Gå til innhold

Overgrep, eller min feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Slik du beskriver denne karens anger, tror jeg du kan trøste deg med at han føler litt på det samme som deg, bare at han føler seg som den kriminelle mens du føler deg utnyttet. Han har det nok heller ikke godt og det er bra han har innsett at han dreit seg ut. Det gir jo håp om at han har fornuft i kroppen sin. Han burde ikke ha presset deg på noe vis. En gentleman med sund fornuft stopper straks han får signaler om at det er upassende eller at jenta sier nei. Han gikk helt klart over streken! Du bør absolutt ikke skamme deg over noe. Men reflekter heller over det som skjedde og bruk det i fremtiden for allt det er verdt. Syntes du har en fin holdning til det. "Overgrep. Nei. Voldtekt. Nei. Overtramp, ja."  Er helt enig med resonomentet ditt der. Uheldig for dere begge. Og dersom du bruker erfaringen til å tenke annerledes i lignende situasjoner seinere og han også gjør det samme, vil begge slippe sånt siden.

Sånn sett kan det ende opp som noe alright i ettersyn.

TS sa da klart nei til sex og oppførte seg avvisende da han trengte seg på. Det kan da ikke være tvil om at han gjorde seg skyldig i voldtekt! Det at jenta overlevde uten alvorlige fysiske skader, utelukker på ingen måte at det var voldtekt. Et "nei" må alltid være nok for å få ham til å stoppe, ellers er det voldtekt. Det riktigste ville være også å inkludere fravær av eksplisitt aksept for sex som tilstrekkelig for å definere sex som voldtekt.

Anonymkode: 2369b...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sa da klart nei til sex og oppførte seg avvisende da han trengte seg på. Det kan da ikke være tvil om at han gjorde seg skyldig i voldtekt! Det at jenta overlevde uten alvorlige fysiske skader, utelukker på ingen måte at det var voldtekt. Et "nei" må alltid være nok for å få ham til å stoppe, ellers er det voldtekt. Det riktigste ville være også å inkludere fravær av eksplisitt aksept for sex som tilstrekkelig for å definere sex som voldtekt.

Anonymkode: 2369b...880

Jeg vet ikke om svaret ditt er ment som trolling for å fremprovosere en lang og vondt debatt, så jeg lar det være med det. Men jeg har forstått at enkelte kvinner ønsker skriftlige avtaler før samtykke til sex. Jeg begynner faktisk å syntes dette kan være en meget god ide. Da vil vi få bukt med slike uklare situasjoner hvor menn blir malt som overgripere av natur og kvinner blir malt som viljeløse, redde, klynkende offer.

Jeg har gjort mitt standpunkt til TS sin sak klinkende klar. BEGGE gjorde noe dumt som BEGGE kan ta enorm lærdom av. Dette var på ingen måte en voldtekt. Jeg legger ikke noen skyld på TS. Jeg klandrer henne ikke for å bevisst føre mannen bak lyset og lure ham. Hun var for godtroende og naiv. Han ble for ivrig i sin kåthet og misstolket hennes signaler. 

Nå må folk begynne å forstå at er man over 18 år ansees man som en voksen person. Og er man voksen, bør man ha evnen til å reflektere over sine valg og hva man gjør og sier. Og dette virker jo både TS og denne typen å gjøre i etterkant. Kudos til dem begge for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 1.26, HarryDotter skrev:

Jeg vet ikke om svaret ditt er ment som trolling for å fremprovosere en lang og vondt debatt, så jeg lar det være med det. Men jeg har forstått at enkelte kvinner ønsker skriftlige avtaler før samtykke til sex. Jeg begynner faktisk å syntes dette kan være en meget god ide. Da vil vi få bukt med slike uklare situasjoner hvor menn blir malt som overgripere av natur og kvinner blir malt som viljeløse, redde, klynkende offer.

En slik avtale må nok undertegnes i to vitners nærvær for å ha noen verdi. Før avtalen er i boks har nok kåtheten avtatt. Tipper Norges befolkning dør ut innen tre generasjoner hvis dette gjennomføres. Men det skjer ikke, for enten vil barbariet ta overhånd eller samfunnet gå tilbake til en tilstand der ansvarlige menn bestemmer alt. Det er feminismens ytterste konsekvens. Vi menn må redde verden. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
10 timer siden, Horten Market skrev:

En slik avtale må nok undertegnes i to vitners nærvær for å ha noen verdi. Før avtalen er i boks har nok kåtheten avtatt. Tipper Norges befolkning dør ut innen tre generasjoner hvis dette gjennomføres. Men det skjer ikke, for enten vil barbariet ta overhånd eller samfunnet gå tilbake til en tilstand der ansvarlige menn bestemmer alt. Det er feminismens ytterste konsekvens. Vi menn må redde verden. Igjen.

