Gå til innhold

Jeg er så svak. Men vil sette foten ned!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en av disse svake jentene, som er i en vanskelig situasjon.

Jeg befinner meg nemlig i en relasjon med en fyr. Forrige uke prøvde jeg å bryte, da han sa at han ikke ønsket et forhold akkurat nå. Jeg ønsker forhold, og han har sagt ting som får meg til å tenke at han leker litt med meg. Jeg har ikke noe problem med å vente på en fyr, men når jeg føler meg utnytta, blir det heller ikke riktig for meg å bli værende.

Dette er 3. gang jeg prøver å bryte. Men han blir alltid kjempelei seg, sier unnskyld og forteller at han ikke vil miste meg. Jeg er jo svak for han, og han har sagt han har følelser for meg. Jeg føler han kanskje sier slike ting for å beholde meg.. Jeg vet ikke.

Likevel føles ting litt feil. Jeg presser han absolutt ikke til et forhold, det har jeg gjort klart for han. Er redd han kommer til å ende opp med å ligge med noen andre. Så jeg vil egentlig ende det.. 

Har noen tips til hvordan jeg kan sette foten ned? Jeg er så dårlig på å stå opp for meg selv, men jeg vil lære å bli respektert! 

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send melding, si at det er over og at du kommer til å blokkere han på fb og andre steder. Så sletter du han alle steder du kan og lar være svare om han tar kontakt. Hver gang han tar kontakt med deg etter du avviser han, trår han over grensene dine. Det viser at han ike respekterer deg og hva du mener, det viktigste for han er å finne ut hvordan han kan spille på følelsene din slik at du skal gjøre som han vil. Han ruller deg rundt lillefingeren

Anonymkode: 7e700...d7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send melding, si at det er over og at du kommer til å blokkere han på fb og andre steder. Så sletter du han alle steder du kan og lar være svare om han tar kontakt. Hver gang han tar kontakt med deg etter du avviser han, trår han over grensene dine. Det viser at han ike respekterer deg og hva du mener, det viktigste for han er å finne ut hvordan han kan spille på følelsene din slik at du skal gjøre som han vil. Han ruller deg rundt lillefingeren

Anonymkode: 7e700...d7c

Ja. Han sier at han ikke leker meg følelsene mine. Og jeg vil så gjerne tro han, men magefølelsen min stemmer nok her. For han er jeg bare en som kan gi han oppmerksomhet og nærhet. Og det kan han like godt få fra noen andre. Og hvis han ikke allerede har gjort det, så vedder jeg på at jeg kommer til å ta han i å ligge/rote med andre. Og da blir jeg knust, seff. Det er bare så vanskelig. Han kommer sikkert til å bli skikkelig sinna fordi jeg bryter. Han kommer til å si 'alt' det riktige for å få meg på go'fot med han igjen. Og siden jeg er svak for han, er det så vanskelig.. Noen tips til å tenke på det negative?

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han bli sint hvis han ikke ønsker noe forhold? Høres ut som en player, vær litt care og fokuser på andre ting og la han kontakte deg om han vil noe mer seriøst, fortsetter du å vise han oppmerksomhet vet han jo hvor han har deg hele tiden, stå på ditt og ikke la deg lure av fine ord, hjelper ikke det så lenge det ikke er noen handling bak det han sier, vet det ikke er lett altså, men følg magefølelsen også, den pleier jo som regel å stemme. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jt84 skrev:

Hvorfor skal han bli sint hvis han ikke ønsker noe forhold? Høres ut som en player, vær litt care og fokuser på andre ting og la han kontakte deg om han vil noe mer seriøst, fortsetter du å vise han oppmerksomhet vet han jo hvor han har deg hele tiden, stå på ditt og ikke la deg lure av fine ord, hjelper ikke det så lenge det ikke er noen handling bak det han sier, vet det ikke er lett altså, men følg magefølelsen også, den pleier jo som regel å stemme. 

