Gå til innhold

Mahad får ikke reise ut av Norge - Kan noen forklare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Apis skrev:

Nå tror jeg også at han ikke forteller hele sannheten, men jeg er kritisk til ressursbruken her, nå i disse terrortider i Europa er det ikke godt integrerte folk vi trenger å bruke de på

De holder på å sjekke ut rundt 1900 såkalte somaliske flyktninger, som de tror kommer fra samme land som Mahad. Dette dreier seg om forskjellige " pengeposter". Mennesker som mistenkes for terrorplaner tar politiet seg av.

Anonymkode: e85b9...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

han var 14 bare,og alene, etter min mening så spiller det enn rollle. tåpelig hele saken.

Anonymkode: d534c...11d

Tenk deg en skoleklasse. Du leser og pugger hver eneste dag for å få gode karakterer, men så er det en annen elev som ikke gidder å pugge, i stedet legger hun et friskt, deilig eple på kateteret til læreren hver dag. Læreren synes hun er svært hyggelig pga  denne gesten, og derfor gir han henne topp-karakterer selv om hun egentlig er en treer-kandidat. Noen elever synes dette er svært urettferdig, og vil melde fra til rektor, men du sier til disse elevene at de må slutte å kave seg opp for noe så tåpelig, hun er jo så snill og grei, så det spiller da ingen rolle om hun får 6-ere av læreren selv om hun egentlig skulle hatt 3-ere. Jeg regner med at en slik situasjon hadde vært helt ok for deg, siden du mener at en som har løyet om alder, hjemland, asylstatus osv, bør få bli her siden han i hvert fall har en jobb? Disse 2 sakene er veldig forskjellige, men moralen er faktisk helt lik.

Anonymkode: e85b9...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne saken kommer etterhvert til å skrive seg inn i norsk rettshistorie som et justismord. 

Anonymkode: b5b5b...26c

På hvilket grunnlag sier du det?

Anonymkode: e85b9...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De holder på å sjekke ut rundt 1900 såkalte somaliske flyktninger, som de tror kommer fra samme land som Mahad. Dette dreier seg om forskjellige " pengeposter". Mennesker som mistenkes for terrorplaner tar politiet seg av.

Anonymkode: e85b9...df8

Det er jo bra, vi vet jo at statsministeren i Somalia også har norsk pass så en god avtale bør være mulig å få til, når vi vet at mange somaliere er vanskelige å integrere er det bedre de reiser hjem til den kulturen de liker, når det gjelder Mahad virker jo han godt integrert samtidig som han påstår han kommer fra Somalia påstår Norske myndigheter han kommer fra Djibouti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Mahad reiser til Somalia kan han kjøpe de dokumentene han trenger for å 'bevise' at han er somalisk statsborger. De papirene han til nå har fått hevder norske myndigheter at er falske pga noe dato greier. Husker ikke helt hva, men det er snakk om fødselsattest etc. 

I Somalia kan du kjøpe dokumenter av myndighetene, de er nemlig korrupt. Dersom Mahad ikke får til dette, har den norske stat en bedre sak. Er han ikke fra Somalia så er det dumt at han skaffer seg falske bevis på det. 

Hvor han er fra vet ikke jeg. Men når far og bror sier de er fra Djibouti så er det nærliggende å tro at Mahad også er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 12.53, Apis skrev:

Nå tror jeg også at han ikke forteller hele sannheten, men jeg er kritisk til ressursbruken her, nå i disse terrortider i Europa er det ikke godt integrerte folk vi trenger å bruke de på

Ressursbruken er ekstremt bra. Om Mahad-saken klarer å skremme bort en eneste grunnløs somalisk asylsøkerer går vi nok bra i pluss allerede, med tanke på at de i snitt koster oss 9,1 millioner kroner netto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.6.2017 den 16.51, Apis skrev:

Det er jo bra, vi vet jo at statsministeren i Somalia også har norsk pass så en god avtale bør være mulig å få til, når vi vet at mange somaliere er vanskelige å integrere er det bedre de reiser hjem til den kulturen de liker, når det gjelder Mahad virker jo han godt integrert samtidig som han påstår han kommer fra Somalia påstår Norske myndigheter han kommer fra Djibouti

Ikke sikkert de er særlig interessert i det. Må huske på at ganske mye penger kommer inn til Somalia fra land som Norge. 

Det fremstilles ofte som at Mahad vil bli en kjemperessurs for Somalia. Jeg er skeptisk til det, med tanke på at Somalia er så lite fungerende. Så han blir vel blir vel fort vekk like viktig for dem som en it-teknikker hadde vært på 1500-tallet.. I deres øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om dette spørsmålet er stilt allerede, men jeg skjønner ikke at han krever å få utbetalt pensjonspengene han har opptjent og samtidig fortsatt kreve oppholdstillatelse i Norge? 

Har ikke Norge sponset han nok allerede?

Anonymkode: 113b4...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2017 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Denne saken kommer etterhvert til å skrive seg inn i norsk rettshistorie som et justismord. 

Anonymkode: b5b5b...26c

På hvilket grunnlag hevder du dette? Jeg ville ikke kalt et justismord å avsløre en svindel som har pågått over flere år og rette det som er urett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 20.12, AnonymBruker skrev:

Og er det ingen her som synes det er litt merkelig at Djibouti avviser en sosialt veltilpasset, godt utdannet mann med gode forretningsevner og en av Afrikas trolig mest ettertraktede spesialkompetanser med begrunnelsen at han ikke er derfra? Tror du at de lyver fordi de ikke trenger og ønsker velutdannede, veltilpassede borgere? At de lyver fordi de ikke er interessert i hans spesialkompetanse som kan komme til å redde nærmest hele befolkningen dersom et ebolautbrudd sprer seg den veien?

Eller kan det rett og slett være fordi han ...tada!... ikke er fra Djibouti?

Anonymkode: b5b5b...26c

Vel... hvis han er et så fantastisk menneske som du gir uttrykk for her. Hvorfor står ikke djiboutiske myndigheter med åpne armer og ønsker ham velkommen uavhengig av om han selv mener han er fra Somalia, Brasil, Sverige eller Lichtenstein?

"Vi tar ham gjerne vi" burde vel responsen være?

 

Det kan være interne politiske årsaker i Djibouti til dette. Han er involvert politisk i regionen med forsøk på å opprette en stat i grenseområdene mellom Djibouti og Somalia så vidt jeg har forstått.

 

Den fyren er en luring.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zeila_%26_Lughaya_State

 

 

Anonymkode: 73fc1...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...