Gå til innhold

Gifte seg uten giftering


Thyra

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med det? Vet det er "lov", men giftering er jo en tradisjon som står veldig sterkt og mange er også opptatt av å ha veldig flotte gifte-og forlovelsesringer. Selv synes jeg det er veldig ubehagelig å gå med ring, og tenker at om jeg skulle gifte meg ville det føles ille om noe så ubehagelig skulle symbolisere mitt ekteskap. Flere som tenker som meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer vanlig enn du tror å ikke bruke giftering 😊

Anonymkode: c834e...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer vanlig enn du tror å ikke bruke giftering 😊

Anonymkode: c834e...429

Å ikke BRUKE gifteringen,  eller å ikke HA giftering? Vet at ikke alke bruker den,  men da er det vel like greit å bruke pengene på andre ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller mannen min bruker giftering. Vi glemte det rett og slett da vi skulle gifte oss og fant etterpå ut at det var like greit. Liker ikke å bruke ring. Flere år senere er vi fremdeles like godt gift :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss uten gifteringer, vi bruker forlovelsesringene våre og kjøpte aldri nye. Vi hadde ingenting om ringer i seremonien. Det gikk helt fint, bare sa fra om det i forkant. 

Anonymkode: 9370f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte og har ingen forlovelsesringer/gifteringer. Syntes det ble sløsing med penger. Vi brukte heller pengene på bryllupsreisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mange som ikke bruker giftering. Eks-mannen min brukte aldri gifteringen, mest pga jobb. Kunne hekte seg fast i maskineri o.l., eller ringen ville bare bli oppskrapt og stygg på en dag. Han brukte den i fire dager; på bryllupsdagen pluss tre dager til. Så tok han den av. Eller jo, han satte den på en kveld en uke etter hjemkomsten også, for da hadde vi invitert til bryllupsfest. Så da tok han den på seg for anledningen. Siden aldri. La den i skuffen.

Det var helt greit for meg. Vi var like mye gift selv om han ikke brukte ringen.

Jeg var veldig tynn og undervektig da vi giftet oss, og hadde naturligvis derfor også tynne fingre. Ringen var tilpasset disse tynne fingrene og hendene. Noen år senere la jeg på meg noen kg, og ringen ble altfor trang. Måtte ta den av. På den tiden var ekteskapet blitt dårlig uansett, så det passet meg helt fint å ta av ringen og skylde på vektoppgang om noen skulle spørre hvor den var. Det kan jeg ikke huske det var noen som gjorde.

Folk bryr seg ikke om sånt. Ring eller ikke. I dag er det både og blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi giftet oss uten gifteringer, vi bruker forlovelsesringene våre og kjøpte aldri nye. Vi hadde ingenting om ringer i seremonien. Det gikk helt fint, bare sa fra om det i forkant. 

Anonymkode: 9370f...679

Når du sier at dere bruker forlovelsesringer er det også gifteringer. Det er ingen forskjell 😜

Anonymkode: c5dd1...026

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 7.36, AnonymBruker skrev:

Når du sier at dere bruker forlovelsesringer er det også gifteringer. Det er ingen forskjell 😜

Anonymkode: c5dd1...026

Enig. Før var det vel ganske vanlig å ha en glatt gullring som felles forlovelses-og giftering. Men så ble det populært med forlovelsesring med diamant...

Anonymkode: bfd17...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du armbånd/smykke/øredobber? Kanskje du heller kan bruke det som "ring"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...