Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

8 timer siden, PrøveSola skrev:

Så bra da får vi håpe hun er en bra match selv om hun er litt klønete i starten 😀 kjemien er den viktigste. 

Veldig vanlig at de ikke vil lytte tidlig siden det kan unødvendig uro mammaen. Min jordmor så at hun hadde så lyst til å prøve på meg enda jeg bare var 11 uker på vei da, men at jeg måtte være forberedt på at det mest sannsynlig ikke gikk så tidlig. Men jommen gikk det 😍 fikk ikke det så tidlig forige svangerskap. 

Så bra du fikk høre. Om min teori om at hun er nyutdannet stemmer, så kan det være derfor kanskje. At pga litt uerfaren, så kanskje sjansen er større for at hun ikke finner? Hun forklarte det også med at jeg ikke har vært på ul enda (ikke tul eller), så hun ville nok være sikker. Håper kanskje at vi kan høre om t uker da, da er jeg i uke 18. Og håper kjæresten kan være med den gangen. Om han vil/har mulighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo såååå sakte frem mot OUL. *telle ned til 4.okt*  Venter så spent på kjønn, noen som har fått det bekreftet på tidlig ultralyd?  

Men alt hittil har jo gått så fort. Så nå er vi vel snart i mars 😱😱 er allerede 16+3. Og venter på at magen skal poppe.  Har noen fått synlig mage?  Ser bare litt oppblåst ut og er ingen synlig kul ennå.  Så ingen ser jo at jeg er gravid ennå. 

 

Elllers er formen veldig bra! Blæra merker det ekstra godt 😂 

Håper på gode dager  fremover også. 🙏🏻

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pasjonsfrukten skrev:

Det går jo såååå sakte frem mot OUL. *telle ned til 4.okt*  Venter så spent på kjønn, noen som har fått det bekreftet på tidlig ultralyd?  

Men alt hittil har jo gått så fort. Så nå er vi vel snart i mars 😱😱 er allerede 16+3. Og venter på at magen skal poppe.  Har noen fått synlig mage?  Ser bare litt oppblåst ut og er ingen synlig kul ennå.  Så ingen ser jo at jeg er gravid ennå. 

 

Elllers er formen veldig bra! Blæra merker det ekstra godt 😂 

Håper på gode dager  fremover også. 🙏🏻

Oioioi. Jeg er 16+1 😁 og har time til oul 2. Okt 😀 jeg våknet i går til en kul på magen. Plopp så var den dær 😲 kjæresten som oppdaget det først. Og har føltes veldig Merkelig siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på organ ultralyd (12+4) 😀 Alt var perfekt!! ❤ Sjekket alle organer og sånn. Telte 10 fingre og fikk se alle 4 hjertekammerene som pumpet blod inn og ut helt perfekt 😍 jeg ble satt tilbake 1 dag. Så ny termin er 28/3. 

Han gynekolog eksperten sa det var 80% sjanse for jente baby ❤ hadde jeg vært 4 dager lenger hadde det vært så å si 100% sikkert. Så får se på OUL om det fortsatt er jente da eller gutt (som jeg var så sikker på at det skulle bli). Hehe. Var hos han med storesøster og var bare 1 eller 2 dager lenger da og da da han også at hun var jente og det stemte 😍

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PrøveSola skrev:

I dag var vi på organ ultralyd (12+4) 😀 Alt var perfekt!! ❤ Sjekket alle organer og sånn. Telte 10 fingre og fikk se alle 4 hjertekammerene som pumpet blod inn og ut helt perfekt 😍 jeg ble satt tilbake 1 dag. Så ny termin er 28/3. 

Han gynekolog eksperten sa det var 80% sjanse for jente baby ❤ hadde jeg vært 4 dager lenger hadde det vært så å si 100% sikkert. Så får se på OUL om det fortsatt er jente da eller gutt (som jeg var så sikker på at det skulle bli). Hehe. Var hos han med storesøster og var bare 1 eller 2 dager lenger da og da da han også at hun var jente og det stemte 😍

Det blir spennende å se om det blir en jente til da! 80% er jo stor sannsynlighet 😁 

Alltid godt å få sjekket at alt ser fint ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hopeful skrev:

Oioioi. Jeg er 16+1 😁 og har time til oul 2. Okt 😀 jeg våknet i går til en kul på magen. Plopp så var den dær 😲 kjæresten som oppdaget det først. Og har føltes veldig Merkelig siden. 

