Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7/25/2017 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og vil bare si at jeg tenker på, og føler med deg/dere. At noen ser på tråden som underholdning bør du ikke la gå innpå deg. Jeg ble veldig skremt av din skildring av situasjonen (særlig av ordene som var skrevet), og kan ikke forestille meg hvordan det må føles for deg. Ordene brukt, virker som sånne som gir mening når man er sterkt ruset/psykotisk/sover, mens de i etterkant fremstår som svada. Håper dere får et svar på hva som feiler mannen din, og at dere klarer å bruke ferien på noe hyggelig, tross den vanskelige situasjonen. Kanskje dere kan se på dette som en mulighet til å komme enda nærmere hverandre, til å styrke forholdet ytterligere og til å forstå hverandre enda litt bedre? 

Til slutt vil jeg bare si at du naturligvis ikke skylder noen her inne noenting. Det er mange som har delt erfaringer og forsøkt å hjelpe, men til syvende og sist er det bare en tråd på nettet. Likevel håper jeg at du velger å dele det, om dere finner noen svar, da det kanskje kan være nyttig for noen en gang i fremtiden. 

Ellers må jeg bare slenge meg på det de andre sier om at Det virker som om du har taklet dette utrolig bra. Du har fremstått som fattet, løsningsorientert, rasjonell og fornuftig hele veien, selv om det kanskje har føltes kaotisk og uhåndgripelig.

Lykke til, både til deg og mannen din (som, så vidt jeg forstår, også leser her) Dere klarer dere gjennom dette!

Anonymkode: 8e8d9...16a

Takk for lykke til og refleksjoner. Jeg håper at du har rett at dette kan være en mulighet fra meg og mannen å komme nærmere. Inntil videre har det ikke vært sånn. Eller det er vel heller litt delt. Det er som at vi er nærme og klemmer oss litt til hverandre men som at han er så langt unna likevel. Krangler om idiotiske ting. Jeg er irrasjonell og han er irrasjonell og vi klarer ikke å legge det helt til sides. Men jeg tror (håper) at vi begge vet hvor irrasjonelt det er. 

Og du, takk for de gode ordene om meg. Jeg føler meg som en dass, som en som svikter og ikke stiller opp nårdet teller så det gjør godt for egoet å høre noen omtale meg så positivt som du gjorde her. 

På 7/25/2017 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Kjære TS

Sender deg først av alt massevis av varme tanker. Av alle de tråder jeg har lest her på KG, så er dette en av de som har berørt meg mest. Jeg har tenkt på deg mange ganger i sommer og føler veldig med deg. Nå vet jeg ikke hva som har blitt slettet av ufine kommentarer her de siste dagene, så det skal jeg ikke forsvare, langt i fra. Samtidig så må jeg innrømme at jeg jeg følger med i tråden i håp om å få noen oppdateringer fra deg. Det er noe med historien din som jeg tenker at mange lar seg forbløffe av. For den situasjonen som du beskriver kan jo ramme alle, selv om det du beskriver jo er helt hinsides. Så kanskje er det derfor folk oppleves som nysgjerrige? Det er ikke den ting av det du har skrevet som jeg ikke kunne ha tenkt selv. Det har jo vært et mysterium som man gjerne vil ha en forklaring på. Jeg skjønner at det kan oppleves som sårende for deg som står midt i det, for du har jo fått livet ditt snudd på hodet, men for oss som står på utsiden så vil man jo gjerne få et svar på hva som er den rasjonelle forklaringen på disse hendelsene. Men det er ikke sensasjonslyst eller underholdning som driver de fleste av oss, men mer et ønske om å forstå og få en forklaring. 

Klem til deg!

Anonymkode: 9ebf8...5e5

Takk for klem! 

