Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke mange enda som har testet positivt enda men flere blir det vel etterhvert. 

 

Presentasjon av meg:

Jeg er 3+6 . Menstermin rundt 02.03.2018 men siden jeg er førstegangs så går man vel kanskje litt over, så jeg får holde meg til denne gruppa enn å snike meg innpå jan-feb (hvor flere er kommet lengre) 

 Er 28 år, akkurat hatt 1 års bryllupsdag og klar for baby! Skulle egt prøve aktivt neste måned, men satt på første (nulte ifølge meg) forsøk. Skulle bort så traff jo ikke eggelsningen, men siden de kan leve i opptil 5 dager....ja da var sjansen der  

Ble mistenksom da jeg kjente mensmurringer  en hel uke før IKM (ikke vanlig for meg) og tisser mer enn vanlig  

håper spiren sitter og vokser seg stor og sterk. Men er forberedt på at det kanskje ikke går veien. Men lever i håpet! 

Tenker å kanskje ha tidlig ultralyd i uke 11 for å bekrefte at det ser greit ut før vi forteller foreldre /søsken osv    Så da krysser jeg fingre og tær så lenge og håper det går rette veien :) 

 

gleder meg til å høre fra flere etterhvert! 

 
 
👶🍼 Terminliste for oss som er i gruppa: 
 
Pasjonsfrukten - 28år - B1 - Menstermin 2.mars 
 
salmonella - 35år - B1 - Menstermin 3.mars 
 
hopeful - 25 år - B1 - menstermin 3.mars 
 
Mailo - ?år - B2 - menstermin 6.mars
 
hjertehåp - 27 år - B1 -
menstermin 6.mars 

LoveTrain - 29år - B1 - IVF-termin 10.mars
 
Soljordbær - 28år - B1 - menstermin  16mars
 
PrøveSola - 26 år - B2 - menstermin 27. mars 
 
rhubarb - 35 år - B2 - menstermin 10.april 
 
MissW - 25 år - B2- menstermin 13. april
 
jeey - 24 år - B1 - Menstermin 28.april 
 
 
 
 
LillaMe - 28 år - B1 - menstermin ?
 
Vanilla_88 - ?år - B? - menstermin ? 
 
 
Endret av Pasjonsfrukten
Opprette terminliste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så vi var 3 i prøvertråden nå som fikk positiv test :)

Jeg er også 28, første barn. 3+5 i dag blir det vel... tok bare test fordi vi skulle ha lønningspils i går, og tenkte at det ikke ville skade.... så jeg har ikke helt trua enda. Får bare vente og se om det holder seg :)

Symptomer foreløpig er ømme brystvorter og litt vondt i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

4+3 her, med termin ca 12.03. Spiren ble mest sannsynlig til ved hjelp av prøverør (fryseforsøk), etter 2,5 år med prøving. Symptomer er murringer, og en voldsom frykt for at det skal gå gale :( Jeg håper å så smått klare å glede meg over dette etter hvert som ukene går. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 6+1 og var hos legen i går bare for å få litt info siden dette er helt nytt for meg. Skal tilbake neste uke for utfyllende informasjon om hva som skjer av kontroller m.m 

kjenner det absolutt ikke har gått opp for meg, er liksom bare manglende mens som gjør at jeg jo vet at jeg er gravid, samt legen tok graviditetstest i går og. Men... den usikkerheten. Ikke lett å glede seg når man hører om så mange som mister. 

Har bestilt time til tidlig ultralyd når jeg er 7+1 (om en uke) for å forhåpentligvis se et bankende hjerte! Da går det kanskje opp for meg! Krysser fingrene 🙏🏻🙏🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Er ca 5+5 her og termin 3.3.18 i følge en utenlandsk app. Får ikke Gravid og barn-appen til å funke da den kræsjer hele tiden..

