Gå til innhold

Overgrep, eller min feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdag var jeg ute med en fyr jeg likte veldig godt. Det var første gang vi møttes, og det som skulle være en pils ble en hel natt med latter, klining, og gode samtaler på en bar. Helt idyllisk. Jeg valgte å ikke bli med han hjem, da vi var veldig fulle begge to!

Dagen etter var jeg fyllesyk, ensom og hadde veldig behov for fysisk kontakt. Det hadde han også, bortsett fra at han var ærlig på at han ganske enkelt var kåt. Etter litt diskusjon frem og tilbake var jeg helt direkte på at jeg også gjerne ville sees, men at sex var helt utelukket. Jeg sa fra om at jeg ikke ville si A, når jeg ikke kom til å si B, men det skulle ikke være noe problem.

Jeg dro til han.

Vi lå sammen på sofaen, jeg lå med hodet på brystet hans. Vi kysset og alt var fint.

Så eskalerte det.. Jeg legger ikke skjul på at jeg var tent, og det må han ha merket, men jeg føler likevel at jeg satt en grense, at jeg sa nei. Jeg skøv han unna når han ble ivrig, og ba han slutte (dog sikkert litt lekent.. Jeg vil jo at han skal like meg..)

På et punkt lå han over meg, og før jeg ante ordet av det satt han over brystet mitt, med penisen sin ute i friluft. Da hadde jeg hendene direkte på hoftene hans og la vekten på for å skyve han av. Jeg sa nei, og føler jeg var ganske klar, selv om jeg ikke var sint eller streng i stemmen. 

Han fortsatte å legge hånden min på penisen sin, og jeg fortsatte å fleipe det bort.

Til slutt ga han seg, og virket både snurt og oppgitt. Han satte seg opp, og jeg følte meg dum.. Da sa jeg det.. "Skal vi gå inn på soverommet". Jeg tenkte ikke! Jeg burde tenkt! 

Vi hadde sex. Dårlig sex. Eller, han hadde sex. Han kom. Så hentet han en tskjorte jeg kunne tørke meg på, før jeg kledde på meg. Det gjorde han også. Han skulle på middag med familien. Han var fullt påkledd før jeg rakk å vaske hendene. Så jeg skyntet meg ut. I heisen så jeg at jeg hadde sæd utover hele toppen min. Jeg gråt på vei hjem, og sendte han en melding. Sa det ble helt feil for meg. Han var enig, og sa vi burde sette en strek.

Jeg er så flau, fordi jeg føler jeg la opp til dette helt selv.. Samtidig har jeg det veldig vondt.. Hjelp

Anonymkode: f608d...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Først presset han på for mye og ga seg ikke da han burde. Det er det ingen tvil om. Men på en annen side ga han seg faktisk, selv om det tok litt tid. Og akkurat da foreslår du soverommet? Beklager å bringe dårlige nyheter, (og jeg har et virkelig snevert og utilgivelig syn på voldtekt og seksuelt overgrep), men her mener jeg nok dessverre at det ikke er en totalt urimelig tolkning dersom noen påstår at du bare gjorde deg kostbar før du hadde frivillig sex. At sexen er dårlig skulle gjerne vært et type overgrep, men det er det dessverre ikke. For fremtiden: Du bør ikke føle at du må si nei på streng eller sint måte, det burde ikke være nødvendig, men det bør kunne forventes av deg at du er konsekvent og holder deg til det du sier. Det kan også være lurt å rett og slett ikke dra på besøk til en mann som har sagt at han er kåt. :hug:

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sin feil, men fyren er utvilsomt en dust. Drit i hele greia å gå videre.

Anonymkode: c1d44...c5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble presset til dette, det er det ingen tvil om I mine øyne. Usikker på om overgrep er det rette begrepet her, men jeg mener så absolutt at du ble manipulert. Også da du selv tilsynelatende inviterte til sex, fordi han ble/gjorde seg snurt/sur/såret. Det gjør noe med deg, og jeg vedder på at han var klar over hva han drev med. Furte for å få en reaksjon, helst at du gir deg, noe som jo innfridde. Det forteller også mye at han ville sette strek da han fikk mld din, og ikke var interessert i å ordne opp, evt oppklare en misforståelse eller ønsket å trøste deg, forstå hvorfor du reagerte som du gjorde. 

