Gå til innhold

Han vil ikke bære blomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss om ca 5 mnd og har allerede kommet langt i planleggingen av selve dagen. Nå er jeg egentlig veldig skuffet og vet ikke helt hva dere mener.

Min samboer sier han ikke vil ha blomst på dressen når vi gifter oss. Han er allergisk mot blomster så jeg har tilbudt han en alternativ løsning. At blomsten han bærer kan være kunstig men matcher min brude bukett som vil bli i ekte blomster. Han vil ikke det heller. Han sier bare det er totalt unødvendig. Min far vil ha blomst, men ikke brudgommen. Jeg blir på en måte lei meg av at samboeren ikke vil når jeg til og med kommer med en annen løsning til han. Litt av sjarmen er jo det at bruden og brudgommen skal matche. Jeg har aldri sett en brudgom uten blomst..Han hadde ikke trengt å ha den på hele dagen engang for min del. Kun i vielsen og på brudebildene hadde holdt for min del, og under brude valsen.

Vi har ellers bestemt oss for å pynte lokale med lys og kunstige blomster den dagen da noen er gjestene er allergisk mot blomster. Det synes jeg er greit. Men det at han ikke vil ha blomst på dressen det såret meg..

Er jeg sårbar? Noen som har opplevd lignende?

 

Anonymkode: 61905...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk eksempel på at bryllup bare er et spill for galleriet.

Anonymkode: bf7eb...188

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener som regel at det finnes nyanser og at begge har et poeng og ditt og datt, men her kan jeg virkelig ikke annet enn å gi brudgommen 100 % støtte. Dette var en utrolig merkelig problemstilling i utgangspunktet, men han må da virkelig selv få bestemme fritt om han vil ha en blomst på dressen på bryllupsdagen sin (for det er hans også) eller ei.

Anonymkode: 16be8...48b

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Takk for at du fikk meg til å le.

Anonymkode: ca162...ef5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ett tradisjonelt bryllup ikke er noe for han? Dere bør sette dere ned å snakke om hvordan dere begge ønsker å pynte både dere selv og lokalet. Dette er tydeligvis viktig for deg, men du må huske på at det er like mye hans dag. Kanskje han og de andre mennene i brudefølget kan bruke lommetørkle istedetfor knapphullsblomst som matcher brudebuketten din? Om ingen av brudefølget har blomst, så blir det heller ikke rart når han ikke har det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elliespelli skrev:

Kanskje ett tradisjonelt bryllup ikke er noe for han? Dere bør sette dere ned å snakke om hvordan dere begge ønsker å pynte både dere selv og lokalet. Dette er tydeligvis viktig for deg, men du må huske på at det er like mye hans dag. Kanskje han og de andre mennene i brudefølget kan bruke lommetørkle istedetfor knapphullsblomst som matcher brudebuketten din? Om ingen av brudefølget har blomst, så blir det heller ikke rart når han ikke har det.

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en annen løsning: Kan han heller matche buketten ved å la slips/lommetørkle/annet ta opp igjen fargene fra buketten? Det blir minst like stilig, og da bør begge kunne bli fornøyde. Denne problemstillingen er det ikke verdt å krangle om.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Du synes du har gjort mye i hans favør?  Det er deres bryllup, ikke ditt. Og det skulle da bare mangle om dere ikke tok hensyn til hans allergi i planleggingen. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Det burde være en selvfølge og tilrettelegge både blomster og kake om brudgommen er allergisk. 

Jeg skjønner at du har tenkt mye over hvordan du vil ha dagen, nå blir det om og gjøre å finne ut hvordan dere vil ha dagen deres. Selvfølgelig skal ikke bare han få viljen sin, dere begge bør være villig til å møtes på midten ikke bare du. Men med koldtbord sparer dere også inn penger på servitører, det er penger dere kan spare eller legge inn i andre deler av bryllupet (f.eks fotograf i bryllupet, musikk, morgengave eller bryllupsreise).

Bryllupsplanlegging kan vist være en prøvelse for ett forhold etter hva jeg hørt fra venninner. Men så lenge begge er raus og jobber for at dere begge skal få drømmebryllupet så blir det nok bra til slutt. Lykke til og gratulerer med forlovelsen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger han seg borti ditt bryllupsantrekk eller tilbehør? Kun dersom du kan svare ja på det, har du noe med hva han har på seg bryllupsdagen, inkl blomst i knapphullet eller ei og valg av farger på slips og evt pyntetørkle.

Anonymkode: 3ccd7...b66

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt det at jeg har sett for meg hvordan det skal være, samt at jeg i tillegg aldri har sett en brudgom uten knapphullsblomst. Synes forsåvidt jeg har gjort mye i hans favør som kunstige blomster i lokale, bryllups kake med fondant og ikke marsipan pga nøtte allergi. Men det er i hovedsak pga Allergi. I tillegg ville jeg egentlig ha 3 retters middag men gav etter for koldtbord. 

Lommetørkle var ingen dårlig idé. Takk.

Anonymkode: 61905...67f

Så oppofrende av deg, da, at han skal slippe å være allergisyk av alle blomstene hele dagen. Og helt utrolig at du ofret marsipanlokket. Han hadde jo bare fått et ørlite anafylaktisk allergisjokk etter å ha smakt på bryllupskaka sammen med deg. Men såpass må han jo strengt tatt tåle. Det er jo tross alt DITT bryllup! :roll: 

Kan ikke du matche han, da? Finn ut hvilken farge det er på slipset han skal ha på, så kjøper du kjole i samme farge som du bruker som brudekjole?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har gjort mye i hans favør? Du høres jo helt gal ut.

Anonymkode: a57dc...692

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimoe

Min mann gikk uten blomst. Tenkte aldri på å spørre han engang, ikke pga allergi, men fordi jeg visste at han rett og slett ikke hadde lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken prinsegemal Daniel eller Chris o'Neill hadde blomst i knapphullet. Men gift med de to svenske prinsessene ble de jaggu meg for det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt på at brudgommen ikke hadde blomst i knapphullet... 😏 Som gjest tror jeg ikke man alltid legger merke til hver minste lille detalj. 

Anonymkode: 217fa...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...