Gå til innhold

Hva har du i matpakken når du drar på piknik/skogstur osv?


engelenmin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er kanskje litt kjedelige, men sandwich av polarbrød holder seg godt i matpakken. 

Bruker litt variert pålegg etter hva vi har hjemme, men har alltid agurk, salat , tomat i en boks ved siden av og legger det på når vi skal spise ellers blir brødet lett klissete.  Har gjerne med litt oppdelt melon eller annen frukt som nektariner som dessert.

Vi har prøvd oss på diverse pai, pastasalat og sånne ting, men det krever mer utstyr ved spising. Mat som bare kan holde i hånda er best, det gir minst griseri synes vi. 

Anonymkode: 5ee78...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker store porsjoner pizzasnurrer, fylte horn o.l., som jeg fryser ned. Tar passe mengde ut av fryseren før vi skal dra, så tiner de til vi skal spise. 

En annen variant er ferske rundstykker, en god ost eller to samt spekepølse og pære.

Pastasalat. Eneste man trenger i tillegg er små (plast)tallerkner og gafler. 

Vafler med tilbehør.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal tennes bål pleier jeg å ta med ostesmørbrød i aluminiumsfolie.

Ellers er jeg også stor tilhenger av fylte horn eller snurrer fra fryseren.

Oppdelt melon, druer, jordbær eller andre saftige frukter er også fint å ha med.

Te på termos er genialt hvis det skal bades, siden vannet vanligvis ikke er varmt nok. Hvis det bare skal soles er det deilig å ta med frossen te, den tiner etterhvert og er herlig avkjølende.

Anonymkode: 095ae...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så veldig fantasifulle. Det går i smørbrød, forskjellig oppskåret frukt og grønnsaker, pizzasnurrer, skinkehorn, muffins, kanelsnurrer, lefseruller, kjeks, pølser på termos o.l. Vi unngår alt som krever tallerken og bestikk. Det blir så mye ekstra å dra med seg og upraktisk når man skal spise sittende på bakken, så pai, salater og slikt som andre nevner her utgår. Alt er ferdigsmurt og oppdelt på forhånd slik at man bare kan ta det i hånden og spise. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god pastasalat med hjemmelagde rundstykker, grillmat hvis det er tur til stranda, oppskjært frukt og grønnsaker

lemonade er godt å ha med som drikke til maten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.6.2017 den 12.05, engelenmin skrev:

Lyst på litt inspirasjon til sommerens utflukter :)

Vi er litt enkle der :fnise:
Når vi skal grille tar vi med pølser, pølsebrød, lompe og ketchup. Og en liten sjokolade til hver, eventuelt kakao :) Juksekakao. Ta med varmt vann i termos, og kjøp en kakao pakke med porsjons pakker inni. (en porsjons pakke, er nok til en person)
Skal vi bare ha med niste, så smører vi hver vår niste med favoritt pålegget :)

Men vi er som regel på skogtur, så gidder ikke drasse med oss så mye rart :) Liker å ha det enkelt :) Må si at kakao er kjempedigg kosedrikk etter å ha spist varme pølser :) Min datter på 5 år, varmer seg også med kakao drikken, og er klar for å herje i skogen igjen etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...