Jeg føler med deg, dette er vanskelig å håndtere. Håper og anbefaler at du har noen å prate med. Ofte hjelper det å si høyt hva som skjedde og hva man føler, og å få en støttende respons. Stor klem! 

Anonymkode: 07098...ea7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip opplevelse, men overgrep var det ikke.

Anonymkode: 7e365...9ea

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er slett ikke et overgrep kjære deg,  langt ifra. !  Lær deg heller til å sette grenser til unngå nær kontakt og nær intimitet med menn da dette ofte fører til mer enn bare kos...husk at seksualdriften er en av de sterkeste driften vi mennesker har !  og at hvis du mangler intimgrenser kan dere miste kontrollen som i ditt eksempel.  Desv.

Anonymkode: 0c4ad...051

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ble presset, han gikk over streken, men han ga seg til slutt. Så ga du nye forhåpninger (du sa dere kunne gå på soverommet). Dårlig sex skyldes trolig din manglende interesse (gjelder at begge nok syntes det var dårlig), men han tok det trolig som at du bare var kjip og dårlig i senga, og peste derfor på for å få det overstått. 

Overgrep var det ikke. Overtramp i dine øyne, men du la opp til det helt selv. Dette anser jeg ikke engang som en type "gråsonesex", dog det går ut på litt andre ting.

Dårlig sex er ikke overgrep på noen som helst måte. Noen ganger må man stå for egen nytelse. Andre ganger må man være tydelig på sine grenser - og i hvert fall ikke si direkte at dere kan gå på soverommet, hvor du vet nøyaktig hva som ville skje da du sa det.

Anonymkode: c3ee6...4ed

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ble presset til dette, det er det ingen tvil om I mine øyne. Usikker på om overgrep er det rette begrepet her, men jeg mener så absolutt at du ble manipulert. Også da du selv tilsynelatende inviterte til sex, fordi han ble/gjorde seg snurt/sur/såret. Det gjør noe med deg, og jeg vedder på at han var klar over hva han drev med. Furte for å få en reaksjon, helst at du gir deg, noe som jo innfridde. Det forteller også mye at han ville sette strek da han fikk mld din, og ikke var interessert i å ordne opp, evt oppklare en misforståelse eller ønsket å trøste deg, forstå hvorfor du reagerte som du gjorde. 

Jeg føler med deg, dette er vanskelig å håndtere. Håper og anbefaler at du har noen å prate med. Ofte hjelper det å si høyt hva som skjedde og hva man føler, og å få en støttende respons. Stor klem! 

Anonymkode: 07098...ea7

Helt enig med deg her, du har rett i det du sier. Men for å være djevelens advokat, man kan også si det motsatte. Dette er ikke min mening om saken, men dersom noen hevdet at hun manipulerte ham litt ved å bare leke kostbar uten å mene det, så kan man ikke helt avslå at det kan ha virket slik. Selvfølgelig er det en idiotisk ting å furte når man ikke får seg noe, alle skikkelige menn og kvinner vet det. Men begge kunne foretatt bedre valg i den situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Veldig enig i at dette sikkert var kjipt men overgrep er det ikke. 

Hva er du mest trist for ? 

1.) At han presset seg på? 

2.) At du til sist ga etter,

eller

3.) At resultatet ble dårlig sex og

4.) Han gjorde seg "fort ferdig" etterpå og

5.) Vil avslutte relasjonen nå.. 

- Med andre ord; om han hadde vært mer kjærlig og fortsatt relasjonen, hadde du da følt deg bedre? Prøv å rydd opp i hva du føler det er som plager deg mest.. slik at du vet med sikkerhet hva det er du reagerer på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Overrasket skrev:

Helt enig med deg her, du har rett i det du sier. Men for å være djevelens advokat, man kan også si det motsatte. Dette er ikke min mening om saken, men dersom noen hevdet at hun manipulerte ham litt ved å bare leke kostbar uten å mene det, så kan man ikke helt avslå at det kan ha virket slik. Selvfølgelig er det en idiotisk ting å furte når man ikke får seg noe, alle skikkelige menn og kvinner vet det. Men begge kunne foretatt bedre valg i den situasjonen. 

