Gå til innhold

Trives dere der dere bor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I en leilighet på 45 m2. Den er koselig, men det er i en typisk bygård. Jeg vil selge den og flytte langt vekk fra byer. Jeg liker best at det er stille og jeg blir stresset av mange folk.

Anonymkode: 8e686...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i enebolig, men mye å gjøre på huset, og naboer som knapt hilser.
Ønsker å flytte til et hus der vi ikke trenger å gjøre noe, og der naboene er hyggelige og faktisk bryr seg om naboene - uten å være nysgjerrige eller for innblandende. Mine drømmenaboer er nabopar med barn på våres barns alder, som vi kan invitere/bli invitert til på middag en gang i bland...  men det må jeg nok drømme om :)

Anonymkode: 4f60c...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives veldig godt :) Bor i et lite hus med stor tomt. Nærmeste nabo er en flott lakseelv. Det er nært nok til naboer og til sentrum, men landlig nok til å få puste ut uten folk tett innpå seg.

Har det som plommen i egget.

Anonymkode: b17ac...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Jeg bor i 1. etasje på en enebolig. Naboen i andre etasje har spontane fester helt ut av det blå....som midt under søndagsmiddagen. Morsomt å spise med tekno på MAX VOLUM. Det er også så fuktig her at jeg nesten ikke får puste når det regner ute. Til tross for en luftavfukter som står på hele tiden.  Jeg får nesten ikke sove sammenhengende en eneste natt mellom 1. Oktober og 1. Juni pga mus under kjøkkengulvet som bråker.  Vi har stokkmaur...på et tidspunkt så kunne jeg ikke dusje fordi det var hundrevis av dem i dusjen. Og jeg har fobi mot maur...

Har en huseier som gir faen. Vi kunne tatt grep selv, men vi har ikke råd til å betale for nytt kjøkkengulv for å bli kvitt musene (for vi må rive det opp...ALT annet er prøvd). Har heller ikke råd til å rive opp god knows what for å bli kvitt stokkmaur heller. Ja, har hatt  bl.a Antisimex her for å se om det gikk an å gjøre noe vi hadde råd til

Ikke har jeg råd til å flytte heller...

Anonymkode: fd1ef...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Jeg bor i 1. etasje på en enebolig. Naboen i andre etasje har spontane fester helt ut av det blå....som midt under søndagsmiddagen. Morsomt å spise med tekno på MAX VOLUM. Det er også så fuktig her at jeg nesten ikke får puste når det regner ute. Til tross for en luftavfukter som står på hele tiden.  Jeg får nesten ikke sove sammenhengende en eneste natt mellom 1. Oktober og 1. Juni pga mus under kjøkkengulvet som bråker.  Vi har stokkmaur...på et tidspunkt så kunne jeg ikke dusje fordi det var hundrevis av dem i dusjen. Og jeg har fobi mot maur...

Har en huseier som gir faen. Vi kunne tatt grep selv, men vi har ikke råd til å betale for nytt kjøkkengulv for å bli kvitt musene (for vi må rive det opp...ALT annet er prøvd). Har heller ikke råd til å rive opp god knows what for å bli kvitt stokkmaur heller. Ja, har hatt  bl.a Antisimex her for å se om det gikk an å gjøre noe vi hadde råd til

Ikke har jeg råd til å flytte heller...

Anonymkode: fd1ef...ae1

Så flytt, da.

Anonymkode: c6e56...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så flytt, da.

Anonymkode: c6e56...214

Som jeg skrev så har jeg ikke råd til å flytte 

Anonymkode: fd1ef...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både nei og ja! Bor i en større by, leilighet på 80 kvm med samboer. Beliggenheten og alt annet her er flott, men savner et større personlig nettverk ut over kolleger og samboers familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi flyttet fra 3-roms blokkleilighet i vår, til 170 kvm enebolig med 1,3 mål tomt med flott opparbeidet hage og dobbeltgarasje. Det er i samme bydel vi bodde før, som vi stortrives i. 10 min å gå til kjøpesenter med alt vi trenger, og 2 min å gå til buss med hyppig avgang til sentrum om vi av en eller annen grunn skulle ønske å dra dit. Flott turterreng i nabolaget, og stille og rolig. 