Han har blitt sint de forrige gangene jeg har prøvd å bryte.. Sier at jeg gir opp, etc. Er jeg care merker han det med en gang, sender melding og blir veldig 'på'.. Så det funker heller ikke. Jeg tror jeg bare må bryte. Og du har rett, fine ord er en ting, handling er noe helt annet!

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må du slutte å se på deg selv som en svak jente. Det er noe du velger, ikke noe du er. Det er mange ring vi ikke kan forandre på ved oss selv, men dette kan du utvikle, noe du også spør om hvordan du kan gjøre.

Det du kan øve deg på, er å spørre deg selv hva du vil, og gjøre valg deretter. Du vil ha forhold, han vil ikke. Nei vel, da er valget enklet, du må bryte. Han høres ut som en skikkelig manipulator, som allerede vet hvordan han skal utnytte deg. Han vet at bpde sinne og tristhet vil få deg til å agere, så da spiller han på det. Vel vil du virkelig at han skal respektere deg så gi ham fingeren. 

 

Anonymkode: a5d87...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første må du slutte å se på deg selv som en svak jente. Det er noe du velger, ikke noe du er. Det er mange ring vi ikke kan forandre på ved oss selv, men dette kan du utvikle, noe du også spør om hvordan du kan gjøre.

Det du kan øve deg på, er å spørre deg selv hva du vil, og gjøre valg deretter. Du vil ha forhold, han vil ikke. Nei vel, da er valget enklet, du må bryte. Han høres ut som en skikkelig manipulator, som allerede vet hvordan han skal utnytte deg. Han vet at bpde sinne og tristhet vil få deg til å agere, så da spiller han på det. Vel vil du virkelig at han skal respektere deg så gi ham fingeren. 

 

Anonymkode: a5d87...d81

Du har helt rett. Jeg må virkelig lære meg å bli litt tøffere og gi mer faen, rett og slett. 

Og det verste er at jeg på en måte vet at jeg blir manipulert.. Tingen er også at han har sagt at han liker å holde på lenge. Så han vil være trygg på valget sitt, før han inngår et forhold. Han sier det nok kun for å holde meg varm, for det gir meg jo et lite håp.. Men jeg tror ikke at noe mer kommer til å skje mellom oss. Jeg kan jo vente, men når jeg føler jeg blir brukt, er det ikke verdt det!

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon. Jeg stilte meg selv noen spørsmål. 

Har jeg det bra nå? 

Gjør han meg glad? 

Føler jeg at han bare bruker meg? 

Kan jeg leve med denne usikkerheten?

Hadde jeg det bedre før jeg møtte han? 

Jeg prøvde å blokkere noen ganger, men krøp tilbake til han. Han ga meg et håp om at han kom til å få samme følelser for meg i fremtiden og sa at han savner meg. Jeg tror han bare savner sengevarme og ikke meg. Jeg fadet han ut og har det mye bedre nå :) Vil du virkelig kaste bort tiden din på å vente på en som aldri kommer?

 

Anonymkode: 3ed91...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt i samme situasjon. Jeg stilte meg selv noen spørsmål. 

Har jeg det bra nå? 

Gjør han meg glad? 

Føler jeg at han bare bruker meg? 

Kan jeg leve med denne usikkerheten?

Hadde jeg det bedre før jeg møtte han? 

Jeg prøvde å blokkere noen ganger, men krøp tilbake til han. Han ga meg et håp om at han kom til å få samme følelser for meg i fremtiden og sa at han savner meg. Jeg tror han bare savner sengevarme og ikke meg. Jeg fadet han ut og har det mye bedre nå :) Vil du virkelig kaste bort tiden din på å vente på en som aldri kommer?

 

Anonymkode: 3ed91...2ca

Det er veldig viktige spørsmål du stiller deg selv. Og jeg har stilt meg selv noen av de samme spørsmålene. 

