Gå til innhold

Rare tilfeldigheter? Fortell!


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Jeg har møtt to personer jeg fikk nært forhold til. Og så viste det seg at vi hadde samme brannsårarr på samme sted på kroppen. Det var litt spesielt.

To dager før tvillingbroren min døde kom en fugl inn gjennom vinduet mitt,og det sto knapt tjue centimeter åpent. Han fortalte meg samme dag at han hadde drømt at en fugl fløy inn gjennom vinduet mitt. 

Jeg snakket om en barndomsvenninne jeg ikke hadde sett på 20 år. Det gikk ikke mer enn fem minutter før ei kom bort til meg og spurte i en butikk :- kjenner jeg deg? Det er noe kjent med deg! Det var henne :-)

Jeg drømte om ei venninne jeg ikke hadde snakket med på 15 år og dagen etter fikk jeg hilsen fra henne fra en slektning som hadde møtt henne:-D

Ikke la dette overtro. Men fortell deres historier! Vær så snill. Det er interessant å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Jeg visste ikke annet å legge dette under:-) men det handler altså om det jeg kaller tilfeldigheter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk telefonen min stengt av Telipol forrige mandag fordi jeg ikke hadde betalt en regning (mente de). Hele uken prøvde jeg å få tak i dem så de kunne sende meg den riktige regningen så jeg kunne få betalt den. De var trege med å svare, og sendte meg en regning som jeg allerede hadde betalt. Jeg fikk ikke ringt dem fordi de stenger kundeservice så tidlig, og alt føltes som det bare var rot.

På lørdag skulle jeg ut og handle og skulle kjøre et stykke, og tenkte "så bra at det ble i orden med den telefonen", men så kom jeg på at det hadde det jo ikke blitt, og lot telefonen ligge hjemme.

Idag sendte de meg en epost der de sa at telefonen hadde blitt åpnet på lørdag fordi de hadde registrert betalingen.

Anonymkode: 85f66...33c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et svar, men jeg fikk virkelig tårer i øynene og klump i halsen ang. tvillingbroren din. Vakkert og trist på en gang.

Anonymkode: e878d...80e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i 20-årene hadde jeg hest. Jeg solgte hesten fordi jeg ikke ville bo hjemme lenger, og fordi jeg så ikke hvordan jeg kunne få henne med meg da jeg hadde lite penger, og foreldrene mine kunne ikke ta seg av henne alene da de ikke hadde helse til det.

Noen måneder etter jeg hadde solgt henne drømte jeg at hun lå på et betonggolv og blødde mye, og jeg våknet av at jeg hikstgråt. Jeg hadde før dette planlagt å besøke henne, men det ble ikke noe av. Jeg hadde snakket med han som kjøpte henne og han visste at jeg ikke kom som planlagt.

Ca et år senere igjen hadde jeg fått full jobb og hadde god råd, og savnet hesten min så mye at jeg ville kjøpe henne tilbake. Jeg ringte han som hadde kjøpt henne, og han fortalte at han hun hadde blitt slaktet.

Anonymkode: 85f66...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et svar, men jeg fikk virkelig tårer i øynene og klump i halsen ang. tvillingbroren din. Vakkert og trist på en gang.

Anonymkode: e878d...80e

Takk  <3 det er noe jeg ikke vil glemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i 20-årene hadde jeg hest. Jeg solgte hesten fordi jeg ikke ville bo hjemme lenger, og fordi jeg så ikke hvordan jeg kunne få henne med meg da jeg hadde lite penger, og foreldrene mine kunne ikke ta seg av henne alene da de ikke hadde helse til det.

Noen måneder etter jeg hadde solgt henne drømte jeg at hun lå på et betonggolv og blødde mye, og jeg våknet av at jeg hikstgråt. Jeg hadde før dette planlagt å besøke henne, men det ble ikke noe av. Jeg hadde snakket med han som kjøpte henne og han visste at jeg ikke kom som planlagt.

Ca et år senere igjen hadde jeg fått full jobb og hadde god råd, og savnet hesten min så mye at jeg ville kjøpe henne tilbake. Jeg ringte han som hadde kjøpt henne, og han fortalte at han hun hadde blitt slaktet.

Anonymkode: 85f66...33c

<3 uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk telefonen min stengt av Telipol forrige mandag fordi jeg ikke hadde betalt en regning (mente de). Hele uken prøvde jeg å få tak i dem så de kunne sende meg den riktige regningen så jeg kunne få betalt den. De var trege med å svare, og sendte meg en regning som jeg allerede hadde betalt. Jeg fikk ikke ringt dem fordi de stenger kundeservice så tidlig, og alt føltes som det bare var rot.

På lørdag skulle jeg ut og handle og skulle kjøre et stykke, og tenkte "så bra at det ble i orden med den telefonen", men så kom jeg på at det hadde det jo ikke blitt, og lot telefonen ligge hjemme.

