Gå til innhold

Helt umulig for muslimske barn å integrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor bor du?? Slutt å spre sånn teite ting..

Anonymkode: 746c4...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer sjokkerende at enkelte lyver om slikt for å koke sammen dritt om andre mennesker.

Anonymkode: ddaa5...ad1

Hæ? Er du helt på tur..?

Anonymkode: 5014f...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to muslimske jenter i andre klasse. Begge familiene er medlem i den lokale moskeen. En av familiene er mer konservative og påfører datteren med hijab. De er redde hun skal bli for "norsk". De er redde hun ikke vil gå med hijab når hun får mensen. Derfor velger de å starte tidlig. La henne og plaget ble et og det samme. Sørge for at hennes identitet er først og fremt muslim. De tenker å la plaget fungere som barnevakt når de ikke er der, En fysisk påminnelse om hennes annerledeshet for å forhindre det grusomme, et troløst og rebelsk barn. 

Den andre familien ser dette.  De hadde ikke planer om hijab eller forhindring av sosialisering med klassekamerater for sin datter. De ønsker selvfølgelig oppdra henne etter deres muslimske verdier, men hun er bare et barn. Jentene er uheldigvis  venner og familiene er naboer. Det blir sur stemning hvis en av dem går på bursdager, går uten hijab og går på turn etter skolen. Mens den andre sier hun ikke kan noen av delene, for hun er "muslim". huff for et slitsom situasjon 

eksempel på en typiske situasjon i muslimske hjem. 

 

Anonymkode: 77a2a...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du muslimer? Bare fordi èn muslim på skola til barnet ditt er sånn, så betyr det da ikke at alle er sånn? Det er som at jeg skal si at alle kvinner er hurper og alle menn er voldtektsmenn, bare fordi jeg kjenner et par av dem :P

Jeg har derimot aldri møtt et muslimsk barn som sliter med integrering. Barn har lett for å tilvenne seg nye miljøer. Det er det som er så flott med barn! Også får de ikke hat fra norske barn fordi de er "annerledes", som deres foreldre gjør (ja, jeg peker på deg, TS)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2017 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Folk skriker INTEGRERING INTEGRERING INTEGRERING...men når muslimske foreldre nekter barn å delta i dugnader, avslutningsfester, bursdager og alt annet som er innafor norske skoler - da har vi et stort problem.   De får oppgaver men nekter å jobbe..nekter å bytte vakt med noe andre. De gi fullstending DRITT om at de utestenger barna og jeg ser dette som et samfunns problem.   Da kan de like ta over et øye langt ut i Oslofjorden og bli til Lille Afghanisøye.  

Anonymkode: 39abb...1f3

Det er fryktelig trist hvis muslimske foreldre nekter barn å delta i dugnader, avslutningsfester, bursdager etc.. Det er også fryktelig dumt hvis de nekter å jobbe, men heldigvis gjelder dette bare noen muslimer, noen hinduister, noen katolikker, noen buddhister osv.

Jeg bor i den kommunen i Norge som har tredje største andel innvandrer, og har tre barn med venner fra veldig mange forskjellige land. De aller, aller fleste innvandrere jeg kjenner til er med på dugnader, bursdager osv.. De er nesten "over-integrerte" og er med på skole aktiviteter, er foreldrekontakter og stiller opp på foreldrekaffe i barnehagen. Og hvis enkelte familier holder seg utenfor kan det være snakk om vietnamesere, tsjetsjenere, tamiler eller polakker for den saks skyld. Noe har med kultur å gjøre men først og fremst har det med usikkerhet. De snakker ikke språket godt nok, og forstår ikke alltid beskjeder og info fra skole eller b-hage. De tør kanskje ikke, de synes kanskje det er veldig vanskelig å bli kjent med nordmenn, de er redde for å misforstå eller gjøre noe feil. Her kan vi nordmenn hjelpe til.

Der jeg bor er også alle innvandrerfamilier jeg kjenner til i jobb. Og mange pusher kanskje barna ekstra mye når det kommer til utdanning. Men det er på en måte forstålig. 

Du refererer sikkert til "nye" innvandrere fra fattige land med dårlig utdannelsemuligheter slik som Somalia. Her ser det ganske svart ut. Norge må både sette strengere krav til disse, både det å få komme hit og at de bidrar i samfunnet, men vi må også gi mer hjelp til de som allerede er bosatt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg har derimot aldri møtt et muslimsk barn som sliter med integrering. Barn har lett for å tilvenne seg nye miljøer. Det er det som er så flott med barn! Også får de ikke hat fra norske barn fordi de er "annerledes", som deres foreldre gjør (ja, jeg peker på deg, TS)...

Du treffer selvsagt ikke barna til foreldre som holder dem borte fra det norske samfunnet. Ja, barn kan integrere seg ganske godt hvis foreldrene støtter det, men ikke hvis foreldrene holder på sin kultur og lærer dem å se ned på den norske. Det skjer av naturlige årsaker heller ikke når de går på skoler der nesten alle er innvandrere, selv om slike barn godt kan oppføre seg hyggelig mot deg og du sannsynligvis dermed vil oppfatte dem som integrerte.

Anonymkode: 0612a...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...