Foreløpig helt flat mage når jeg ligger. Men kommer vel 🙏🏻😁 

Tenker at h*n kanskje ligger langt bak i bekkenet?  

Mamma ble gedigen - så hvis jeg slekter på henne med magestørrelse så popper det snart her og, og i voldsom fart 😂 

Men er samtidig 10 cm høyere - så har vel bedre plass å fordele h*n på. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Foreløpig helt flat mage når jeg ligger. Men kommer vel 🙏🏻😁 

Tenker at h*n kanskje ligger langt bak i bekkenet?  

Mamma ble gedigen - så hvis jeg slekter på henne med magestørrelse så popper det snart her og, og i voldsom fart 😂 

Men er samtidig 10 cm høyere - så har vel bedre plass å fordele h*n på. 😁

Jeg har også normalt flat mage. Særlig når jeg ligger. Men nå er det helt umulig å få den flat 🤣 i dag har jeg en rav ullgenser på meg, og magen vises ser jeg 😁

Kanskje høyden som gjør det ja, jeg er ikke så veldig mye over 160 cm over bakkeplan selv 🤣 men når jeg googler osv så virker det som at de fleste 1. Gangs ikke opplever å få mage før nærmere uke 20 eller lengre. Så ble overrasket jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hopeful skrev:

Jeg har også normalt flat mage. Særlig når jeg ligger. Men nå er det helt umulig å få den flat 🤣 i dag har jeg en rav ullgenser på meg, og magen vises ser jeg 😁

Kanskje høyden som gjør det ja, jeg er ikke så veldig mye over 160 cm over bakkeplan selv 🤣 men når jeg googler osv så virker det som at de fleste 1. Gangs ikke opplever å få mage før nærmere uke 20 eller lengre. Så ble overrasket jeg.

 

Så moro! Får vel bare smøre meg med talmodighet! Brått er den der, og blir der en god stund! 

Er 170 høy så har vel mulighet for at  ungen kan strekke seg i lengden kanskje.  

Har også lest/sett av de fleste førstegangs får mage rundt uke 20, men brått sett så mange som tydelig har fått mage tidlig. Men er jo store individuelle forskjeller. Alle er jo ulike 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Så moro! Får vel bare smøre meg med talmodighet! Brått er den der, og blir der en god stund! 

Er 170 høy så har vel mulighet for at  ungen kan strekke seg i lengden kanskje.  

Har også lest/sett av de fleste førstegangs får mage rundt uke 20, men brått sett så mange som tydelig har fått mage tidlig. Men er jo store individuelle forskjeller. Alle er jo ulike 😊

Ja. Er nok ikke stort annet å gjøre. Er individuelt ja. Men fler gangs gravide får den vist tidligere sies det. Håper den plopp kommer frem til deg også snart. Men er litt irriterende at den er der på jobb, fordi ikke alle på jobb, som bør vite det ikke vet enda, håper sjefen snart snakker med de. Fordi hun skulle ta seg av det pga omstendighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Ja. Er nok ikke stort annet å gjøre. Er individuelt ja. Men fler gangs gravide får den vist tidligere sies det. Håper den plopp kommer frem til deg også snart. Men er litt irriterende at den er der på jobb, fordi ikke alle på jobb, som bør vite det ikke vet enda, håper sjefen snart snakker med de. Fordi hun skulle ta seg av det pga omstendighetene. 

