Gå til innhold

Ingeborg Senneset


dovrefaller

Anbefalte innlegg

.

 

Endret av amadine
Hadde visst ikke noe fornuftig å komme med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Jewelz skrev:

Får ikke inntrykk av at hun er helt frisk nå heller. På Instagram delte hun nylig (igjen!) et bilde av seg selv som syk, jeg skjønner ikke dette konstante behovet for å gjøre det. Linnèa Myhre skrev vel i bok to at hun fikk tilbakefall etter bok én, pga medieinteressen og det økte fokuset på henne som person. 

Det bildet var så maks kleint at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :sjokkbla:

Uansett. Når det kommer til triggende ting så synes jeg ikke det er kritikkverdig å publisere dem i seg selv. Man kan ikke fjerne alt som kan virke triggende for en syk person fra omgivelsene liksom, da er heller personen så syk at det er de som må fjernes fra omgivelsene en stund. MEN det er litt rart å legge ut slike ting som hun gjør, poengtere at hun har vært enda tynnere etc., og samtidig klappe seg selv på ryggen i innlegg om at de har redigert og slettet så mye for at ingen skal bli negativt påvirket og vi er så samfunnsansvarlig og hensynsfull :roll:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en dyktig journalist og skarp samfunnsdebattant. Men nå har jeg lest og hørt den samme sykehistorien i snart alle aviser, radiokanaler og podkaster i sikkert to år. Hvor lenge skal det fortsette? Og når folk delte barndomsbilder av seg selv som gikk som en greie på FB, postet hun enda et bilde av seg selv som svært tynn. Igjen. Jeg har ikke lest  boken enda, men jeg reagerer også der på bildebruken. Jeg ser at for hver ting som legges ut, så er det hylling, hylling og hylling (for å bruke et trendy ord). Jeg har i det siste lest noe kritikk jeg synes er betimelig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jewelz
7 timer siden, parmanoia skrev:

Hun er en dyktig journalist og skarp samfunnsdebattant. Men nå har jeg lest og hørt den samme sykehistorien i snart alle aviser, radiokanaler og podkaster i sikkert to år. Hvor lenge skal det fortsette? Og når folk delte barndomsbilder av seg selv som gikk som en greie på FB, postet hun enda et bilde av seg selv som svært tynn. Igjen. Jeg har ikke lest  boken enda, men jeg reagerer også der på bildebruken. Jeg ser at for hver ting som legges ut, så er det hylling, hylling og hylling (for å bruke et trendy ord). Jeg har i det siste lest noe kritikk jeg synes er betimelig. 

Nettopp! Hun gjør absolutt mye bra og har jo fått en pangkarriere i Aftenposten takket være samfunnsengasjementet sitt, men jeg syns også hun har mer problematiske sider. Alle selfiesene, tynnhetsfokuset osv er problematisk. Hadde hun vært helt frisk hadde hun vel lagt dette mer bak seg og, i hvert fall ikke postet så mye bilder av seg selv som supersyk. (Men dette var hun verre på før, tror noen har sagt fra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jewelz skrev:

Nettopp! Hun gjør absolutt mye bra og har jo fått en pangkarriere i Aftenposten takket være samfunnsengasjementet sitt, men jeg syns også hun har mer problematiske sider. Alle selfiesene, tynnhetsfokuset osv er problematisk. Hadde hun vært helt frisk hadde hun vel lagt dette mer bak seg og, i hvert fall ikke postet så mye bilder av seg selv som supersyk. (Men dette var hun verre på før, tror noen har sagt fra.)

Hun ser fortsatt ikke frisk ut. Dette gjelder dessverre endel av de med spiseforstyrrelser, de blir friske nok til å fungere i hverdagen, men aldri helt friske.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig bra på dagsnytt 18 i kveld i alle fall. Jeg liker henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28. juli 2017 den 0.25, Mildemoses skrev:

Slik så hun ut i 2013 når hun ble frisk

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440

Det er vel ingen tvil om at hun ser syk ut nå.

Hun ble ikke frisk i 2013. Hun hadde en frisk vekt!
anoreksi er en psykisk sykdom, hvor et av symptomene er vekt. Hun ser dårligere ut nå, jeg er enig, men hun var ikke frisk da hun ble skrevet ut.

 

Endret av pepsimaxtakk
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 17.39, pepsimaxtakk skrev:

Ingeborg har selv sagt at hun ikke er frisk enda, men at hun har en fungerende hverdag. Det er ikke sånn at en anorektiker er fornøyd med å være tynn, men likevel ønsker man ofte å få en bekreftelse på at man har vært tynn nok til å gå opp i vekt. (ja, jeg vet..)
De fleste strever med tankene om at de ikke har vært "syke nok" til å fortjene å bli frisk. Det er ikke sånn at hun er syk fordi hun ønsker å være tynn.

Min teori (og erfaring) er at man aldri blir helt frisk fra spiseforstyrrelser. Det er en psykisk sykdom som vises som fysisk sykdom. Man kan leve godt i mange år uten å ha symptomer, men plutselig kan det skje noe som trigger sykdommen. F.eks. gikk Maria Mena ut på IG nå nylig og takket for at følgerne hennes ikke kommenterte at hun var altfor tynn igjen i fjor, men lot henne kjempe kampen utenfor offentligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rosalie skrev:

Min teori (og erfaring) er at man aldri blir helt frisk fra spiseforstyrrelser. Det er en psykisk sykdom som vises som fysisk sykdom. Man kan leve godt i mange år uten å ha symptomer, men plutselig kan det skje noe som trigger sykdommen. F.eks. gikk Maria Mena ut på IG nå nylig og takket for at følgerne hennes ikke kommenterte at hun var altfor tynn igjen i fjor, men lot henne kjempe kampen utenfor offentligheten.

Enig med deg, jeg tror iallefall at det hjelper å tenke på det som en kronisk sykdom som alltid er der, men at men at man selvfølgelig kan være mer eller mindre symptomfri i lange perioder (kanskje resten av livet). Det er noe med tankegangen, og i hvilken grad man er på vakt mot å falle tilbake i gamle mønstre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...