Gå til innhold

Venninne ble sint. Dreit meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OBS Dette blir et langt innlegg.

Litt bakgrunn : Dette er en venninne av meg som bor ganske langt unna. Vi møttes i studietida og har holdt kontakten, selv om vi ikke møtes så ofte.Vi er begge introverte og gjør ikke så mye ut av oss. Vi begge er nok litt usikre sosialt. Sammen vi to har vi det kjempe koselig og har det fint,  men noen ganger har det blitt litt krangling oss i mellom på fest med andre. Der hun føler at jeg tar oppmerksomheten fra henne. Sammen med andre vennner står jeg alltid i skyggen og jeg innrømmer at sammen med henne stråler jeg litt mer fordi hun fort blir enda mer tilbakelent enn meg. Jeg ønsker ikke å såre henne med vilje. 

Hun har drevet i lengre tid og datet uten hell. Har begynt å bli litt desperat og mener selv at klokken tikker. Ønsker seg barn og slikt. Det som var en gledelig nyhet nå var at hun har møtt en på nettdating i nærheten av der jeg bor som det virket til å gå veien med. Etter bare få dater hadde hun møtt venne hans, og hun sa at hun allerede holdt på å bli veldig glad i han. 

Siden hun skulle være hos han i helga lurte jeg på om de kanskje ville være med meg og kjæresten ut å spise eller ta noen øl. Hun sa ja til dette. Så viste det seg at kjæresten min skulle ut på avslutning med jobben så det ble bare meg som dro. Noe venninna mi sa var greit. 

Det ble en god middag, hyggelig stemning og vi endte opp på en pub. Jeg tenkte kanskje det ville bli litt kleint når ikke typen min ble med , men jeg følte meg slett ikke utenfor og daten hennes var enkel å snakke med og jeg syntes ikke selv han snakket overdrevent mye med meg.  Han virket veldig interessert i venninna mi, holdt i hånda og flørtet. 

Men tilbake til puben. Der ble det noen øl på oss alle 3. Jeg har følt meg litt utenfor og ensom da jeg bare har kjæresten på stedet jeg bor. Han derimot er ute på ting stadig vekk. Jeg har i tillegg kanskje et snev av sosialangst da jeg ved et par anledninger har løpt fra sosiale sammenkomster skjelvende og gråtende. Derfor var dette veldig hyggelig for meg. Jeg følte meg så glad og følte jeg endelig kunne slippe meg løs litt. 

Hvertfall: venninna mi gikk på do så jeg ble sittende igjen med daten hennes. Spurte han om jeg skulle kjøpe noe mer å drikke til oss, siden han spanderte i sta. Han så på meg og sa jeg skulle vente litt. Sa at han likte venninna mi , mentrodde ikke at det kom til å bli noe seriøst.  Begynte også å ta på meg. Jeg trakk meg unna og sa at dette burde han si fra om til venninna mi. Så forsøkte han å kysse meg og foreslo slibrige ting og fortalte meg at jeg var flott å se på. Jeg bare dytta han unna. Jeg bestemte meg for at nå har vi drukket en del og at dette sier jeg i fra om til henne i morgen hvis han ikke sier noe selv. Unngå krangel og jeg ville være ute en stund til. Venninna mi kom tilbake fra do og jeg  løp til baren og kjøote drikke. Da jeg kom tilbake var han daten veldig på meg, tok tilfeldig på meg snakket mye med meg og jeg såg at venninna mi reagerte. 

Hele greia endte opp med at venninna mi kjefta på meg og jeg buste ut med hva han hadde gjort. Venninna mi er nå sint for at jeg har tatt fra henne daten og  mener at jeg alltid tar oppmerksomheten fra henne. Hun vil ikke snakke med meg mere og jeg vet hun dro hjem til han. 

Hva gjør jeg nå? Vil ikke miste henne som venninne. Hun har bare kjeftet på meg i dag og ikke villet snakke. Vet hun fremdeles er hos han. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ble fryktelig rotete, men håper det gikk han å forstå poenget med det jeg har skrevet. 