Hjelper det å gå i litt løsere overdeler så det ikke er så fokus på magen? Nå er det jo høst og tid for strikkegensere. 😉 Inntil sjefen din får informert. Men folk snakker jo stort sett uansett. Men sikkert ikke alle som ser det eller tenker noe spesielt over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Hjelper det å gå i litt løsere overdeler så det ikke er så fokus på magen? Nå er det jo høst og tid for strikkegensere. 😉 Inntil sjefen din får informert. Men folk snakker jo stort sett uansett. Men sikkert ikke alle som ser det eller tenker noe spesielt over det. 

Jeg går bare med løse gensere, hettegensere, rav ullgenser, og andre klær. Gleder meg til å kunne bruke litt strammere gensre for å vise magen 😁 

Trur mange vet, så håper hun har fortalt det, eller forteller det i morgen, før jungeltelegrafen går for langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 19.08, Pasjonsfrukten skrev:

Så moro! Får vel bare smøre meg med talmodighet! Brått er den der, og blir der en god stund! 

Er 170 høy så har vel mulighet for at  ungen kan strekke seg i lengden kanskje.  

Har også lest/sett av de fleste førstegangs får mage rundt uke 20, men brått sett så mange som tydelig har fått mage tidlig. Men er jo store individuelle forskjeller. Alle er jo ulike 😊

Det med magen er veldig individuelt 😉 jeg er 172 og veier 52 kg (altså veldig slank) og jeg fikk tydelig mage fra 12 uker første gang og det samme denne gangen. Jeg har en veldig lang overkropp og været derfor babyen lavt i magen. Det er en fordel i forhold til god plass og god pust sent i svangerskapet (for meg altså). Allikevel klarte datteren min å briste det ene ene beinet mitt på slutten for hun sparket så hardt. 😂 au! Haha.

Plutselig får du mage 😀 og det er alltid like stas 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2017 den 11.52, PrøveSola skrev:

Det med magen er veldig individuelt 😉 jeg er 172 og veier 52 kg (altså veldig slank) og jeg fikk tydelig mage fra 12 uker første gang og det samme denne gangen. Jeg har en veldig lang overkropp og været derfor babyen lavt i magen. Det er en fordel i forhold til god plass og god pust sent i svangerskapet (for meg altså). Allikevel klarte datteren min å briste det ene ene beinet mitt på slutten for hun sparket så hardt. 😂 au! Haha.

Plutselig får du mage 😀 og det er alltid like stas 😍😍

Hun klarte det ja. Det hørtes ikke godt ut med bristet ribbein. 🙊🙊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh. Kjæresten er så best. Han elsker å legge hånden på magen min. Også kysset han magen og snakker til baby. Trur det har blitt litt mer virkelig for han også etter at kulen kom for en uke siden. Han gleder seg til ultralyd og ikke minst til baby kommer. Jeg er så takknemlig for at han skal være pappa til min/vår lille skatt 😍

Men jeg føler meg så utakknemlig. Jeg sliter meg lysten på sex. Han har veldig lyst på. Men slik som i går tenkte jeg at vi kunne ha det før vi la oss. Men når var på tur hjem i bilen halv 10 ca. Sovnet jeg i bilen  og var helt død i kroppen. Så sovnet med en gang i senga når vi kom hjem. Energien er som sagt mye borte. Samt at jeg har en del smerter i magen. Som gjør at det kan være litt vondt også. Men han er verdens beste.

Hvordan er deres kjæreste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jukset litt. Jeg har slitt med smerter i magen av og på i nesten 2 uker. I morges våknet jeg med ganske ille smerter. Ringte føden, de kunne ikke hjelpe meg stort. Så ringte legekontoret mitt. De ønsket å ta meg inn, så fikk hastetime i dag. Var ikke stort de kunne gjøre, men heldige meg, der var det ultralyd apparat. Så selv om legen ikke er noen ekspert på det, kunne han sjekke om det var liv sa han. Og inni magen min var det en liten aktiv krabat. Fikk se hjerte slå, baby rørte mye på seg, og etter hva legen så var det bra med fostervann. Så jeg rr beroliget inntill videre. Baby lever i magen min. Gleder meg til 2. Oktober. Da håper jeg vi får vite kjønn, og kjærest skal bli med å se baby for første gang. I dag var også min første gang. Også krysser jeg fingrene for at smertene bare er voksesmerter og ufarlige.