Hvilken app bruker dere? Om dere bruker noen da :)

Er 35 år, gift og dette er vårt første barn. Og selv om dette ikke kom som noen overraskelse siden vi har prøvd en stund så reagerte jeg med sjokk da jeg så den positive testen. Ble så ufattelig glad! Og litt kvalm og redd :P

Men nå føles det litt virkelighetsfjernt ut. Jeg forstår liksom ikke at jeg er gravid. Når jeg og mannen min snakker om det så hører jeg jo hva han sier men jeg forstår det ikke helt. Jeg føler meg ikke gravid heller. Får litt dårlig samvittighet. Trudde jeg skulle bli tussete med en gang og gå berserk med planlegging og shopping. Enn om jeg ikke blir glad i babyen tenker jeg...huff..

Flere som føler seg litt distansert til det når man er så lite på vei?

Merker ikke så mye til graviditeten heller. Nå er det bare ømme pupper og manglende mens som er symptomene. Ja og ganske treg mage... Får murringer i magen med en gang jeg har spist.

Tenker å ringe legen om ett par uker. Er det vanlig prosedyre at de måler hcg da?

Jeg vurderer også å bestille tidlig ul. Tenkte å snakke litt med legen om det.

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Salmonella skrev:

Flere som føler seg litt distansert til det når man er så lite på vei?

Absolutt! Var hos legen og han tok hcg bare for å bekrefte det.  Men det går liksom ikke opp for meg.   Skal på tidlig ultralyd neste uke - kanskje da blir det litt mer virkelig!!  Veldig rart å tenke på at det vokser noe inni meg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker forresten PregLife. Veldig fornøyd med den. 

 

Jeg har foreløpig termin 02.03.18 så er 6+3. Kanskje du er lenger enn 5+5 salmonella? Siden vi har termin relativt likt. 

IMG_8617.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Absolutt! Var hos legen og han tok hcg bare for å bekrefte det.  Men det går liksom ikke opp for meg.   Skal på tidlig ultralyd neste uke - kanskje da blir det litt mer virkelig!!  Veldig rart å tenke på at det vokser noe inni meg. 

 

 

Nesten litt godt å høre at flere er slik.

Jeg har jo ønsket dette i mange år så jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor jeg føler meg så distansiert. Jeg er ikke en gang noe spesielt redd for at det skal gå galt. Hva er det som skal gå galt tenker jeg, merker ikke at det er noe der uansett . Huff, føler meg så kald :sukk:

Men det er jo veldig rart å skal forholde seg til noe så spesielt også.

Mulig det går mer opp for oss etter ul. 

Masse lykke til og fortell gjerne hvordan det gikk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 23.11, Pasjonsfrukten skrev:

Jeg bruker forresten PregLife. Veldig fornøyd med den. 

 

Jeg har foreløpig termin 02.03.18 så er 6+3. Kanskje du er lenger enn 5+5 salmonella? Siden vi har termin relativt likt. 

IMG_8617.PNG

Misset helt dette svaret! Jeg bruker Pregnancy+ men skulle likt å ha en norsk en også :)

Den sier 6+2 idag. Men første dag i siste mens var søndag 28 mai så da er jeg vel 6+1..?:vetikke: blir ikke helt klok på det der.Syklusene mine har vært på mellom 29-31 dager.

Nåja, får høre hva legen sier når jeg får time der. 

Kvalmen har hittil holdt seg unna (banker hardt i bordet) men er ufattelig trøtt! Kan sove hele dagen igjennom men det tar seg liksom ikke helt ut :P

Hvordan går det med dere andre? Er det noen som har delt nyheten med noen?

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Salmonella skrev:

Misset helt dette svaret! Jeg bruker Pregnancy+ men skulle likt å ha en norsk en også :)

Den sier 6+2 idag. Men første dag i siste mens var søndag 28 mai så da er jeg vel 6+1..?:vetikke: blir ikke helt klok på det der.Syklusene mine har vært på mellom 29-31 dager.

Nåja, får høre hva legen sier når jeg får time der. 

