Gå til innhold

hvilken kjedebutikk har beste kvalitet?


evelynn

Anbefalte innlegg

I HM handler jeg ofte, men der kjøper jeg til barn, og synes kvalitet der ikke er veldig høyt, men godt nok for barnehage barn som ødelgger klær lynrask.

Nå må jeg kjøpe litt til meg selv, og siden jeg ikke kan bruke mye penger på klær, tenkte å kjøpe i kjedebutikker, men selvfølgelig ønsker å ha best mulig kvalitett for lite penger (hahaha) 

Hvor er det beste kvalitet? KappAhl? Lindex? 

Har ikke handlet till meg selv for et stund og nå vet ikke hvor skal jeg begynne :) Og i tilleg har dårlig tid, så det går ikke an å bare vandre fra en butikk til en annen og lete etter drømmeklær. Det skal vare raskt og effektif, derfor spør jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet små, lokale butikker som ikke er kjedebutikker. Der har de klassik tøy som på salg ikke koster all verden. 

I tillegg sper jeg litt på med topper/gensere fra Match, Vivate(?) Jean Paul. Også de fra salg. Da har jeg hverdagstøy som kan kombineres. Kjeder som Cubus, Lindex m.m. går jeg ikke lenger inn på grunnet dårlig kvalitet og tøy som har dårlig passfasong til min kropp. Underøy kjøper jeg på nettet. 

Anonymkode: 99db2...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Kappahl kjenner jeg ikke, Lindex midt på treet. Jeg hadde valgt Cubus av kjedebutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Hampton Republic på Kappahl har grei kvalitet, men jeg kan slite litt med passform på enkelte ting. Samt finner jeg en og annen ting sånn ellers på Kappahl, kvaliteten er stort sett grei syns jeg.

Cubus syns jeg varierer, enkelte ting er bra, mens andre ting mister fasong og nupper etter første vask.

Lindex har jeg ikke så mye erfaring med. Mye som ikke har min passform.

Vero Moda og B young er også sånn noenlunde grei i kvalitet syns jeg. Men B young har jo forskjellige merker, så da kommer det jo an på hva.

Anonymkode: 9598c...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har funnet små, lokale butikker som ikke er kjedebutikker. Der har de klassik tøy som på salg ikke koster all verden. 

I tillegg sper jeg litt på med topper/gensere fra Match, Vivate(?) Jean Paul. Også de fra salg. Da har jeg hverdagstøy som kan kombineres. Kjeder som Cubus, Lindex m.m. går jeg ikke lenger inn på grunnet dårlig kvalitet og tøy som har dårlig passfasong til min kropp. Underøy kjøper jeg på nettet. 

Anonymkode: 99db2...1a5

Jeg sjekker Match av og til og på salg kan man faktisk kjøpe ganske billig, men nå har ikke tid for "jakt". Reiser på ferie snart og har bare 1, gammel (kjøpt 7 år siden) strand-kjole og 2 (bokstavelig talt 2) t-shirt. Resten er lange jeans og topper med lange ermer og ullgensere, og dem kan jeg ikke bruke på stranda på Mallorca i Juli :)  Så må kjøpe hele sommer-garderobe samtidig, helst denne uken, og ikke bruke hele feriepenger på det :) Har budsjett opp till 2000 på badetøy (gjerne 2 komplett), shorts, t-shirst, jumpsuit og kanskje en kjole aller skjørt. 

Endret av evelynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men Gina Tricot er ikke så allerværst 

Anonymkode: 07e0b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Jeg synes det varierer mye innad i hver eneste av kjedebutikkene. Det beste er å kjenne på stoff og sømmer på hvert enkelt plagg før kjøp. Ting som kjennes «faste i fisken» er som regel mest holdbare. Jeg har som regel brukt Kapp Ahl og Lindex, og hvis jeg er litt kritisk når jeg sjekker klærne, så går det stort sett greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men Gina Tricot er ikke så allerværst 

Anonymkode: 07e0b...113

Er 39 :) og takk for tips. Kjente ikke Gina Tricot fra før, men nå googlet jeg litt, og kjoler ser veldig ok (for mitt alder også), Priser er også ok.  

Endret av evelynn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Cubus og HM har relativt dårlig kvalitet, mens Gina Tricot er jeg fornøyd med. Om du har tilgang til Mango anbefales det, de har mye pent med god kvalitet og forskjellige prisgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skay skrev:

KappAhl tror jeg er mest for gamle (vet ikke alderen din da). Liker best BikBok og Cubus.

:roll: Antar du handler mest på Polarn og Pyret da, skal man dømme etter modenheten i det utsagnet.

TS sier hun er 39, da er IKKE BikBok stedet å handle, altså, det er for fjortiser. Gina Tricot har også svært lite for noen som har passert 25, etter min oppfatning.

Enig med den over her som foreslår Hampton Republic fra KappAhl (og KappAhl generelt), og så synes jeg Lindex har en del fint sommertøy for tiden. Days Like This har en del fint, men jeg har ikke prøvd så mye av det selv, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten.

Anonymkode: a5ab4...a8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av sommerklær har New Yorker godt utvalg til grei kvalitet. Jeg ha der alltid badetøy der fordi jeg synes de har mye å velge i i underdeler. De har flere varianter av gode og pene shortser. Første gang jeg var innom butikken trodde jeg at det kun var "tenåringsklær" der, men man finner mye fint til kjekke priser. 

Anonymkode: b24d6...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cubus, Gina Tricot, Bik Bok, KappAhl, H&M, Lindex, Vero Moda, B.Young, New Yorker, Match, Object, Zavanna og Floyd er de jeg kommer på i farten, men de fleste er jo allerede nevnt... 

Anonymkode: 29f8b...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:roll: Antar du handler mest på Polarn og Pyret da, skal man dømme etter modenheten i det utsagnet.

TS sier hun er 39, da er IKKE BikBok stedet å handle, altså, det er for fjortiser. Gina Tricot har også svært lite for noen som har passert 25, etter min oppfatning.

Enig med den over her som foreslår Hampton Republic fra KappAhl (og KappAhl generelt), og så synes jeg Lindex har en del fint sommertøy for tiden. Days Like This har en del fint, men jeg har ikke prøvd så mye av det selv, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten.

Anonymkode: a5ab4...a8e

Aldri hørt om Polarn og Pyret før. Jeg handler på BikBok og er 22 år så det er ikke for fjortiser bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Skay skrev:

KappAhl tror jeg er mest for gamle (vet ikke alderen din da). Liker best BikBok og Cubus.

1. TS har skrevet alderen sin sånn ca 3 innlegg før dette.
2. Kapp Ahl har kunder i alle aldre. 

Anonymkode: d9431...0f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM sin premier collection (tror jeg det heter??) liker jeg godt. Alltid greie priser og gode naturlige stoffer :) 

Anonymkode: c7e4f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:roll: Antar du handler mest på Polarn og Pyret da, skal man dømme etter modenheten i det utsagnet.

TS sier hun er 39, da er IKKE BikBok stedet å handle, altså, det er for fjortiser. Gina Tricot har også svært lite for noen som har passert 25, etter min oppfatning.

Enig med den over her som foreslår Hampton Republic fra KappAhl (og KappAhl generelt), og så synes jeg Lindex har en del fint sommertøy for tiden. Days Like This har en del fint, men jeg har ikke prøvd så mye av det selv, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten.

Anonymkode: a5ab4...a8e

Min mor på 50+ finner seg mye på Gina Tricot, så det er ikke bare for ungdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...