Verden kan ikke reverseres. Og jeg syntes synd på neste generasjon som kommer til å bli anklaget for overgrep ved å se på kvinner på gaten. Det vil bli virkelighet. Man kommer heller ikke til å kunne si meningene sine lenger. Yttringsfriheten vil forsvinne, og ord vil bli forbudt å yttre offentlig. Det er fremtiden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Verden kan ikke reverseres. Og jeg syntes synd på neste generasjon som kommer til å bli anklaget for overgrep ved å se på kvinner på gaten. Det vil bli virkelighet. Man kommer heller ikke til å kunne si meningene sine lenger. Yttringsfriheten vil forsvinne, og ord vil bli forbudt å yttre offentlig. Det er fremtiden vår.

Du burde skrive en dystopisk roman. Dette passer bedre i fiksjon. 

Anonymkode: afb32...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/20/2017 den 10.54, Overrasket skrev:

Først presset han på for mye og ga seg ikke da han burde. Det er det ingen tvil om. Men på en annen side ga han seg faktisk, selv om det tok litt tid. Og akkurat da foreslår du soverommet? Beklager å bringe dårlige nyheter, (og jeg har et virkelig snevert og utilgivelig syn på voldtekt og seksuelt overgrep), men her mener jeg nok dessverre at det ikke er en totalt urimelig tolkning dersom noen påstår at du bare gjorde deg kostbar før du hadde frivillig sex. At sexen er dårlig skulle gjerne vært et type overgrep, men det er det dessverre ikke. For fremtiden: Du bør ikke føle at du må si nei på streng eller sint måte, det burde ikke være nødvendig, men det bør kunne forventes av deg at du er konsekvent og holder deg til det du sier. Det kan også være lurt å rett og slett ikke dra på besøk til en mann som har sagt at han er kåt. :hug:

Jeg tenker at i starten var det et overgrep kan man si. Du sa nei og han fortsatte å presse noe jævlig. Men han gav seg. Men da burde du ikke foreslått soverommet. Men jeg føler med deg. Høres ut som en vemmelig opplevelse. Men sexen etterpå kan dessverre ikke kalles overgrep siden du rett ut inviterte han i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/22/2017 den 1.13, AnonymBruker skrev:

TS sa da klart nei til sex og oppførte seg avvisende da han trengte seg på. Det kan da ikke være tvil om at han gjorde seg skyldig i voldtekt! Det at jenta overlevde uten alvorlige fysiske skader, utelukker på ingen måte at det var voldtekt. Et "nei" må alltid være nok for å få ham til å stoppe, ellers er det voldtekt. Det riktigste ville være også å inkludere fravær av eksplisitt aksept for sex som tilstrekkelig for å definere sex som voldtekt.

Anonymkode: 2369b...880

Leste du hi. Hun sa nei først. Han gav seg. Deretter sa hun at hun ville likevel. Blir ikke voldtekt da. Hun samtykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HarryDotter skrev:

Verden kan ikke reverseres. Og jeg syntes synd på neste generasjon som kommer til å bli anklaget for overgrep ved å se på kvinner på gaten. Det vil bli virkelighet. Man kommer heller ikke til å kunne si meningene sine lenger. Yttringsfriheten vil forsvinne, og ord vil bli forbudt å yttre offentlig. Det er fremtiden vår.

Ytringsfriheten er allerede uthulet på en måte som ingen hadde forestilt seg, og mange ikke har oppfattet enda. Det forbudte order neger for eksempel, der er tilhøreren tillagt all definisjonsmakt av betydningen, hva som var ment av den som brukte ordet har ingen betydning lenger. Da har man blitt fratatt tolkningsretten til sin egen ytring. Du er fratatt retten til å bestemme hva du har ment å si. I et sånt klima er ytringsfriheten ikke reell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din feil, ditt ansvar. Du ga fyren feil signaler om du ikke ville ha sex. 

Lær deg å sette grenser. 

Anonymkode: cb5ff...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Absolutt ikke overgrep. Han ga seg selv om det gikk tid og du var ikke bestemt nok, men leken. Det må du IKKE være hvis du skal vise at dette er noe du IKKE vil. Så hadde du frivillig sex med han. Ingen overgrep, bare sex du angrer på. Så dette var din egen feil. Heldigvis lærer man av sine feiler.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/20/2017 den 11.00, AnonymBruker skrev:

Begge sin feil, men fyren er utvilsomt en dust. Drit i hele greia å gå videre.

Anonymkode: c1d44...c5e

Er ikke begge sin feil. Han ga seg tilslutt. Her er det damen som halter etter som var problemet

Anonymkode: cd28a...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
På 22.6.2017 den 1.13, AnonymBruker skrev:

TS sa da klart nei til sex og oppførte seg avvisende da han trengte seg på. Det kan da ikke være tvil om at han gjorde seg skyldig i voldtekt! Det at jenta overlevde uten alvorlige fysiske skader, utelukker på ingen måte at det var voldtekt. Et "nei" må alltid være nok for å få ham til å stoppe, ellers er det voldtekt. Det riktigste ville være også å inkludere fravær av eksplisitt aksept for sex som tilstrekkelig for å definere sex som voldtekt.

