Gå til innhold

Han vil ikke bære blomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver jeg jo faktisk i hoved innlegget at han kan ha en kunstig blomst der. Det er han ikke allergisk mot. Både moren hans, min mor og jeg ønsker det. 

Anonymkode: 61905...67f

Dette er vel ikke en avstemming. Hva mor og svigermor synes er ikke relevant her. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les.. Jeg skriver i Hi at han kan ha kunstig blomst der pga allergien. Jeg er virkelig ikke så slem vi har vanlige blomster i lokale feks eller lignende. Gjester tar vi også hensyn til såklart så hvis feks noen har egg allergi så vil det være feks kaker uten egg tilgjengelig.

Anonymkode: 61905...67f

Kunstige blomster er vanligvis ikke særlig pene. Med unntak av grønnplanter og orkideer,  men det er vel ikke det han skal ha i knapphullet? Så personlig synes jed det see bedre ut uten blomst enn med kunstig blomst.

Uansett,  blomst eller lommetørkle eller ingenting,  dette er en uviktig detalj. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Det er jo et bryllup så brudebukett følger jo med akkurat like mye som en knapphullsblomst eller et lomme tørkle. Hadde han derimot sagt at buketten også skulle være kunstig så hadde ikke det vært noe problem heller. Brude paret skal skille seg ut på en sånn dag..uten noen form for noen markering glir han inn bare som hvilken som helst annen gjest på dagen. 

Anonymkode: 61905...67f

Jeg tipper alle gjestene vet hvem som er brudgommen ... 

Kan han ikke bruke sløyfe eller slips som matcher buketten din da? 

Endret av Thyra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perle skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg. Synes det er latterlig barnslig av en mann å nekte og bære en liten blomsterkvast. 

Tenker at han er umoden og at det er "barneskole-oppførsel". 

Umoden og barneskoleoppførsel å selv ville bestemme hva man skal ha på seg? 

Anonymkode: 8b334...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umoden og barneskoleoppførsel å selv ville bestemme hva man skal ha på seg? 

Anonymkode: 8b334...f19

Ja. 

Minner litt om denne tagiske gubben beskrevet her inne i en annen tråd, hvis far i juset nektet å ha på seg annet en joggebukse på 17. Mai.

Har du satt barn til verden, og du skal vandre opp et alter så bør tiden være overmoden for å følge evne å følge en simoel dresskode/kotyme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leser man steder og:

Sitat

DU har nok mange ganger følt deg i skyggen av din vakre brud – og ikke nødvendigvis noe galt med det – men husk også at dette er din dag! Du er like viktig – og dagen like stor for deg som din vakre kommende kone.

Jeg tror ts' mann bare har resignert fordi ts fokuserer ekstremt mye på seg seg seg. 

Anonymkode: bce78...886

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Perle skrev:

Ja. 

Minner litt om denne tagiske gubben beskrevet her inne i en annen tråd, hvis far i juset nektet å ha på seg annet en joggebukse på 17. Mai.

Har du satt barn til verden, og du skal vandre opp et alter så bør tiden være overmoden for å følge evne å følge en simoel dresskode/kotyme. 

 

Dersom man skal delta på 17.maifeiring kan man gjerne ta på noe litt penere enn joggebukse. Men det er ikke nødvendig å være stivpynta. 

Det er helt innafor i dag om en brodgom ikke har verken knapphullsblomst eller lommetørkle. 

Anonymkode: 8b334...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville ha bedt bruden stappe den blomsten et helt annet sted og hvis du leser TS sitt innlegg så vil du se at den stakkars mannen faktisk er allergisk mot blomster så jeg vil anta at det betyr en del for ham å få slippe.

Hvis DU leser TS' innlegg ser du at TS har foreslått å bruke falsk blomst. 

Anonymkode: eb125...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perle skrev:

Ja. 

Minner litt om denne tagiske gubben beskrevet her inne i en annen tråd, hvis far i juset nektet å ha på seg annet en joggebukse på 17. Mai.

Har du satt barn til verden, og du skal vandre opp et alter så bør tiden være overmoden for å følge evne å følge en simoel dresskode/kotyme. 

 

En viss forskjell på å insistere på å gå i kosebuksa og ikke å ville ha knappehullsblomst på dressen, ass

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så langt har jeg og mødrene våres samt min forlover stått for det meste. Hver gang jeg har spurt han om noe eller prøvd å få han med på å bestemme noe så har jeg fått svaret får se eller kanskje, eller bare det at det ordner seg. Han brukte flere mnd på å finne ut om en dato passet for han enda jeg sa til han at det lønte seg å bestille lokaler og kirke omtrent 1 år i forveien. Han har chillet rundt dette bryllupet fra dag 1.  Vi har vært forlovet i over 1 og vi ble enige om at vi så for oss bryllup innen 1, 5 år etter vi forlovet oss. 

Anonymkode: 61905...67f

Menn føler ofte at de ikke strekker til i planlegging av bryllup, selv om samboer spør om hans mening, forslag etc. For ofte når menn foreslår noe ang bryølup, så blir det ofte nedprioritert og samboer forkaster forslaget, for det er ikke bra nok.