Jeg vil bare si det at jeg forstår helt at folk er nysgjerrige! Jeg har selv opplevd å bli investert i tråser her inne og håpt at trådstarter i de trådene skulle komme tilbake og fortelle hvordan det går. Både pga. nysgjerrighet og fordi jeg bekymrer meg om eller bryr meg om vedkommende slev om det bare er en fremmed. Så det er IKKE normal nysgjerrighet jeg reagerer på. Men det er når noen nærmest mener  at jeg skal skrive på en bestemt måte fordi hvis ikke er det ikke underholdende, som kommenterer hvor ofte jeg skriver,  og alt mulig sånne ting. 

Så jeg tar meg ikke nær av at dere gjerne vil vite når jeg vet. Jeg vil jo så gjerne vite jeg også! Det er alt det andre jeg reagerer på. 

TS 

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten generell oppdatering. Selv om jeg har skrevet en del i disse svarene over. 

Nå har mannen vært hos nevrologisk og fått en sjekk. De mente vi skulle få svaret før neste helg. 

Han har også tatt noen tester hos en nevropsykolog som tilfeldigvis hadde noe ledig nå i sommer. Men ikke fått noen klare svar derfra enda. Er usikker på hvor lang tid det tar eller om det er vi som får dem eller om han må konferere med fastlegen eller hva.

Ferien fikk vi avbestilt og fikk heldigvis deler av pengene tilbake. Høres ut som en dustegreie men det hjalp litt på humøret mitt i alle fall at ikke titallstusen i tillegg var rett ut vinduet. 

Vi har brukt ferien her i Norge. Besøkt mine foreldre, og besøkt hytta til mine foreldre (uten dem heldigvis). Jeg er ikke så grei å være med for tiden. Ellers mye hjemme. Jeg prøver å gå tur som noen her foreslo og har prøvd å bli med mannen på litt mer friluftsaktiviteter. Det har han jo alltid ønsket seg. Sånn sett går det bra mellom oss. Han er i de settingene i alle fall den samme gode mannen jeg ble forelsket i og som jeg elsker. Så det er godt når jeg klarer å bli med på sånt. Ikke så godt når jeg graver meg ned, eller han får sånne "episoder" hvor han dytter meg vekk (skrev mer om det over her). Og så er det vel ganske patetisk at det hender jeg blir sint for at han er helt vanlig når vi har gått en fjelltur. Det bygger ikke opp verken han, meg eller forholdet. 

Svigermor. Et kapittel i seg selv. Dette er gjerne den delen som jeg kan tenke meg det er mest interessant å høre om for de som kommer hit for underholdning. Og jeg har lyst til å legge ut, men usikker på om jeg da gjør det forid jeg vil sladre om den fæle svigermora eller om det har noe fpr seg. Og så blir jeg vel både anklaget for å nevne det nå uten å utbrodere og hadde jeg utbeosert hadde det vært for å skape drama. Men det er nesten så jeg ikke tror mine egne ører/øyne. Det at hun blir en belastning på toppen av det hele hjelper gjerne ikke med humøret mitt eller stemningen her hjemme. Heldigvis er jeg og mannen på bølgelengde om hvor over grensen hun går. Så det er en god ting da. 

Jeg prøver å ta vare på meg selv.  Gå turer. Møte venninner uten mannen. Fortelle andre om hva som skjer. Ikke være så streng med meg selv. Men jeg føler meg virkelig svak og patetisk. Jeg er ikke den jeg vil være. Og mannen virker ikke å kun være den jeg trodde han var. 

Håper dere har en bedre sommer enn meg! Hilsen TS. 

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får noen svar, TS! Blir litt vakuum når dere ikke vet helt hva dere står ovenfor. Skjønner godt at dette er tungt. Jeg har ihvertfall stor medfølelse for dere! Har en mann som holdt meg våken halve natta med babling og roping i søvne i natt, og tenker at det kunne vært verre selv om det er slisomt. Uten sammenlikning forøvrig, men jeg sendte deg faktisk en tanke der jeg lå og ikke visste hva jeg skulle finne på. Livet byr på mange rare utfordringer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser dette innlegget seint. 

Familievernkontor er nettopp for MIN del. Og for forholdet vårt sin del. Mannen får god oppfølging og blir tatt seriøst i helsevesenet. 

