Gå til innhold

Hundens skåler i oppvaskmaskinen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg nevner ikke bakterier, gjør jeg? Påpeker kun at det er ekkelt.;) 

Men det er gjerne ikke så ekkelt når man kjenner dyret veldig godt og er veldig glad i det...selv om det er vanskelig å forstå for utenforstående.  

Jeg synes det er nasty hvis en fremmed hund slikker på meg, men ikke mine egne 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Coolaid skrev:

Beklager. Enkelte hundeiere har en ekkel praksis. 

Helt greit at du synes det, jeg synes selv de fleste mennesker er hysteriske og tenker det er en grunn til at annenhver person er allergisk i dette landet så hysteriske som folk er mot bakterier og så sterilt alle hjem skal være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 timer siden, Ruccula skrev:

Men det er gjerne ikke så ekkelt når man kjenner dyret veldig godt og er veldig glad i det...selv om det er vanskelig å forstå for utenforstående.  

Jeg synes det er nasty hvis en fremmed hund slikker på meg, men ikke mine egne 

 

2 timer siden, Infinitum skrev:

Helt greit at du synes det, jeg synes selv de fleste mennesker er hysteriske og tenker det er en grunn til at annenhver person er allergisk i dette landet så hysteriske som folk er mot bakterier og så sterilt alle hjem skal være.

Alt trenger ikke handle om hygiene. Hundehår i sofa, seng osv er unødvendig og ekkelt for mitt vedkommende. Jeg vet at mange behnadler dyrene sine som babyene sine. Har sansen for å skille dyr fra mennesker på alle områder - også i huset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver vannskål og begge matskålene til katt i oppvaskmaskin med jevne mellomrom.   Den det har vært våtfor i står litt i varmt zalovann før oppvaskmaskin fordi det ofte er inntørkede matrester på den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

 

Alt trenger ikke handle om hygiene. Hundehår i sofa, seng osv er unødvendig og ekkelt for mitt vedkommende. Jeg vet at mange behnadler dyrene sine som babyene sine. Har sansen for å skille dyr fra mennesker på alle områder - også i huset. 

 

Jeg behandler hundene mine som de fullverdige faniliemedlemmene som de er. Det er ikke menneskeliggjøring. 

Og de får selvfølgelig ligger i sofaen, som resten av flokken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi katt og jeg vasker skålene hennes i utslagsvasken på vaskerommet med egen børste. Føler meg fisefin nå.🙄

Anonymkode: 67c5e...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matskålene kan ikke vaskes i maskin, så de blir behørig rengjort med zalo og egen oppvaskbørste (mest for å slippe å bruke den gamle oppvaskbørsten på matskåler) men vannskålene er i metall og blir vasket omtrent en gang i uka.

(Dette er katter da, ikke hunder)

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi to barn, så mine foreldre vasker hundeskålene påvaskerommet, med egen vaskekost. 1 gang i uka. De mener at siden hunden spiser så og si alt (inkludert snegler som mine foreldre haaater), så er ikke hundeskålene rene nok til å blande med våre egne bestikk, og da spesielt barnas bestikk.

 

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Nå har vi katt og jeg vasker skålene hennes i utslagsvasken på vaskerommet med egen børste. Føler meg fisefin nå.🙄

Anonymkode: 67c5e...ba0

Vi har hund og jeg gjør akkurat det samme som deg med han sine skåler 😅

Anonymkode: 5bcaa...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egen oppvaskemaskin som vi KUN vasker skåler og ungene etter at han har slikket på dem (og alt annet hunden har slikket på) :) LITT hysteriske må vi være!

Anonymkode: 8c96b...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Nå har vi katt og jeg vasker skålene hennes i utslagsvasken på vaskerommet med egen børste. Føler meg fisefin nå.🙄

Anonymkode: 67c5e...ba0

Ikke fisefin! Jeg har hunder og katter, og selv om jeg av og til kjenner at det kunne vært fristende å bare slenge skålene i oppvaskmaskinen (det er 5 skåler totalt, liksom), så gjør jeg aldri det. Det er bare ekkelt. Jeg vasker dem i utslagsvasken med zalo, og en skuresvamp som kun er til dyrenes skåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 6.00, Coolaid skrev:

Jeg nevner ikke bakterier, gjør jeg? Påpeker kun at det er ekkelt.;) 

Men hva er det som gjør det ekkelt? Ideen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har egen oppvaskemaskin som vi KUN vasker skåler og ungene etter at han har slikket på dem (og alt annet hunden har slikket på) :) LITT hysteriske må vi være!

Anonymkode: 8c96b...a48

HÆÆÆÆÆÆÆ?!

Anonymkode: de486...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
3 timer siden, stan skrev:

Men hva er det som gjør det ekkelt? Ideen? 

Det som er ekkelt er hund i sofa og seng med påfølgende hår i sofa og seng og på egne klær og sengetøy. Jeg har vært i mange hus hvor det er hund. Felles er at det på en måte er litt skittent og ekkelt der fordi det er hundehår som dukker opp rundt i huset. Så tar man med seg litt hundhår hjem på klærne noen ganger, spesielt på sokker.

I tillegg er det ekkelt med hunden i sengen fordi den har jo vandret rundt ute på labbene sine... 

Hund er no go hos meg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har egen oppvaskemaskin som vi KUN vasker skåler og ungene etter at han har slikket på dem (og alt annet hunden har slikket på) :) LITT hysteriske må vi være!

Anonymkode: 8c96b...a48

Hvordan ser ungene ut etter en runde i oppvaskmaskinen egentlig? Høres praktisk ut da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går skålene hans i oppvaskmaskiner. Han får maten sin på enten et middagsfat eller ei vanlig skål som vi også bruker.

Han sikker i fjeset, bor i sofaen og sover i senga vår. Tar det hele med ro.

Stakkars hund som må ha skitne skåler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Coolaid skrev:

Det som er ekkelt er hund i sofa og seng med påfølgende hår i sofa og seng og på egne klær og sengetøy. Jeg har vært i mange hus hvor det er hund. Felles er at det på en måte er litt skittent og ekkelt der fordi det er hundehår som dukker opp rundt i huset. Så tar man med seg litt hundhår hjem på klærne noen ganger, spesielt på sokker.

I tillegg er det ekkelt med hunden i sengen fordi den har jo vandret rundt ute på labbene sine... 

Hund er no go hos meg:) 

Du er rett og slett ikke så begeistret for hunder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver de i oppvaskmaskinen, det har aldri slått meg at det er ekkelt. Ekke så fin på det skjønner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når jeg tenker meg om så var jeg veldig dobbelmoralsk når jeg hadde hund. Skålene hennes vasket jeg alltid for hånd, men hun fikk ofte menneskemat servert på vanlig tallerken og de vasket jeg alltid i oppvaskmaskin. Hun fikk forøvrig ligge både i sofa og seng og null problem at hun slikket oss i ansiktet :)

Anonymkode: b8d5b...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...