Gå til innhold

Tar ansatte bak kassen penger til seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

  Du sa det var svinn. Hvordan kan det bli svinn, når alle betaler med kort?

Anonymkode: b667d...009

Alle betaler ikke med kort, jeg betaler ofte med kontanter.

Anonymkode: af30a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle betaler ikke med kort, jeg betaler ofte med kontanter.

Anonymkode: af30a...2f4

Det begynner å bli noen år siden jeg såg noen under 70 år bruke kontanter i butikken.

Anonymkode: b667d...009

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle betaler ikke med kort, jeg betaler ofte med kontanter.

Anonymkode: af30a...2f4

Samtidig må du forklare hvordan ansatte i kassa på Rema klarer å slå inn prisen manuelt. Så vidt meg bekjent er det bare koder de slår inn på varen.

Anonymkode: b667d...009

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Jeg snakker sant. Selvklart mener jeg ikke det. De kan slå feil i kassen (ikke med vilje), priset feil i butikken også har kanskje ikke det blitt oppdatert i kassen og sånne ting. Bruk hodet litt a.
Det er i hvertfall dyrt for følgende:
1 brød.
1 coca cola.
Ost.
Grønnsaker.
Syltetøy.
Snus.
Kjøttkaker.
Saus.
Corn flakes.

Koster dette 1250 kr? Eh, nei. Da har Norge blitt dyrt over natta. 

 

Anonymkode: 3e808...3ee

Her må du jo utdype megnde å pris på varene. Husk at alle små summer blir store i lag, ting som ost, brød, cola, snus å det jeg regner med er flere typer grønnsaker drar opp summen. Men uten å vite megde å pris blir det vanskelig å si om noe galt har skjedd. 

Uansett så skal det godt gjøres i dag og med vilje klare å lure til seg penger fra kunder. De aller fleste kjeder i dag opererer med skjerm mot kunden hvor de selv ser alt som blir slått inn, ergo sier du fra om du ser at 3 rundstykker er blitt 30 (fort gjort da 3,0 og enter befinner seg i samme område). De aller fleste kjeder har strenge strenge regler for svinn, tyveri og varer ansatte tar med seg inn-ut av butikk. Kunder betaler som oftes med kort, og veldig mange har safepay/chasgarde, slik at ansatte er knapt i nærheten av dine penger. 

Ting som kan skje er, kampanjenpriser som ikke ligger inne, elektroniske pris etiketter som "henger igjen" og dermed ikke viser riktig pris (pris som dukker opp i kassa er alltid korekt pris, men man bruker gi den laveste for og være hyggelig. Tap for butikken.). Varer som blir slått inn til feil antall, ærlig feil som er fort gjort, enten teller man feil eller kommer borti flere tall før man trykker. Hvis ikke ansatt ser det selv så må du som kunde si i fra. At ting blir slått inn som ikke ligger på båndet, for eksempel barberblad som noen nevnte synes jeg høres veldig rart ut, da dette i så fall må slåes inn manuelt. Vet ikke om alle kjeder har mulighet til å søke, men da stopper alt opp å ansatt må sitte å "lete" etter varen i systemet. Dette legger jo såklart du som kunde merke til. Evt sitte å skrive inn en himmla lang tall rekke, igjen kunde legger merke til det. 

Norge er svin dyr på dagligvare, slik er det. Synes du summen ble dobbelt så høy som hva du tenkte så sier du jatakk til kvitteringa og ser igjen, kanskje oppdager du at appelsinene dine er slått som grapefrukt eller at de 3 rundstykkene er blitt til 30. Eller kanskje ser du at 40 - 60 kr her og dær blir mye til sammen. 

Anonymkode: adaf4...337

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du jo utdype megnde å pris på varene. Husk at alle små summer blir store i lag, ting som ost, brød, cola, snus å det jeg regner med er flere typer grønnsaker drar opp summen. Men uten å vite megde å pris blir det vanskelig å si om noe galt har skjedd. 

Uansett så skal det godt gjøres i dag og med vilje klare å lure til seg penger fra kunder. De aller fleste kjeder i dag opererer med skjerm mot kunden hvor de selv ser alt som blir slått inn, ergo sier du fra om du ser at 3 rundstykker er blitt 30 (fort gjort da 3,0 og enter befinner seg i samme område). De aller fleste kjeder har strenge strenge regler for svinn, tyveri og varer ansatte tar med seg inn-ut av butikk. Kunder betaler som oftes med kort, og veldig mange har safepay/chasgarde, slik at ansatte er knapt i nærheten av dine penger. 

