Gå til innhold

Be så skal du få


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Froning
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er meg du svarte grettent inne i en tråd på samlivsforumet. Jeg måtte bare se hva slags type du er, som kunne finne på å tilte så fullstendig på grunn av et svar du ikke liker. Nå ser jeg at du gjør det samme her også.

Gå i deg selv!

Anonymkode: cbcbe...42d

Andre bud:

- Hos andre ser man sine egne feil. 

Det er bedre å være gretten enn å strø salt i såret på andre som befinner i en vanskelig situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Froning skrev:

Andre bud:

- Hos andre ser man sine egne feil. 

Det er bedre å være gretten enn å strø salt i såret på andre som befinner i en vanskelig situasjon ;)

Da har du ikke lest Bibelen. Jesus veltet salgsbodene foran tempelet og fordømte de skriftlærde, og han velsignet barn og de som gjorde godt.

Anonymkode: cbcbe...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest Bibelen. Jesus veltet salgsbodene foran tempelet og fordømte de skriftlærde, og han velsignet barn og de som gjorde godt.

Anonymkode: cbcbe...42d

Nå er det jo ytterst få kristne i Norge som faktisk bruker Jesus som modell for egen livsførsel. Jeg har truffet et par i løpet av et ganske langt liv som jeg betrakter som nestekjærlige og tolerante, resten har vært dømmende og sneversynte.

Anonymkode: 5b510...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest Bibelen. Jesus veltet salgsbodene foran tempelet og fordømte de skriftlærde, og han velsignet barn og de som gjorde godt.

Anonymkode: cbcbe...42d

Froningevangeliet er ny, forbedret og " up to date" 

Et forum under Froning vil gi frelse. Til alle. Aksepter meg som din leder og veien til paradis vil være uten store prøvelser. F .1.02

3. Bud: Anonymbruker er en synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Froning skrev:

Froningevangeliet er ny, forbedret og " up to date" 

Et forum under Froning vil gi frelse. Til alle. Aksepter meg som din leder og veien til paradis vil være uten store prøvelser. F .1.02

3. Bud: Anonymbruker er en synd.

Jeg setter herved punktum for dette babbelet:

.

Anonymkode: cbcbe...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo ytterst få kristne i Norge som faktisk bruker Jesus som modell for egen livsførsel. Jeg har truffet et par i løpet av et ganske langt liv som jeg betrakter som nestekjærlige og tolerante, resten har vært dømmende og sneversynte.

Anonymkode: 5b510...582

Greit nok, men jeg gjør det. Og jeg er ikke kristen en gang.

Jesus er kul!

Anonymkode: cbcbe...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Froning
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter herved punktum for dette babbelet:

Anonymkode: cbcbe...42d

:fnise:

Et forum under Froning.

For frelse og barmhjertighet for alle. Alt du trenger er å akseptere Froning som din frelser og sverge ed til å følge Froning som din sjels kompass inn til paradiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må tro på at man faktisk får det, og så må man helst be høyt, da man tenker så mye i løpet av en dag at det blir vanskelig for Gud og englene å bla gjennom alle tankene for å finne ut hva man faktisk ønsker.

Anonymkode: 38857...da0

Godt poeng med å be høyt!

Men hva om man har bedt høyt mange ganger, og likevel ikke blitt bønnhørt?  

 

Anonymkode: 7012e...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke be i mitt navn, så skal du få? Hva betyr det? Å be i Jesu navn, det betyr at det du ber om, er i samsvar med den kjærlighet som Jesus representerer. Det er det samme som å be om at Guds vilje må skje, ikke din. For Guds vilje er kjærlighet. Jesus selv ba til Faderen at "ikke min, men din vilje" måtte skje, i tilfelle det ikke skulle være samsvar, fordi han ville at kjærligheten skulle fullbyrdes.

Anonymkode: 79b2a...baf

Står sikkert det du skrev: be i mitt navn, så skal du få. Jeg kan ikke ordrett.

Så hvis man har bedt direkte til Gud i stede for Jesus, vil det ikke hjelpe? 

Mange takker og ber til Jesus. Andre takker og ber til Gud. 

Hva er rett å gjøre i kristen tro?

Anonymkode: 7012e...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Froning skrev:

Herregud.

Har du virkelig et så opplåst ego at du ikke kan innrømme unødvendigheten i det du selv skrev.

Nei det var ikke åpenbart.

Hvorfor er det nødvendig for deg å spørre hvorfor? Du tok valget.. Hvorfor kunne du ikke gjort noe mer produktivt og hvorfor er dette produktivt for deg?

Hvorfor er det like relevant?

Det var da voldsomt.

Jeg er som sagt interessert i mennesker, tro og religion. Jeg vet ikke selv hva som er sant om Gud/guder/universet. Hvis man påstår at noe er sant, synes jeg det er interessant å vite hvorfor man tror det. Spesielt hvis det man tror virker inn på hvordan man behandler andre. Jeg er ikke ute etter å "ta" noen, men jeg blir ofte overrasket over hvor tynt grunnlag folk har for sin tro. Ofte ser det ut til å bare handle om at de tror det samme som folk rundt dem tror. I andre tilfeller kan det være helt omvendt, som f.eks en narkoman som har blitt frelst og fått et nytt liv på Evangeliesenteret e.l. Da er det spesielt interessant å høre hva som har gitt ham tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...