Gå til innhold

Han vil ikke bære blomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hvis brudgommen sa "jeg vil at du skal ha sånt kort brudeslør over ansiktet, det synes jeg er SÅ flott!" Eller "jeg synes egentlig sånn oppsatt blomsterbukett er litt tullete, kunne du ikke heller hatt én enkelt vakker blomst, det blir så mye mer elegant"?

Ville du latt han bestemme det fordi han likte det best? 

Mitt råd: sett dere sammen og snakk. Hva er de viktigste tingene for deg i bryllupet? Mange gjester? Kjole med slep og slør? Den perfekte kaka? Dans til langt på natt? Nattmat? Fotograf som tar bilder hele dagen? Har dere bestemt ting sammen, eller har du bestemt det meste (kanskje det er mer viktig for deg enn han, mange menn er fornøyde for å slippe å planlegge et helt bryllup...) 

La han slippe blomsten i knapphullet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette virkelig er et problem NÅ, hvordan i alle dager kan dere tenke å gifte dere? I et forhold tar man hensyn til hverandre, og har man allergier så er det ikke spørsmål en gang. Dette minner mer om sånne gale "bridezillas" som lever i skyene og ikke på landjorda. Hjelpe meg. 

Anonymkode: bce78...886

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg ts som så her: Bridezilla.jpg?itok=_E7hR6IP

"Du SKAL gjøre sånn her i bryllupet MITT! Det er MITT bryllup!"

Anonymkode: bce78...886

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brudens dag så jeg syns han burde ha blomst i knapphullet om det er det hun ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mystix skrev:

Det er brudens dag så jeg syns han burde ha blomst i knapphullet om det er det hun ønsker. 

Det er vel brudeparets dag? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Det skulle da bare mangle at du tar hensyn til allergiene hans. Det er ikke hans valg å være allergisk mot blomster eller nøtter. Dette er ikke noe du har gjort i hans favør fordi han heller ønsker fondant i stedet for marsipan, dette er fordi han er allergisk mot nøtter og faktisk ikke kan spise marsipan.

Det skal da ikke være sånn at du skal si "jammen, jeg gav etter for koldtbord, derfor skal du ha blomst" - det blir jo helt feil? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Si meg, finnes det seriøst sånne damer som deg. Mener du virkelig du har inngått kompromiss her og gjort noe i hans favør?! De har ALLERGI! Det skulle bare MANGLE om du ikke gav deg på dette.  Det kalles sosial intelligens og normal folkeskikk!!!

SKJERP DEG!!!!!!  

Anonymkode: e8b9e...19c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mystix skrev:

Det er brudens dag så jeg syns han burde ha blomst i knapphullet om det er det hun ønsker. 

Fy søren, tror du har mye luft mellom øra, så derfor skal jeg utbrodere det for deg. FYREN ER ALLERGISK MOT BLOMSTER!!!!!

 

Anonymkode: e8b9e...19c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal velge sine kamper med omhu sier de. Dette er en kamp jeg hadde valgt å la gå. Det er en blomst..... La mannen slippe om han ikke vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til virker det som om mannen bare er er nødvendig onde i bryllupet, og ikke noe man feirer sammen. 

Anonymkode: b49e2...595

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss om ca 5 mnd og har allerede kommet langt i planleggingen av selve dagen. Nå er jeg egentlig veldig skuffet og vet ikke helt hva dere mener.

Min samboer sier han ikke vil ha blomst på dressen når vi gifter oss. Han er allergisk mot blomster så jeg har tilbudt han en alternativ løsning. At blomsten han bærer kan være kunstig men matcher min brude bukett som vil bli i ekte blomster. Han vil ikke det heller. Han sier bare det er totalt unødvendig. Min far vil ha blomst, men ikke brudgommen. Jeg blir på en måte lei meg av at samboeren ikke vil når jeg til og med kommer med en annen løsning til han. Litt av sjarmen er jo det at bruden og brudgommen skal matche. Jeg har aldri sett en brudgom uten blomst..Han hadde ikke trengt å ha den på hele dagen engang for min del. Kun i vielsen og på brudebildene hadde holdt for min del, og under brude valsen.

Vi har ellers bestemt oss for å pynte lokale med lys og kunstige blomster den dagen da noen er gjestene er allergisk mot blomster. Det synes jeg er greit. Men det at han ikke vil ha blomst på dressen det såret meg..

Er jeg sårbar? Noen som har opplevd lignende?