Om jeg hadde fått velge skulle jeg ønske et par av naboene kunne gitt faen i å spille musikk ute når det er finvær, så resten av nabolaget blir tvangsunderholdt i timesvis når man prøver å sitte og lese og kose seg i hagen. 

Anonymkode: c7114...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bor på landet, langt unna alt og alle. 

Møkklei,men har ikke råd til å flytte.

Anonymkode: f96e9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en utrolig lekker vertikaldelt bolig, 200 m2, dyre og eksklusive løsninger på kjøkken, bad osv. Rett og slett ufattelig stilig. som tatt rett fra et interiørmagasin. 

MEn: det er så sinnsykt trafikkert her, bussen stopper rett utenfor, og de som står på busstoppet kan se rett inn i stua mi, naboene (dvs de som har den andre delen av huset) er noen komplette idioter, og jeg føler meg overvåket av dem.

Altså huset er fantastisk, men beliggenheten og naboene suger stort.....så jeg tenker stadig på hva jeg skal gjøre. Selger jeg, vil jeg neppe ha råd til noe tilsvarende med bedre beliggenhet...

Anonymkode: 9527c...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bor i enebolig på et rolig boligfelt i en mindre by. Arbeidsmarkedet i området (+/- 30 minutters omkrets) er stort, variert, og etter dagens forhold veldig godt. Det er også gode og varierte kultur- og fritidstilbud, og flotte muligheter for friluftsliv i området. 
Det eneste som er litt dumt er at bygdedyret lever. Man kan gjerne være individualist, men helst på en allment akseptert måte ;) 

Anonymkode: 41594...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg trives i grunnen godt. Kjøpte meg en 3 roms borettslag-leilighet i fjor i blokk i Oslo, helt på egenhånd.

Leiligheten er dessverre noe "sliten" etter en del år uten oppussing, men det er heldigvis hvitt overalt, så det er ikke noe umoderne farger eller noe som er uholdbart å leve med. Kjøkkenet er også hvitt, men ser ut til å være fra 90-tallet, så det skal også totaloppusses. Skifte gulv og alt.

Men foreløbig trives jeg greit og fint, selv om det trengs oppussing. Holder på å spare penger til oppussing da, men trenger litt tid på det. Har foreløbig 135.000 på oppussingskontoen. Må vel ha minst det dobbelte. Jeg får personalrabatter på byggevarer, da eks-mannen min jobber i en byggvarekjede.

Anonymkode: 3e46c...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bor på landet(og da mener jeg skikkelig landet!) i en stor villa. Veldig landlig, men har naboer på alle sider. Men de er såpass langt borte at jeg kan ha fester og slikt, og musikk på HØY guffe. Det er faktisk også en del barn her, sauer som beiter nedenfor huset og lite trafikk. Akk, drømmeplassen❤️

Anonymkode: 9ae36...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Leier i underetasjen på en bolig. Har ikke lov til å ha kjæledyr. Føler meg aldri hjemme, men har et tak over hodet. 

Anonymkode: e0682...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2

Ja, elsker leiligheten min, interiøret, standarden, omgivelsene, området. Jeg er svært fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, canacas skrev:

Ja, elsker leiligheten min, interiøret, standarden, omgivelsene, området. Jeg er svært fornøyd! :)

eier eller leier du?

Anonymkode: 10dbf...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

eier eller leier du?

Anonymkode: 10dbf...ac6

Eier en selveierleilighet. Splitter ny også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier. Student og alenemor. Trives utrolig godt. Kunne ikke hatt det bedre igrunn. Kjøpte nybygg rett før jeg fikk barnet, og pga studentlivet har jeg virkelig hatt tid til å nyte både hus, barn og livet.

Anonymkode: b1908...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...