Gå til innhold

Øyenkrem


MarianneE

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å nærme meg 40 og har funnet ut at øyekrem må til. Forhindre osv... Var innom Kicks igår og damen anbefalte blidt en fra Shiseido til 1200 kroner. Denne var vist kremen av kremen. Men, som deltidsansatt I klesbutikk så har jeg virkelig ikke råd til dette. 

Men hvilken øyekrem er god? Jeg har ingen mørke ringer, smilelinjer når jeg smiler, ikke spesielt sensitiv hud. Tenkte rundt 500 kroner  (men lurer på om det er latterlig lavt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peanut

Jeg bruker den her øyekremen fra Shiseido: https://www.kicks.no/shiseido-b773/hudpleie/ansikt/yekrem-c197/bio-performance-lift-dynamic-eye-cream-p76375#

Det jeg gjør er å gå inn på Kicks´ side og lese om de forskjellige produktene slik at jeg kan spørre mer direkte om produkter (ellers kan man jo bli litt overkjørt). Her er forskjellige øyenkremer: https://www.kicks.no/hudpleie/ansikt/yekrem-c197#sort=0&num=60 og du kan filtrere. 

Les litt på de forskjellige, eventuelt søk dem opp på nett og se hva andre har skrevet om dem, angående ingredienser og funksjon  ^^, 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er ikke latterlig lavt, du kan fint få øyenkremer fra Boots no7, La Roche Posay og LÓreal som gjør en god jobb.

Men den desidert beste jeg har prøvd er Shiseido Nutriperfect Eye Serum, koster vanligvis rundt 700, men du kan få den for 500 om du følger med på tilbud og rabatter eller kjøper i utlandet. Koster 546,- på blivakker nå: 

https://www.blivakker.no/product/3013143?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Den er bare helt fantastisk. Det er et serum, men du kan fint bruke det som krem bare (om du ikke har veldig tørr hud under øynene). Fjerner fine linjer og bare plumper opp hele huden egentlig. Er avhengig, om jeg slutter å bruke det så ser jeg plutselig eldre ut etter noen uker, så må jeg tilbake på det. Er 33 år, så litt der hvor jeg vil forhindre de første fine linjene og bare se våken og fresh ut.

Anonymkode: 7544e...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

500 er ikke latterlig lavt, du kan fint få øyenkremer fra Boots no7, La Roche Posay og LÓreal som gjør en god jobb.

Men den desidert beste jeg har prøvd er Shiseido Nutriperfect Eye Serum, koster vanligvis rundt 700, men du kan få den for 500 om du følger med på tilbud og rabatter eller kjøper i utlandet. Koster 546,- på blivakker nå: 

https://www.blivakker.no/product/3013143?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Den er bare helt fantastisk. Det er et serum, men du kan fint bruke det som krem bare (om du ikke har veldig tørr hud under øynene). Fjerner fine linjer og bare plumper opp hele huden egentlig. Er avhengig, om jeg slutter å bruke det så ser jeg plutselig eldre ut etter noen uker, så må jeg tilbake på det. Er 33 år, så litt der hvor jeg vil forhindre de første fine linjene og bare se våken og fresh ut.

Anonymkode: 7544e...05e

Den her?: https://www.beautypedia.com/skin-care-reviews/by-brand/shiseido/Benefiance/_/Benefiance-NutriPerfect-Eye-Serum 

Ingredienser: 

Water, Butylene Glycol, Cyclomethicone, Glycerin, Carnosine, Alcohol Denatured, Petrolatum, Myristyl Myristate, Hdi/Trimethylol Hexyllactone Crosspolymer, Behenyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Ethylhexyl Ethylhexanoate, Glyceryl Stearate SE, Dimethylacrylamide Sodium Acryloyldimethyltaurate Crosspolymer, PEG-40 Stearate, Phenoxyethanol, Polysorbate 60, Fragrance, Citric Acid, Erythritol, Sorbitan Tristearate, Tocopheryl Acetate, Silica, Xanthan Gum, Trisodium EDTA, Panthenyl Ethyl Ether, Potassium Ascorbyl Tocopheryl Phosphate, Geraniol, Butylphenyl Methylpropional, Glucosyl Hesperidin, Sodium Metaphosphate, Titanium Dioxide, Limonene, Alpha-Isomethyl Ionone, Linalool, Iron Oxides, Benzyl Benzoate, Citronellol, Sodium Acetylated Hyaluronate, Tocopherol

Sitat

The infusion of nutrients in this serum is claimed to counteract hormonal changes that cause skin to look aged, but they absolutely cannot do that. Hormonal changes that take their toll on skin must be addressed medically, not with cosmetics. It is very disappointing that this product contains not only fragrance but also several fragrance chemicals known to cause skin irritation, which causes collagen to breakdown. What are those doing in a product meant to be used around the eyes?! The sole intriguing ingredient in this serum is carnosine, an amino acid that has anti-inflammatory and antioxidants properties, but these potentially positive effects are muted by the inclusion of denatured alcohol. For the money, this serum should’ve been significantly better, and it definitely won’t make good on its claims to restore youthful vitality to aging eye-area skin.

Jar Packaging:No
Tested on animals:Yes

 

Anonymkode: d5a3c...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 45 og har et lass med kremer, og den desidert beste er denne fra Ole Henriksen. Også med solfaktor!!

https://m.beautyexpert.com/ole-henriksen-total-truth-eye-creme-spf15-15ml/10465402.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&gclid=CKb4gMn_y9QCFdiHsgod8IcNmA&gclsrc=aw.ds&dclid=CM3am8n_y9QCFUGAsgodfx8P-A

men gudene vet hva den inneholder. Må lese over her hva de skriver om den fra shisheido eller sensai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare anbefale koreansk hudpleie! Det er virkelig måten å få skikkelig bra kvalitet til lavere priser. Jeg har brukt/bruker øyekrem fra Aromatica og Benton (en sånn anti-age) og er kjempefornøyd med begge to. Kjøper på nett. 

Anonymkode: 60693...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke saken jeg tenker på igjen. Jeg mener det var nrk som for noen få uker siden hadde en sak med en øyelege. 

Øyelegen var helt klar på at kremer, sminkefjerner og andre øyeproduker tett opp til øynene var svært uheldig i bruk fordi det skader og på sikt gir folk betydelige plager med tørre øyne. Noe som har økt voldsomt den siste tiden. 

Anonymkode: 9ac45...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Solivagant skrev:

Anbefaler Clinique, de har øyekremer til hvert behov. 

Har kikket litt på Clinique Pep Start da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MarianneE skrev:

Har kikket litt på Clinique Pep Start da. 

Den har jeg, er veldig fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd clarins?

Anonymkode: 189ce...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i denne fra Skyn Iceland. https://www.coverbrands.no/merker/skyn-iceland-1/icelandic-relief-eye-cream Veldig rene produkter, vegetarisk, uten mineralolje og parabener og viktigst av alt, tester ikke på dyr. Pure Cloud cream er også fantastisk i tilfelle du skulle trenge tips til fuktighetskrem også. :) 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...