Anonymkode: 2369b...880

Er du helt nuts? Dette var ingen voldtekt, jeg gjentar INGEN VOLDTEKT! Kom deg tilbake på skolebenken å lær deg hva voldtekt er! Han ga seg, han voldtok henne ikke. Hun ble med på sex tilslutt. Av fri vilje. Å angre på sex er ikke voldtekt din sau! Selv om mange jentunger tror det og anmelder uskyldige for de angrer på sex. Flaut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke begge sin feil. Han ga seg tilslutt. Her er det damen som halter etter som var problemet

Anonymkode: cd28a...a67

En annen ting. Å fleipe seg til nei og ikke gi grei nok beskjed er heller ikke nok. Vist man faktisk ikke vil så sier man nei bestemt. Ikke bare fleiper litt her og der og ler det vekk. Hadde det vært alvorlig hadde hun gitt klar beskjed

Anonymkode: cd28a...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2017 den 1.13, AnonymBruker skrev:

TS sa da klart nei til sex og oppførte seg avvisende da han trengte seg på. Det kan da ikke være tvil om at han gjorde seg skyldig i voldtekt! Det at jenta overlevde uten alvorlige fysiske skader, utelukker på ingen måte at det var voldtekt. Et "nei" må alltid være nok for å få ham til å stoppe, ellers er det voldtekt. Det riktigste ville være også å inkludere fravær av eksplisitt aksept for sex som tilstrekkelig for å definere sex som voldtekt.

Anonymkode: 2369b...880

Mennesker kommuniserer vel så mye med kroppsspråket sitt som med ord. Et "nei" sagt flørtende og lekent samtidig som hun selv sier at hun var tent, og at han må ha merket det... vel, jeg tenker at da er man ikke tydelig. Man sier nei med alvor i stemmen, dersom man ikke vil levne tvil. Har man ikke lyst, så gir man uttrykk for det. Han skjønte tydeligvis at hun mente nei etter hvert, og stoppet, men han hadde nok stoppet lenge før om hun hadde vært mer bestemt med en gang.

Jeg kan lett si "nei" til noe, men med et tonefall, kroppsspråk, lurt smil/glimt i øyet som får den andre til å skjønne at jeg faktisk mener ja. kommunikasjon er mer enn bare ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Eh, hvorfor er det teit å tolke det at man sitter og kliner på sofaen som at den man kliner med er keen på deg og sikkert vil ha sex når dere atpåtil er sammen alene i huset til den personen?
Herrefred...

Anonymkode: 7cebc...b11

Tror man skal være litt forsiktig med å mene at alle som kliner med en på sofaen "legger an til sex".

Er jeg utrolig heldig som har sovet over hos tre forskjellige, hvor vi både klinte og klådde litt på hverandre, uten at noe sex skjedde fordi jeg ikke hadde lyst?

Selvfølgelig kunne TS ha vært mer klar på å sette grenser eller ha gått, men blir litt sjokkert over at enkelte mener hun aldri skulle ha besøkt han.

Kan man ikke ha noe kontakt med en mann som har uttrykt å være kåt før man er klar for å ha seksuell kontakt med han?

 

TS, god klem til deg! Jeg skjønner at dette føles uggent i ettertid for deg. Har selv hatt sex uten å ha ønsket det (ikke tvang overhodet, men ville ikke 'skuffe' også føltes alt bare tomt og ekkelt etterpå). Godt å høre at gutten angrer og sendte deg melding, og at han ikke er en av de som rutinemessig manipulerer jenter til å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
8 timer siden, Horten Market skrev:

Ytringsfriheten er allerede uthulet på en måte som ingen hadde forestilt seg, og mange ikke har oppfattet enda. Det forbudte order neger for eksempel, der er tilhøreren tillagt all definisjonsmakt av betydningen, hva som var ment av den som brukte ordet har ingen betydning lenger. Da har man blitt fratatt tolkningsretten til sin egen ytring. Du er fratatt retten til å bestemme hva du har ment å si. I et sånt klima er ytringsfriheten ikke reell.

Korrekt. Og nå kommer tvangsbenevnelse på opptil 28 pronanser på kjønn etterhvert. Det blir gøy å gå på eggskall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Korrekt. Og nå kommer tvangsbenevnelse på opptil 28 pronanser på kjønn etterhvert. Det blir gøy å gå på eggskall da.

Gleder meg til dystopien din kommer ut. Du kan kalle den "Eggeskall-balletten mellom de 28 kjønn" ;) 

Anonymkode: afb32...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uTGROLIG INTRESANNT flere sider og dager senere....

Anonymkode: 3d3f2...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til dystopien din kommer ut. Du kan kalle den "Eggeskall-balletten mellom de 28 kjønn" ;) 

Anonymkode: afb32...f20

Åja 😊

De trodde ikke i sverige at Malmø ville ligne libanon i 2017 heller....men det gjør det. Norge bør passe seg fremover så sci-fi historien min ikke skal bli virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...