Jeg sitter med dårlig samvittighet da jeg vet at jeg igjen ble veldig ivrig og tok mye plass. Og dårlig samvittighet av at jeg ikke avsluttet kvelden da han ble ekkel, og ikke ga enda tydeligere beskjed da han ga meg mer oppmerksomhet enn sin egen date på slutten der. Jeg innrømmer også at jeg likte oppmerksomheten han ga meg. 

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er såret etter å ha blitt dumpet (indirekte), og derfor er hun naturlig nok lei seg. Det handler mer om at fyren enn det gjør om deg. Husker du sist du ble skikkelig, skikkelig såret og ego fikk seg en knekk? Slik føler hun det nå, og vil føle det en stund.

Det er alltid dritt å bli dumpet, og det er verre når det er på denne måten. 

Gi henne litt tid til å komme til hektene, og så prat med henne. Gjør det klart at du synes dette er like leit som henne, og at du naturligvis ikke hadde noe interesse for denne mannen, eller forsøkte å oppmuntre til noe.

Ellers må dere begge jobbe med dere selv, og høres ut som dere trenger flere vennskap å lene dere på. 

Anonymkode: f902c...fff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette ble fryktelig rotete, men håper det gikk han å forstå poenget med det jeg har skrevet. 

Jeg sitter med dårlig samvittighet da jeg vet at jeg igjen ble veldig ivrig og tok mye plass. Og dårlig samvittighet av at jeg ikke avsluttet kvelden da han ble ekkel, og ikke ga enda tydeligere beskjed da han ga meg mer oppmerksomhet enn sin egen date på slutten der. Jeg innrømmer også at jeg likte oppmerksomheten han ga meg. 

Anonymkode: bed8b...430

Svarte før jeg leste dette. 

Det er bra du tenker over det, og ta det til deg. Det er også på plass med en unnskyldning til din venninne - samtidig som du presiserer at du synes han handlet galt i seg selv, og hun derfor skal være glad hun er kvitt ham tidlig i datingforløpet.

Anonymkode: f902c...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Uff, kjip situasjon. 

Du har ikke gjort noe galt, men samtidig forstår jeg at venninna di som har blitt forelsket og glad i fyren og ønsker SÅ mye at det skulle være ekte, at hun overreagerer og tar det utover deg. Det er absolutt ikke greit, men mtp følelsene hun har nå, og at hun ville dette skulle fungere, så er det forståelig. 

Hvis jeg var deg ville jeg sendt en melding. Rolig, og omsorgsfull om hva som hadde skjedd, at hun fortjente bedre enn noen som la an på venninner, og at du er der for henne når hun finner ut at han fyren ikke er alt det hun trodde han var. Jeg ville også gjort meg sårbar og sagt noe om at jeg setter pris på henne, og trenger henne i livet mitt, og jeg vil for alt i verden at dette ikke skal komme mellom oss. Sagt noe om at hun er ei flott jente, og at hun kommer til å finne noen! Kanskje også noe om at hun kunne ta kontakt når hun var klar til å snakke igjen, men hvis hun bare sendte sinte meldinger der hun klandret deg kom du ikke til å svare. 

Det med å kommentere at du liksom tar fra henne daten ... jeg vet ikke hva man kan si om akkurat det jeg, for hva blir ikke feil der? Det er jo overreaksjon fra hennes side. Noen vil nok råde deg til å drite i henne, for du har jo ikke gjort noe galt her, men jeg setter pris på vennskapene jeg har og aksepterer litt dårlig oppførsel, spesielt når jeg skjønner hva det kommer av. Men forvent deg en unnskyldning når ting roer seg. En ting er å vise forståelse for at ei venninne har såre følelser og overreagerer, noe annet er å akseptere at de ikke noen gang tar selvkritikk og beklager i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di dro faktisk hjem til han fyren selv om han pppførte seg som han ville ha deg i stedet for hun?