Jeg har det ikke spesielt bra, så mye at jeg har fått forespørsel fra venner som er bekymra. Han gjør meg mer lei meg enn glad. Jeg synes litt usikkerhet er greit, men denne er veldig vanskelig. Jeg føler at han bruker meg, og jeg hadde det mye bedre før han kom inn i bildet.

Du er så sterk som klarte å bryte. Ble du letta da du klarte det? Jeg vil ikke kaste bort tiden, spesielt på en som mest sannsynlig ikke kommer. Det finnes så mange bra typer der ute! Jeg får laste ned Tinder eller noe, og gå på date :fnise: Er faktisk åpen for å møte noen andre. 

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktige spørsmål du stiller deg selv. Og jeg har stilt meg selv noen av de samme spørsmålene. 

Jeg har det ikke spesielt bra, så mye at jeg har fått forespørsel fra venner som er bekymra. Han gjør meg mer lei meg enn glad. Jeg synes litt usikkerhet er greit, men denne er veldig vanskelig. Jeg føler at han bruker meg, og jeg hadde det mye bedre før han kom inn i bildet.

Du er så sterk som klarte å bryte. Ble du letta da du klarte det? Jeg vil ikke kaste bort tiden, spesielt på en som mest sannsynlig ikke kommer. Det finnes så mange bra typer der ute! Jeg får laste ned Tinder eller noe, og gå på date :fnise: Er faktisk åpen for å møte noen andre. 

Anonymkode: 14154...bc7

Jeg forstår. Jeg ble veldig letta! Følte at 10 kg forsvant fra skuldrene mine. Det gjør fortsatt litt vondt og jeg savner han, men det går over. 

Hiv deg ut i det og kos deg :) 

Anonymkode: 3ed91...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, han leker ikke med deg, han utnytter deg ikke. Jo, du presser han. Du presser han til et forhold med deg med at du prøver å bryte ut fordi han ikke vil inn i et. Djiizez jente du trenger selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uffda skrev:

Jeez, han leker ikke med deg, han utnytter deg ikke. Jo, du presser han. Du presser han til et forhold med deg med at du prøver å bryte ut fordi han ikke vil inn i et. Djiizez jente du trenger selvinnsikt.

Bullshit. 

Jeg har vært i akkurat samme situasjon, og fordi jeg var ung, og dum som et brød så endte det med at jeg fant ut at han egentlig var sammen med eksen i smug. Mens jeg bare var en lekedukke.

Tror du virkelig vi går på det tullet mer? 

Anonymkode: e06a8...f1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. 

Jeg har vært i akkurat samme situasjon, og fordi jeg var ung, og dum som et brød så endte det med at jeg fant ut at han egentlig var sammen med eksen i smug. Mens jeg bare var en lekedukke.

Tror du virkelig vi går på det tullet mer? 

Anonymkode: e06a8...f1a

Ja, og hva så? Selv om man har dame betyr ikke det at andre jenter er ubetydelige. Og hvem bryr seg egentlig om hva man føler for hverandre så lenge man har det fett sammen. Er så mye piss med dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Uffda skrev:

Ja, og hva så? Selv om man har dame betyr ikke det at andre jenter er ubetydelige. Og hvem bryr seg egentlig om hva man føler for hverandre så lenge man har det fett sammen. Er så mye piss med dere

:filer: 

Så lenge du betaler så er det helt greit.

Anonymkode: e1c69...93b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uffda skrev:

Jeez, han leker ikke med deg, han utnytter deg ikke. Jo, du presser han. Du presser han til et forhold med deg med at du prøver å bryte ut fordi han ikke vil inn i et. Djiizez jente du trenger selvinnsikt.

Jeg har aldri spurt han om vi skal bli sammen, eller en gang nevnt det. Jeg skal jo ut av dette. Det har vært han som har kommet tilbake og stått på sine knær hver gang jeg har prøvd å gjøre det slutt. Hadde han respektert meg, hadde han skjønt hvorfor og latt meg være. Men jeg skal ikke ta han tilbake neste gang. Da er det virkelig over. 

