Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Så bra alt sto bra til med den lille og deg! :) men burde ikke legen tatt Symfysemålet? Her hadde mitt gått ned i forhold til kurven. . Men det kom av at nå vokser ikke baby like mye mer. Og jeg hadde litt mindre fostervann kunne det kjennes ut som sa hun. Så når jeg skal til legen i morgen håper jeg han sjekker så jeg ser om det har endret seg vesentlig fra forrige uke.  

Ja. Er bra det. Mye menssmerter i dag. Kommer og går en del. Og skikkelig vondt i hele magen når jeg snur meg når jeg ligger. Eller reiser meg opp. Stikker/strekker eller noe. Skulle vært på butikken. Men altså. Energien er borte. Orker ikke å starte bilen å kjøre de 2 kilometerene det er (kunne gått. Men 2 kilometer med ekstremt bratt oppoverbakke frister ingenting).

stusset også over at legen ikke tok symfysemålet.

Akkurat 1 uke til termin nå, og skal ikke til jm før eventuelt fredagen etter termin, så 9 dager eller noe til. Lenge synes jeg. Men får ta kontakt med føden om noe skjer/jeg blir usikker. Satser på at legetimen mandag var siste kontroll 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, hopeful skrev:

Ja. Er bra det. Mye menssmerter i dag. Kommer og går en del. Og skikkelig vondt i hele magen når jeg snur meg når jeg ligger. Eller reiser meg opp. Stikker/strekker eller noe. Skulle vært på butikken. Men altså. Energien er borte. Orker ikke å starte bilen å kjøre de 2 kilometerene det er (kunne gått. Men 2 kilometer med ekstremt bratt oppoverbakke frister ingenting).

stusset også over at legen ikke tok symfysemålet.

Akkurat 1 uke til termin nå, og skal ikke til jm før eventuelt fredagen etter termin, så 9 dager eller noe til. Lenge synes jeg. Men får ta kontakt med føden om noe skjer/jeg blir usikker. Satser på at legetimen mandag var siste kontroll 😀

Vi satser på vi begge har født innen en ukes tid 😉😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Vi satser på vi begge har født innen en ukes tid 😉😉 

Ja. Får satse på det 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hopeful skrev:

Oppdatering: prinsen kom 22.02. Helt perfekt 6 dager før termin 😍 

Gratulerer så masse! 😊 Håper fødselen gikk fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, LoveTrain skrev:

Gratulerer så masse! 😊 Håper fødselen gikk fint

Takk 💙 fødselen kunne nok ikke gått bedre. Selv om smertene var fra en annen dimensjon. Men alt gikk egentlig perfekt. Mer eller mindre en drømmefødsel når en tenker på at baby uansett må ut. Men hadde ikke noe smertestillende. Fornøyd med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, hopeful skrev:

Oppdatering: prinsen kom 22.02. Helt perfekt 6 dager før termin 😍 

:hjerte:Gratulerer :hjerte: 

Så flott at fødselen gikk fint, også :) Håper dere nyter den første tiden :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rhubarb skrev:

:hjerte:Gratulerer :hjerte: 

Så flott at fødselen gikk fint, også :) Håper dere nyter den første tiden :baby:

Ja. Vi koser oss. Gleder oss masse til å hjem i morgen. Men sliten, sover hele dagen, og våken om natta. Håper han sovner snart, og kan sove noen timer så jeg får noen timer søvn før vi drar hjem. Men er heldig. Baby er bare 2,5 døgn og jeg har allerede ordentlig melk til han. Den kom i natt som var allerede. Spennende å se om han har gått opp i vekt til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også kommet baby! 💙 lørdag 24.feb, 3 dager før termin.  👶🍼 selve fødselen (fra aktiv fase) var en drømmefødsel!!

Men modningsriene i forkant var et sant h* !! Var innom føden to ganger for å få smertestillende. Hadde så vondt flere netter i forkant og fikk ikke sove pga jevnlige tak på 7-9 min. Så ble desp etter å hvile. 

Men selv om det først ble 5 min mellom riene i det jeg satte meg i bilen for tredje besøk på føden så hadde riene hatt effekt i tiden før heldigvis. Så da ble jeg lagt inn og baby kom samme dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2018 den 23.35, hopeful skrev:

Oppdatering: prinsen kom 22.02. Helt perfekt 6 dager før termin 😍 

Gratulerer så mye 😍👶🍼💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Her har det også kommet baby! 💙 lørdag 24.feb, 3 dager før termin.  👶🍼 selve fødselen (fra aktiv fase) var en drømmefødsel!!