Har jo mye stikkesmerter (slik jeg har skjønt muskelsmerter er). Men dette er mer menssmerter. Som gjør meg urolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 i dag. Syns tiden går fort, men samtidig utrolig sakte. 3 uker til oul, gleder meg sånn😄

Man kan nå se at jeg er gravid, selvom magen varierer litt i størrelse, kommer Ann på hvor mye jeg har spist og hvor mye luft jeg har i magen. Utrolig deilig å være i 2 trimester og endelig være i god form. 

Hvordan går det med dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, soljordbær skrev:

16+0 i dag. Syns tiden går fort, men samtidig utrolig sakte. 3 uker til oul, gleder meg sånn😄

Man kan nå se at jeg er gravid, selvom magen varierer litt i størrelse, kommer Ann på hvor mye jeg har spist og hvor mye luft jeg har i magen. Utrolig deilig å være i 2 trimester og endelig være i god form. 

Hvordan går det med dere ?

16+5 her, og jeg føler det samme om tiden. Kjente spark for første gang for to dager siden, og nå er det så altoppslukende å gå rundt og vente på neste livstegn!:rodmer: OUL om 9 dager her, er veldig spent på om vi får se kjønn denne gangen, hadde en UL for noen uker siden der baby hadde navlestrengen mellom bena slik at vi ikke kunne se noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, soljordbær skrev:

16+0 i dag. Syns tiden går fort, men samtidig utrolig sakte. 3 uker til oul, gleder meg sånn😄

Man kan nå se at jeg er gravid, selvom magen varierer litt i størrelse, kommer Ann på hvor mye jeg har spist og hvor mye luft jeg har i magen. Utrolig deilig å være i 2 trimester og endelig være i god form. 

Hvordan går det med dere ?

14 + 2 her og også OUL om 3 uker 😍 tiden går så aaaaaalt for sakte. Blir gal! Haha. 

Har dere prøvd å tyde tidligere UL bilder om dere har det for å spå kjønn?? Så på masse YouTube videoer og leste om det på nettet. Var skikkelig gøy å sammenligne hodeskallen på datteren min og baby nr 2 😀 

På meg synes magen godt nå, men er nok fordi jeg har vært gravid før. 

Formen er fortsatt kjip. Sinnsykt mye sliten og blir fort kvalm. Men hadde en bitte litt bedre dag i dag så håper på det fremover også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10 idag! Har allerede vært på to ultralyder, en i uke 7 og en i uke 9! Var så fantastisk å se begge gangene 😍 I uke 9 så sprella den tilogmed og lignet mer på en baby 😍 Formen min er blitt mye bedre den siste uken.. Fort sliten og blir veldig kveldstrøtt, fortsatt litt kvalm om morgen! Ellers er den overraskende fin her! Skal på ul igjen i uke 12, gleder meg sånn 😀 Er fortsatt litt nervøs for SA. Men på nettet så står det at ifra uke 9 så er det bare 2% sjanse for å miste frem til uke 12! Så det må jo  være veldig uflax til nå tenker jeg.. Dette må gå bra nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+0 i dag 😀

Føles så godt å komme i gang. Er jo snart halvveis. Om 5 dager er det oul. Var på ul på torsdag pga jeg sliter mye med smerter og slikt i magen. Så legen ga meg en rask ul for å se liv og et bankende hjerte. Var til jordmor i går. Samboeren min ble med. Og ble en del snakk om smertene. Fikk streng beskjed om å hvile når jeg kan, og ved smerter. Men har en aktiv jobb, og hver gang jeg er til jm, blir det snakk om graderte svangerskapspenger allerede. Jeg som har sagt at jeg vil holde ut januar om termin ikke endrer seg veldig mye.

Men jeg får se. Jm snakket om at det kan være starten på noen kynnere. Så jada. Smertefritt er det ikke, men jeg funker enda.

Nå gleder vi oss bare masse til oul. Håper å få vite kjønn, og at alt er bra med lille baby.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...