Kvalmen har hittil holdt seg unna (banker hardt i bordet) men er ufattelig trøtt! Kan sove hele dagen igjennom men det tar seg liksom ikke helt ut :P

Hvordan går det med dere andre? Er det noen som har delt nyheten med noen?

De utenlandske regner visst svangerskapslengde som 40 uker. Mens i Norge regner man 40+3. Tar du høyde for sykluslengde også, så har du norsk termin ca. 9.mars, evt 7.mars hvis du bare tar utgangspunkt i siste mens:) 

Jeg er også trøtt, og får små kvalmebølger i blant. Men ingenting plagsomt enda:) Har dog en del murringer, og når de blir veldig sterke kjenner jeg at jeg blir redd det skal gå gale. Vi har delt nyheten med nærmeste familie, og to vennepar. Syns det er litt vanskelig å fortelle det uten å kunne glede seg over det siden det er så tidlig. Jeg ville helst vente med å fortelle det til foreldrene våre, men mannen insisterte. Dere da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

De utenlandske regner visst svangerskapslengde som 40 uker. Mens i Norge regner man 40+3. Tar du høyde for sykluslengde også, så har du norsk termin ca. 9.mars, evt 7.mars hvis du bare tar utgangspunkt i siste mens:) 

Jeg er også trøtt, og får små kvalmebølger i blant. Men ingenting plagsomt enda:) Har dog en del murringer, og når de blir veldig sterke kjenner jeg at jeg blir redd det skal gå gale. Vi har delt nyheten med nærmeste familie, og to vennepar. Syns det er litt vanskelig å fortelle det uten å kunne glede seg over det siden det er så tidlig. Jeg ville helst vente med å fortelle det til foreldrene våre, men mannen insisterte. Dere da?

Aha, takk for oppklare de svar :)

Jeg har også veldig sterke murringer av og til. Fantaserer om varmeflaske når det står på som verst.

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Vi er for øyeblikket på ferie så jeg vil ikke si det på telefon. Skal ha familiesammenkomst i begynnelsen av august (kun søsken og foreldre) og vurderer å si det da. Men har kanskje lyst til å si det tidligere til mamma og pappa under litt roligere omstendigheter men tror ikke mannen har mulighet til å bli med på det da så vi får se :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊

Etter 2 kjemiske tidligere i vinter er jeg endelig gravid igjen. Jeg er 5+0 i dag, termin 16 mars. Har ikke så mange symptomer enda, men har ømme brystvorter og ømme bryst, varierer i ømhet utover dagen. Tidvis mensmurringer, men det var verst rundt IKM og et par tre dager etter IKM. Tidvis kvalme. Hadde ingen symptomer på graviditet før positiv test, nada niks. Ikke en gang ømme bryst, men testet positivt med CBD 13 eller 14 DPO 2-3 uker😁 Har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg er gravid.

krysser fingrene for oss alle 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, soljordbær skrev:

Hei😊

Etter 2 kjemiske tidligere i vinter er jeg endelig gravid igjen. Jeg er 5+0 i dag, termin 16 mars. Har ikke så mange symptomer enda, men har ømme brystvorter og ømme bryst, varierer i ømhet utover dagen. Tidvis mensmurringer, men det var verst rundt IKM og et par tre dager etter IKM. Tidvis kvalme. Hadde ingen symptomer på graviditet før positiv test, nada niks. Ikke en gang ømme bryst, men testet positivt med CBD 13 eller 14 DPO 2-3 uker😁 Har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg er gravid.

krysser fingrene for oss alle 😊

Gratulerer så mye ! ✨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi trålet Internett opp og ned etter morsomme måter å fortelle nyheten på. Vi vet ikke helt enda når vi ønsker å dele den hyggelige beskjeden, men gøy å planlegge! Tenker å fortelle det til foreldre og søsken i førsteomgang, så nære venner. Resten får vente til et stykke ut i svangerskapet. 

Er 7+0 i dag og grugleder meg til tidlig ultralyd i morgen! Håper på å se et bankende hjerte!! 