Og jeg er veldig enig!

Nå har vi kun TS side av saken, kanhende hadde det hørtes ganske annerledes ut fra hans vinkel. Og jeg tenker jo da at ut fra det vi vet, så ble nok TS dårlige valg påvirket av mannens beskrevne atferd, såpass at hun ikke helt står inne for dem. Antagelig er dette også endel av årsaken til at TS ikke føler seg helt komfortabel med det som skjedde. 

Men ja, jeg er veldig enig i at det hele også kan tolkes fra en annen vinkel. 

Anonymkode: 07098...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det som skjedde på soverommet ikke kan kalles et overgrep selv om du opplagt ble både presset og manipulert til å gi etter. Det å sitte oppå brystet ditt og holde deg fast, kle av seg og vifte med penisen sin foran ansiktet ditt, tvinge deg til å ta på den og attpåtil komme på deg, derimot, er uten tvil et overgrep. Og sett i lys av at du allerede var blitt utsatt for et overgrep bare sekunder eller minutter (?) før du inviterte han inn på soverommet, er det virkelig lov å kjenne på at det kanskje ikke føltes helt frivillig det heller. 

 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er veldig enig!

Nå har vi kun TS side av saken, kanhende hadde det hørtes ganske annerledes ut fra hans vinkel. Og jeg tenker jo da at ut fra det vi vet, så ble nok TS dårlige valg påvirket av mannens beskrevne atferd, såpass at hun ikke helt står inne for dem. Antagelig er dette også endel av årsaken til at TS ikke føler seg helt komfortabel med det som skjedde. 

Men ja, jeg er veldig enig i at det hele også kan tolkes fra en annen vinkel. 

Anonymkode: 07098...ea7

Akkurat. Det er også et interessant spørsmål dette med at hun var tent, hun hadde behov for kroppskontakt og hun like vedkommene (alt TS egne ord), som også hadde lyst på henne. Hva med da bare å slippe seg løs, satse på å ha knallgod sex og bare nyte livet litt? Jeg mener ikke at man skal ha sex bare for å ha sex, men når man er tent og kliner med noen man liker ... Sex er bare sex, gitt at det er frivillig er jo ikke sex en helligdom som skal beskyttes. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det som skjedde på soverommet ikke kan kalles et overgrep selv om du opplagt ble både presset og manipulert til å gi etter. Det å sitte oppå brystet ditt og holde deg fast, kle av seg og vifte med penisen sin foran ansiktet ditt, tvinge deg til å ta på den og attpåtil komme på deg, derimot, er uten tvil et overgrep. Og sett i lys av at du allerede var blitt utsatt for et overgrep bare sekunder eller minutter (?) før du inviterte han inn på soverommet, er det virkelig lov å kjenne på at det kanskje ikke føltes helt frivillig det heller. 

Anonymkode: cc21f...9de

Her har du vel lagt til opplysninger for egen regning? Ellers er jeg enig med deg at det er lett å forstå hvorfor TS tviler litt over hva som egentlig skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På lørdag var jeg ute med en fyr jeg likte veldig godt. Det var første gang vi møttes, og det som skulle være en pils ble en hel natt med latter, klining, og gode samtaler på en bar. Helt idyllisk. Jeg valgte å ikke bli med han hjem, da vi var veldig fulle begge to!

Dagen etter var jeg fyllesyk, ensom og hadde veldig behov for fysisk kontakt. Det hadde han også, bortsett fra at han var ærlig på at han ganske enkelt var kåt. Etter litt diskusjon frem og tilbake var jeg helt direkte på at jeg også gjerne ville sees, men at sex var helt utelukket. Jeg sa fra om at jeg ikke ville si A, når jeg ikke kom til å si B, men det skulle ikke være noe problem.