Men modningsriene i forkant var et sant h* !! Var innom føden to ganger for å få smertestillende. Hadde så vondt flere netter i forkant og fikk ikke sove pga jevnlige tak på 7-9 min. Så ble desp etter å hvile. 

Men selv om det først ble 5 min mellom riene i det jeg satte meg i bilen for tredje besøk på føden så hadde riene hatt effekt i tiden før heldigvis. Så da ble jeg lagt inn og baby kom samme dag! 

Jippi 🎉 gratulerer så masse. Håper derr koser dere. Er dere kommet hjem?

Vi kom hjem i går midt på dagen merkelig og rart. Men utrolig godt og spennende også. Han vokser og virker å ha det bra. I natt sov jeg faktist 5-6 timer (usammenhengende) men en stor endring fra natta før med kun 2 timer søvn. Håper det starter å stabilisere seg litt, og jeg får sovet litt om natten fremover.

Har mannen din fri i 2 uker pasjonsfrukten? Min er hjemme nå i 2 uker, og jeg er så glad for å at han er det. Er så godt med litt selskap, og å dele baby med han. Vi må begge bli godt kjent med den nye skapningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Her har det også kommet baby! 💙 lørdag 24.feb, 3 dager før termin.  👶🍼 selve fødselen (fra aktiv fase) var en drømmefødsel!!

:hjerte: Gratulerer!

Så flott at fødselen var fin :hoppendeglad: (Selv om det hørtes veldig slitsomt ut fram til aktiv fødsel!) Håper du nyter tiden med nyfødt baby :baby:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 10.49, rhubarb skrev:

:hjerte: Gratulerer!

Så flott at fødselen var fin :hoppendeglad: (Selv om det hørtes veldig slitsomt ut fram til aktiv fødsel!) Håper du nyter tiden med nyfødt baby :baby:

Tusen takk 😊😊 her går dagene i ett med amming, soving og bleieskift!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.2.2018 den 15.08, hopeful skrev:

Jippi 🎉 gratulerer så masse. Håper derr koser dere. Er dere kommet hjem?

Vi kom hjem i går midt på dagen merkelig og rart. Men utrolig godt og spennende også. Han vokser og virker å ha det bra. I natt sov jeg faktist 5-6 timer (usammenhengende) men en stor endring fra natta før med kun 2 timer søvn. Håper det starter å stabilisere seg litt, og jeg får sovet litt om natten fremover.

Har mannen din fri i 2 uker pasjonsfrukten? Min er hjemme nå i 2 uker, og jeg er så glad for å at han er det. Er så godt med litt selskap, og å dele baby med han. Vi må begge bli godt kjent med den nye skapningen. 

Tusen takk 😊💙

Vi dro hjem på tirsdagen, så det ble 3 netter på barselhotellet. Men det var pga de prøvene som tas etter 48 timer. Hvis ikke måtte vi dratt tilbake for de. Så da var det likegreit å bli igjen en natt ekstra.  

Mannen min er kun hjemme i en uke. Så på mandag skal han tilbake på jobb. Det blir veldig rart, plutselig være helt alene med lillegutt!! Han jobber i et lite firma så det var ikke rom for mer permisjon. Ikke får han betalt heller. Men han har kort vei til jobb så er det noe kan han alltids komme innom.  

Lillegutt våkner med ca 3 timers mellomrom på natta, men det går overraskende bra med søvnen! Blir veldig våken mens jeg ammer men sovner igjen med en gang etterpå. Føles ikke ut som jeg får for lite søvn, men kan jo hende jeg er på en rosa sky ennå! 

I kveld er han nå 7 dager gammel 😍😍

 

er babyen deres veldig rolig? Det er vår. Spent på hvor lenge det varer.  Myyyye soving... så får ikke sett så mye av de skjønne øynene!  Da de er lukket mesteparten av tiden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 18.12, Pasjonsfrukten skrev:

Tusen takk 😊💙

Vi dro hjem på tirsdagen, så det ble 3 netter på barselhotellet. Men det var pga de prøvene som tas etter 48 timer. Hvis ikke måtte vi dratt tilbake for de. Så da var det likegreit å bli igjen en natt ekstra.  

Mannen min er kun hjemme i en uke. Så på mandag skal han tilbake på jobb. Det blir veldig rart, plutselig være helt alene med lillegutt!! Han jobber i et lite firma så det var ikke rom for mer permisjon. Ikke får han betalt heller. Men han har kort vei til jobb så er det noe kan han alltids komme innom.  

Lillegutt våkner med ca 3 timers mellomrom på natta, men det går overraskende bra med søvnen! Blir veldig våken mens jeg ammer men sovner igjen med en gang etterpå. Føles ikke ut som jeg får for lite søvn, men kan jo hende jeg er på en rosa sky ennå! 

