Gå til innhold

Takk for mange gode år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våre veier skilles i dag etter mange år. Du var et trygt anker når jeg var på reise, når jeg ville slappe av eller hente energi var du der. Du har holdt meg med selskap i sene nattetimer og på jobb. Jeg har vært irritert på deg og vært glad for at du var der. For du har alltid vært der. Men nå skal vi gå hver vår vei. Du har tatt valg jeg ikke kan forstå og som gjør en fremtid mellom oss vanskelig. 

Takk for alt NRK. Kanskje vi høres, men det blir aldri det samme. Jeg kommer til å savne det som var.

Anonymkode: 37ded...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Trist når man ikke forstår handlingene til noen :( 

Anonymkode: db835...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd? Hvilke valg er tatt om hva?

Anonymkode: 14748...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Våre veier skilles i dag etter mange år. Du var et trygt anker når jeg var på reise, når jeg ville slappe av eller hente energi var du der. Du har holdt meg med selskap i sene nattetimer og på jobb. Jeg har vært irritert på deg og vært glad for at du var der. For du har alltid vært der. Men nå skal vi gå hver vår vei. Du har tatt valg jeg ikke kan forstå og som gjør en fremtid mellom oss vanskelig. 

Takk for alt NRK. Kanskje vi høres, men det blir aldri det samme. Jeg kommer til å savne det som var.

Anonymkode: 37ded...22a

Skal Nrk legge ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så gå nå avsted og kjøp en DAB-radio, da! 

Anonymkode: 5e945...bd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha dab+, eller funker det med vanlig dab?

Anonymkode: 9df0c...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha DAB+, ja. Men minst 9 av 10 av DAB-radioene som er solgt i Norge de siste 5 årene er DAB+. Nå får du neppe kjøpt noe annet. 
Alternativt kan du streame nettradio. 

Anonymkode: 5e945...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel om at folk, tross ti-femten års varsel, ikke gidder å kjøpe seg en DAB-radio. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så jævlig viktig å opponere mot akurat det her av alle små endringer man opplever. Jada, man kunne for min del gjerne beholdt FM-signalene flere år, men at det har blitt "en greie" å ikke skaffe seg ny radio av prinsipp skjønner jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 4a8d1...e74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om at folk, tross ti-femten års varsel, ikke gidder å kjøpe seg en DAB-radio. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så jævlig viktig å opponere mot akurat det her av alle små endringer man opplever. Jada, man kunne for min del gjerne beholdt FM-signalene flere år, men at det har blitt "en greie" å ikke skaffe seg ny radio av prinsipp skjønner jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 4a8d1...e74

Det koster penger å få det i bilen, og bilene mine har vært 20 år gamle hele veien, så det går nok 20 år før jeg får DAB i bilen...men da har de vel skiftet til noe annet igjen :P 

Anonymkode: db835...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det koster penger å få det i bilen, og bilene mine har vært 20 år gamle hele veien, så det går nok 20 år før jeg får DAB i bilen...men da har de vel skiftet til noe annet igjen :P 

Anonymkode: db835...795

Det med bilen forstår jeg godt, altså, så beklager om det virket litt surt :) Det var mer til de jeg ser rundt omkring som sier de omtrent aldri mer skal høre på radio, nærmest av prinsipp, fordi FM-nettet skrus av. Har sett nok av folk som er så forbanna og mener denne endringen kommer så brått på, selv om det har blitt annonsert i årevis og enkle DAB-radioer (altså ikke bilradioer, men vanlige radioer) fås til veldig få hundrelapper etter hvert.

At det kan bli stille i en del biler skjønner jeg godt, der er prisene skyhøye for enkelte, og det er selvfølgelig ikke alle som hverken kan eller vil legge såpass mye penger i å bytte ut bilradioen.

Anonymkode: 4a8d1...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så gå nå avsted og kjøp en DAB-radio, da! 

Anonymkode: 5e945...bd2

Jeg har kjøpt fire. Bil, båt, hytte og hjem. Alle skal ha. Men nrk hakker og skurrer, lyden er elendig og det er tungvint i bruk .

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om at folk, tross ti-femten års varsel, ikke gidder å kjøpe seg en DAB-radio. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så jævlig viktig å opponere mot akurat det her av alle små endringer man opplever. Jada, man kunne for min del gjerne beholdt FM-signalene flere år, men at det har blitt "en greie" å ikke skaffe seg ny radio av prinsipp skjønner jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 4a8d1...e74

Som over.

Anonymkode: 37ded...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frp prøvde å stanse nedlegging av Fm nettet, men AP ble for sterke. Det er for sterke krefter å kjempe i mot Nrk, Telenor LO og AP. De tror dette vil styrke Nrk og svekke lokalradioene. Norge er eneste land i verden som gjør dette.