Jeg dro til han.

Vi lå sammen på sofaen, jeg lå med hodet på brystet hans. Vi kysset og alt var fint.

Så eskalerte det.. Jeg legger ikke skjul på at jeg var tent, og det må han ha merket, men jeg føler likevel at jeg satt en grense, at jeg sa nei. Jeg skøv han unna når han ble ivrig, og ba han slutte (dog sikkert litt lekent.. Jeg vil jo at han skal like meg..)

På et punkt lå han over meg, og før jeg ante ordet av det satt han over brystet mitt, med penisen sin ute i friluft. Da hadde jeg hendene direkte på hoftene hans og la vekten på for å skyve han av. Jeg sa nei, og føler jeg var ganske klar, selv om jeg ikke var sint eller streng i stemmen. 

Han fortsatte å legge hånden min på penisen sin, og jeg fortsatte å fleipe det bort.

Til slutt ga han seg, og virket både snurt og oppgitt. Han satte seg opp, og jeg følte meg dum.. Da sa jeg det.. "Skal vi gå inn på soverommet". Jeg tenkte ikke! Jeg burde tenkt! 

Vi hadde sex. Dårlig sex. Eller, han hadde sex. Han kom. Så hentet han en tskjorte jeg kunne tørke meg på, før jeg kledde på meg. Det gjorde han også. Han skulle på middag med familien. Han var fullt påkledd før jeg rakk å vaske hendene. Så jeg skyntet meg ut. I heisen så jeg at jeg hadde sæd utover hele toppen min. Jeg gråt på vei hjem, og sendte han en melding. Sa det ble helt feil for meg. Han var enig, og sa vi burde sette en strek.

Jeg er så flau, fordi jeg føler jeg la opp til dette helt selv.. Samtidig har jeg det veldig vondt.. Hjelp

Anonymkode: f608d...292

Dette bør du kontakte en advokat som tar bistandsoppdrag og få informasjon og diskutere igjennom hva du skal gjøre med. 

Når det her er tvil om du er utsatt for seksuelle overgrep så betaler du ingenting for å kontakte advokat og å diskutere om du skal gjøre noe med saken. 

Du kan og kontakte voldtekstmottaket der du bor og rå snakket igjennom opplevelsen. De informerer også om dine rettigheter og muligheter uten at det koster deg noe. Ønsker du undersøkelse så hjelper de omgså med det. 

Å la dette ligge og tro at du kan gå videre i livet ditt uten at hendelsene vil kunne prege deg i lang tid, er ikke realistisk. Du bør og gå videre og få vurdert denne personens måte å opptre på, for å se på om hans måte å opptre på etter ditt syn er greit at andre kvinner opplever. 

Anonymkode: 294d0...90e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en psykolog, og ikke disse hvemsomhelstene, kjære deg. 

Anonymkode: 6a2e3...cce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Overrasket skrev:

Her har du vel lagt til opplysninger for egen regning? Ellers er jeg enig med deg at det er lett å forstå hvorfor TS tviler litt over hva som egentlig skjedde. 

Har jeg? 

"(...) satt han over brystet mitt med penisen sin ute i friluft. Da hadde jeg hendene direkte på hoftene hans og la vekten på for å skyve han av."

Hvordan kan du tolke dette som noe annet enn at hun ble holdt fast? 

Han, en voksen mann (minimum 60 kg?) satt oppå henne. Hun sa nei og forsøkte å skyve han bort, men han fortsatte å sitte der likevel.

Du må gjerne forklare meg hvordan vekten av en voksen mann oppe på brystet er noe annet enn å sitte fast når vekta ikke kan fjernes verken ved å be den om det eller ved å forsøke å skyve den bort. 

"I heisen så jeg at jeg hadde sæd utover hele toppen min."

Den havna der helt av seg selv, den da? Kanskje du kan forklare hva du mener. 

Anonymkode: cc21f...9de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overgrep innser jeg at er helt feil ord, folkens!

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Veldig enig i at dette sikkert var kjipt men overgrep er det ikke. 

