Gå til innhold

Hun legger barnet sitt i vår seng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten i et par år nå. Helt siden vi møttes har hun hver kveld lagt barnet sitt i sin (mors) seng. Barnet er nettopp fylt 5 år. Barnet har eget rom og egen seng, men jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger barnet har sovet der de 2 siste årene.. Jeg og mor skal snart flytte sammen og dette er noe som virkelig irriterer meg. Barnet sover svært urolig, deler ut slag og spark i øst og vest når hun snur seg, noe som skjer ofte.. Alle 3 ender opp med en dårlig søvnkvalitet.. spesielt mor. Å sengekosen uteblir selvfølgelig også som følge av denne ordningen.

Jeg har prøvd utallige ganger å diskutere dette temaet med mor, men hun kommer ut med piggene hver gang og er overhodet ikke interessert i å forandre på dagens ordning. Jeg får inntrykket av at hun heller ofrer forholdet vårt enn å forandre på dette. Det virker som hun tar dette svært personlig og tror jeg prøver å "splitte" dem.

Barnet er fra før lite selvstendig på enkelte områder etter mitt syn. Feks; Forlater mor rommet barnet er i, f.eks for å gå på do begynner barnet strakt å rope (brøle) etter mor for å forsikre seg at hun er i nærhetet. Kan nesten ikke leke selv uten at mor er med på leken. kan som sagt ikke legge seg alene og må legge seg i sin mors seng, og må i tilegg legge seg intill hennes nakne (!) Kropp for å få til å sovne. + enkelte vanlige bortskjemt/enebarn tendenser. Det føles enkelte ganger som om det er barnet som bestemmer over mor, og ikke mor som bestemmer over barnet.

Saken er den at vi skal nå få et felles barn sammen, og jeg mener vi må forandre på enkelte rutiner når vi flytter sammen eller så kommer mor til å ende opp med å bli fullstendig utbrent og forholdet vårt får mye unødvendig slitasje.

Jeg må også legge til å jeg og barnet hennes har et relativt nært forhold og jeg er uendelig gla i henne og hun har mye tillit til meg. Jeg har også godt over 10 års erfaring med barn, da jeg har egne barn fra et tidligere forhold. så jeg føler jeg har en viss tyngde bak når jeg prøver å diskutere dette med mor.

Hva er det riktige å gjøre her? Mors reaksjon gjør at jeg blir usikker på om mine ønsker er er urimelige.. What to do???

Anonymkode: 0aca2...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

slå opp

Anonymkode: e91f0...60f

og ikke misforstå jeg skjønner at dette er irriterende, men det kommer ikke til forandre seg, så enten godta det eller slo opp-

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bland deg

Anonymkode: 4a7ba...4a8

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slå opp

Anonymkode: e91f0...60f

idioter!!! Her må mor skjerpe seg!  Blir sjokkert :o

Anonymkode: 6393b...a39

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt planene om å flytte sammen på hylla inntil barnet sover på eget rom. Hadde aldri i verden godtatt at barnet sover i vår seng. (med unntak selvsagt når barnet er sykt.)

Anonymkode: 660d5...3d4

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønskene dine er absolutt ikke urimelige. Jeg hadde ikke holdt ut slik oppførsel som det der fra mor. Jeg hadde nok sagt takk for meg lenge før det var snakk om å flytte sammen eller få felles barn. 

Jeg har ikke så mye råd å komme med. Hvordan har du prøvd å snakke med henne om det?

Jeg ville satt av tid til å ta det opp nok en gang. Sagt klart ifra at det ikke var aktuelt å flytte sammen om ikke barnet begynte å sove i egen seng. For sånn som det der går da ikke an å ha det. Spesielt ikke om dere nå skal få nok et barn. Skal dette barnet også opp i sengen deres, da?

Anonymkode: 24bf2...393

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville lagt planene om å flytte sammen på hylla inntil barnet sover på eget rom. Hadde aldri i verden godtatt at barnet sover i vår seng. (med unntak selvsagt når barnet er sykt.)

Anonymkode: 660d5...3d4

enig, og hvor velmende ts er må han enten godkjenne det eller faktisk slå opp.

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

idioter!!! Her må mor skjerpe seg!  Blir sjokkert :o

Anonymkode: 6393b...a39

Helt enig at moren må skjerpe seg, men det er ikke ts sin jobb, de har allerede hatt krangler om dette, hva skjer når de flytter i sammen? Mor vil ikke høre, mor bestemmer, og da må ts bestemme om han vil godtta det eller ei.

Jeg tror ikke det kommer fungere når det er så stor uenig om oppdragelse.

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er interessert i å være i et forhold med deg og bo sammen med deg, så bør hun respektere dine meninger. Høres ut som mor og barn er fastlåst i et mønster som er vanskelig å bryte. Ta det opp med henne på nytt. Prøv å finne de rette ordene, og husk at det kan være veldig sårt for henne hvis hun føler at du kritiserer henne som mor eller forholdet mellom henne og barnet. 

Anonymkode: 97f9a...8f9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er interessert i å være i et forhold med deg og bo sammen med deg, så bør hun respektere dine meninger. Høres ut som mor og barn er fastlåst i et mønster som er vanskelig å bryte. Ta det opp med henne på nytt. Prøv å finne de rette ordene, og husk at det kan være veldig sårt for henne hvis hun føler at du kritiserer henne som mor eller forholdet mellom henne og barnet. 