Han er også fortvilet og ønsker å finne ut av dette. Men å bli konfrontert på episodene takler han dårlig. Noe som er vanskelig for da føler jeg at jeg ikke får anerkjennelse mot det som blir gjort mot meg. Det er litt dobbelt. Han vil veldig finne ut av det. Veldig at vi skal være nære, samtidig som deler av det stenger han helt av for. Han vil at vi skal ha dialog og snakke sammen, for det er det vi gjør i et godt forhold, samtidig som noen deler bare er han helt unnvikende rar på. Og en ting som jeg synes gjør det hele mer vanskelig er bruddvise utbrudd av typen at jeg bare bør forlate ham og at det er sikkert et eller annet forferdelig galt og jeg skal ikke måtte bli fast i det osv. osv. Og jeg skal jo bli selv om joda situasjonen har skremt meg og gjort meg sliten og ... følt ting jeg ikke helt klarer å beskrive.  Men jeg elsker ham, jeg elsker oss sammen og jeg skal ikke dra. 

Så da har han sånne perioder, med mye fortvilelse og ja som om det er uttrykk for at han ikke føler at han fortjener eller noe sånt. Og så er han mye sosial og aktiv og vil at vi skal fortsette som før, vi skulle dra noe på ferie. Vi må komme oss. Bladibladi. Og det er jo en kjempegod tanke. Men jeg vil bare holde senga. Jeg viliker ikke gjøre noe. Men jeg prøver likevel da. Det er som at jeg har fått en liten redsel for at noe skal skje. At kanskje hvis jeg bare forholder meg rolig hjemme så vil alt gå bra. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Tusen takk for livstegn, TS! Moddenen har slettet så mye i tråden din at det ikke er sikkert at du har sett det, men jeg har vært veldig bekymret for deg. Takk for at du oppdaterer oss, til tross for alle idiotene som har skrevet at du bare dikter.

 

Du skriver at du bare ønsker å holde senga. Det er ikke det minste rart. Husk at du går gjennom en livskrise, og at det tar alle kreftene dine. Ikke tenk på hva du bør gjøre. Bare gjør det du har lyst til, og som kjennes rett for deg. 

 

Jeg har sett at du har problemer med svigermoren din. Du har lov til å kutte henne helt ut. Gjør det du føler at du makter for mannen din, så sant det ikke går utover deg. Men du skylder ikke din svigermor noe som helst. Om det hjelper, så blokker henne. Ikke ta i mot SMS eller telefoner. Du har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Omgås de som gir deg energi, og beskytt deg mot andre. Vi er mange som tror på deg og støtter deg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg tenker på dere, TS, og ønsker dere alt godt.

Har dere hørt noe om resultatene fra undersøkelsen nå?

Anonymkode: e798d...6d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ TS, hvordan gikk det med resultatene av undersøkelsene? Du må oppdatere oss vettu! :)

Anonymkode: 1ca60...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! TS her! 

Nå har jeg bestemt meg for å skrive dette innlegget med litt mer futt og fart i seg! Prøve å lure hjernen min til å tro at jeg føler meg bedre enn jeg egentlig gjør. 

Jeg har gledelige nyheter. Og selv om det også betyr at vi ikke vet noe mer og det er en uutholdelig del av dette å ikke vite, velger jeg å se på det som en god ting. Fikk vite tilbake fra nevrologisk på onsdag og bildene hadde vist ingen uregelmessigheter overhodet. Jeg hadde på forhånd fått han til å forsikre seg når han snakket med dem, og neida, ingen behov for flere timer eller mer oppfølging fra dem. Så det er jo en enorm lettelse. Men en liten "lærepenge" fikk jeg. Vi fikk jo først beskjed om at vi skulle høre tilbake i løpet av "neste uke" som var forrige uke. Og det ga meg mye bekymring, selv om jeg vet jo at det er mer sannsynlig at man får rask beskjed dersom det er noe ille. Og det gir meg litt pekepinn på at det er jo bekymringene som ødelegger meg her! Oh! Holder på å falle inn i det negative tankesettet. Men jeg skal ikke. Skal fake it 'til I make it. Han blir nå fulgt opp av fastlege og de skal ha et lite samarbeidsmøte med DPS og nevropsykologen i uka som kommer. Må fremdeles bare vente. 