Idag sendte de meg en epost der de sa at telefonen hadde blitt åpnet på lørdag fordi de hadde registrert betalingen.

Anonymkode: 85f66...33c

:klo: ?

Anonymkode: 030be...dd3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Håper flere vil fortelle. Husk dette er rare tilfeldigheter og ikke overtro. Mye rart skjer <3 og så får en legge mening i det om en vil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg møtte svigermor så var det som om jeg fikk en knyttneve i magen og jeg hørte meg selv tenke '' Å nei!! Ikke et slikt menneske''. Dette var i min manns barndomshjem, i det jeg gikk ut fra badet og så henne stå i gangen. Jeg slo bort følelsen og tanken... Ca et år etterpå hadde jeg opplevd løgner, tyveri fra henne og ikke minst alle hennes forsøk på splid og splittelse.

Nå ca 20 år etterpå så kan jeg med hånda på hjertet si at hun er et av de verste menneskene jeg har kjent.

Jeg har mange ganger i løpet av årene angret på at jeg ikke bare gikk derfra etter første møte.

Verste er at utad så virker svigermor veldig snill og grei ut.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte mitt livs store kjærlighet (the one who got away) på en øde strand et sted laaaangt vekk på den andre siden av kloden, rett etter at jeg hadde kjøpt bolig og forlovet meg med en annen. 

Isn't it ironic. 

Anonymkode: 71193...564

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På VGS ble jeg god venn med to stk. Vi ble raskt ganske nære og ble kalt for trekløvere. Det var liksom oss tre fra dag 1. Vi gikk 3 år sammen på VGS. Vi kom fra hver vår kant av byen. Aldri møttes før første skoledag.  
En dag hentet mamma meg på en fest. De fikk sitte på og skulle slippes av hjemme til seg selv. Dette var da vi var russ. 
Oppdaget så at venn A's far, var mamma's bestevenne i oppveksten. 
Venn B's mor var en av mamma's bestevenner i oppveksten. 
Så min mamma og deres foreldre var en "trekløver" som alltid hang sammen på skolen. De var bestevenner fra barnehage til ungdomskole før de vokste fra hverandre. De to andre flyttet fra byen etter ungdomskolen, men kom tilbake med mann/kone og barn. Vi tre møttes tilfeldig første skoledag og ble nære venner og er det enda. 
Mamma har snakket mye om disse to personene i hele min oppvekst. Samme har deres foreldre gjort til dem. Alle tre hadde kallenavn på hverandre, så mamma sa aldri "han Johnny", det var alltid ved kallenavnet. Så i 3 år så ante vi ikke at det var en historie blant foreldrene våre. Selv om at vi har hørt mye om hverandres foreldre i hele oppveksten. 

Vet ikke om deg gjelds. Men våre foreldres hårfarge og vår hårfarge matcher og er motsatt fra barn/forelder. Vår naturlige hårfarge vell og merke. 
Meg: Blond
Venn A: brunette
Venn B: rødhåret

Mamma: brunette
Venn A's far: rødhåret
Venn B's mor: blond 
 

Anonymkode: 60b15...353

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Første gang jeg møtte svigermor så var det som om jeg fikk en knyttneve i magen og jeg hørte meg selv tenke '' Å nei!! Ikke et slikt menneske''. Dette var i min manns barndomshjem, i det jeg gikk ut fra badet og så henne stå i gangen. Jeg slo bort følelsen og tanken... Ca et år etterpå hadde jeg opplevd løgner, tyveri fra henne og ikke minst alle hennes forsøk på splid og splittelse.

Nå ca 20 år etterpå så kan jeg med hånda på hjertet si at hun er et av de verste menneskene jeg har kjent.

Jeg har mange ganger i løpet av årene angret på at jeg ikke bare gikk derfra etter første møte.

Verste er at utad så virker svigermor veldig snill og grei ut.

Intuisjon. Den fins :-) men dette var ikke av det gode :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i 20-årene hadde jeg hest. Jeg solgte hesten fordi jeg ikke ville bo hjemme lenger, og fordi jeg så ikke hvordan jeg kunne få henne med meg da jeg hadde lite penger, og foreldrene mine kunne ikke ta seg av henne alene da de ikke hadde helse til det.

Noen måneder etter jeg hadde solgt henne drømte jeg at hun lå på et betonggolv og blødde mye, og jeg våknet av at jeg hikstgråt. Jeg hadde før dette planlagt å besøke henne, men det ble ikke noe av. Jeg hadde snakket med han som kjøpte henne og han visste at jeg ikke kom som planlagt.

Ca et år senere igjen hadde jeg fått full jobb og hadde god råd, og savnet hesten min så mye at jeg ville kjøpe henne tilbake. Jeg ringte han som hadde kjøpt henne, og han fortalte at han hun hadde blitt slaktet.