 

Anonymkode: 61905...67f

Du er sårbar ja. Han vil ikke, så enkelt er det. Surt for deg kanskje, men han er også med i planleggingen av deres bryllup. La han slippe.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg ham, ville jeg bare tatt og stappet den fordømrade blomsten i knapphullet. 

Han har selvsagt rett til å bestemme selv, men for å være hyggelig mot sin blivende kone kunne han vel godt bare ha føyet seg i den lille detaljen. Å ha blomst betyr jo for henne åpenbart mye mer enn det betyr for ham å IKKE ha det.

Men er han en stabeis, er det ikke verdt å starte en krangel om blomst i knapphullet heller. 

Anonymkode: eb125...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var jeg ham, ville jeg bare tatt og stappet den fordømrade blomsten i knapphullet. 

Han har selvsagt rett til å bestemme selv, men for å være hyggelig mot sin blivende kone kunne han vel godt bare ha føyet seg i den lille detaljen. Å ha blomst betyr jo for henne åpenbart mye mer enn det betyr for ham å IKKE ha det.

Men er han en stabeis, er det ikke verdt å starte en krangel om blomst i knapphullet heller. 

Anonymkode: eb125...c44

Jeg ville ha bedt bruden stappe den blomsten et helt annet sted og hvis du leser TS sitt innlegg så vil du se at den stakkars mannen faktisk er allergisk mot blomster så jeg vil anta at det betyr en del for ham å få slippe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er hysterisk av deg å reagere som du gjør, og jeg syns egentlig også det er teit av han å ikke bare gå med blomsten hvis det betyr mye for deg.

Uansett, at dette i det hele tatt er en "kampsak" i planleggingen sier meg at noe i forholdet deres ikke fungerer som det skal når man skal gifte seg.

Er for øvrig bryllupsfotograf og har fotografert brudgommer både med og uten blomst.

Anonymkode: fb676...4f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA jeg trodde SERIØST at navnet på tråden handlet om brudgommen som ikke ville bære selve buketten :´D Jeeez. Hva kjerringer rever nå til dags av mannen sin. Mannen har blitt den nye bikkja. 

Anonymkode: 92f51...b79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HAHAHA jeg trodde SERIØST at navnet på tråden handlet om brudgommen som ikke ville bære selve buketten :´D Jeeez. Hva kjerringer rever nå til dags av mannen sin. Mannen har blitt den nye bikkja. 

Anonymkode: 92f51...b79

Krever*** 

Anonymkode: 92f51...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DUMP HAM!

 

Nei, seriøst. Vil han ikke bære blomst, så vil han ikke. Hvor vanskelig kan det være å respektere det? 

Så kan man jo argumentere med at det er viktig for TS at mannen bærer blomst, men når han ikke vil selv så stiller det etter mitt syn sterkere enn at hun vil. Det er tross alt han som skal bære den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville ha bedt bruden stappe den blomsten et helt annet sted og hvis du leser TS sitt innlegg så vil du se at den stakkars mannen faktisk er allergisk mot blomster så jeg vil anta at det betyr en del for ham å få slippe.

Nå skriver jeg jo faktisk i hoved innlegget at han kan ha en kunstig blomst der. Det er han ikke allergisk mot. Både moren hans, min mor og jeg ønsker det. 

Anonymkode: 61905...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver jeg jo faktisk i hoved innlegget at han kan ha en kunstig blomst der. Det er han ikke allergisk mot. Både moren hans, min mor og jeg ønsker det. 

Anonymkode: 61905...67f

Det er vel egentlig ikke relevant hva mødrene deres synes siden det er deres bryllup? Så da er dere fortsatt en som vil og en som ikke vil. Og da bør det være personen som må bære det som bestemmer når det er snakk om en så liten ting.

Anonymkode: 1c24f...f98

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville ha bedt bruden stappe den blomsten et helt annet sted og hvis du leser TS sitt innlegg så vil du se at den stakkars mannen faktisk er allergisk mot blomster så jeg vil anta at det betyr en del for ham å få slippe.

Å ikke ha en vanlig blomst der ser jeg siden han er allergisk. Jeg har derfor nevnt kunstig blomst eller lommetørkle som noen nevnte. Han vil ingen av delene. Da synes Jeg at han er sta.  Jeg ønsker at han skal skille seg ut fra alle andre den dagen. 

Han har heller ikke deltatt på noe særlig av planleggingen foreløpig. Det tok mndvis å få noen svar på hvor og når han kunne tenke å gifte seg. Hver gang jeg har kommet med forslag som gjelder bryllupet så er svaret får se.. vi burde snart finne ut av hvor vi kan kjøpe kunstige blomster til lokalet også, men hos han haster ingenting. 

 

 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...