Gå til innhold

Eu vil regulere steking av pommes frites


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.6.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil hevde sin rett til å proppe i seg transfett kan man vel ta regninga sjøl også. 

Anonymkode: ac6a6...7e3

For en utrolig lite intelligent kommentar. Regningen tar de selv over skatteseddelen, akkurat som deg og meg. Du kan alltids finne en grunn til mennesker skader seg eller blir syke, og ofte er det på grunn av egne bevisste eller ubevisste valg. Så lenge en er forkjemper for at det offentlige i stor grad tar regningen for helsevesenet, så må man tåle dette.

Når det kommer til saken i seg selv handler det mye om hvor mye regulering vi skal ha. Jo mer regulering man innfører, spesielt noe som rammer viktige tradisjoner og kultur, jo mer motstand vil det få. 

Særdeles uklokt av EU, som snart må begynne å lære av sine feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.6.2017 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Euro-Marxisten Grosny klarte ikke komme med noe skikkelig svar annet enn fjas og avsporinger nei. Som forventet at dere ikke klarte å forsvare EU-regimet.

Anonymkode: 17d37...ab6

Jeg forsvarer egentlig ikke EU-regimet, og mener at nasjonale regler er bedre enn europeiske regler fordi nasjonale regler er bedre tilpasset nasjonale forhold, tradisjoner og muligheter. Bortsett fra det så forsvarer jeg generelt regler som bremser giftfremkallende tilberedningsmetoder, uansett hvem som har laget reglene, være seg presten, EU eller svigermor.

Jeg prøver bare å sette deg på plass der du tillegger massevis av folk ideologi de egentlig ikke har. Jeg anser ikke deg for å være leninist heller, men kaller deg kulturleninist for at du skal se det absurde i å kalle folk kulturmarxister. 

En ekte kulturmarxist har lest det Marx skriver om kultur, og tatt til seg disse idéene. De fleste av de du kaller kulturmarxister har null begrep om Marx sine kulturidéer (jeg har null peiling på disse idéene, og vet ikke engang om de eksisterer), og de aller fleste av disse har lest lite eller ingenting fra Marx, og blant de som faktisk har studert en del Marx så er det veldig mange som ikke erklærer seg for å være marxister.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2017 den 12.02, I Grosny skrev:

Jeg forsvarer egentlig ikke EU-regimet, og mener at nasjonale regler er bedre enn europeiske regler fordi nasjonale regler er bedre tilpasset nasjonale forhold, tradisjoner og muligheter.

EU har blitt en belastning. Det jeg irriterer meg mest over er da de stanset posten i å levere på Lørdager.

https://www.aftenposten.no/norge/Na-far-du-ikke-post-pa-lordager-mer-8312b.html

Norge er det europeiske land med minst befolkningstetthet (med unntak av Russland) derfor vil nok ikke EUs drøm om at posten skal få flere konkurrenter på å levere vanlig post fungere likevel. Jeg synes absolutt om vi skal ha lørdags levering av posten eller ikke, er noe EU ikke trenger å blande seg inn i.

Anonymkode: 16065...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21/06/2017 den 22.42, Example skrev:

Dette er vel en av grunnene til at EU ikke fungerer, nemlig for mye regulering. Dessverre vil nok dette føre til unionens undergang.

At ikke EU har fungert, sier du? 

Please enlighten me! Sist jeg sjekket har det vært fred i Europa siden EU ble opprettet, og land som feks Irland krabber seg litt opp av søla ved hjelp av div overføringer fra EU samt EUs indre marked.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som EU vil at Europa skal bli noe lignende USA. Altså mange deler men under et hovedstyre.

Anonymkode: efb04...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.6.2017 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Frityrstekt mat er jo noe av det verste en kan ha i seg, støtter initativet fullt ut. Håper også det kommer restriksjoner på sukker.

Anonymkode: 1578d...71b

Akkurat dette er jeg veldig enig i og. Tommel opp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HanneBenny skrev:

Av alle teite påfunn......

Av alle teite påfunn er pålegg om å redusere forekomsten av klart kreftfremkallende stoffer (og ikke av typen "alt er kreftfremkallende", men faktisk alvorlige stoffer) i maten det verste? Det er mye man kan ta EU på, altså, men selv om det er valgt en meget tabloid vinkling for å narre de aller enkleste sjelene her er jo ikke akkurat dette så ille.

Anonymkode: 3a3b5...f74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cornflake girl skrev:

At ikke EU har fungert, sier du? 

Please enlighten me! Sist jeg sjekket har det vært fred i Europa siden EU ble opprettet, og land som feks Irland krabber seg litt opp av søla ved hjelp av div overføringer fra EU samt EUs indre marked.

Hva har det med detaljstyrte reguleringer å gjøre? Det er ikke det at jeg ikke mener EU har noe for seg, men jeg mener at de må passe på å ikke tøye strikken for langt, for da vil flere land på sikt melde seg ut. 

EU bør først og fremst være en handelsunion, og unngå å prøve å viske ut nasjonalstatens rolle. Da vil reaksjonen være utmelding og radikal nasjonalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en latterlig overskrift. Dette handler ikke om hvordan pommes frites skal stekes, men å begrense giftstoffet akrylamid som oppstår når man steker pommes frites på denne måte. Men en overskrift av typen "Vil begrense det farlige stoffet akrylamid" er neppe like spenstig og generer ikke like mange klikk.

