Gå til innhold

Tar ansatte bak kassen penger til seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt for ofte så ser jeg at de bak kassen enten i mat butikk eller noen ganger i klesbutikk tar for mye betalt. Jeg ser f.eks på hjemmesidene til Rema 1000 hva maten koster så jeg vet hva beløpet blir når jeg skal betale. 

Men da kan det ofte være dobbelt og trippelt så dyrt. Flere legger til ting som "dyr såpe", et par dvd'er og da hører man at summen er feil siden man ikke har tatt med disse tingene. De MÅ seriøst se selv at det de gjør er galt. 

Dette skjer nesten hver gang jeg handler mat. Sist ba en meg betale 30 kr for noe jeg vet koster 10 kr. Og sånn holder de på.

Hva kan man gjøre med dette? De gidder ikke skrive dette med på kvitteringen liksom og jeg vil ha mine egne penger til mat. Er så lei av at folk driver med svinn bak kassen. 👹

Noen som vet? Hva gjør de? Tar de beløpet selv eller? 

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prisene kommer bare opp på skjermen, de forandrer nødvendigvis ikke prisene for å lure deg. I butikken hvor jeg jobber er det ikke alltid den nedsatte prisen er registert, og da er det viktig at kunden følger med.

Endret av coffeegirl83
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever aldri sånt. Kan være feilslag en sjelden gang, men da rydder betjeningen villig opp og beklager. Ingen seriøse butikker holder på sånn som du beskriver! Har selv jobbet i butikk, og det var masse rutiner for å unngå nettopp at noen i kassen skulle stjele fra kundene eller butikken. 

Anonymkode: 3f57d...4e8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i butikk og hører stadig at prisen jeg slår inn er høyere enn reklame osv. Her er greia: Alle priser i butikk SKAL oppdateres elektronisk. Når kasserer slår in varen, kommer prisen automatisk. Eneste mulighet kasserer har er å evt endre den derfra, noe som ikke er et problem hvis en er oppmerkom på det. Prøv å forestille deg å ha press for å huske pris på 10- 20.000 varer. Umulig? Nettopp. Alt i samfunnet er avhengig av elektronikk. Vi har stadig problemer med at priser som står i aviser, ikke oppdateres i systemet som butikken bruker. Dette er IKKE kassere som gjør. (Det forekommer feil som varer som blir slått inn for mange ganger osv.) Når det er sagt: differanse oppstår når det er mer/mindre penger i kassen. Ergo: Slår jeg inn varen til 20 kr når den en på tilbud til 10, så registrerer kassen om beløpet jeg får er det samme som jeg slår inn. Dermed er ikke dette "svinn bak kassen." Dette skyldes gniten ledelse som bruker gamle prissystemer og nedskjærer ansatte så det ikke er folk til å passe på at prisene faktisk er riktige....

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, coffeegirl83 skrev:

Prisene kommer bare opp på skjermen, de forandrer nødvendigvis ikke prisene for å lure deg. I butikken hvor jeg jobber er det ikke alltid den nedsatte prisen er registert, og da er det viktig at kunden følger med.

Jeg mener ikke at de lurer meg og i hvertfall ikke med vilje, men noen tastet inn ting for mange hundrelapper mer enn hva jeg handlet for(+/-) for en tid tilbake. Deretter skjedde det igjen, og igjen og igjen. :riste: 
Da triplet en beløpet og jeg fikk ikke kvittering og kunne ikke klage på det (dumt av meg), deretter la ei til dyr såpe ganger 2, men de oppdaget feilen med en gang. Si hvis hun ikke oppdaget feilen og jeg var sløv så hadde jeg betalt for mye. 

Heldigvis så er de fleste bak butikken ærlige folk, og hvis det er noe jeg mener er svinn bak kassen så er det ofte litt sånne små, og rare butikker som tripler beløpet eller gudene vet hva de gjorde ala Lime butikkene (dumme meg som gikk i god tro og handlet i fra en slik type butikk).





 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært ute for dette mange ganger, også på Narvesen der f,eks pølser er på tilbud og jeg ikke får pengene igjen. ( Tok full pris, og jeg måtte spørre. ) Det var påfallende.

Jeg har også opplevd det i andre sammenhenger, og en del frisører har også "tatt seg friheter" over min eldre mor. Så jo, jeg tror absolutt at enkelte prøver seg, hi trenger ikke vurdering på DPS etter slike observasjoner, for det er fakta og noe også andre observerer.