Anonymkode: 97f9a...8f9

Hvor mange da, TS sier i HI at han har

tatt opp det uendelig mange ganger

tror du hun kommer til å ombestemme seg jo mer TS maser?

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette grenser til barnemishandling spør du meg. Sønnen min blir 4 år til helgen, og jeg klarer ikke å se for meg at han skal sove i min seng hver eneste natt. Det er kun hvis han er syk og tungpustet. Dette er jo dømt til å gå galt. Hva med det nye familiemedlemmet som kommer da? Skal de barnet også ligge i mors seng til han/hun er 5-6-7- år? Må investere i stor seng til slutt da i alle fall ;) Nei dette hadde jeg tatt opp igjen, og forklart så godt jeg kunne at det tar knekken på forholdet deres i det lange løp, for dette er virkelig ikke normalt.

Anonymkode: 918b5...b5e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønskene dine er absolutt ikke urimelige. Jeg hadde ikke holdt ut slik oppførsel som det der fra mor. Jeg hadde nok sagt takk for meg lenge før det var snakk om å flytte sammen eller få felles barn. 

Jeg har ikke så mye råd å komme med. Hvordan har du prøvd å snakke med henne om det?

Jeg ville satt av tid til å ta det opp nok en gang. Sagt klart ifra at det ikke var aktuelt å flytte sammen om ikke barnet begynte å sove i egen seng. For sånn som det der går da ikke an å ha det. Spesielt ikke om dere nå skal få nok et barn. Skal dette barnet også opp i sengen deres, da?

Anonymkode: 24bf2...393

Tror jeg har prøvd å nå gjennom til henne på alle tenkelige måter. Men det nytter ikke.. det ender opp med at hun går i vranglås uansett og det blir en krangel.

Hun er 3-4mnd på vei allerede, så det kommer et til barn uansett. Å forlate henne er ikke et alternativ..

Hennes løsning er å kjøpe en slik sprinkelseng som står intill dobbeltsengen. Men jeg tenker at med en baby som skriker og dobbeltsenga full av folk.. det kommer til å kaos på soverommet 😅

 

-ts

Anonymkode: 0aca2...748

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig uansvarlig av deg å TS, dette har du visst ett par år. og likevel skal du ha unge med dama?

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er interessert i å være i et forhold med deg og bo sammen med deg, så bør hun respektere dine meninger. Høres ut som mor og barn er fastlåst i et mønster som er vanskelig å bryte. Ta det opp med henne på nytt. Prøv å finne de rette ordene, og husk at det kan være veldig sårt for henne hvis hun føler at du kritiserer henne som mor eller forholdet mellom henne og barnet. 

Anonymkode: 97f9a...8f9

Spot on! Hun takler alt jeg sier som kritikk og mener jeg kritiserer henne som mor. Men det er absolutt ikke intensjonen min, for hun er en fantastisk mor ellers!

Setter jeg ned foten og ber henne velge mellom meg og barnet, så er jeg rimelig sikker på at jeg ender på 2. Plass..

-ts

 

Anonymkode: 0aca2...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Et barn på 5 år bør sove i sin egen seng på sitt eget rom. Det handler om å bli selvstendig. Blant annet.

Det virker jo som om barnet er totalt avhengig av moren,og det er virkelig ikke bra at det ikke tåler å ha moren ute av synet noen minutter. Syns dette er alvorlig jeg,for barnet må utvikle seg normalt,og det gjør ikke det på denne måten!

Nå når en baby er på vei,hva da? Hvordan vil dette barnet reagere? Og hvordan skal moren takle det?

Ikke bra det her altså. Moren må forstå det. Hva med å bli med til helsesøster og snakke om det der? Ikke for å "få medhold"(da føler moren seg vel angrepet),men drøfte det der. Hvis det ikke endrer seg vil det ikke bli lett i hjemmet deres. Men mest bekymringsverdig for 5-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spot on! Hun takler alt jeg sier som kritikk og mener jeg kritiserer henne som mor. Men det er absolutt ikke intensjonen min, for hun er en fantastisk mor ellers!

Setter jeg ned foten og ber henne velge mellom meg og barnet, så er jeg rimelig sikker på at jeg ender på 2. Plass..

-ts

 

Anonymkode: 0aca2...748

Selvsagt ville du bli det.

Enhver mor hadde valgt barnet sitt først.

 

Hun er en fantatisk mor? La meg dra ut ett par ting fra hi..

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig uansvarlig av deg å TS, dette har du visst ett par år. og likevel skal du ha unge med dama?

Anonymkode: e91f0...60f

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Barnet er fra før lite selvstendig på enkelte områder etter mitt syn. Feks; Forlater mor rommet barnet er i, f.eks for å gå på do begynner barnet strakt å rope (brøle) etter mor for å forsikre seg at hun er i nærhetet.

Anonymkode: 0aca2...748

 

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nesten ikke leke selv uten at mor er med på leken. kan som sagt ikke legge seg alene og må legge seg i sin mors seng, og må i tilegg legge seg intill hennes nakne (!) Kropp for å få til å sovne. + enkelte vanlige bortskjemt/enebarn tendenser. 

Anonymkode: 0aca2...748

 

Anonymkode: e91f0...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...