hadde rett og slett følt meg dårlig ved å ikke dele. Hadde ikke gledet meg over gevinsten, om jeg knuget på den alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 23.6.2017 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Dersom trådstarter ikke lyver, så ville det vært lurt å plassere en del av pengene i fond, slik at de kan vokse mer fremfor en vanlig sparekonto 

Anonymkode: 24d13...0b3

Var det ikke Vollevik som tapte nesten hele formuen sin på fondsparing? Jeg husker kanskje ikke korrtekt, men fond svinger vel endel i takt med verdi og takst/økonomi? Noen er nok sikrere enn andre kanskje, men å investere i eiendom er vel noe av det tryggeste vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 26.6.2017 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at "lottomillionærer ikke er som andre millionærer", de forstår ikke hvordan penger fungerer. De tror at penger bare kan brukes, for nå er man rik. Det man bør gjøre er jo å finne en måte å få pengene til å vokse på, slik at man kan leve på dem i lang tid. Gjerne skape passiv inntekt, slik at "pengene jobber for deg". Å bruke dem til ditt og datt og gi bort til familie og sette resten på sparekonto er rett og slett litt dumt.

Anonymkode: 6be64...e66

Du har gode poeng her. Bortsett fra det å ikke ville dele litt med seg. Altså til sine aller nærmeste. Å være gavmild (i fornuftighetens navn selvsagt) vil komme en til gode i livet.) Familie og de man kan stole på vil sette utrolig stor pris på det du deler. Det ville iallefall jeg gjort om en i familien eller nær venn hadde delt litt penger med seg av en stor gevinst. Så spørs det selvsagt hva slags mennesker man har nære relasjoner til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...