Anonymkode: 6fc1b...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at de lurer meg og i hvertfall ikke med vilje, men noen tastet inn ting for mange hundrelapper mer enn hva jeg handlet for(+/-) for en tid tilbake. Deretter skjedde det igjen, og igjen og igjen. :riste: 
Da triplet en beløpet og jeg fikk ikke kvittering og kunne ikke klage på det (dumt av meg), deretter la ei til dyr såpe ganger 2, men de oppdaget feilen med en gang. Si hvis hun ikke oppdaget feilen og jeg var sløv så hadde jeg betalt for mye. 

Heldigvis så er de fleste bak butikken ærlige folk, og hvis det er noe jeg mener er svinn bak kassen så er det ofte litt sånne små, og rare butikker som tripler beløpet eller gudene vet hva de gjorde ala Lime butikkene (dumme meg som gikk i god tro og handlet i fra en slik type butikk).





 

Anonymkode: 3e808...3ee

Jeg tviler ikke på at enkelte lurer folk med vilje, basert på en tidligere venninne som holdt på med slikt småsvinn for en del år tilbake;) ( jobber ikke i butikk nå ).

Anonymkode: 6fc1b...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt for ofte så ser jeg at de bak kassen enten i mat butikk eller noen ganger i klesbutikk tar for mye betalt. Jeg ser f.eks på hjemmesidene til Rema 1000 hva maten koster så jeg vet hva beløpet blir når jeg skal betale. 

Men da kan det ofte være dobbelt og trippelt så dyrt. Flere legger til ting som "dyr såpe", et par dvd'er og da hører man at summen er feil siden man ikke har tatt med disse tingene. De MÅ seriøst se selv at det de gjør er galt. 

Dette skjer nesten hver gang jeg handler mat. Sist ba en meg betale 30 kr for noe jeg vet koster 10 kr. Og sånn holder de på.

Hva kan man gjøre med dette? De gidder ikke skrive dette med på kvitteringen liksom og jeg vil ha mine egne penger til mat. Er så lei av at folk driver med svinn bak kassen. 👹

Noen som vet? Hva gjør de? Tar de beløpet selv eller? 

Anonymkode: 3e808...3ee

Jeg tror ikke det, men når du handler frukt og grønt kan det hende de taster feil PLU slik at Potetene dine får Kiwi-pris for eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at de lurer meg og i hvertfall ikke med vilje, men noen tastet inn ting for mange hundrelapper mer enn hva jeg handlet for(+/-) for en tid tilbake. Deretter skjedde det igjen, og igjen og igjen. :riste: 
Da triplet en beløpet og jeg fikk ikke kvittering og kunne ikke klage på det (dumt av meg), deretter la ei til dyr såpe ganger 2, men de oppdaget feilen med en gang. Si hvis hun ikke oppdaget feilen og jeg var sløv så hadde jeg betalt for mye. 

Heldigvis så er de fleste bak butikken ærlige folk, og hvis det er noe jeg mener er svinn bak kassen så er det ofte litt sånne små, og rare butikker som tripler beløpet eller gudene vet hva de gjorde ala Lime butikkene (dumme meg som gikk i god tro og handlet i fra en slik type butikk).





 

Anonymkode: 3e808...3ee

Okei da. Spør fra nå av alltid etter kvittering og sjekk gjennom :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener de i kassa gjetter seg frem til en pris? Hvordan vet de hva den egentlig koster?

Skal du være troll, så vær nå i det minste litt troverdig.

Anonymkode: b667d...009

Nei? Jeg snakker sant. Selvklart mener jeg ikke det. De kan slå feil i kassen (ikke med vilje), priset feil i butikken også har kanskje ikke det blitt oppdatert i kassen og sånne ting. Bruk hodet litt a.
Det er i hvertfall dyrt for følgende:
1 brød.
1 coca cola.
Ost.
Grønnsaker.
Syltetøy.
Snus.
Kjøttkaker.
Saus.
Corn flakes.

Koster dette 1250 kr? Eh, nei. Da har Norge blitt dyrt over natta. 

 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinneguide skrev:

Jeg tror ikke det, men når du handler frukt og grønt kan det hende de taster feil PLU slik at Potetene dine får Kiwi-pris for eksempel

Ja, de er sikkert stresset og ting går sikkert litt fort, men det er kjedelig når det skjer for 5. gang. :)
Har dere ikke opplevd at de tar varen over strekoderen og tar varen tilbake? Det er klart det lett blir gjort feil da. 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, coffeegirl83 skrev:

Okei da. Spør fra nå av alltid etter kvittering og sjekk gjennom :D

Ja coffeegirl83. Man må jo gjøre det. :) 
Ei jeg vet om hun satte seg ned med matbudsjett pga dette og regnet ut hva maten kostet (da lo vi av henne), men det gjør jeg ikke i dag for nå forstår jeg hva hun mener. Da hadde noen holdt på sånn med henne også, og da tror jeg det var med vilje. Jeg er ikke alene med å reagere på dette. 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler ikke på at enkelte lurer folk med vilje, basert på en tidligere venninne som holdt på med slikt småsvinn for en del år tilbake;) ( jobber ikke i butikk nå ).

