Gå til innhold

Be så skal du få


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står det ikke at, dersom man ber, så skal man få? 

Når man i tillegg har troen i hjertet, hvorfor skjer det ikke alltid, det man ber om?

Eksempel: Hvis det er gode og viktige ting som gagner andre?

 

Anonymkode: 7012e...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen vits i å be til en fantasifigur

Anonymkode: 65369...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen som har troen, vil svare! 

Anonymkode: 7012e...d69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen vits i å be til en fantasifigur

Kutt ut din skitne ateistdritt

Anonymkode: 93a30...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke at, dersom man ber, så skal man få? 

Når man i tillegg har troen i hjertet, hvorfor skjer det ikke alltid, det man ber om?

Eksempel: Hvis det er gode og viktige ting som gagner andre?

 

Anonymkode: 7012e...d69

Hei! Det var et godt spørsmål!

Det er helt sant at det står! Jeg ber og noen ganger får og jeg ber og andre ganger får jeg ikke. 

Det er veldig komplisert. For Gud vil gi oss alt det vi trenger om han ser muligheten til det. Vi må ikke glemme at det onde er i verden og. Djevelen er en profosjonell ødlegger og løgner. Djevelen prøver alltid å nå inn til oss på alle mulighetene som byr seg. 

Feks så tror jeg at når vi ber og vi får så kaller jeg det velsignelse og nåde fra Gud. Se for deg at Gud vil gi deg det du ber om og sender det av gårde med engler men der står det demoner og englene må kjempe for å få det igjennom. 

Feks noen som har bedd hele livet om å bli frisk fra en sykdom også tar det 40 år før personen blir fri. Det er veldig vanskelig å vite hvorfor noen får svar og andre ikke og hvorfor det tar så lang tid noen ganger. Jeg tror det er en stor åndeverden som vi ikke ser og som er vanskelig å forstå for oss mennesker.

Gud hører bønnen din uansett! Han ser deg hele tiden og elsker å være med deg. Han vil du skal stole på han og snakke med han. Gud har en mye større tanke enn oss. Gud har skapt tid og evig liv. Stol på at Gud har kontroll :)

Jeg og kan bli frustrert noen ganger å tenke og si til Gud "hvorfor skulle dette skje nå? Hvorfor får jeg ikke bønnesvar nå?!" og noen ganger senere ser jeg hva Gud gjorde da og hvorfor. Og andre ganger ikke selvfølgelig. Men poenget mitt er at du må aldri miste håpet. 

Har du noen å be med eller som kan be om det samme?  

 

Anonymkode: 6184e...89d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det var et godt spørsmål!

Det er helt sant at det står! Jeg ber og noen ganger får og jeg ber og andre ganger får jeg ikke. 

Det er veldig komplisert. For Gud vil gi oss alt det vi trenger om han ser muligheten til det. Vi må ikke glemme at det onde er i verden og. Djevelen er en profosjonell ødlegger og løgner. Djevelen prøver alltid å nå inn til oss på alle mulighetene som byr seg. 

Feks så tror jeg at når vi ber og vi får så kaller jeg det velsignelse og nåde fra Gud. Se for deg at Gud vil gi deg det du ber om og sender det av gårde med engler men der står det demoner og englene må kjempe for å få det igjennom. 

Feks noen som har bedd hele livet om å bli frisk fra en sykdom også tar det 40 år før personen blir fri. Det er veldig vanskelig å vite hvorfor noen får svar og andre ikke og hvorfor det tar så lang tid noen ganger. Jeg tror det er en stor åndeverden som vi ikke ser og som er vanskelig å forstå for oss mennesker.

Gud hører bønnen din uansett! Han ser deg hele tiden og elsker å være med deg. Han vil du skal stole på han og snakke med han. Gud har en mye større tanke enn oss. Gud har skapt tid og evig liv. Stol på at Gud har kontroll :)

Jeg og kan bli frustrert noen ganger å tenke og si til Gud "hvorfor skulle dette skje nå? Hvorfor får jeg ikke bønnesvar nå?!" og noen ganger senere ser jeg hva Gud gjorde da og hvorfor. Og andre ganger ikke selvfølgelig. Men poenget mitt er at du må aldri miste håpet. 

Har du noen å be med eller som kan be om det samme?  

 

Anonymkode: 6184e...89d

Ble glad for at noen tok seg tid til å svare! Takk!! :) 

Du skrev et langt og fint svar, og jeg deler mange av dine tanker!