Hva er du mest trist for ? 

1.) At han presset seg på? 

2.) At du til sist ga etter,

eller

3.) At resultatet ble dårlig sex og

4.) Han gjorde seg "fort ferdig" etterpå og

5.) Vil avslutte relasjonen nå.. 

- Med andre ord; om han hadde vært mer kjærlig og fortsatt relasjonen, hadde du da følt deg bedre? Prøv å rydd opp i hva du føler det er som plager deg mest.. slik at du vet med sikkerhet hva det er du reagerer på.. 

Jeg er mest trist fordi jeg føler meg utnyttet og brukt. Jeg innser at jeg var det beste og mest tilgjengelige, og at jeg nok lot meg manipulere. Jeg er trist for at han viste seg å være sånn, kanskje? Reaksjonen hans etterpå understreker vel bare at han ikke egentlig har noen interesse av meg

TS

Anonymkode: f608d...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg? 

"(...) satt han over brystet mitt med penisen sin ute i friluft. Da hadde jeg hendene direkte på hoftene hans og la vekten på for å skyve han av."

Hvordan kan du tolke dette som noe annet enn at hun ble holdt fast? 

Han, en voksen mann (minimum 60 kg?) satt oppå henne. Hun sa nei og forsøkte å skyve han bort, men han fortsatte å sitte der likevel.

Du må gjerne forklare meg hvordan vekten av en voksen mann oppe på brystet er noe annet enn å sitte fast når vekta ikke kan fjernes verken ved å be den om det eller ved å forsøke å skyve den bort. 

"I heisen så jeg at jeg hadde sæd utover hele toppen min."

Den havna der helt av seg selv, den da? Kanskje du kan forklare hva du mener. 

Anonymkode: cc21f...9de

Jeg tror han selv synes det var lekent, men der var jeg klinkende klar. "Du MÅ slutte". "Stopp". Når han skøv skrittet sitt frem og tilbake mot ansiktet mitt. Det var skremmende, og ubehagelig. Han er to meter høy, og veier deretter. Men jeg tror helt oppriktig at han trodde det var en del av en lek, men i såfall bør man ikke leke den leken med jenter man ikke kjenner! Jeg skøv det jeg hadde, vendte ansiktet mitt bort fra penisen hans og unngikk å se på den for at det ikke skulle være noen tvil!

TS

Anonymkode: f608d...292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrevoldtekt kalles vel dette. Kvinner angrer faktisk ganske ofte etter sex, sier forskningen. Det har ingenting med voldtekt å gjøre. Dette ser jeg at du skjønner.

Du føler som du gjør kanskje fordi du har sviktet deg selv? Herlig å ha noen å skylde på, men det øker ikke din anseelse av deg selv. Dette burde ikke skjedd, men det er begges ansvar at det skjedde. Han utnyttet deg, men du lot det jo skje, og du var faktisk helt med på det. Ikke rart du føler deg som du gjør når du lar deg bruke av andre. Å sette klare grenser og håndheve dem er viktig for egen selvfølelse. Du sa du ikke ville si A når du ikke ville si B. Men du sa jo A, og forsatte med B ... Du håndhevet ikke grensene du hadde satt.

Anonymkode: 7fb72...14e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han selv synes det var lekent, men der var jeg klinkende klar. "Du MÅ slutte". "Stopp". Når han skøv skrittet sitt frem og tilbake mot ansiktet mitt. Det var skremmende, og ubehagelig. Han er to meter høy, og veier deretter. Men jeg tror helt oppriktig at han trodde det var en del av en lek, men i såfall bør man ikke leke den leken med jenter man ikke kjenner! Jeg skøv det jeg hadde, vendte ansiktet mitt bort fra penisen hans og unngikk å se på den for at det ikke skulle være noen tvil!

TS

Anonymkode: f608d...292

Ugh. Som felles tometring med en hang til røff sex, vil jeg beklage på vegne av oss med stor maktforskjell. Jeg vet godt hvor hjelpesløs du måtte ha følt deg, og fyren fortjener definitivt en bitchslap eller fem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...