Gå til innhold

Hvilken hund


tussi680

Anbefalte innlegg

Berner sennen :rodmer: Har e bernerjente på 8 år som er bare helt fantastisk. 

Og, på sensommeren nå så kommer det en ny firbeint i hus, en engelsk setter-valp. Jeg gleder meg så! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hadde jeg bodd sånn til og vært litt yngre ville jeg og valgt berner sennen. Litt svak for den. Klarer ikke store velvoksne hunder nå som jeg er blitt eldre, men men, har jo hatt labradorer.

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel landa på svart elghund, og vurderer kjøp av valp til høsten, (kan bli neste år da hjemmet jeg skal bruke som kennel er bortreist, og det er greit at valpen blir kjent med dem og huset så tidlig som mulig. Spesielt denne rasen.).

 

Anonymkode: 06e47...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å vurdere hund nummer tre nå iom at den eldste begynner å dra på åra, og da er det hvit gjeterhund langhåret som stiller høyest på lista. Hvis jeg gidder å fortsette med enda en brukshund da. Er også fristet av en rase som også er helt i min gate og mer utelukkende fysisk trening, nemlig malamuten. Eventuelt blir det en eurasier til for det er jammen en helt fantastisk rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tussi680 skrev:

Ja, hadde jeg bodd sånn til og vært litt yngre ville jeg og valgt berner sennen. Litt svak for den. Klarer ikke store velvoksne hunder nå som jeg er blitt eldre, men men, har jo hatt labradorer.

Berneren vår er ikke så stor, når jeg ser henne sammen med bernerhannhunder så ser hun ut som en liten pilt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:

Berneren vår er ikke så stor, når jeg ser henne sammen med bernerhannhunder så ser hun ut som en liten pilt :fnise: 

Det er sant, Berner er også en flott rase! Men vi hadde hannhund sist og gudbedre, det var lite som fikk stå i fred på bordene når den halen veivet i vei, den er konstruert for å sveipe ned inventar i ca 75 cm høyde. Men tispene er jo veldig mye mindre da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vokst med en Border Collie, men har Berner Sennen i dag. Sliter litt med å anbefale en av dem, da begge er fantastiske raser. Bare vær kritisk når du skal velge oppdretter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, palamina skrev:

Det er sant, Berner er også en flott rase! Men vi hadde hannhund sist og gudbedre, det var lite som fikk stå i fred på bordene når den halen veivet i vei, den er konstruert for å sveipe ned inventar i ca 75 cm høyde. Men tispene er jo veldig mye mindre da. :) 

Haha, ja, må passe på at kaffekoppen står langt unna halehøyde :fnise: Veldig rolig rase i allefall, og veldig mentalt stødig. Skikkelig kosebamse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, skruf skrev:

Haha, ja, må passe på at kaffekoppen står langt unna halehøyde :fnise: Veldig rolig rase i allefall, og veldig mentalt stødig. Skikkelig kosebamse. 

Ja, vi er overbevist om at vår eurasier er reinkarnasjonen av bernern vi hadde :rodme:, for de har den samme sindige, fornuftige måten å være på som nesten er menneskelig. Definitivt stødige hunder som flere skulle fått øynene opp for, for som du sier har tispene en fin størrelse også. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, palamina skrev:

Ja, vi er overbevist om at vår eurasier er reinkarnasjonen av bernern vi hadde :rodme:, for de har den samme sindige, fornuftige måten å være på som nesten er menneskelig. Definitivt stødige hunder som flere skulle fått øynene opp for, for som du sier har tispene en fin størrelse også. :) 

Mange sier de ikke kan ha f.eks berner pga bernere er så store og de har ikke stor leilighet eller enebolig. Men jeg synes ikke berneren vår tar noe særlig stor plass. Hun ligger som oftest på plassen sin/senga si, eller nedom sofaen sammen med oss når vi er hjemme og sitter på stua. Har ei venninne som har en liten hund, såkalt veskehund, og den tar mye mere plass. Den løper rundt og er overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hunder i alle fall, det er helt sikkert! Er så godt å snakke med hundefolk, de har så fin innlevelse i andre sitt liv.

Var på utstilling med labradoren min, men vet du? Han var for høy så det ble ingen flere på han til tross for at han fikk 1. plass i sin klasse. Unghundklassen. Ellers har jeg hatt en mengde hunder rett og slett for jeg elsker de som sagt. Ingen hund er dårlig hund sier jeg, men her i tråden er det artig å høre hva dere andre liker for slags raser/ blandingshunder.  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Saluki, uten tvil. Og en dag skal jeg ha en, men akkurat nå har vi for lite hus og ingen hage så hundekjøp er ikke prioritet. Men i mellomtiden kan jeg drømme 😃

Anonymkode: eb6f8...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.6.2017 den 15.26, ToveM skrev:

IMG_5843.thumb.JPG.8b215a1e74ce299239e192dbdb43e239.JPG

Ok, har ikke hørt om rasen før, men åssen er lynnet? Og hva brukes den til? Fikk lyst på en slik om den er en omgjengelig rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner sennen er jo flott, men de blir ikke så gamle og har vel en del problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

Den einaste bikkja eg har møtt med ein STOR personlighet som ikkje berre var "rase"-personlighet, er border collie. Om eg nokon gang skal ha ein hund, blir det ein border collie❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk cocker spaniel her også😊

Anonymkode: 76cfc...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...