 

En blomst, falsk eller ei. Er ikke viktig på klærne. Han vil ikke ha den blomsten på seg, og det er hans mening i denne planleggingen. Så han har deltatt litt og sagt ifra om at blomst falsk eller ei ikke er greit på klesplagget.. Da kan du vel la det ligge? Og heller spørre han om andre forslag/ideer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Så i neste bryllup må jeg se etter hvem som bærer knapphullsblomst for å finne brudgommen? Er det ikke automatikk i at det er han som står ved alteret? Om det er ved siden av en dame eller annen mann? 

*føler seg litt forvirret*

Anonymkode: b49e2...595

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg lurer på om forloveden din er gira på å gifte seg i det hele tatt? Han vil ikke bestille lokale, enda han har sagt at det er viktig å få gjort det tidlig. Han ovelater alt til deg og mødrene deres. At han ikke vil ha blomst eller kake med nøtter i er logisk siden han er allergisk. Men nå vil han ikke ha lommetørkle som macher buketten heller, og han virker (ut i fra det du skriver) negativ til mye av det dere foreslår. Det får meg til å tenke at enten har han ikke lyst på ett stort bryllup eller så har han fått kalde føtter å ønsker ikke gifte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 9.21, Mystix skrev:

Det er brudens dag så jeg syns han burde ha blomst i knapphullet om det er det hun ønsker. 

Nei, det er IKKE brudens dag. Det er brudeparets dag

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2017 den 2.10, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Wow, du er raus, altså...! 

Seriøst, la nå mannen få slippe blomst i knapphullet!. Det er deres bryllup, ikke ditt. Mannen må da få lov å ha noe å si?! Hvis du synes du har gitt ham mye som gjør at han slipper å være allergisyk på bryllupsdagen sin, så er du en skikkelig kontrollfrik. Og litt slem, egentlig. Folk kan ikke for sykdommer. Selv om det passer bridezilla dårlig.

Vi giftet oss i oktober, det ble ikke noe Oslok-bryllup på meg fordi mannen er fryktelig allergisk mot gress og blader og grønt... var ikke det jeg hadde tenkt meg heller, men det kostet meg faktisk ingenting. Skulle nå også bare mangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en god latter! Gud for en bridezilla du er!  

Min mann hadde ikke blomst, men et nydelig hvitt silketørkle og smoking. Nå synes ikke jeg knapphull blomster er noe fint så jeg er veldig glad for at han valgte tørkle, men det var selvfølgelig helt opp til han! 

Anonymkode: e6cce...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres ut som en ekte bridezilla,gitt.

Anonymkode: a393d...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som slår meg her at TS kan umulig ha hatt mye motgang i livet for å bli såret av dette? Vær nå glad og takknemlig for at du har en mann som vil gifte seg med deg.

Anonymkode: d45d0...1fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 2.10, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Anonymkode: 61905...67f

Du synes du har gjort mye for han fordi du har gått med på løsninger som ikke gjør ham SYK?! 

Jeg er også kjæreste med en allergiker (blant annet nøtter) og jeg tar det som en selvfølge at vi skal velge mat som han kan spise! Det er jo hans bryllupsdag også! Det er da  det minste jeg kan gjøre for ham. Gjelder for øvrig i hverdagen også. Det er klart jeg tar hensyn til hans allergier. Det skulle bare mangle. Det er jo ikke meg som lider mest under hans sykdom! Akkurat det er jeg veldig lei av, nemlig, folk som offer seg over at det er styr med andres allergier. Det er ikke akkurat noen fest for dem som er rammet heller. Når du har sett noen du er glad i få et skikkelig alvorlig allergiannfall, så er det en meget liten pris å betale å droppe marsipankaken altså. Det hadde ikke vært noe gøy for meg å spise den kaken alene heller. Vil jo at han skal kose seg like mye som meg i bryllupet vårt. 

Sorry for utblåsningen.

Jeg synes dette med den blomsten er en bagatell. Hvis akkurat dette er ekstremt viktig for deg, så kan du jo prøve å si det. At akkurat dette betyr alt i hele verden for deg. Men da må du regne med at du ikke får viljen din på noe annet. Det virker som du har en veldig sterk mening om hvordan bryllupet skal være, og jeg regner med du har fått bestemme en del (du kan ikke regne "ingen nøtter i kaken"  eller "falske blomster" som hans valg. For det er det ikke.) Ikke lag en liten detalj ødelegge en fin dag. La han få bestemme dette.

Prøv heller å se verdien og romantikken i at dette bryllupet har dere laget sammen. Og at det ikke er så viktig om alt er slik du hadde forestilt deg. 

Jeg har sett mange menn gifte seg uten blomst forresten. Noen bruker jo uniform eller bunad, så da er jo blomst utelukket. Også i dress har jeg sett mange som ikke har dette. 

 

Anonymkode: 292d1...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. Du høres helt blåst ut som krever at han skal gå med blomst om han er allergisk. Kunstige blomster er uansett uber harry så det ville jeg styrt unna. Mange brudgommer som ikke bruker knapphullsblomst av ulike grunner. Feks ikke vil stikke hull i svindyr smoking. Mannen min hadde knapphullsblomst da vi giftet oss, men det var fordi han ville selv. Jeg synes nesten det er finere uten.

Anonymkode: 8d43f...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...