I kveld er han nå 7 dager gammel 😍😍

 

er babyen deres veldig rolig? Det er vår. Spent på hvor lenge det varer.  Myyyye soving... så får ikke sett så mye av de skjønne øynene!  Da de er lukket mesteparten av tiden 🙈

Så fint å høre. Blir spennende å være hjemme aleine da ja. Du er vell alene nå. Hvordan går det?

Her har pappa en uke til med fri. Han trenger det nok, han er veldig sliten pga lite søvn. Men virker som det går seg til nå. Tidligere har ikke mini sovnet før i 5-6-7 tiden. Men nå sover han en del mer om natta heldigvis. Kan få 4-5 timer sammenhengende søvn før han våkner for å få mat, også sovner han igjen noen timer.

Han her er 12 dager i dag.

Alle skryter av baby, han er så rolig og sover hele tiden. Det er da jeg har lyst å invitere de på overnatting, så kan de få se en anna baby. Han er ekstremt rolig og enkel på dagen nemlig, men ikke alltid på natta.

Ja. Babyer sover mye. Men fremover nå vil du nok se en stor forskjell. Når vår ble en uke, så ble han mer våken, og følger litt mer med for hver dag føler jeg. Om jeg må vekke han tar jeg han ofte med å skifter bleie, for det synes han er kjekt, og våkner godt av det 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2018 den 10.15, hopeful skrev:

Så fint å høre. Blir spennende å være hjemme aleine da ja. Du er vell alene nå. Hvordan går det?

Her har pappa en uke til med fri. Han trenger det nok, han er veldig sliten pga lite søvn. Men virker som det går seg til nå. Tidligere har ikke mini sovnet før i 5-6-7 tiden. Men nå sover han en del mer om natta heldigvis. Kan få 4-5 timer sammenhengende søvn før han våkner for å få mat, også sovner han igjen noen timer.

Han her er 12 dager i dag.

Alle skryter av baby, han er så rolig og sover hele tiden. Det er da jeg har lyst å invitere de på overnatting, så kan de få se en anna baby. Han er ekstremt rolig og enkel på dagen nemlig, men ikke alltid på natta.

Ja. Babyer sover mye. Men fremover nå vil du nok se en stor forskjell. Når vår ble en uke, så ble han mer våken, og følger litt mer med for hver dag føler jeg. Om jeg må vekke han tar jeg han ofte med å skifter bleie, for det synes han er kjekt, og våkner godt av det 👍

 

Nå er min blitt 13 dager. Og vi har vært hjemme alene en uke mens Pappaen har vært på jobb.  Det har gått veldig fint!! Dagene går veldig fort.  De siste dagene har han vært utrøstelig på ettermiddagen. Så mest sannsynlig plaget med luft?? Men så vanskelig når ingen triks funker!! 

Ellers så sover han godt hele natten igjennom. Vi legger oss alt fra 22-24 og han sover godt 3-4 timer før han selv ber om mat. Så sover vi videre etter bleieskift. 

Føler jeg får nok søvn. Så sover ikke noe på dagtid. Pappaen har også vent seg til å ikke våkne når jeg ammer på natta. Så da blir ikke arbeidsdagen så slitsom. Selvom han sier arbeidsuken går mye saktere nå enn før.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere? Alle har vell fått sine gull nå 😀 han min er 2 måneder. Tiden har gått så sykt fort. Alt er bra med gullet mitt. Har vært heldig å fått en frisk og "enkel" unge. Han er frisk og ikke plaget med luft ol noe særlig. Gråter/skriker når han er sulten. Ellers smiler, "prater" og tuller masse.

Vi har hittill fått til ammingen bra og han legger mer enn godt nok på seg, så fullammes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tiden flyyyyr!! Helt sprøtt å tenke på at mini har passert to måneder!!  Han er veldig blid og oppmerksom på ting rundt. Veldig nysgjerrig. Ser også eldre ut enn han er. Skikkelig godgutt på nå 63 cm og snart 7 kilo 😅😅 

Sover fortsatt godt på natten. Litt urolig på kveldstid innimellom. Men ikke noe ille. Vi koser oss kjempemasse. Men dagene går veldig fort uten at vi egentlig gjør så mye.  Men vi har jo ikke noe vi skal rekke 😊😊 

ammingen her også går veldig bra, fullammes. Ikke plaget med betennelse, sårhet eller noe annet. Herlig! 

Har ikke behov for å sove på dagtid da vi heller ligger litt lenger om morgenen. Men nå i det siste har han villet stå opp om morgenen. Griner for å komme opp i stua der det er lys! Hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...