Gå til innhold

Ser du ned på kvinner med strekkmerker?


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser absolutt ikke ned på de. Men hadde slitt med å godta min egen kropp om jeg hadde hatt strekkmerker over hele magen :rodme: jeg er altfor kroppsfokuset til å skulle klare å overse de. 

Anonymkode: 67e74...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 6d845...ae8

Hva er det du ikke skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis helt vanlige estetiske mangler er alt man har å slite med så har man det nok ganske bra. Bedre å gi faen enn å prøve å overbevise andre om at skavanker er vakkert. Alt trenger da ikke være vakkert for å være ok. Syns f.eks. ingenting med graviditet, fødsel, babyer eller ettervirkninger er vakkert. Det er bare sånn det er. Og selvfølgelig helt ok.

Anonymkode: f5afc...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Spesielt. Det finnes forresten ikke noe vakkert med svangerskap og alt det der. Velger man å bli gravid velger man også å la kroppen bli ødelagt/forfalle. Og en kropp som kan bære frem et barn er perfekt? Det er jo bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt strekkmerker på lårene siden jeg kom i puberteten og har egentlig aldri hatt noe imot dem, men innrømmer at jeg blir litt smånervøs når det reklameres for bio-oil og andre produkter som reklamerer for å fjerne strekkmerker, samt stadige tråder og spørsmål fra andre kvinner om hvordan man fjerner dem. Får meg til å lure på om jeg egentlig burde akseptere dem som noe helt naturlig.

Anonymkode: fd65d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir jo litt som riper på en bruktbil. Kan være en bra bil allikevel, selv om den ikke er flunkende ny.

Anonymkode: 6e69f...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Simbyxor skrev:

Hva er det du ikke skjønner? 

"Æsj, bare naturlig"

Anonymkode: 6d845...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

Hvorfor det? 

Fordi det er vesentlig penere når en kropp ikke har strekkmerker og cellulitter. Akkurat som at det er penere med en naturlig sunn, slank kropp enn en som er veldig overvektig eller undervektig.

Du foretrekker kanskje kviser og blackheads over ren hud?

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herremann skrev:

Fordi det er vesentlig penere når en kropp ikke har strekkmerker og cellulitter.

Du foretrekker kanskje kviser og blackheads over ren hud?

Men nå er jo også strekkmerker noe helt naturlig i den grad at 99,9% av kvinner har det. De aller fleste får strekkmerker under puberteten, men man kan også få "mer" strekkmerker av vektoppgang og graviditet. Forskjellen fra cellulitter og strekkmerker er at strekkmerker ikke kan forsvinne uten laser, men de blekes med tiden. 

Jeg er selv kvinne og har aldri lagt merke til at andre kvinner her strekkmerker i garderoben på treningssenteret eller at venninner av meg har, men jeg vet jo at vi alle mest sannsynligvis har det. Kjæresten min var heller ikke klar over at jeg hadde strekkmerker, det er liksom ikke noe man legger merke til eller leter etter. 

Anonymkode: fd65d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Simbyxor skrev:

Da er du litt naiv. Det er jo opplest og vedtatt at rødt hår og fregner er stygt. F. eks. (Jeg synes ikke det)

Man kan vel ha preferanser, det betyr ikke at man ser ned på de som ikke passer til preferansene. Da er man et mildt sagt grunt menneske. De fleste er ikke det, selv om de selvsagt finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Simbyxor skrev:

Ja. Men likevel er det så utrolig mange som gjør det. 

Nei, de som gjør det er sånn ekle manne-griser som skal ha med kvinner i fitness-konkurranser og sånt.
Det har gått et tv-program om det. Da spør ei som later som hun skal være med i denne konkurransen om: Hvordan og hvem er den mannen til å dømme kroppene til folk i det hele tatt.
Han mener han er kunnskap og retten til dette, men for meg så virker det som om at han bare gjør det for å få være med en hug lettkledde damer. Det er ikke akkurat et fag disse fitness-konkurransene. Han er sikkert en som ser ned på folk pga en vorte eller et strekkmerke, men altså, hallo. For en fyr. :skratte: 
Selv gjør jeg selvsagt ikke det. Jeg ser ikke ned på en så stor gruppe mennesker hvis noen har et strekkmerke eller ti. 
 