Anonymkode: 85f66...33c

❤️❤️❤️

Anonymkode: ace35...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd mye tilfeldig og rart, men har glemt mye av det. Det skjer i grunn mange merkelige tilfeldigheter i løpet av livet. Men jeg glemmer ikke noe som skjedde mormoren min. Hun hadde en søster som bodde veldig langt unna, og de så ikke hverandre så ofte. Plutselig en natt fikk hun en vond drøm der hun drømte at søsteren døde. Hun stod opp rundt kl. 5 for å samle seg litt. Dagen etterpå fikk hun en telefon der hun fikk vite at hun døde den natten, rundt kl. 5. Mormoren finnes ikke overtroisk, og det gjør ikke jeg heller, men det der glemmer jeg bare ikke. 

Anonymkode: 31a65...6d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd mye tilfeldig og rart, men har glemt mye av det. Det skjer i grunn mange merkelige tilfeldigheter i løpet av livet. Men jeg glemmer ikke noe som skjedde mormoren min. Hun hadde en søster som bodde veldig langt unna, og de så ikke hverandre så ofte. Plutselig en natt fikk hun en vond drøm der hun drømte at søsteren døde. Hun stod opp rundt kl. 5 for å samle seg litt. Dagen etterpå fikk hun en telefon der hun fikk vite at hun døde den natten, rundt kl. 5. Mormoren finnes ikke overtroisk, og det gjør ikke jeg heller, men det der glemmer jeg bare ikke. 

Anonymkode: 31a65...6d7

Ja,har hørt liknende. Sterkt! En kan virkelig undres iblant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På VGS ble jeg god venn med to stk. Vi ble raskt ganske nære og ble kalt for trekløvere. Det var liksom oss tre fra dag 1. Vi gikk 3 år sammen på VGS. Vi kom fra hver vår kant av byen. Aldri møttes før første skoledag.  
En dag hentet mamma meg på en fest. De fikk sitte på og skulle slippes av hjemme til seg selv. Dette var da vi var russ. 
Oppdaget så at venn A's far, var mamma's bestevenne i oppveksten. 
Venn B's mor var en av mamma's bestevenner i oppveksten. 
Så min mamma og deres foreldre var en "trekløver" som alltid hang sammen på skolen. De var bestevenner fra barnehage til ungdomskole før de vokste fra hverandre. De to andre flyttet fra byen etter ungdomskolen, men kom tilbake med mann/kone og barn. Vi tre møttes tilfeldig første skoledag og ble nære venner og er det enda. 
Mamma har snakket mye om disse to personene i hele min oppvekst. Samme har deres foreldre gjort til dem. Alle tre hadde kallenavn på hverandre, så mamma sa aldri "han Johnny", det var alltid ved kallenavnet. Så i 3 år så ante vi ikke at det var en historie blant foreldrene våre. Selv om at vi har hørt mye om hverandres foreldre i hele oppveksten. 

Vet ikke om deg gjelds. Men våre foreldres hårfarge og vår hårfarge matcher og er motsatt fra barn/forelder. Vår naturlige hårfarge vell og merke. 
Meg: Blond
Venn A: brunette
Venn B: rødhåret

Mamma: brunette
Venn A's far: rødhåret
Venn B's mor: blond 
 

Anonymkode: 60b15...353

Tror svaret mitt ble borte. Veldig spesielt! Virkelig. Så rart altså:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtte mitt livs store kjærlighet (the one who got away) på en øde strand et sted laaaangt vekk på den andre siden av kloden, rett etter at jeg hadde kjøpt bolig og forlovet meg med en annen. 

Isn't it ironic. 

Anonymkode: 71193...564

Jah:-( lurer på om vi må finne en mening i alt det rare,vonde og gode vi opplever. Ikke alltid lett det,men jeg undres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg tror ikke det er en mening med alt vi opplever.  Jeg tror vi må finne den. Det er min filosofi. Selv om det smerter hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var rundt 5 år fikk jeg plutselig en stikkende smerte under foten. 20 minutter senere kom broren min hjem og han hadde hatt et uhell og tråkket på en spiker. Spikeren hadde truffet ham på samme sted på foten som jeg hadde fått vondt. Jeg hadde også en mørk flekk under foten på samme stedet han hadde fått spikeren i flere år etterpå. 

 

En sommer hadde jeg en gutt jeg var forelska i. Han hadde reist på interrail og skulle være borte i 2 måneder. Når det var en måned igjen til han skulle komme tilbake reiste noen venninner og meg på en road trip til Danmark. Bilen vår brøt sammen og vi endte opp med å måtte ta toget hjem igjen. Gjett hvem som hadde gått tom for penger og skulle på samme tog som oss på vei hjem i Kristiansand :) 

Anonymkode: 6c5f3...946

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...