Ting som kan skje er, kampanjenpriser som ikke ligger inne, elektroniske pris etiketter som "henger igjen" og dermed ikke viser riktig pris (pris som dukker opp i kassa er alltid korekt pris, men man bruker gi den laveste for og være hyggelig. Tap for butikken.). Varer som blir slått inn til feil antall, ærlig feil som er fort gjort, enten teller man feil eller kommer borti flere tall før man trykker. Hvis ikke ansatt ser det selv så må du som kunde si i fra. At ting blir slått inn som ikke ligger på båndet, for eksempel barberblad som noen nevnte synes jeg høres veldig rart ut, da dette i så fall må slåes inn manuelt. Vet ikke om alle kjeder har mulighet til å søke, men da stopper alt opp å ansatt må sitte å "lete" etter varen i systemet. Dette legger jo såklart du som kunde merke til. Evt sitte å skrive inn en himmla lang tall rekke, igjen kunde legger merke til det. 

Norge er svin dyr på dagligvare, slik er det. Synes du summen ble dobbelt så høy som hva du tenkte så sier du jatakk til kvitteringa og ser igjen, kanskje oppdager du at appelsinene dine er slått som grapefrukt eller at de 3 rundstykkene er blitt til 30. Eller kanskje ser du at 40 - 60 kr her og dær blir mye til sammen. 

Anonymkode: adaf4...337

1 snus. Ca 95kr.

1 brød. Ca 30kr.

1 glass syltetøy. Ca 25kr.

1 boks kjøttkaker. Ca 88kr.

1 eske corn flakes. Ca 24r.

1 pose saus. Ca 14kr.

1 coca cola. Ca 30kr.

Grønnsaker. Ca 50kr.

Gulost. Ca 90kr.

Det blir langt i fra 1250kr i allefall. 

Du er vel enig i at etter ikke koster det? Eh...

Ja. De har sikkert slått feil.

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig fort gjort å slå inn en vare to ganger, det skjer hvis du ikke er rask nok til å ta varen fra scanneren (Ca 0,006 sekunder)

Anonymkode: 32b5c...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig fort gjort å slå inn en vare to ganger, det skjer hvis du ikke er rask nok til å ta varen fra scanneren (Ca 0,006 sekunder)

Anonymkode: 32b5c...91f

Ja. Jeg har sett flere gjøre det mange ganger. De tar varen over strekkoderen, deretter tar de varen tilbake og taster inn noe og sier: "Oi, det ble feil" og da blir varen slått inn to ganger. Hvis de gjør det med flere varer så tar de mer betalt. ;) 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig fort gjort å slå inn en vare to ganger, det skjer hvis du ikke er rask nok til å ta varen fra scanneren (Ca 0,006 sekunder)

Anonymkode: 32b5c...91f

Det piper 2-3 ganger da. 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si noe på det heller siden de slår inn feil vare. Frukt og sånt blir fort råttent. Ikke akkurat noe som alltid rekker å byttes. 

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner å bli noen år siden jeg såg noen under 70 år bruke kontanter i butikken.

Anonymkode: b667d...009

Jøss. Jeg er under 30 og bruker bare kontanter omtrent, kjenner flere som gjør det samme. 

Anonymkode: 619d2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har sett flere gjøre det mange ganger. De tar varen over strekkoderen, deretter tar de varen tilbake og taster inn noe og sier: "Oi, det ble feil" og da blir varen slått inn to ganger. Hvis de gjør det med flere varer så tar de mer betalt. ;) 

Anonymkode: 3e808...3ee

??? 

Når varen blir slått inn flere ganger vil både du å ansatt høre et dobbel pip. Når de tar varen tilbake og taster noe, så sletter de dobbel og slår varen på nytt. Bare følg med på skjermen på framsiden så ser du og det. Du som kunde betaler kun for en av varen...

Anonymkode: adaf4...337

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 snus. Ca 95kr.

1 brød. Ca 30kr.

1 glass syltetøy. Ca 25kr.

1 boks kjøttkaker. Ca 88kr.

1 eske corn flakes. Ca 24r.

1 pose saus. Ca 14kr.

1 coca cola. Ca 30kr.

Grønnsaker. Ca 50kr.

Gulost. Ca 90kr.

Det blir langt i fra 1250kr i allefall. 

Du er vel enig i at etter ikke koster det? Eh...

Ja. De har sikkert slått feil.

Anonymkode: 3e808...3ee

Som sagt uten å se eksagt megnde og pris blir det vanskelig;p 

Men du ser jo selv om det er feil på kvitteringa gjør du ikke? 