Anonymkode: 4b99a...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel ikke akkurat at strekkmerkene er det fineste på kroppen min, men bryr meg ikke om de. Går med shorts om sommeren likevel. Bryr meg ikke om andres strekkmerker heller, ikke at jeg legger merke til om folk rundt meg har det da! 

Svangerskap gjør litt av hvert med kroppen. Sliter med overheng etter keisersnitt og det skal jeg gjøre noe med når jeg er ferdig med fødsler. Men det overhenget er upraktisk, strekkmerkene bare er der.

Anonymkode: 113f2...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn, men har allikevel mange strekkmerker.. Har en del komplekser for det, desverre, men det er jo ikke noe jeg kan noe for.. 

Anonymkode: f1646...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt morro at man alltid snakker om kvinner og strekkmerker, når det er noe begge kjønn i stor grad vil oppleve å få en gang i livet, uavhengig avom man har barn eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2017 den 19.00, stan skrev:

Å se ned på noen som helst på grunn av kroppslige attributter er idiotisk. :opplyser:

Enig. Men det er dessverre veldig utbredt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med unntak av vorter som enkelte burde fått fjernet har jeg lite problemer med andres kropper og dømmer nok min egen mere. Jeg spilte for eksempel alltid fotball med to lag fotballstrømper for å få leggene til å bli litt tykkere eller dro aller helst fotballstømpene opp over joggebuksa med shortsen utenpå, for da syntes jeg endelig leggene mine så ordentlige ut. Syntes ellers jeg var for tynn så brukte nesten alltid to collegegensere over hverandre for å se litt større ut eller overtrekksjakke under genseren, og hadde gjerne fotballdrakta over en collegegenser på fotballen. Kledde meg i lag på lag for å prøve å se større ut, tre t skjorter på samtidig om sommeren for eksempel eller flere lag med tights. Litt pinlig da en venninne lurte på hvorfor jeg hadde adidas tights under 2XU tights. Så innså jeg at adidasen syntes ganske godt igjennom, så senere ble det å finne tightser som ikke var gjennomsiktige som jeg brukte ytterst. Det samme gjalt t skjortene, den ytterste kunne ikke vise den under for noen er ganske gjennomsiktige når man for eksempel har på en med en stor logo under en med liten. Plutselig ser man en stor adidaslogo under en liten puma logo. Hvite t skjorter er ganske gjennomsiktlige faktisk. Syntes det var kjempeflaut når folk la merke til at jeg pakket meg inn i lag på lag med klær. Alt var stort og baggy som nok egentlig fikk meg til å se mindre ut enn jeg var og er. Kunne bruke både to og tre treningsdresser samtidig. Ble kalt guttejente av alle, selv om jeg egentlig elsket skjørt og kjoler, men likte ikke meg selv i det. I dag har jeg lært meg å leve bedre med mitt tynne jeg selv om jeg fortsatt bruker to og tre lag med strømpebukser innimellom til en kjole eller pakker meg inn i en stor collegegenser eller to. 

Anonymkode: c3161...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helt ærlig ikke hele greia med "ser du ned på *sett inn alt fra paraplyer til strekkmerker*". Å gå rundt å se ned på folk er i mitt hode tegn på utrolig usikkerhet. Man må føle seg bedre ved å finne noen å se ned på. 

Strekkmerker er normalt. Noen får mye, andre får ingen. Noen liker å bruke paraply. Ikke alle kan ta mastergrad, noen må tømme søpla også. Noen liker tykke mennesker, andre liker tynne mennesker. Get over it...

Anonymkode: d8d14...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ser jeg ikke ned på kvinner med strekkmerker. Tvert imot så synes jeg der er flott når folk får barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...