Gå til innhold

Kledning - Tjærebrun eller dyp grå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal velge farge på kledning på prosjektert enebolig (maling, ikke beis), og har valget mellom disse to:

Jotun 0175 tjærebrun

Butinox 5736 dyp grå

 

Noen som har malt i en av disse fargene? Fornøyd? Hvordan ser de ut i virkeligheten?

Anonymkode: 4f1a0...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? På fargeprøven synes jeg den tjærebrune ser ganske grå ut, men litt varm i nyansen, men er usikker på hvordan den blir i virkeligheten. Den andre er definitivt grå.

Anonymkode: 4f1a0...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner bare interiørmaling fra butinox med den fargekoden. 

Men jeg synes uansett tjærebrun er utrolig fin farge. Vi har den, og den er skikkelig varm og fin. Den passer veldig godt til huset vårt som har naturtomt på ene siden, og masse grønt rundt seg. 

Anonymkode: 02f13...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med akkurat de fargene du snakker om, men ville bare dele min mening, og grå hus er noe av det mest triste jeg vet. Jeg hadde gått for tjærebrun, definitivt.

Anonymkode: 4e686...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎06‎.‎2017 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Jeg finner bare interiørmaling fra butinox med den fargekoden. 

Men jeg synes uansett tjærebrun er utrolig fin farge. Vi har den, og den er skikkelig varm og fin. Den passer veldig godt til huset vårt som har naturtomt på ene siden, og masse grønt rundt seg. 

Anonymkode: 02f13...b19

Jeg valgte tjærebrun, så håper det blir fint :) Hadde i utgangspunktet tenkt grått, men var ikke helt fornøyd med gråfargen jeg kunne velge.

 

Hvilken farge har dere på ytterdør? Hvitt er det som inngår i standardleveransen, men jeg er redd det er upraktisk og blir fort skittent. Sliter litt med å komme på gode alternativer som passer til brunt :P

Anonymkode: 4f1a0...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen erfaring med akkurat de fargene du snakker om, men ville bare dele min mening, og grå hus er noe av det mest triste jeg vet. Jeg hadde gått for tjærebrun, definitivt.

Anonymkode: 4e686...043

Jeg likte heller ikke grå hus før, men er vel blitt vant med det siden det begynner å bli mange av de rundt omkring, så nå synes jeg det er fint med riktig nyanse.

Valgte brun pga at grånyansen som var alternativet til brun var litt lys og kald, så håper nå den brune blir fin.

Anonymkode: 4f1a0...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte tjærebrun, så håper det blir fint :) Hadde i utgangspunktet tenkt grått, men var ikke helt fornøyd med gråfargen jeg kunne velge.

 

Hvilken farge har dere på ytterdør? Hvitt er det som inngår i standardleveransen, men jeg er redd det er upraktisk og blir fort skittent. Sliter litt med å komme på gode alternativer som passer til brunt :P

Anonymkode: 4f1a0...234

Vi har ytterdør i samme farge som huset. Hvitt er upraktisk, det synes jeg også. I tillegg tenker jeg at det kommer til å se rart ut mot et brunt hus. 

Anonymkode: 02f13...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...