Anonymkode: 14154...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri spurt han om vi skal bli sammen, eller en gang nevnt det. Jeg skal jo ut av dette. Det har vært han som har kommet tilbake og stått på sine knær hver gang jeg har prøvd å gjøre det slutt. Hadde han respektert meg, hadde han skjønt hvorfor og latt meg være. Men jeg skal ikke ta han tilbake neste gang. Da er det virkelig over. 

Anonymkode: 14154...bc7

Hva er pointet? Slutt å gjør det slutt og slutt og lag drama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Uffda skrev:

Ja, og hva så? Selv om man har dame betyr ikke det at andre jenter er ubetydelige. Og hvem bryr seg egentlig om hva man føler for hverandre så lenge man har det fett sammen. Er så mye piss med dere

Ironisk nok har jeg aldri sett noen komme med mer ubrukelig piss enn deg. 

Anonymkode: 09722...4c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Jeg ble veldig letta! Følte at 10 kg forsvant fra skuldrene mine. Det gjør fortsatt litt vondt og jeg savner han, men det går over. 

Hiv deg ut i det og kos deg :) 

Anonymkode: 3ed91...2ca

Det er bra! Så utrolig deilig. Da vet du at du tok et riktig valg :)  Og det tror jeg at jeg også kommer til å gjøre. Som du sier: det går over! Takk for hjelpen <3 

Anonymkode: 14154...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rayon de soleil
På 21.6.2017 den 7.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av disse svake jentene, som er i en vanskelig situasjon.

Jeg befinner meg nemlig i en relasjon med en fyr. Forrige uke prøvde jeg å bryte, da han sa at han ikke ønsket et forhold akkurat nå. Jeg ønsker forhold, og han har sagt ting som får meg til å tenke at han leker litt med meg. Jeg har ikke noe problem med å vente på en fyr, men når jeg føler meg utnytta, blir det heller ikke riktig for meg å bli værende.

Dette er 3. gang jeg prøver å bryte. Men han blir alltid kjempelei seg, sier unnskyld og forteller at han ikke vil miste meg. Jeg er jo svak for han, og han har sagt han har følelser for meg. Jeg føler han kanskje sier slike ting for å beholde meg.. Jeg vet ikke.

Likevel føles ting litt feil. Jeg presser han absolutt ikke til et forhold, det har jeg gjort klart for han. Er redd han kommer til å ende opp med å ligge med noen andre. Så jeg vil egentlig ende det.. 

Har noen tips til hvordan jeg kan sette foten ned? Jeg er så dårlig på å stå opp for meg selv, men jeg vil lære å bli respektert! 

Anonymkode: 14154...bc7

Bare dine egne følelser kan fortelle deg når du skal bryte ut, en slik dag kommer i alle relasjoner som ikke er gjengjeldet, Du har forsøkt det tre ganger og siden det ikke gikk da var ikke tiden og situasjonen inne for det, men den dagen kommer at du bryter ut og avslutter denne relasjonen når du er klar for det (svaret på når får du ikke ved å spørre her men er noe du selv må lytte til egne følelser for å finne ut av). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sikkert ikke så mange som leser dette, men vil komme med en oppdatering. :)

Jeg har lest så mange tråder om folk som er i lignende situasjoner, at jeg ønsker å ta opp denne tråden igjen.

Jeg har brutt, og føler meg mye bedre! Det er en liten stund siden. Den første uka var vond, men så har det stadig blitt bedre og bedre. Når jeg fikk ting litt på avstand, innså jeg at jeg ble skikkelig playa. Fy Fader! For en fæl type han var, som holdt meg på gress, løy og trodde han hadde meg i sin hule hånd. Nope. Jeg sto opp for meg selv, og er kjempeglad for det. Håper flere jenter kan lære av dette. :) 

Anonymkode: 14154...bc7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...