På mandag hadde jeg min første time med en terapeut (kaller de seg det) på familievernkontoret. Hun er klinisk sosionom og var veldig god å snakke med. Hun var litt usikker på om de var rette instans for meg. Men samtidig har jeg lett litt og hvilke andre instanser er det? Med tanke på køen til det offentlige sin psykiatri så er jeg altfor bra til å få oppfølging der. Det er ikke noen spesielle tilbud for pårørende. Og det er vel så langt det jeg er, selv om dette har gått dypt inn på meg. Og familievernkontoret, jeg kjenner ikke så godt til dem, men det er vel for å hjelpe folk å forbli familie og dette som påvirker meg handler vel i aller største grad om ting i familien og samlivet? For han er jo familien min selv om vi ikke har barn. Men jeg er satt opp på to nye timer heldigvis da. Ja, og så nevnte hun dette at vi ikke har barn, at de derfor kanskje ikke er rett. Men jeg vet ikke helt hvor vi da skal henvende oss. Det beste hadde helt ærlig vært å bare ha regelmessige timer hos fastlegen. Han kjenner jeg og han var skikkelig god å ha da vi snakket før ferien. Men jeg vet ikke om det er noe som er mulig for en periode? Jeg skal spørre han om det neste uke, har fått en time der da. Jeg føler at jeg allerede bruker for mye av ressursene til det offentlige, jeg overreagerer og så videre. Men innlegget skulle jo være litt mer positivt så i innleggets ånd så skal jeg jammen ta og spør om det med fastlegen neste uke. Jeg føler meg ræva, i veien og en byrde. Men jeg prøver å ikke dvele ved det i dette innlegget. 

Det er siste ferieuka vår. Vi reiste på hytta til mine foreldre tidligere i uka og blir her til søndag. Det har vært noen fine dager. Jeg tar tak i meg selv og prøver å være aktiv. Skyver bekymringene unna og prøver å snakke om hyggelige ting. Mannen min er helt fantastisk. Han er jo det! Og selv om mye av det som har vært sant om livet mitt ikke lenger er det, så er han fremdeles han! Selv om kanskje noen andre også. Så nå skal jeg fortelle en liten hemmelighet. Det er meldt storm i området her i dag, begynner å kjenne kastene allerede. Men nå er mannen på en langtur og jeg skal plukke ham opp på endepunktet ved 16-tida. Og før den tid har jeg planlagt å lage til skikkelig koselig kveldsplaner. Jeg har ordna til her i hytta, og funnet frem litt ekstra fint bestikk og sånt som vi aldri bruker når vi er her. Og ja litt sånne ting. Høres lite ut, men får meg til å føle meg litt bra og oppgira å planlegge litt sånt. Og så gjør det den lille forskjellen. Så har jeg laga til badestampen så vi kan bruke den i kveld og så ser jeg for meg at vi sitter der mens vinden river i håret før vi pakker oss sammen på sofaen og hører vinden rive i hytteveggene. Haha. Er ikke sikkert virkeligheten blir så idyllisk som idéen. Men jeg satser på at det blir bra! Og så må jeg huske å handle til en spesielt god pizza og noe digg. Må nesten hive meg rundt jeg nå. Merker når jeg skriver om dette nå og det å planlegge og holde på i dag, tror det er det beste jeg har følt meg hele ferien. Men jeg fikk en sånn god start på dagen. Jeg var med og gikk til første stølen før jeg gikk tilbake til bilen og hadde dagen her på hytta alene. Og der er han i sitt ess, så kjekk, så seg! Så sterk og trygg. Og så sa han noe skikkelig fint når jeg skulle gå tilbake igjen og da ble jeg bare varm i hjertet og minnet på at dette ER jo mannen jeg elsker selv om en del ting husker han ikke. Haha, jeg rødmer her jeg forteller. Og så har denne siste turen på hytta vært bra. Vi har gjort mer ting sammen og da ser jeg liksom ham sånn som jeg pleier. Og heldigvis ingen episoder, og kanskje det var å få blåst ut litt på mandag som hjalp også. Herlighet nå ble jeg mer positiv enn forventet! Men jeg er glad for det altså! Bekymringene og problemene kan jeg fortelle om en annen dag. Nå er det planlegging på gang. Kanskje jeg skal tilby en massasje også? Haha. Neida. Joda. Vet ikke. Ble helt fjasete jeg nå.  