Oppdaterer etter timen i morgen. Så får vi se om foreldre kanskje kan få en hyggelig nyhet etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test @soljordbær :nordvesta: Krysser fingrene for at det går bra denne gangen.

Lykke til imorgen @Pasjonsfrukten Blir spennende å høre hvordan det gikk :)

 

Ringte legekontoret idag for å bestille legetime. Han hadde selvfølgelig ferie så det blir ikke time før i August når jeg er 10 uker på vei. Vurderer å teste noen dager før legetime så jeg er sikker på at jeg fremdeles er gravid :P

Må legen rekvirere tidlig ul eller kan jeg fikse det selv siden det blir privat? Synes nesten det er litt skummelt å skulle fortelle noe før jeg i det hele tatt har fått bekreftet det av helsepersonell :ac: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Salmonella du kan ordne ultralyd selv privat, men det koster nok litt mer enn hvis fastlegen rekvirerer. Jeg har vært hos privat GYN tidligere for celleprøve og ultralyd, tror det kostet i overkant av 1000kr på volvat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på Ultralydklinikken og sett et bankende hjerte ❤️ Alt så bra ut og størrelsen passet i forhold til siste mens. Skikkelig rart å se og høre lille klumpen! Bare 1,1cm men allikevel er det meste på plass, bare i skikkelig miniatyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig @Pasjonsfrukten :yvonne:

Har dere blitt noe klokere på hvordan dere skal fortelle om nyheten på?

Jeg bestilte UL idag og det blir ikke før jeg er 12 uker på vei så jeg må smøre meg med litt tålmodighet enda :pinar:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går forhåpentligvis fort nå da siden det er sommer og sol @Salmonella

Vi tenkte å fortelle om det på forskjellige måter. Til søsteren min har jeg bestilt en body med "aint no auntie like the one I got"  hu har venta lenge på å bli tante så hun gleder seg veldig og er veldig utalmodig. Så blir gøy å se reksjonen når hun skjønner det nå er virkelig. Den er på vei i posten så får de når den dukker opp. 

Mamma er veldig glad i å strikke så tenkte å ordne en pappeske med bestilling på hentesett til en nyfødt i mars. 

Og så er det svigermor: vi pusser opp bad/vaskerom hjemme og etterhvert også der det skal barnerom. Så skal nok bruke innmaten til et sånt "sens malingskart" til barnerom og så sette på en av jotun sine "vanlige" malingskart som henviser til helt andre farger ... tenker hun blir overrasket og ikke helt skjønner hvorfor det er barneromsfarger. Må nok summe seg litt når vi ber henne se på farger til vaskerommet :) 

svigerfar: tenkte å kanskje manipulere en av Ticketmaster sine sine billetter (vi skal på show i høst og de har ikke fått billettene sine ennå) så kan skrive feks termin og sykehus osv. 

Vi har litt lyst til å ikke bare fortelle det med ord så da har vi begynt å tenke litt!! Moro! Får se hva det blir til. Og når vi forteller. Med en gang våre foreldre får vite det spres det nok fort videre! Har også lyst til å legge ut /sende ut et artig bilde etterhvert til resten av venner og familie. Men det blir enda senere.

Litt gøy å ha hemmeligheten for seg selv samtidig som man også har lyst til  å fortelle alle! 

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pasjonsfrukten koselig🤗 Det blir litt mer virkelig når man får sett et hjerte banke på UL kan jeg tenke meg. Har du mange symptomer enda?

Jeg tenkte også å bestille meg UL, men blir ikke før om 1,5 uke ca. Skal til syden først. Kjenner jeg grugleder meg til å dra. Kan jo bli en heftig tur, merker at kvalmen begynner å melde seg. Det verste blir nok å holde seg unna den gode maten, er sååå glad i italiensk/gresk mat (parmaskinke)!

jeg har time hos legen i uke 9, fikk da beskjed om å søke om fødeplass. Er så usikker på hva jeg skal velge. Ullevål eller riksen. Jobber selv på riksen, men på en helt annen avd da. Flere som holder til i Oslo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...