Gå til innhold

Vaskemaskinen er glovarm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg vasker klør i vaskemaskinen så pleier klærne å være kalde når vasken er ferdig. Men i det siste har vaskemaskinen vært glovarm når vasken er ferdig.

Jeg åpner vaskemaskinen og det siver det ut kraftig med damp, og klærne er så glovarme at jeg knapt kan ta på de. 

Hva har skjedd med vaskemaskinene min? 

Jeg har ikke noe annerledes enn jeg har i mange år. Samme programmer og samme temperaturer og samme vaskemidler som alltid. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd.

Anonymkode: f91ee...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer dette på alle vasketemperaturer,  inkl. 30-graders vask?

 

Anonymkode: c4f08...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skjer på alle vasketemperaturer, så kan det hende at tøyet ikke har blitt skylt og/ eller at termostaten er ødelagt.

Anonymkode: c4f08...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg vasker klør i vaskemaskinen så pleier klærne å være kalde når vasken er ferdig. Men i det siste har vaskemaskinen vært glovarm når vasken er ferdig.

Jeg åpner vaskemaskinen og det siver det ut kraftig med damp, og klærne er så glovarme at jeg knapt kan ta på de. 

Hva har skjedd med vaskemaskinene min? 

Jeg har ikke noe annerledes enn jeg har i mange år. Samme programmer og samme temperaturer og samme vaskemidler som alltid. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd.

Anonymkode: f91ee...927

Vaskemaskinen din er ikke frisk. Snakk med butikken den er kjøpt i, vurder om du skal ha reperatør på besøk eller kjøpe ny. 

Anonymkode: 2e93c...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det om dette i manualen som fulgte med vaskemaskina når du kjøpte den?

Anonymkode: c4f08...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer dette på alle vasketemperaturer,  inkl. 30-graders vask?

 

Anonymkode: c4f08...d2a

Ja det skjer på alle temperaturer.

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det skjer på alle vasketemperaturer, så kan det hende at tøyet ikke har blitt skylt og/ eller at termostaten er ødelagt.

Anonymkode: c4f08...d2a

Jeg mistenker også noe med termostaten. Men tøyet virker til å være vasket som det pleier, bortsett fra at det er glovarmt når vasken er ferdig.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det om dette i manualen som fulgte med vaskemaskina når du kjøpte den?

Anonymkode: c4f08...d2a

Manual har jeg ikke. Mulig jeg kan finne den på nett. 

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaskemaskinen din er ikke frisk. Snakk med butikken den er kjøpt i, vurder om du skal ha reperatør på besøk eller kjøpe ny. 

Anonymkode: 2e93c...c5b

Ja, jeg er redd den synger på siste vers. Jeg kjøper nok heller en ny enn å reparere den for den begynner å dra på årene.

Men hadde håpet at det var noe enkelt som var årsaken og løsningen, sånn at jeg kunne hatt maskinen i noen år til.

Anonymkode: f91ee...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg vasker klør i vaskemaskinen så pleier klærne å være kalde når vasken er ferdig. Men i det siste har vaskemaskinen vært glovarm når vasken er ferdig.

Jeg åpner vaskemaskinen og det siver det ut kraftig med damp, og klærne er så glovarme at jeg knapt kan ta på de. 

Hva har skjedd med vaskemaskinene min? 

Jeg har ikke noe annerledes enn jeg har i mange år. Samme programmer og samme temperaturer og samme vaskemidler som alltid. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd.

Anonymkode: f91ee...927

Hadde jeg vært deg, slutt og vaske klær, dra ut stikk kontakten, kjøp ny.  Det kan faktisk ta fyr i vaskemaskin og. Tydeligvis noe galt med den du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den kan ta fyr når som helst. Du kan finne vaskemaskiner til under 3000kr, ikke mye å tenke på egentlig. 

Anonymkode: 601e7...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst bare jeg som hadde driti meg ut. 

Søkte litt på nett og kom på at vaskemaskinen min er en kombi vask/tørk.

Den var innstilt på tørk etter vaskesyklus. Derfor var den så varm. Slo av tørken, så ble vasken kald slik den pleier. 

Anonymkode: f91ee...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var visst bare jeg som hadde driti meg ut. 

Søkte litt på nett og kom på at vaskemaskinen min er en kombi vask/tørk.

Den var innstilt på tørk etter vaskesyklus. Derfor var den så varm. Slo av tørken, så ble vasken kald slik den pleier. 

Anonymkode: f91ee...927

Uansett så skal det ikke dampe av klærne eller være glovarme sånn så du beskriver det. Hvor gammel er maskinen din? Det kan være noe gale med tørkefunksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...