For øvrig får forslaget støtte av mateksperter.

Anonymkode: b0136...3f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Example skrev:

Hva har det med detaljstyrte reguleringer å gjøre? Det er ikke det at jeg ikke mener EU har noe for seg, men jeg mener at de må passe på å ikke tøye strikken for langt, for da vil flere land på sikt melde seg ut. 

EU bør først og fremst være en handelsunion, og unngå å prøve å viske ut nasjonalstatens rolle. Da vil reaksjonen være utmelding og radikal nasjonalisme.

Jo men det blir jo veldig vanskelig å opprettholde en handlesunion uten å ha felles reguleringer. Reguleringene omhandler jo i stor grad det indre markedet, feks postdirektivet. For ikke å snakke om at man trenger felles regler og direktiver for økonomiske overføringer/bistand til stater innad i unionen. 

Så kan jeg for all del være enig i at det kanskje vedtas litt i overkant smale lover og reguleringer på noen områder, men jeg synes jo heller ikke det er negativt at man oppfordrer til (det er jo i nevnte sak her ikke snakk om et forbud) å unngå kreftfremkallende stoffer i mat. Eller at Norge gjennom EØS pålegges å pusse opp brannfarlige tuneller (som er årsaken til at man har vært tvunget til å renovere feks brynstunellen i Oslo nå). 

 

Nå mener jeg ikke at alt ved EU er tipp topp tommel opp, men at det er mer positivt enn negativt med unionen synes jeg! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, cornflake girl skrev:

Jo men det blir jo veldig vanskelig å opprettholde en handlesunion uten å ha felles reguleringer. Reguleringene omhandler jo i stor grad det indre markedet, feks postdirektivet. For ikke å snakke om at man trenger felles regler og direktiver for økonomiske overføringer/bistand til stater innad i unionen. 

Så kan jeg for all del være enig i at det kanskje vedtas litt i overkant smale lover og reguleringer på noen områder, men jeg synes jo heller ikke det er negativt at man oppfordrer til (det er jo i nevnte sak her ikke snakk om et forbud) å unngå kreftfremkallende stoffer i mat. Eller at Norge gjennom EØS pålegges å pusse opp brannfarlige tuneller (som er årsaken til at man har vært tvunget til å renovere feks brynstunellen i Oslo nå). 

 

Nå mener jeg ikke at alt ved EU er tipp topp tommel opp, men at det er mer positivt enn negativt med unionen synes jeg! :) 

EU har klart seg uten detaljstyring for Pommes Frites i mange år allerede, og detaljstyringen er unødvendig. Overnasjonal detaljstyring er ikke bra. Det er skadelig for demokratiet, og folks tillit til systemet. 

Den jevne EU-borger føler ikke at de har noe styring på EUs politikk overhodet, og det er ikke bra. Sånne småsaker som dette kan gjøre mye skade. For mange så er svaret å gå ut av EU. EU-motstandere har ingen problemer med å finne saker som irriterer vanlige folk.

De fleste forbud har noe for seg, absolutt, men totalt sett er ikke folk glad i å bli behandlet som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.6.2017 den 15.33, cornflake girl skrev:

At ikke EU har fungert, sier du? 

Please enlighten me! Sist jeg sjekket har det vært fred i Europa siden EU ble opprettet, og land som feks Irland krabber seg litt opp av søla ved hjelp av div overføringer fra EU samt EUs indre marked.

Fred i europa har mindre enn ingenting å gjøre med EU.

Anonymkode: 011bd...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, June 24, 2017 den 15.33, cornflake girl skrev:

At ikke EU har fungert, sier du? 

Please enlighten me! Sist jeg sjekket har det vært fred i Europa siden EU ble opprettet, og land som feks Irland krabber seg litt opp av søla ved hjelp av div overføringer fra EU samt EUs indre marked.

"Fred i Europa" har nok fint lite med unionen å gjøre...  

Anonymkode: 9d3e2...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 16.00, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/mat/belgia-raser-na-vil-eu-forby-metoden-som-gjor-pommes-frites-ordentlig-spro-utenpa-og-myke-inni/67728317

Ingen sak er for liten for marxistene i Brussel, nå skal også hvordan vi skal steke pommes frites reguleres.

Anonymkode: 17d37...ab6

Saken fremstilles som en triviell tullesak, men det er snakk om akrylamid, som er kreftfremkallende. Vi regulerer røyking fordi det er helseskadelig og veldig få reagerer på det. Men når europeiske myndigheter ønsker å komme med anbefalinger om det meget kreftfremkallende stoffet akrylamid så er det helt forferdelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.6.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil hevde sin rett til å proppe i seg transfett kan man vel ta regninga sjøl også. 

Anonymkode: ac6a6...7e3

Dette forutsetter at hvert individ har 100% kunnskap om 100% av verden, og i tillegg at hvert individ er i stand til å ta 100% rasjonelle og objektive avgjørelser.

De som ikke er liberalister vet at vi er langt unna noe slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 23.02, I Grosny skrev:

Kjære lille kulturleninist, det er selvfølgelig mulig å regulere ned antall branner, og det gjøres i Norge i dag.

Ja, det er for eksempel strenge reguleringer som gjør at det dør så få i trafikken i Norge. Jo færre reguleringer det er, desto flere dør i trafikken i ulike land. Det viser seg nemlig at det er nødvendig med regler for å få folk til å gjøre det som er riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...