Anonymkode: 5bec8...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er såret, sint og forelsket. Hun tenker ikke rasjonelt. Dette er ikke din feil, og det er han som er en drittsekk. Du fortjente ikke at hun kjeftet på deg, men jeg håper at du fortsatt kan stille opp for henne nå fremover. Jeg ville ha sendt en rolig og forklarende melding til henne. 

Anonymkode: 9eb3f...e8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rainstorm skrev:

Uff, kjip situasjon. 

Du har ikke gjort noe galt, men samtidig forstår jeg at venninna di som har blitt forelsket og glad i fyren og ønsker SÅ mye at det skulle være ekte, at hun overreagerer og tar det utover deg. Det er absolutt ikke greit, men mtp følelsene hun har nå, og at hun ville dette skulle fungere, så er det forståelig. 

---

Det med å kommentere at du liksom tar fra henne daten ... jeg vet ikke hva man kan si om akkurat det jeg, for hva blir ikke feil der? Det er jo overreaksjon fra hennes side. Noen vil nok råde deg til å drite i henne, for du har jo ikke gjort noe galt her, men jeg setter pris på vennskapene jeg har og aksepterer litt dårlig oppførsel, spesielt når jeg skjønner hva det kommer av. Men forvent deg en unnskyldning når ting roer seg. En ting er å vise forståelse for at ei venninne har såre følelser og overreagerer, noe annet er å akseptere at de ikke noen gang tar selvkritikk og beklager i ettertid. 

Hvordan kan du mene at hun ikke gjorde noe galt? Såklart flørtet hun (bevisst eller ubevisst) tilbake når hun skriver det som står under her: 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble fryktelig rotete, men håper det gikk han å forstå poenget med det jeg har skrevet. 

Jeg sitter med dårlig samvittighet da jeg vet at jeg igjen ble veldig ivrig og tok mye plass. Og dårlig samvittighet av at jeg ikke avsluttet kvelden da han ble ekkel, og ikke ga enda tydeligere beskjed da han ga meg mer oppmerksomhet enn sin egen date på slutten der. Jeg innrømmer også at jeg likte oppmerksomheten han ga meg. 

Anonymkode: bed8b...430

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er såret, sint og forelsket. Hun tenker ikke rasjonelt. Dette er ikke din feil, og det er han som er en drittsekk. Du fortjente ikke at hun kjeftet på deg, men jeg håper at du fortsatt kan stille opp for henne nå fremover. Jeg ville ha sendt en rolig og forklarende melding til henne. 

Anonymkode: 9eb3f...e8f

Jo, hun var med på det når hun likte det. Hadde hun ikke likt det så hadde hun kuttet det tvert av med en gang. Jeg hadde også vært fly forbanna om min venninne stod og likte at min date flørtet med henne. 

Anonymkode: 0e9ae...483

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg nå? Vil ikke miste henne som venninne. Hun har bare kjeftet på meg i dag og ikke villet snakke. Vet hun fremdeles er hos han. 

Anonymkode: bed8b...430

Du legger deg langflat og ber skikkelig om unnskyldning! 

Anonymkode: 0e9ae...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner litt om ei venninne av meg. Vi er veldig like både utseendemessig og personlighetsmessig, men hun er en anelse penere og mer utadvent enn meg. Hun klarer alltid på en eller annen måte å få oppmerksomheten over på seg selv, og jeg vet at hun elsker det. Hun har en måte å være på som gjør at du ikke kan ta henne på det. 

Det jeg prøver å si er at venninna di må holde dating og menn, og vennskapet med deg totalt fra hverandre. Du vet det nok innerst inne selv, at du nyter oppmerksomheten og "stjeler" mannfolk fra henne. Jeg kunne ikke introdusere kjæresten min for min venninne før det hadde gått lang tid en gang, for jeg kjenner henne altfor godt. 

Når det er sagt så synes jeg absolutt venninna di overreagerte. Men hun vet jo hvordan du er og burde sagt nei til å henge med deg, til og med sammen med kjæresten din, fordi det alltid ender med at du stjeler showet.

Anonymkode: 5d2ae...ede

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke vært min venninne, ts. Du forstår tydeligvis ikke hvor grensene går. Jeg er nesten fristet til å tro at dette er et søndagstroll. 