 

Anonymkode: adaf4...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner å bli noen år siden jeg såg noen under 70 år bruke kontanter i butikken.

Anonymkode: b667d...009

Jeg betaler også med kontanter og er under 70 :Nikke:

Anonymkode: 7b488...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner i grunn ikke helt hvor stort problem dette kan være? Dere snakker om summer som både har dobblet seg og vell så det. Hvorfor i all verden gjennomfører dere transaksjonen da? 

 

Tenker bare selv at hvis jeg handler for 2500 men kommer i kassa å summen når jeg stikker i korte viser 5000 vell jeg ville jo ikke betalt sånn helt uten videre. Du har jo selv ansvar.

Anonymkode: adaf4...337

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan berolige deg ts. I butikken jeg jobber i blir vi ansatte overvåket, med kamera. Iblant er et firma ansatt av kjeden, innom og sjekker videoopptak. Vi har cashguard system, og kamera over kassa. Ikke teoretisk mulig å stikke unna penger eller drive med "svinn bak kassa". 

Når det gjelder varer skal vi ha kvittering på alt vi kjøper, og blir til stadighet kontrollert av samme firma. Jeg har ikke turt å stjele så mye som en halv mandel iløpet av de årene jeg har jobbet der (ikke at jeg hadde hatt lyst til det uansett).

Når det gjelder feilslag i kassa. Så har jeg jobbet i butikk i 15 år. Og sett mange kasserere som burde finne seg en ny jobb.

Anonymkode: 2fd1e...d37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte ting billigere enn det varen faktisk koster. Sier alltid i fra da. Denne kostet ikke 11 kroner, men 39. De slår bare inn varen og noen ganger slår de feil uten å tenke over det selv. Hvordan skal de stjele penger når de fleste betaler med kort eller de har de ran-sikrede kassene som pengene bare sendes rett inn i? 

Anonymkode: 8c677...797

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan berolige deg ts. I butikken jeg jobber i blir vi ansatte overvåket, med kamera. Iblant er et firma ansatt av kjeden, innom og sjekker videoopptak. Vi har cashguard system, og kamera over kassa. Ikke teoretisk mulig å stikke unna penger eller drive med "svinn bak kassa". 

Når det gjelder varer skal vi ha kvittering på alt vi kjøper, og blir til stadighet kontrollert av samme firma. Jeg har ikke turt å stjele så mye som en halv mandel iløpet av de årene jeg har jobbet der (ikke at jeg hadde hatt lyst til det uansett).

Når det gjelder feilslag i kassa. Så har jeg jobbet i butikk i 15 år. Og sett mange kasserere som burde finne seg en ny jobb.

Anonymkode: 2fd1e...d37

Har ikke påstått det. Tror deg jeg. 

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

  Du sa det var svinn. Hvordan kan det bli svinn, når alle betaler med kort?

Anonymkode: b667d...009

Nei. Jeg spurte. Det var en annen som mente det. Jeg aner ikke om alle bruker kort eller hva enn... Der er irrelevant egentlig. 

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar av og til penger fra kassen for å f.eks. kjøpe pizza til alle de ansatte, men dette kviteres nøye og legges alltid tilbake igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for ofte så ser jeg at de bak kassen enten i mat butikk eller noen ganger i klesbutikk tar for mye betalt. Jeg ser f.eks på hjemmesidene til Rema 1000 hva maten koster så jeg vet hva beløpet blir når jeg skal betale. 

Men da kan det ofte være dobbelt og trippelt så dyrt. Flere legger til ting som "dyr såpe", et par dvd'er og da hører man at summen er feil siden man ikke har tatt med disse tingene. De MÅ seriøst se selv at det de gjør er galt. 

Dette skjer nesten hver gang jeg handler mat. Sist ba en meg betale 30 kr for noe jeg vet koster 10 kr. Og sånn holder de på.

Hva kan man gjøre med dette? De gidder ikke skrive dette med på kvitteringen liksom og jeg vil ha mine egne penger til mat. Er så lei av at folk driver med svinn bak kassen. 👹

Noen som vet? Hva gjør de? Tar de beløpet selv eller? 

Anonymkode: 3e808...3ee

Det skal godt gjøres å stjele av kassen i dag. Det holdes regnskap og få ansatte vil risikere jobb og rykte for småpenger. Det er nok heller at prisene ikke er oppdatert i kassesystemet. 

Skulle jeg stjålet noe så burde det være temmelig liten risiko for å bli fersket og beløpet måtte minst være nok til et liv i luksus på Bahamas..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...