Poenget med å ikke miste håpet, sier du, og det var spesielt at du skrev det i svaret ditt. For håp har vært sentralt i dag, og det skjedde refleksjoner om at håpet er borte.

Flere har bedt om det samme. Du har rett i at man noen ganger i ettertid ser hvorfor. I dette tilfellet kan jeg nok ikke noen gang se hvorfor.

Du virker som en god person. Jeg skulle hatt lyst til å kjenne deg, tror jeg! :) 

Anonymkode: 7012e...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Står det ikke at, dersom man ber, så skal man få? 

Når man i tillegg har troen i hjertet, hvorfor skjer det ikke alltid, det man ber om?

Eksempel: Hvis det er gode og viktige ting som gagner andre?

 

Anonymkode: 7012e...d69

Det er fordi det ikke er noen som hører bønnen. Det vi ber om skjer av og til og av og til ikke. Dette er helt tifeldig. Det nytter ikke å be. Desverre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/14/2017 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Hei! Det var et godt spørsmål!

Det er helt sant at det står! Jeg ber og noen ganger får og jeg ber og andre ganger får jeg ikke. 

Anonymkode: 6184e...89d

Hvis man er "salig i sin tro," som det heter, og ikke skader noen, ser jeg ikke noe galt i å tro slik du gjør. Men jeg lurer jo på hvorfor du tror. Du sier selv at noen ganger får du svar, noen ganger ikke. Hvordan vet du om du har fått svar eller om det var tilfeldigheter eller andre ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 16.6.2017 den 10.13, linsejesus skrev:

Hvordan vet du om du har fått svar eller om det var tilfeldigheter eller andre ting?

På tide å finne bedre ting å bruke tiden sin på enn å kverulere i tråder som dette?

På 16.6.2017 den 9.23, Loki Laufeyson skrev:

Det er ikke noe poeng i å be, du vil aldri få et svar.

Dette gjelder deg og...

Mine hjertevarmende velsignelser går til dere som sitter og bruker tiden deres på å stikke nesa deres inn i andres tro på internett.. Min sympati for dere stikker dypere enn til de som faktisk tror på Gud

Sett deres lit til Froning, følg han og han vil lede egoene deres inn i lyset og redde de fra evig bitterhet og fordervelse.. mine barn..

-Froningevangieliet 1.01

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor opplever uskyldige små barn grusomme ting, hvorfor blir ikke deres bønner hørt? Jeg ble grovt seksuelt misbrukt, fysisk og psykisk vold, fra jeg kom til denne verden. Kjærlighet fikk jeg aldri oppleve. Og jeg ba, og ba og ba hele tiden, om å få slippe. Men ingen av mine bønner ble hørt? Hvorfor måtte jeg oppleve alt det grusomme? Og hvorfor ble ikke en eneste bønn hørt?

Anonymkode: 33d1a...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor opplever uskyldige små barn grusomme ting, hvorfor blir ikke deres bønner hørt? Jeg ble grovt seksuelt misbrukt, fysisk og psykisk vold, fra jeg kom til denne verden. Kjærlighet fikk jeg aldri oppleve. Og jeg ba, og ba og ba hele tiden, om å få slippe. Men ingen av mine bønner ble hørt? Hvorfor måtte jeg oppleve alt det grusomme? Og hvorfor ble ikke en eneste bønn hørt?

Anonymkode: 33d1a...c34

Helt forferdelig! 

Lurer også på det! Hvorfor ble du ikke bønnhørt, et uskyldig lite barn..

Du skulle slippe å oppleve dette. Du skulle hatt det bra den gangen, og også nå! :hjerte: 

Alle bønner blir hørt, sies det. Hvorfor blir det ikke gjort endringer av høyere makter, etter å ha mottatt en fortvilet barnebønn?

Godt eksempel på hvorfor jeg skrev hovedinnlegget!

Anonymkode: 7012e...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Froning skrev:

På tide å finne bedre ting å bruke tiden sin på enn å kverulere i tråder som dette?

Det er ikke kverulering, det er noe jeg er oppriktig nysgjerrig på. Jeg er veldig fascinert av og interessert i religion og åndelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Det er mest nåde og tilgivelse det handler om tror jeg. At det er det det menes om at be og du skal få.