Anonymkode: 465ed...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil presisere at jeg aldri har tatt fra henne noen tidligere. Jeg la heller aldri an på daten hun har nå selv om jeg var veldig sprudlende. Jeg har en kjæreste som jeg er veldig glad i og ville aldri flørtet tilbake. Men jeg stoppet han ikke da venninna kom tilbake ved å svare ivrig på det han lurte på. 

Da venninna mi ble sint på kvelden reagerte  han med å stå ved siden av henne og si at nå var vi bare fulle og dumme. Og så dro de hjem til han, mens jeg sto sint igjen alene. 

Jeg har unskyldt meg i dag, sagt at jeg ikkw mente det slik. Og at jeg mente hun fortjener bedre enn en som prøver seg på venninna hennes. 

Hun har nå sendt melding til mannen min og sagt at jeg prøvde meg på daten hennes. (Vi er faktisk ikke tenåringer altså, venninna mi fylte 30 for ikke så lenge siden) 

Anonymkode: bed8b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hun har nå sendt melding til mannen min og sagt at jeg prøvde meg på daten hennes. (Vi er faktisk ikke tenåringer altså, venninna mi fylte 30 for ikke så lenge siden) 

Anonymkode: bed8b...430

Jævlig barnslig til å være 30 år. 

Anonymkode: 9a1eb...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jævlig barnslig til å være 30 år. 

Anonymkode: 9a1eb...0a7

Det syntes jeg også. Min kjære sa bare at han syns hun oppfører seg fryktelig barnslig og at jeg klarer meg fint uten henne. 

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg kan kjenne meg igjen i begge sider av din situasjon.

Da jeg var tenåring var jeg sjenert, og sosialt ikke spesielt flink. Så fikk jeg en venninne på ungdomsskolen som ble min bestevenninne. Hun var også veldig forsiktig av seg, og veldig tilbakeholden. Det som skjedde var at jeg ble den mer utadvendte av oss to, og situasjonen forsterket seg i samspill med andre. Jeg ble tryggere på meg selv i selskap med henne og andre, og kunne nesten se meg selv utenfra mht. hvor selvsikker jeg fremsto - en ukjent følelse. Jeg hadde overtaket i alle våre relasjoner med andre. I etterkant ser jeg dette mye tydeligere, og ser hvordan det kan ha påvirket henne og antakelig medført til at vennskapet ble oppløst. 

Mht. min søster skiftet jeg posisjon. Søsteren min er fem år eldre, så jeg vil alltid være "lillesøster" for henne. I sosiale situasjoner er hun veldig utadvendt - hun tar ordet lett, er humoristisk, litt flørtende i relasjon med alle menn og liker øynene på henne. Dog vi er like attraktive utseendemessig, er jeg en person som det tar litt mer tid å komme inn på. Jeg vet at under normale omstendigheter kunne en mann - under fire øyne - forelske seg i meg om han gir meg tid til å åpne meg. Det får jeg ikke om en like søt, men sprudlende og åpen jente sitter ved siden av meg. Resultat? Jeg vil ikke introdusere søsteren min til menn jeg dater, i hvert fall ikke i begynnelsesfasen der alt enda er "skjørt". Jeg har aldri nevnt dette for henne, for hvordan gjør du det? Det finnes ingen metode som ikke fremstiller meg som en sjalu og usikker part med issues. 

TS - du svitsjer veldig frem og tilbake her, men utifra den ene posten din virker det vel som at du føler deg litt dårlig fordi du kanskje har grunn til det? Var du der og da veldig komfortabel med å være den 'vinnende' part av dere to?

Anonymkode: f902c...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du legger deg langflat og ber skikkelig om unnskyldning! 

Anonymkode: 0e9ae...483

Det er da virkelig fyren som begynte å beføle veninna til daten sin som burde si unnskyld her.

Anonymkode: 0f8b7...dad

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Min kjære sa bare at han syns hun oppfører seg fryktelig barnslig og at jeg klarer meg fint uten henne. 