Anonymkode: 6fc1b...5eb

Mulig, men de færreste gidder å gjøre det med vilje, men noen gjør det ja. Jeg følger nøye med på kvitteringer. 
Maten er dyr nok i fra før av om ikke man skal betale dobbelt opp. :P 

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært ute for dette mange ganger, også på Narvesen der f,eks pølser er på tilbud og jeg ikke får pengene igjen. ( Tok full pris, og jeg måtte spørre. ) Det var påfallende.

Jeg har også opplevd det i andre sammenhenger, og en del frisører har også "tatt seg friheter" over min eldre mor. Så jo, jeg tror absolutt at enkelte prøver seg, hi trenger ikke vurdering på DPS etter slike observasjoner, for det er fakta og noe også andre observerer.

Anonymkode: 6fc1b...5eb

Jepp. Jeg er ikke alene om å mene at folk driver med svinn bak kassen i matbutikker (og andre steder). 
Stort sett tror jeg at de fleste er ærlige, men jeg tror at det kan skje, ja

Anonymkode: 3e808...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare sånn at dere vet det: Jeg har ofte like hastverk som de bak kassen og klager nesten aldri på sånt, men det blir for dujmt og ikke gjøre det.
Det er klart jeg reagerer når noen har slått inn flere barberhøvler når det ikke ligger på kassa en gang. Mulig det var kunden bak meg som slapp å betale for disse barberhøvlene? :klo: 

Hilsen ærlig person! :smilbla: 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må følge med, men å følge med når varene slås inn går ikke, det går altfor fort. Sjekk kassalappen. En gang betalte jeg for 30 rundstykker når jeg i virkeligheten hadde kjøpt 3. Merket det ikke før jeg kom hjem og sjekket kassalappen. Gadd ikke dra tilbake igjen, så det lønner seg å sjekke lappen med det samme, ikke etter man har kommet hjem.

Anonymkode: af30a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må følge med, men å følge med når varene slås inn går ikke, det går altfor fort. Sjekk kassalappen. En gang betalte jeg for 30 rundstykker når jeg i virkeligheten hadde kjøpt 3. Merket det ikke før jeg kom hjem og sjekket kassalappen. Gadd ikke dra tilbake igjen, så det lønner seg å sjekke lappen med det samme, ikke etter man har kommet hjem.

Anonymkode: af30a...2f4

Nei fy søren. :hakeslepp:
Ja, ting kan gå fort for seg. Noen ganger kan det gå fort for folk i butikkene og folk merker det ikke før det er for sent.

Jeg var med et familiemedlem på Kiwi og vedkommende jeg var med ble spurt om hun var medlem. Hun var ikke det og opprettet medlemskap og fikk 50% rabatt på de tingene hun kjøpte. Venninnen min spurte på tull: Å ja, så neste gang kan jeg bare komme med ny mail og ny registreringsinformasjon, så får man 50% rabatt igjen? :ironi: 
De bak kassen lo selvklart og sa: jada, selvklart. :P 

Anonymkode: 3e808...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan man gjøre med dette? De gidder ikke skrive dette med på kvitteringen liksom og jeg vil ha mine egne penger til mat. Er så lei av at folk driver med svinn bak kassen. 👹

Hvordan tenker du at det unngår å havne på kvitteringen? Du kan selv sammenligne sluttsummen med det du betaler, og sjekke prisen på hver enkelt vare som de har slått inn.

Du kan ikke gjøre et overslag i hodet og si at de har slått inn feil, du må se det på kvitteringen.

Anonymkode: 7b488...baa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Jeg snakker sant. Selvklart mener jeg ikke det. De kan slå feil i kassen (ikke med vilje), priset feil i butikken også har kanskje ikke det blitt oppdatert i kassen og sånne ting. Bruk hodet litt a.
Det er i hvertfall dyrt for følgende:
1 brød.
1 coca cola.
Ost.
Grønnsaker.
Syltetøy.
Snus.
Kjøttkaker.
Saus.
Corn flakes.

Koster dette 1250 kr? Eh, nei. Da har Norge blitt dyrt over natta. 

 

Anonymkode: 3e808...3ee

  Du sa det var svinn. Hvordan kan det bli svinn, når alle betaler med kort?

Anonymkode: b667d...009

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...