Gå til innhold

Hvorfor bry seg SÅ mye om kjendiser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen hele tiden enten må være en kjendis eller er opptatt av kjendiser. Selv kunne jeg aldri ha vært en kjendis, og kunne ikke ha brydd meg mindre om hva en kjendis gjør, hva de spiser og hva de kler seg i. 

De er mennesker de også, men noen skjønner ikke det. De får ikke overnaturlige evner fordi de synger, danser eller hva enn kjendisen er kjent for. 

Det må da være kjedelig å ofre så mye for noe så hjernedødt. 

Jeg har en bekjent som bare diskuterer kjendiser. Ingen andre er verdt noe for de er jo ikke kjendiser. "Å - der er han/hun. Hurra."  

Ja, jo... Okey. Men dette er et menneske og nei. Jeg vil ikke ha autografen! Tro det eller ei! Hvorfor er noen besatt av kjendiser? 

:kyss: 

 

Anonymkode: 84118...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg skjønner heller ikke dette helt, men kanskje er det snakk om en slags "avstandsforelskelse". Tror fenomenet kanskje er vanligere i tenårene  enn seinere i livet, men noen fortsetter jo med dette. Noen blir også veldig nysgjerrige på mennesket som har produsert et kunst eller kulturuttrykk som appellerer sterkt til dem,  og det kan jeg til en viss grad forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke. Men jeg mistenker det skyldes innholdsløst liv hos den enkelte. 

Bare ta en titt på trådene under rampelys. Der er det mange kjærringer som disser bloggere. De skjønner ikke selv at det er de som fremstår som patetisk, ikke den personen de snakker stygt om. 

Anonymkode: e3bb5...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være fascinert av noen få kjendiser er forståelig. Å bruke timer på å lese om alle slags kjendiser, hva de driver med, sladder, rosablogger osv er sykelig. 

Anonymkode: 7c4e3...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vell kanskje en hobby på linje med andre aktiviteter? Mens mange menn fordyper seg i politikk eller historie gjør flere kvinner det samme "arbeidet" med tanke på kjendiser? 

Det er sikkert mange mulige forklaringer, men kanskje det rett og slett kommer av at vi er sosiale vesener, at kvinner i større grad har vært avhengig av å mestre det sosiale livet og at kunnskap om hva andre, særlig de med makt, gjør har vært nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...