Gå til innhold

Kollega som jobber treigt


S@nn@

Anbefalte innlegg

Jobber på et lager og har en kollega som er treig. Vedkommende kan bruke dobbel så lang tid eller mere på en arbeidsoppgave i forhold til de andre.

Er det greit? Og evt hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et lederansvar, og er ikke så mye du/dere andre kan gjøre med det selv utover å si til sjefen at dette er en utfordring.

Det kan tenkes vedkommende har tilrettelegging dere ikke har rett på å vite om.

Anonymkode: 6473f...c90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik kollega jeg også. Det er virkelig en tålmodighetsprøve!

Anonymkode: 026f1...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke tilrettelagt arbeid og sjefen er informert flere ganger men vet ikke hvordan det skal «takkles» så vi fortsetter i samme tralten. Veldig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, S@nn@ skrev:

Nei det er ikke tilrettelagt arbeid og sjefen er informert flere ganger men vet ikke hvordan det skal «takkles» så vi fortsetter i samme tralten. Veldig frustrerende.

Lær deg å overse slike folk som de er slitsome

Anonymkode: d2c8a...396

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jobber i sitt eget tempo.
Går utifra at dere har timelønn og ikke akkord?
Og så lenge denne kollegaen får gjort sine oppgaver iløpet av dagen, så ikke dere bry dere :) 

Om det irriterer deg så himla mye, finn en annen jobb XD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Chibi skrev:

Folk jobber i sitt eget tempo.
Går utifra at dere har timelønn og ikke akkord?
Og så lenge denne kollegaen får gjort sine oppgaver iløpet av dagen, så ikke dere bry dere :) 

Om det irriterer deg så himla mye, finn en annen jobb XD

Enig 

Anonymkode: d2c8a...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, S@nn@ skrev:

Nei det er ikke tilrettelagt arbeid og sjefen er informert flere ganger men vet ikke hvordan det skal «takkles» så vi fortsetter i samme tralten. Veldig frustrerende.

Da får du ikke gjort noe uten at det vil skape veldig dårlig arbeidsmiljø.

Vedkommende jobber nok tregt av en helsemessig årsak.

Anonymkode: 6473f...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i din jobb avhengig av at vedkommende løser oppgavene raskere for at du skal få gjort jobben din? I så fall bør det tas opp med leder igjen på ett eller annet vis. 
Hvis ikke: la ham holde på i sitt eget tempo. Du er så flink så flink, men hvis leder mener at kollegaen din er flink nok, så er han det. Det er faktisk ikke opp til deg å bestemme. 

Anonymkode: 1642b...a5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er avhengig av at personen gjør sin jobb for å kunne gjøre min.

Trenger ikke du er så flink, så flink.

Timelønn har vi og arbeidsoppgavene er det blitt flere av. Arbeidsdagen er også varierenede i mengde arbeid. Når denne personen jobber seint så må de andre gjøre mere som igjen fører til stress og frustrasjoner.

Sjefen har også forundret seg over at ting tar sånn tid men aner ikke hva en skal gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere har tatt det opp med personen det gjelder? Har dere prøvd å gi tips om hvordan de kan jobbe mer effektivt?

Jeg er selv passe ny og setter alltid pris på å få tips på hvordan jeg kan jobbe forter og mer effektivt på jobb, da jeg vet jeg har litt å ta igjen i forhold til de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, S@nn@ skrev:

Ja jeg er avhengig av at personen gjør sin jobb for å kunne gjøre min.

Trenger ikke du er så flink, så flink.

Timelønn har vi og arbeidsoppgavene er det blitt flere av. Arbeidsdagen er også varierenede i mengde arbeid. Når denne personen jobber seint så må de andre gjøre mere som igjen fører til stress og frustrasjoner.

Sjefen har også forundret seg over at ting tar sånn tid men aner ikke hva en skal gjøre.

Det er ikke han sin feil,men sjefen, ansett flere enn å utslitt arbeiderene sine, skaff deg ny jobb.

Anonymkode: d2c8a...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på deg selv. Du kjenner ikke til vedkommendes grunner for å være langsom, og du har hellerikke noe med det.

Anonymkode: 207c1...e28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.6.2017 den 18.10, S@nn@ skrev:

Jobber på et lager og har en kollega som er treig. Vedkommende kan bruke dobbel så lang tid eller mere på en arbeidsoppgave i forhold til de andre.

Er det greit? Og evt hva kan gjøres?

Hen kan sies opp på dagen.

Anonymkode: 33d98...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hen kan sies opp på dagen.

Anonymkode: 33d98...ccf

nei.

Anonymkode: d2c8a...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei.

Anonymkode: d2c8a...396

Det bestemmer jo bedriften/organisasjonen! 

Anonymkode: 33d98...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det bestemmer jo bedriften/organisasjonen! 

Anonymkode: 33d98...ccf

Nei, det å sies opp på dagen kan ikke en bedrift bestemme sånn helt uten videre. Ved oppsigelse gjelder regler om oppsigelsestid. Ved avskjedigelse, som det å sies opp på dagen egentlig heter, så må en arbeidstaker ha begått GROVT pliktbrudd. Det å jobbe treigt kan ikke karakteriseres som grovt pliktbrudd. 

Anonymkode: 1642b...a5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som jobber tregt av 2 årsaker; helsemessige og har endel nøyaktighetsarbeid. Hvis jeg jobber for fort er sjansen for å gjøre feil større og jeg må bruke tid å rette opp i det. Liker at det blir gjort skikkelig første gangen. Det går ikke ut over mine kolleger, det vet jeg.

Anonymkode: 2b001...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til arbeidslivet! Slik vil det alltid være, overalt.

Anonymkode: 36cce...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du alle kan ikke være 100% superansatte som jobber kjempe bra. Det MÅ være plass til de ikke så gode i arbeidsmarkedet også.

Jeg er en som jobber veeeldig raskt men jeg kommer aldri på å klage på at andre ikke holder samme tempo som meg.

Anonymkode: 8ae58...2ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...