Anonymkode: bed8b...430

Hvilken versjon har du gitt ham? Sa du "jeg likte oppmerksomheten han ga meg og stoppet ham ikke som jeg burde"?

Anonymkode: f902c...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken versjon har du gitt ham? Sa du "jeg likte oppmerksomheten han ga meg og stoppet ham ikke som jeg burde"?

Anonymkode: f902c...fff

Jepp jeg sa at jeg hadde litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke dro hjem på slutten der og at jeg nok virket sprudlende og glad. At jeg dessuten likte litt å få oppmerksomhet og at han var hyggelig å snakke med.  Jeg sa at jeg skjønner at venninna mi nok kom i skyggen av dette. Ikke hele kvelden, men etter litt for mye å drikke på slutten av kvelden. Før på kvelden var jo alt som det skulle. Og så etterpå ble det helt annerledes. ( kanskje venninna mi føler det på en annen måte, men når man drar å spiser middag med noen må man vel forvente at man snakker sammen? Jeg har aldri lagt an på han, selv ikke i fylla senere, jeg tok vekk armen hans osv)  

Jeg vingler veldig fordi jeg føler skyld samtidig som jeg føler at daten er drittsekken. Samtidig som jeg føler at det er urettferdig overfor meg slik venninna mi er mot meg. Også med tanke på tidligere situasjoner. Hun kan bli veldig stille og se sur ut foreksempel. Så når jeg har spurt om hun vil dra hjem eller forsøkt å snakke med henne så sier hun surt nei eller noe. Og sender kjefte meldinger etterpå om hvor fæl jeg er. Hun blir veldig sur/sint på fylla noen ganger. Og jeg ender alltid opp med å unskylde meg enda det jeg har gjort er å hygge meg eller finne andre å snakke med. 

 

 

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med  at jeg stoppet han mener jeg  at jeg ikke sa klart i fra om at deg vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre og dra hjem. 

Jeg stoppet alle seksuelle tilnærmelser og trakk til meg hånda om han tok på meg og lignende. Men.. da han sa toppen min var fin sa jeg takk og da han spurte etter hvilkem drink jeg likte best svarte jeg og lot han kjøpe den til meg. Han kjøpte til venninna mi også samtidig altså. Håper det ble litt tydeligere nå. Fpr jeg flørtet ikke med han og kommer aldri til å være utro mot kjæresten min. 

Anonymkode: bed8b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså leser jeg samme HL her? Litt forundret over svarene dere gir.

Sitat

Han så på meg og sa jeg skulle vente litt. Sa at han likte venninna mi , mentrodde ikke at det kom til å bli noe seriøst.  Begynte også å ta på meg. Jeg trakk meg unna og sa at dette burde han si fra om til venninna mi. Så forsøkte han å kysse meg og foreslo slibrige ting og fortalte meg at jeg var flott å se på. Jeg bare dytta han unna. Jeg bestemte meg for at nå har vi drukket en del og at dette sier jeg i fra om til henne i morgen hvis han ikke sier noe selv.

Han er en drittsekk, du har ikke gjort noe galt. Selvfølgelig skal du være blid og hyggelig når du drar ut på byen med venner, det er ikke en invitasjon til sex eller noe annet.. synes IKKE du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Det er sjeldent lurt å diskutere å ordne opp i ting i fylla, så synes det å vente til dagen etter var en moden avgjørelse fra deg.

Sitat

Hun har nå sendt melding til mannen min og sagt at jeg prøvde meg på daten hennes.

Hun, som mange andre usikre jenter prøver å finne på unnskyldninger fordi daten hennes er en tosk, hun vil så gjerne at det skal fungere så nå gjør hun alt for å få han til å framstå bedre. Dette på din bekostning, som er veldig dårlig gjort, uansett hvor såret hun er gjør man ikke sånn.

Synes du får så mange rare svar her, så la meg spørre:

Flørtet du med kjæresten hennes? Var du blid og hyggelig og han misforstod? Ville du teste han for å se om han var trofast mot venninna di?

Anonymkode: d0e36...d0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...