Gå til innhold

Ser du som norsk kvinne ned på andre norske kvinner som er sammen med menn av annen etnisitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i kategorien, og når jeg er ute sammen med min som er gyllenbrun i huden med svart hår, så ser jeg blikkene. Virker som om andre kvinner mener jeg er dum og mindre intelligent og hjelpeløs og alt. Mennene bryr seg ikke så mye har jeg sett, men kvinnene - hva har jeg gjort dere? 

Anonymkode: 8ab8e...44f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, absolutt ikke, det er mye viktigere at hun er lykkelig og funnet en flott mann som passer henne enn hvordan etnisitet han har. Mange norske glemmer at det finnes folk i alle etniske grupper med god utdannelse/økonomi/familieverdier/helse/reiselyst/kreativitet (putt inn det som er viktig for deg i en partner).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ser ikke ned på kvinner som er sammen med menn av annen etnisk bakgrunn, med mindre kvinnen er påfallende tykk/stygg/mye eldre enn mannen. Dersom det er tilfellet må jeg innrømme at jeg tenker mine tanker, og at de ikke er så positive. Samme tenker jeg når jeg ser stygge/gamle menn med unge asiatiske kvinner. Jeg føler det er menneskehandel. Papirer mot "kjærlighet". 

Jeg har selv vært gift med en mann med annen etnisitet, og opplevde kun menn som reagerte på det. Ikke mange, men i løpet av ganske mange år var det vel en håndfull fulle menn som slengte dritt om "slike som ham/dumme norske damer". Disse få tok seg tydelig nær av at han gikk hånd i hånd med en norsk dame, men de var altså svært få.

Anonymkode: 41321...6ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

Samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

Jeg er sammen med en som er halvt øst-asiat og halvt norsk, men han ser mer asiatisk ut. 

Anonymkode: 8ab8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at de ser stygt på deg, og tenker negativt?

Jeg har selv vært sammen med en fra Iran og en fra Syria. Og har ikke lagt merke til noen stygge blikk. Eneste var en mann som kjeftet meg ut, fordi jeg var sammen med en utenlandsk mann, og hvor dum måtte ikke jeg være da.

Anonymkode: 4294c...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg anser meg ikke som spesielt pen, så jeg tenker da at de som blikker meg, tenker stereotypisk - "kvinne som ikke får seg en norsk mann og som kun får tak i noe sånt." 

Anonymkode: 8ab8e...44f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annen etnisitet? Hvis du er sammen med en japaner, så er vel det greit, men hvis du er sammen med en araber, så tenker jeg jo "at du tør...".

Anonymkode: 107ef...91f

Beklager, men det samme tenker jeg. Etnisitet er ikke viktig for meg, men det er visse kulturer jeg skyr som pesten. 

Anonymkode: 68e19...a72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre. Så lenge dere er gode mot hverandre og har det bra sammen, er jo det det viktigste. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, så lenge dere er lykkelig og har det bra sammen er vel det det eneste som er viktig her? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha..Nei! Jeg tenker at de er smart. Kom igjen: norske "menn" er vandrende vitser. Jeg holder seriøst på å knekke hver gang en av dem har presset pc-rumpa si inn i de der treningstighsene sine. Oufffa!!

Anonymkode: 684ff...bac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er halvt-mongoloid går det vel ann å se f.eks. øynene at han ikke er araber? Arabere er da stort sett kaukasoid/hvite.

Anonymkode: 78452...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme det kommer an på hva slags etnisitet. Er nok mer skeptisk til enkelte kulturer.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går nok like mye på generelle fordommer som rase. Opplever mange blikk og frekke spørsmål når jeg er ute med min kompis fra som er fra øst-europa og folk antar vi er sammen. Nordmenn er fordomsfulle mot de fleste, virker det som.

Anonymkode: a22ef...06f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går nok like mye på generelle fordommer som rase. Opplever mange blikk og frekke spørsmål når jeg er ute med min kompis fra som er fra øst-europa og folk antar vi er sammen. Nordmenn er fordomsfulle mot de fleste, virker det som.

Anonymkode: a22ef...06f

Til og med øst-europeere er fyfy? jøss.

Anonymkode: 78452...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer omvendt. Tenker ofte mitt om helt norske par, at de er kjedelige osv. Hverdagen er mer gøy med en utenlandsk person, kan aldri se for meg å være sammen med en norsk mann.

Anonymkode: 71ceb...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...