Gå til innhold

Brisen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17(snart 18) jeg har ikke drukket så mye før. Jeg har drukket en cider noen ganger og prøvd litt annent, men ikke så jeg ble full. Jeg er 165, veier ca 163 ich. Litt dumt spørsmål sikkert, men sånn ca hvor mye vodka tror dere jeg kan drikke for å bli brisen, jeg skal blande det ut med en annen drikke( brus eller no). Jeg vil ikke bli full, men brisen. Jeg vet det er et fjortisspørsmål å spørre og at det kommer ann på person til person, men vil ikke ende opp full og dårlig heller.

Anonymkode: 2de71...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du veier 163 kg kan du bøtte nedpå :P prøv med en halvflaske først.

Anonymkode: 54e76...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk før du er 18 år. Sånn da er moraliseringen ferdig :P 

Det er veldig vanskelig å si siden alle reagerer individuelt på alkohol. Ta heller å drikk sakte, drikk vann innimellom og reis deg jevnlig. Det å reise seg er veldig lurt siden alkoholen ofte ikke merkes om man sitter stille, men bang så slår den inn når man reiser seg. Pass på å ikke drikke på tom mage. 

Anonymkode: 759b2...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 165 og 163 kg bør du nok ikke drikke i det hele tatt. Det er vel fare for hjertestans bare med anstrengelse av å dra å kjøpe øl med en BMI på 40+..

Anonymkode: 7462f...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk huskeregel; Høyde og vekt skal ikke være samme siffer.

En annen kjekk regel; Følg norsk lov. Ikke drikk. Du er et barn.

Anonymkode: 16658...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er 165 og 163 kg bør du nok ikke drikke i det hele tatt. Det er vel fare for hjertestans bare med anstrengelse av å dra å kjøpe øl med en BMI på 40+..

Anonymkode: 7462f...ed4

Tror kanskje det skulle stå 63 kg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ca samme størrelse, dog litt eldre. 
Jeg kan bli brisen av 2 øl en dag, en annen dag kan jeg drikke 6 øl før jeg kjenner noe. 

Hva man tåler kommer an på dagsform, hva man har spist, hvor mye man har sovet, og hva man er vant til å drikke. 
Du er ikke vant til alkohol, du bør holde deg unna sprit til du lærer deg å kjenne hvordan kroppen reagerer på svakere alkoholholdig drikke. 

Anonymkode: a2228...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 cl vodka vil holde for deg. Det vil si ca det samme som et eggeglass. 

Hold deg heller til øl/cider. Det er "tryggere" om du absolutt må drikke. Og ikke drikk over evne. Lik mengde vann som alkohol når du drikker. Altså et glass øl og et glass vann. 

Anonymkode: 7edb1...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo drikke brusen uten vodka og spare deg for tap av både penger, tid og hjerneceller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...