Anonymkode: 1e58b...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ærlig talt ikke dette er noe å sutre om. Skaff deg DAB, bruk nettradio eller sitt i stillheten og stur for deg selv. Sier som
Anonymkode: 4a8d1...e74, dette er da ikke noe å skulle sette i gang store protester mot.
Syns DAB er helt supert, jeg. Har fått tilgang til masse kanaler jeg ikke hadde tidligere, super lyd og veldig enkelt å bla mellom kanalene. Har ikke tenkt å skifte ut radioen i bilen, men bruker nettradio gjennom mobilen og det funker like fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Syns ærlig talt ikke dette er noe å sutre om. Skaff deg DAB, bruk nettradio eller sitt i stillheten og stur for deg selv. Sier som
Anonymkode: 4a8d1...e74, dette er da ikke noe å skulle sette i gang store protester mot.
Syns DAB er helt supert, jeg. Har fått tilgang til masse kanaler jeg ikke hadde tidligere, super lyd og veldig enkelt å bla mellom kanalene. Har ikke tenkt å skifte ut radioen i bilen, men bruker nettradio gjennom mobilen og det funker like fint.

Som sagt, det fungerer ikke. Det hakker, skurrer og detter ut. Til tross for mange tusen kroner brukt på nye radioer.

Anonymkode: 37ded...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om at folk, tross ti-femten års varsel, ikke gidder å kjøpe seg en DAB-radio. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så jævlig viktig å opponere mot akurat det her av alle små endringer man opplever. Jada, man kunne for min del gjerne beholdt FM-signalene flere år, men at det har blitt "en greie" å ikke skaffe seg ny radio av prinsipp skjønner jeg rett og slett ikke.

Anonymkode: 4a8d1...e74

Hvis man har en 2010 Audi/mercedes/BMW uten DAB men med integrert infotainment, radio og GPS kan dette koste fra 8500-15000. Og løsningen er  ofte en strakarmsløsning forsket frem lokalt. Siden det ikke finnes noen DAB knapp så bruker man CD knappen,og dermed forsvinner mulighet til bruk av original CD/ CD veksler. Prisen er skyhøy, løsningen provisorisk og mottakerforholden elendig fordi det er FM antenne originalt.66724852.jpg

Vi snakker ikke om en bærbar biltema på badet til 199 kr..

Så latskap er ikke alltid grunnen...

Det er mye enklere hvis man har en 25 år gammel Ford med de gamle løse spillere , da slipper man unna med 990 krkenwood_kdc_x7000dab-right.jpg

Selvsagt finnes det plug in utgaver hvor man bruker 12V uttak og AUX inngangen men de er treeeeeege og lite brukervennlige.

Blir uansett spennende å se om dette blir et kostbart sidespor. Med innfasing av 5G (100x raskeren en 4G) og streame radio og TV signaler. Hvem gidder da å betale for en 20 år gammel teknologi løsning når bilen etterhvert blir online hele tiden med superrask nett.

Så jeg tror at mange kommer til å droppe utgiften til DAB på eldre biler enn 6-7 år med integrerte løsninger og heller streame med mobiltelefon og AUX.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Våre veier skilles i dag etter mange år. Du var et trygt anker når jeg var på reise, når jeg ville slappe av eller hente energi var du der. Du har holdt meg med selskap i sene nattetimer og på jobb. Jeg har vært irritert på deg og vært glad for at du var der. For du har alltid vært der. Men nå skal vi gå hver vår vei. Du har tatt valg jeg ikke kan forstå og som gjør en fremtid mellom oss vanskelig. 

Takk for alt NRK. Kanskje vi høres, men det blir aldri det samme. Jeg kommer til å savne det som var.

Anonymkode: 37ded...22a

Japp. Best å late som DAB ikke finnes og heller grave seg ned i fortiden.

Anonymkode: 2a087...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd? Hvilke valg er tatt om hva?

Anonymkode: 14748...55b

Nrk har gått iver til DAB i vestfylkene. Folk med fm radioer får ikke lenger nrk inn. 

Men de med litt oppvakte og oppfinnsomme gener, :opplyser: fimmer nrk på nettet enten via mobil eller jobbens pc. I bilen er det og mulig å koble nrk fra mobilen og til bilens anlegg med en enkel ledning. 

Anonymkode: dd352...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner har originalt DAB i bilen. Det er lange strekk fx om man kjører Oslo-Bergen, hvor DAB ikke funker. Det handler ikke om å være mot DAB, men å være forbanna og stille seg uforstående til at man skal bruke masse kroner på å legge ned noe som faktisk funker. For å erstatte det med noe som ikke funker.

Jeg har DAB-radio hjemme, men ikke i bilen, som er der jeg hører mest på radio. Synd for meg, sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...