Takk til @Meadow (håper det ikke har blitt noe mer babling fra mannen din om natta!) og @Hulderen og dere andre AB-er for omtankene og at dere viser at dere bryr dere om hvordan det går med meg. Ikke meningen å ikke svare noen av dere, lurer på om noen innlegg har blitt slettet? Jeg setter i alle fall pris på omtankene. Jeg bruker mye av tipsene jeg har fått her i denne tråden. Og hver gang jeg får noe positiv omtanke er det som en liten klem. Setter så pris på det! Nå legger jeg bekymringene til side og skal bare være den gamle meg i kveld! Og kanskje helt til søndag! 

Kanskje skal jeg lage noe dessert? Kanskje noe vin? Men hvordan få ham til å dusje og alt uten at han skjønner at jeg har planer for oss? Haha. En følelse i meg jeg har savnet. 

God helg fine folk! 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ❤ så godt å høre fra deg! Nå høres det ut som det er mer positivt enn negativt, mer håp enn håpløshet- så godt å lese. Håper dere får flere svar utover høsten og at dere kan føle på en ro innimellom i det minste. Godt dere har hverandre i denne utfordrende perioden. 

Og riktig god helg! Nyt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdateringen! Jeg er SÅ glad for at de ikke fant noe under undersøkelsen så det ihvertfall ikke er det! Jeg skrev at jeg følte sterkt at det kunne være noe som presset på noe i hodet, og jeg vil gjenta at jeg absolutt ikke skrev det for å skremme deg eller være dramatisk. Det er kjempefint at det ikke stemte!

Du er så flink til å se positivt på det og å prøve og se fremover, synes jeg, og du skal absolutt ikke tenke på hva du bruker av ressurser der du leter etter hva det er som kan hjelpe deg og dere. Du er en stor ressurs, og nå må du ta vare på deg selv!

God helg til deg også, fine menneske! Så heldig at mannen din har akkurat deg! Kos dere masse i kveld! ☺

Anonymkode: e798d...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så fint med oppdatering. Og så bra at du bruker energien til noe hyggelig.

Jeg tror det viktigste er en samtalepartner - enten det er sosionom eller fastlege. En som er til for å ivareta dine interesser.

Kos dere i kveld.

 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare minner om at de stenger tråden ved flere avsporinger og spekulasjoner.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer de siste dagene? Masse spekulasjoner om hvem som er AnonymBruker i div. tråder og at de liksom er skrevet av samme person. Ble beskyldt for å lyve i et innlegg... Jaja. Mora mi har en nevrologisk sykdom som blant annet får henne til å hallusinere, kaste ting, si stygge og sårende ting til folk hun er glad i osv. Uansett om tråden er sann eller ei, er det desverre sant at pårørende hver dag må håndtere slike krevende måter å være på. 

Anonymkode: e6760...b76

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
På 12.8.2017 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer de siste dagene? Masse spekulasjoner om hvem som er AnonymBruker i div. tråder og at de liksom er skrevet av samme person. Ble beskyldt for å lyve i et innlegg... Jaja. Mora mi har en nevrologisk sykdom som blant annet får henne til å hallusinere, kaste ting, si stygge og sårende ting til folk hun er glad i osv. Uansett om tråden er sann eller ei, er det desverre sant at pårørende hver dag må håndtere slike krevende måter å være på. 

Anonymkode: e6760...b76

I hvilke tråder da? Nysgjerrig!

Håper at du har det bra, TS!

Anonymkode: af06a...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...