Ellers er det jo ikke til  forstå at barn som lider og ber,som en skriver over her,ikke får hjelp.

Jeg er ingen tradisjonell kristen,men har venner som er og har jo diskutert. Mye jeg ikke begriper. Det gjelder oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må tro på at man faktisk får det, og så må man helst be høyt, da man tenker så mye i løpet av en dag at det blir vanskelig for Gud og englene å bla gjennom alle tankene for å finne ut hva man faktisk ønsker.

Anonymkode: 38857...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
11 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er ikke kverulering, det er noe jeg er oppriktig nysgjerrig på. Jeg er veldig fascinert av og interessert i religion og åndelighet.

Første bud er: Ikke still dumme spørsmål.

Å spørre om hvordan en kristen vet om at  bønn som gikk oppfyllelse skyldes Gud blir ekstremt idiotisk når religion baseres på tro.

Alt for mange skal hoppe inn i disse trådene for å ha forklaringer og bevis når det kun setter de troende unødvendig i forsvarsposisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.6.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Står det ikke at, dersom man ber, så skal man få? 

Når man i tillegg har troen i hjertet, hvorfor skjer det ikke alltid, det man ber om?

Eksempel: Hvis det er gode og viktige ting som gagner andre?

Står det ikke be i mitt navn, så skal du få? Hva betyr det? Å be i Jesu navn, det betyr at det du ber om, er i samsvar med den kjærlighet som Jesus representerer. Det er det samme som å be om at Guds vilje må skje, ikke din. For Guds vilje er kjærlighet. Jesus selv ba til Faderen at "ikke min, men din vilje" måtte skje, i tilfelle det ikke skulle være samsvar, fordi han ville at kjærligheten skulle fullbyrdes.

Anonymkode: 79b2a...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Froning skrev:

Første bud er: Ikke still dumme spørsmål.

Å spørre om hvordan en kristen vet om at  bønn som gikk oppfyllelse skyldes Gud blir ekstremt idiotisk når religion baseres på tro.

Alt for mange skal hoppe inn i disse trådene for å ha forklaringer og bevis når det kun setter de troende unødvendig i forsvarsposisjon..

Jeg trodde det var åpenbart at jeg her brukte "vet" på samme måte som troende som "vet" at Gud fins, osv.

Jeg vet selvsagt man ikke kan bevise at en religiøs tro er sann, men det er likevel relevant å spørre hvorfor man tror noe. For man tror jo ikke på helt tilfeldige ting, man tror fordi man har blitt overbevist om at noe er sant. Med andre ord: hva er det som gjør deg overbevist om at Gud gjorde ditt eller datt? Hva er det som gjør at en muslim tror at det er koranen som er sann i stedet for bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
1 time siden, linsejesus skrev:

Jeg trodde det var åpenbart at jeg her brukte "vet" på samme måte som troende som "vet" at Gud fins, osv.

Jeg vet selvsagt man ikke kan bevise at en religiøs tro er sann, men det er likevel relevant å spørre hvorfor man tror noe. For man tror jo ikke på helt tilfeldige ting, man tror fordi man har blitt overbevist om at noe er sant. Med andre ord: hva er det som gjør deg overbevist om at Gud gjorde ditt eller datt? Hva er det som gjør at en muslim tror at det er koranen som er sann i stedet for bibelen?

Herregud.

Har du virkelig et så opplåst ego at du ikke kan innrømme unødvendigheten i det du selv skrev.

Nei det var ikke åpenbart.

Hvorfor er det nødvendig for deg å spørre hvorfor? Du tok valget.. Hvorfor kunne du ikke gjort noe mer produktivt og hvorfor er dette produktivt for deg?

Hvorfor er det like relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Froning skrev:

Herregud.

Har du virkelig et så opplåst ego at du ikke kan innrømme unødvendigheten i det du selv skrev.

Nei det var ikke åpenbart.

Hvorfor er det nødvendig for deg å spørre hvorfor? Du tok valget.. Hvorfor kunne du ikke gjort noe mer produktivt og hvorfor er dette produktivt for deg?

Hvorfor er det like relevant?

Det er meg du svarte grettent inne i en tråd på samlivsforumet. Jeg måtte bare se hva slags type du er, som kunne finne på å tilte så fullstendig på grunn av et svar du ikke liker. Nå ser jeg at du gjør det samme her også.

Gå i deg selv!

Anonymkode: cbcbe...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...